هوندا

معرفی هوندا آکورد 2024 با تغییرات داخلی و تکنولوژی

هوندا آکورد مدل ۲۰۲۴ با کنترل تهویه جدید دایره‌ای و همین‌طور دکمه‌های جدید بجای دسته‌دنده سنتی گیربکس اتوماتیک معرفی شده است.

نسل جدید هوندا آکورد در نوامبر ۲۰۲۲ با پیشرانه هیبریدی و ارتقاءهای داخلی با مدل ۲۰۲۳ در آمریکا عرضه شد و حالا زمان عرضهٔ مدل ۲۰۲۴ فرارسیده است اما این مدل هنوز برای بازار ایالات‌متحده آماده نیست و فعلاً در ژاپن معرفی شده است. البته احتمالاً تغییراتی که در این خودرو برای مدل ۲۰۲۴ صورت گرفته در نسخهٔ بازار آمریکا هم اعمال خواهد شد. تصاویری که از آکورد ۲۰۲۴ منتشر شده ظاهر خودرو را بدون تغییر نشان می‌دهند که این یعنی همچنان شاد همان ظاهر ساده با چراغ‌های جلوی باریک، جلوپنجرهٔ شش‌ضلعی و چراغ‌های سراسری عقب هستیم.

بااین‌حال، در داخل خودرو تغییراتی به چشم می‌خورد. در بالای داشبورد، قاب جدیدی برای صفحه آمپر دیجیتالی طراحی شده و هرچند اندازهٔ این نمایشگر بدون تغییر باقیمانده اما تغییراتی در تریم اطراف آن صورت گرفته است. همچنین به گفتهٔ هوندا، اکنون یک هدآپ دیسپلی ۱۰.۵ اینچی هم ارائه می‌شود. در میانهٔ داشبورد، همان نمایشگر لمسی ۱۲.۳ اینچی قبلی به چشم می‌خورد اما زیر آن، کنترلر گرد بزرگی دیده می‌شود که جایگزین کنترل‌های سیستم تهویه شده است. این ویژگی جدید جایگزین طرح قبلی با ۱۲ دکمه و ۳ کنترلر کوچک شده است. این یک انتخاب‌گر چندمنظوره است که بخاری، تهویه، کولر و دیگر عملکردهای ضروری که امکان تنظیم برای چند کاربر دارند را کنترل می‌کند.

با مقایسهٔ کابین آکورد ۲۰۲۴ و ۲۰۲۳ متوجه تغییر دیگری هم می‌شویم. هوندا روی کنسول مرکزی، دسته‌دندهٔ سنتی گیربکس اتوماتیک را حذف و آن را با چهار دکمه شامل P، R، N و D جایگزین کرده است. در پشت این دکمه‌ها هم ترمز پارک برقی و دکمه‌های حالات رانندگی جای گرفته‌اند. با این تغییرات، کنسول میانی آکورد حالا خلوت‌تر به نظر می‌رسد. به گفتهٔ هوندا، آکورد ۲۰۲۴ به قوای محرکهٔ دو موتورهٔ جدیدی مجهز شده است اما با قضاوت از روی اطلاعات موجود، به‌احتمال‌زیاد این همان پیشرانهٔ ۲ لیتری هیبریدی است که سال گذشته در نسل یازدهم آکورد ارائه شد. این قوای محرکه ۲۰۴ اسب بخار قدرت و ۳۳۵ نیوتن متر گشتاور دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷۶ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۲ دیدگاه‌ها

  1. علی جردن

    ۳ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1049 ديدگاه)

    زیبا زیبا هم در طراحی بیرونی هم طراحی داخلی عالی داره

    موافقم 95
    مخالفم 6
    1. optima

      ۴ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (31 ديدگاه)

      بیرونش خیلی دیگه ساده شده. هیچی مدل 2021 نمیشه. این مدل 2024 رو نمی‌پسندم

      موافقم 9
      مخالفم 15
    2. cyrus-az

      ۴ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (77 ديدگاه)

      یکم از پشت شبیه آئودی های یکی دو نسل قبلتر شده ولی آکورد واسه من همیشه اولین انتخاب یک خودروی خانوادگی دوست داشتنی با کیفیت عالی، سواری خوب و هزینه های مناسبه. آکورد رو بیشتر از کمری دوست دارم، هرچند واقعا انتخاب سختیه.

