هوندا آکورد مدل ۲۰۲۴ با کنترل تهویه جدید دایرهای و همینطور دکمههای جدید بجای دستهدنده سنتی گیربکس اتوماتیک معرفی شده است.
نسل جدید هوندا آکورد در نوامبر ۲۰۲۲ با پیشرانه هیبریدی و ارتقاءهای داخلی با مدل ۲۰۲۳ در آمریکا عرضه شد و حالا زمان عرضهٔ مدل ۲۰۲۴ فرارسیده است اما این مدل هنوز برای بازار ایالاتمتحده آماده نیست و فعلاً در ژاپن معرفی شده است. البته احتمالاً تغییراتی که در این خودرو برای مدل ۲۰۲۴ صورت گرفته در نسخهٔ بازار آمریکا هم اعمال خواهد شد. تصاویری که از آکورد ۲۰۲۴ منتشر شده ظاهر خودرو را بدون تغییر نشان میدهند که این یعنی همچنان شاد همان ظاهر ساده با چراغهای جلوی باریک، جلوپنجرهٔ ششضلعی و چراغهای سراسری عقب هستیم.
بااینحال، در داخل خودرو تغییراتی به چشم میخورد. در بالای داشبورد، قاب جدیدی برای صفحه آمپر دیجیتالی طراحی شده و هرچند اندازهٔ این نمایشگر بدون تغییر باقیمانده اما تغییراتی در تریم اطراف آن صورت گرفته است. همچنین به گفتهٔ هوندا، اکنون یک هدآپ دیسپلی ۱۰.۵ اینچی هم ارائه میشود. در میانهٔ داشبورد، همان نمایشگر لمسی ۱۲.۳ اینچی قبلی به چشم میخورد اما زیر آن، کنترلر گرد بزرگی دیده میشود که جایگزین کنترلهای سیستم تهویه شده است. این ویژگی جدید جایگزین طرح قبلی با ۱۲ دکمه و ۳ کنترلر کوچک شده است. این یک انتخابگر چندمنظوره است که بخاری، تهویه، کولر و دیگر عملکردهای ضروری که امکان تنظیم برای چند کاربر دارند را کنترل میکند.
با مقایسهٔ کابین آکورد ۲۰۲۴ و ۲۰۲۳ متوجه تغییر دیگری هم میشویم. هوندا روی کنسول مرکزی، دستهدندهٔ سنتی گیربکس اتوماتیک را حذف و آن را با چهار دکمه شامل P، R، N و D جایگزین کرده است. در پشت این دکمهها هم ترمز پارک برقی و دکمههای حالات رانندگی جای گرفتهاند. با این تغییرات، کنسول میانی آکورد حالا خلوتتر به نظر میرسد. به گفتهٔ هوندا، آکورد ۲۰۲۴ به قوای محرکهٔ دو موتورهٔ جدیدی مجهز شده است اما با قضاوت از روی اطلاعات موجود، بهاحتمالزیاد این همان پیشرانهٔ ۲ لیتری هیبریدی است که سال گذشته در نسل یازدهم آکورد ارائه شد. این قوای محرکه ۲۰۴ اسب بخار قدرت و ۳۳۵ نیوتن متر گشتاور دارد.
علی جردن
۳ مهر ۱۴۰۲زیبا زیبا هم در طراحی بیرونی هم طراحی داخلی عالی داره
optima
۴ مهر ۱۴۰۲بیرونش خیلی دیگه ساده شده. هیچی مدل ۲۰۲۱ نمیشه. این مدل ۲۰۲۴ رو نمیپسندم
cyrus-az
۴ مهر ۱۴۰۲یکم از پشت شبیه آئودی های یکی دو نسل قبلتر شده ولی آکورد واسه من همیشه اولین انتخاب یک خودروی خانوادگی دوست داشتنی با کیفیت عالی، سواری خوب و هزینه های مناسبه. آکورد رو بیشتر از کمری دوست دارم، هرچند واقعا انتخاب سختیه.
محمدهادی
۳ مهر ۱۴۰۲اوج معنای سادگی و روانی
دقیقا هوندا وسط نقطه رو هدف قرار داده
احسنت به این طراحی مینیمالیستی ولی بشدت جذاب و ماندگار
X
۳ مهر ۱۴۰۲موتور حوصله سربره
هوندا یدونه از اون توربو هات میذاشتی روش
احسان
۳ مهر ۱۴۰۲به نظرم موتور های هیبرید درسته پیچیدگی زیاد دارن اما راندمان عالی و هدر رفت انرژی و استهلاک خیلی کمی دارند(البته اگر توسط یک شرکت با کیفیت تولید بشن). من که با توربو شارژر کمی مخالفم شاید چون تو ایران بنزین کیفیت مضخرف دشمن ماشین توربو شده. با تمام این اوصاف میزان قدرت موتور این ماشین کاملا مناسب هست برای اونها که میخوان یک رانندگی نرم، عالی و بی دردسر داشته باشند.
X
۳ مهر ۱۴۰۲موتور نسل قبل ۲ لیتری توربو هیبرید خوب بود بالای ۲۵۰ اسب میداد
محمد
۳ مهر ۱۴۰۲هوندا با این مدل دوباره آکورد رو احیا کرد
نسل قبلیش مثه ازارای ۲۰۱۲ خودزنی بود
کیان
۳ مهر ۱۴۰۲آکورد حرمت داره و اصالت
مقایسه با یه اشغالی مثه آزرا صد در صد اشتباه هست.
X
۳ مهر ۱۴۰۲آزرا۲۰۱۲با موتور۳۰۰۰ اندازه کرولا راه نمیرفت
هیوندای رو لطفا یک سر و کردن از چری پایین تر حساب کن
JDM
۳ مهر ۱۴۰۲داداش گلم میدونم خوشت نمیاد ولی هیوندای و کیا از چیزی که فکر میکنید بالاتر هستن و اتفاقا طرفدارای آمریکایی و اروپایی زیادی دارن که این خودش سند خوب بودنشونه
datsun
۳ مهر ۱۴۰۲خوب اگه اینطوره جی ام هم آویزون هوندا شده چون این پلتفرم با سرمایهگذاری مشترک جی ام و هوندا ساخته شده
۴ مهر ۱۴۰۲آزرا خیلی هم خوب بود مخصوصا مدل ۲۰۱۱
نمیدونم چرا اینجوری هستید شما
. فقط میخواید هرچیزی که مثلا ژاپنی یا آمریکایی بود بخرید و فقط واستون برند مهمه نه قیافه
sina
۳ مهر ۱۴۰۲نسل قبلیش تموم جایزه های معتبر رو برد و بهترین آکورد تاریخ بود
Gtc فقط ایتالیایی آلمانی انگلیسی شعبه ۲
۳ مهر ۱۴۰۲واقعا زیباست حرفی به جز موتور نمیمونه ولی باید در نظر بگیریم که برای خانواده استفاده میشه برای همین موتور هم آنقدر که جون داشته باشه مهمه
HesamS500
۳ مهر ۱۴۰۲تمام چیزی که یک خانواده از یک ماشین انتظار داره ، با قیمت منصفانه
sina
۳ مهر ۱۴۰۲موتور قوی تر ۲۵۰ اسبی نسل قبل جاش خالیه واقعا ولی طراحی مینیمالش خوبه واقعا
سامان اذری
۳ مهر ۱۴۰۲سینا داداش ۳۳۵ نیوتن متر گشتاور این ماشین هست
تقریبا با آریون که موتور ۳.۵ لیتری ۶ سیلندر داشتن یکیه
اون در زمان ۷.۵ صفر تا صد رو میزد این ماشین ۸ حتی ۸.۵ هم بزنه بازم خیلی عالیه
TRD
۳ مهر ۱۴۰۲آکورد در ۳ سال اخیر تو امریکا بیش از نیم میلیون فروش داشته .
قیمت مدل پایه این ماشین ۲۸ هزار دلاره و در بالاترین تریم ۳۹ هزار تا .
با دلار ۵۰ تومنی میشه بین ۱/۴ تا ۱/۹ میلیارد .
و دیگر هیچ .
رامتین
۳ مهر ۱۴۰۲فکر کنم بهتر از آکورد در سدانهای خانوادگی اقتصادی نداریم. بارها تونسته بهتر از کمری باشه.
علی جردن
۳ مهر ۱۴۰۲چرا داریم دوج چارجر
JDM
۳ مهر ۱۴۰۲دوج چارجر اقتصادی محسوب نمیشه با اینکه قیمتش مناسبه و پرفورمنس عالی داره برای اینکه جز اقتصادی باشه معیار های مناسبو نداره مثلا استهلاکش در برابر سدانی مثل هوندا خیلی بیشتره
فرزاد
۴ مهر ۱۴۰۲آکورد خودروی بدون استهلاکی نیست و چاجر هم رقیب آمریکایی آکورد ژاپنی هستش و دوج مثل آلمانی ها بنز و بی ام و پر استهلاک و گران نیست
Enzo Ferrari 2008
۳ مهر ۱۴۰۲شبیه به فولکس پاسات شده
sinasvj
۳ مهر ۱۴۰۲همه چیش اوکیه لامصب ولی اون گیربکس لعنتی سی وی تیش همشو از بین میبره فکرشو بکن ماشینت دائم مث قایق با دور آخر موتورش راه بره
parhamiof
۳ مهر ۱۴۰۲اگه سی وی تی نبود جا داشت بهترین سدان سال بشه
امیر
۴ مهر ۱۴۰۲ما دقیقا به چه دلیلی نباید سوار آکورد ۲۰۲۴ بشیم !! ( به خدا یه سدان اقتصادی بیش تر هم نیست ولی مسئولین ما متاسفانه … هستن ) 😒
دانیال
۴ مهر ۱۴۰۲هوندا عشق لاینتهی
amir
۴ مهر ۱۴۰۲ساده شیک بروز
Aref
۴ مهر ۱۴۰۲هوندا آکورد واقعا ماشین خوبیه اکثرا هم تولید آمریکا هستن
میلاد
۷ مهر ۱۴۰۲کلن ۹۰ در صدر کپی از ماشین های آمریکایی چراغ جلو کپی شده از موستانگ ۲۰۲۴ جلو بندی و صورت ماشین از فورد از عقب چراغ ها ترکیبی از آئودی و میتسوبیشی شاشی از بغل ماشین به ماشین های کره ای سواری تو طراحی کم اوردن و داخل ماشین هم بازم تکراری داشتبورت کلن چیز چرتی بود طراحی نمیکرد بهتر بودش این مدل رو کلن
اردیمی
۱۴ مهر ۱۴۰۲مدل ۲۰۲۳ امریکا رو ۴۰۰۰ مایل تا الان تست کردم. صدای سیمولیت شده در حالت ای وی فوق العاده هست! کمتر پیش اومده اینجا تحسین کنن آدمها صدای ماشین و. تو هفته قبل فقط ۲ نفر پرسیدن چه صدای خوبی داره ماشینت مثل سنفونیه.
فعلا دوست دارم. رانندگی اش و. یکم منو یاد آیودی ۲۰۱۸ میندازه. هنوز ایودی به نظرم ماشین بی نظیری هست.