      موافقم 14
      مخالفم 2
  2. محمدهادی

    ۳ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (2151 ديدگاه)

    اوج معنای سادگی و روانی
    دقیقا هوندا وسط نقطه رو هدف قرار داده
    احسنت به این طراحی مینیمالیستی ولی بشدت جذاب و ماندگار

    موافقم 71
    مخالفم 5
  3. X

    ۳ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1036 ديدگاه)

    موتور حوصله سربره
    هوندا یدونه از اون توربو هات میذاشتی روش

    موافقم 5
    مخالفم 58
    1. احسان

      ۳ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (107 ديدگاه)

      به نظرم موتور های هیبرید درسته پیچیدگی زیاد دارن اما راندمان عالی و هدر رفت انرژی و استهلاک خیلی کمی دارند(البته اگر توسط یک شرکت با کیفیت تولید بشن). من که با توربو شارژر کمی مخالفم شاید چون تو ایران بنزین کیفیت مضخرف دشمن ماشین توربو شده. با تمام این اوصاف میزان قدرت موتور این ماشین کاملا مناسب هست برای اونها که میخوان یک رانندگی نرم، عالی و بی دردسر داشته باشند.

      موافقم 26
      مخالفم 1
    2. X

      ۳ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (1036 ديدگاه)

      موتور نسل قبل 2 لیتری توربو هیبرید خوب بود بالای 250 اسب میداد

      موافقم 14
      مخالفم 2
  4. محمد

    ۳ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (599 ديدگاه)

    هوندا با این مدل دوباره آکورد رو احیا کرد
    نسل قبلیش مثه ازارای ۲۰۱۲ خودزنی بود

    موافقم 11
    مخالفم 29
    1. کیان

      ۳ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (1435 ديدگاه)

      آکورد حرمت داره و اصالت
      مقایسه با یه اشغالی مثه آزرا صد در صد اشتباه هست.

      موافقم 51
      مخالفم 41
      1. X

        ۳ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (1036 ديدگاه)

        آزرا2012با موتور3000 اندازه کرولا راه نمیرفت
        هیوندای رو لطفا یک سر و کردن از چری پایین تر حساب کن

        موافقم 35
        مخالفم 26
        1. JDM

          ۳ مهر ۱۴۰۲
          سوابق: (633 ديدگاه)

          داداش گلم میدونم خوشت نمیاد ولی هیوندای و کیا از چیزی که فکر میکنید بالاتر هستن و اتفاقا طرفدارای آمریکایی و اروپایی زیادی دارن که این خودش سند خوب بودنشونه

          موافقم 22
          مخالفم 19
      2. datsun

        ۳ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (3507 ديدگاه)

        خوب اگه اینطوره جی ام هم آویزون هوندا شده چون این پلتفرم با سرمایه‌گذاری مشترک جی ام و هوندا ساخته شده

        موافقم 21
        مخالفم 3
      3. ‌ ‌

        ۴ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (3310 ديدگاه)

        آزرا خیلی هم خوب بود مخصوصا مدل ۲۰۱۱
        نمی‌دونم چرا اینجوری هستید شما
        . فقط میخواید هرچیزی که مثلا ژاپنی یا آمریکایی بود بخرید و فقط واستون برند مهمه نه قیافه

        موافقم 4
        مخالفم 4
    2. sina

      ۳ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (2646 ديدگاه)

      نسل قبلیش تموم جایزه های معتبر رو برد و بهترین آکورد تاریخ بود

      موافقم 48
      مخالفم 4
  5. Gtc فقط ایتالیایی آلمانی انگلیسی شعبه ۲

    ۳ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (233 ديدگاه)

    واقعا زیباست حرفی به جز موتور نمیمونه ولی باید در نظر بگیریم که برای خانواده استفاده میشه برای همین موتور هم آنقدر که جون داشته باشه مهمه

    موافقم 17
    مخالفم 2
  6. HesamS500

    ۳ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (123 ديدگاه)

    تمام چیزی که یک خانواده از یک ماشین انتظار داره ، با قیمت منصفانه

    موافقم 23
    مخالفم 4
  7. sina

    ۳ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (2646 ديدگاه)

    موتور قوی تر 250 اسبی نسل قبل جاش خالیه واقعا ولی طراحی مینیمالش خوبه واقعا

    موافقم 20
    مخالفم 2
    1. سامان اذری

      ۳ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (3198 ديدگاه)

      سینا داداش ۳۳۵ نیوتن متر گشتاور این ماشین هست
      تقریبا با آریون که موتور ۳.۵ لیتری ۶ سیلندر داشتن یکیه
      اون در زمان ۷.۵ صفر تا صد رو میزد این ماشین ۸ حتی ۸.۵ هم بزنه بازم خیلی عالیه

      موافقم 21
      مخالفم 2
  8. TRD

    ۳ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آکورد در ۳ سال اخیر تو امریکا بیش از نیم میلیون فروش داشته .
    قیمت مدل پایه این ماشین ۲۸ هزار دلاره و در بالاترین تریم ۳۹ هزار تا .
    با دلار ۵۰ تومنی میشه بین ۱/۴ تا ۱/۹ میلیارد .
    و دیگر هیچ .

    موافقم 37
    مخالفم 2
  9. رامتین

    ۳ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (3053 ديدگاه)

    فکر کنم بهتر از آکورد در سدانهای خانوادگی اقتصادی نداریم. بارها تونسته بهتر از کمری باشه.

    موافقم 24
    مخالفم 8
    1. علی جردن

      ۳ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (1049 ديدگاه)

      چرا داریم دوج چارجر

      موافقم 7
      مخالفم 21
      1. JDM

        ۳ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (633 ديدگاه)

        دوج چارجر اقتصادی محسوب نمیشه با اینکه قیمتش مناسبه و پرفورمنس عالی داره برای اینکه جز اقتصادی باشه معیار های مناسبو نداره مثلا استهلاکش در برابر سدانی مثل هوندا خیلی بیشتره

        موافقم 24
        مخالفم 6
        1. فرزاد

          ۴ مهر ۱۴۰۲
          سوابق: (15 ديدگاه)

          آکورد خودروی بدون استهلاکی نیست و چاجر هم رقیب آمریکایی آکورد ژاپنی هستش و دوج مثل آلمانی ها بنز و بی ام و پر استهلاک و گران نیست

          موافقم 7
          مخالفم 16
  10. Enzo Ferrari 2008

    ۳ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    شبیه به فولکس پاسات شده

    موافقم 7
    مخالفم 16
  11. sinasvj

    ۳ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (245 ديدگاه)

    همه چیش اوکیه لامصب ولی اون گیربکس لعنتی سی وی تیش همشو از بین میبره فکرشو بکن ماشینت دائم مث قایق با دور آخر موتورش راه بره

    موافقم 5
    مخالفم 12
  12. parhamiof

    ۳ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (692 ديدگاه)

    اگه سی وی تی نبود جا داشت بهترین سدان سال بشه

    موافقم 11
    مخالفم 2
  13. امیر

    ۴ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (689 ديدگاه)

    ما دقیقا به چه دلیلی نباید سوار آکورد ۲۰۲۴ بشیم !! ( به خدا یه سدان اقتصادی بیش تر هم نیست ولی مسئولین ما متاسفانه … هستن ) 😒

    موافقم 16
    مخالفم 1
  14. دانیال

    ۴ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (596 ديدگاه)

    هوندا عشق لاینتهی

    موافقم 8
    مخالفم 2
  15. amir

    ۴ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (2351 ديدگاه)

    ساده شیک بروز

    موافقم 8
    مخالفم 1
  16. Aref

    ۴ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (251 ديدگاه)

    هوندا آکورد واقعا ماشین خوبیه اکثرا هم تولید آمریکا هستن

    موافقم 4
    مخالفم 1
  17. میلاد

    ۷ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    کلن ۹۰ در صدر کپی از ماشین های آمریکایی چراغ جلو کپی شده از موستانگ ۲۰۲۴ جلو بندی و صورت ماشین از فورد از عقب چراغ ها ترکیبی از آئودی و میتسوبیشی شاشی از بغل ماشین به ماشین های کره ای سواری تو طراحی کم اوردن و داخل ماشین هم بازم تکراری داشتبورت کلن چیز چرتی بود طراحی نمیکرد بهتر بودش این مدل رو کلن

    موافقم 0
    مخالفم 3
  18. اردیمی

    ۱۴ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    مدل ۲۰۲۳ امریکا رو ۴۰۰۰ مایل تا الان تست کردم. صدای سیمولیت شده در حالت ای وی فوق العاده هست! کمتر پیش اومده اینجا تحسین کنن آدم‌ها صدای ماشین و. تو هفته قبل فقط ۲ نفر پرسیدن چه صدای خوبی داره ماشینت مثل سنفونیه.

    فعلا دوست دارم. رانندگی اش و. یکم منو یاد آیودی ۲۰۱۸ میندازه. هنوز ایودی به نظرم ماشین بی نظیری هست.

    موافقم 0
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا