هوندا

معرفی نسل جدید هوندا آکورد با ظاهر ساده‌تر و پیشرانه‌های ضعیف‌تر

با وجود محبوبیت روزافزون کراس‌اوورها، هوندا نسل یازدهم سدان آکورد را معرفی کرده است. این ماشین در ظاهر نسبت به قبل بسیار محافظه‌کارانه‌تر و ساده‌تر به نظر می‌رسد. در جلو، جلوپنجرهٔ مشکی سنتی‌تری به چشم می‌خورد که چراغ‌های افقی ساده‌ای در طرفین آن جای گرفته‌اند. کمی پایین‌تر روی سپر هم ورودی هوای عریضی دیده می‌شود. در پروفیل جانبی، شاهد بدنه‌ای ساده با خط شخصیت ظریفی هستیم درحالی‌که لچکی هم حالا سنتی‌تر طراحی شده است. نمای عقبی آکورد مدل ۲۰۲۳ تفاوت زیادی با نسل قبلی دارد زیرا چراغ‌های پنجه خرچنگی حالا با نمونه‌های جدیدی جایگزین شده‌اند که به هم متصل هستند.

آکورد جدید به‌صورت استاندارد با رینگ‌های ۱۷ اینچی عرضه می‌شود اما تیپ‌های اسپرت از آینه‌های جانبی مشکی، اسپویلر عقب مشکی و رینگ‌های ۱۸ اینچی بهره می‌برند. در تیپ Sport-L یک دیفیوزر مشکی منحصربه‌فرد اضافه می‌شود و درحالی‌که تیپ پرچم‌دار تورینگ هم از تریم‌های مشکی و رینگ‌های ۱۹ اینچی برخوردار است اما تزئینات نقره‌ای هم به آن اضافه می‌شود تا نمای لوکس‌تری پیدا کند. نسل جدید آکورد ۴,۹۷۱ میلی‌متر طول، ۱,۸۶۲ میلی‌متر عرض و ۱,۴۵۰ میلی‌متر ارتفاع دارد که یعنی ۶۹ میلی‌متر کشیده‌تر از نسل قبلی شده است.

نسل جدید سدان میان سایز هوندا در داخل از طراحی مشابه سیویک استفاده می‌کند که به‌صورت استاندارد با صفحه آمپر دیجیتالی ۱۰.۲ اینچی و نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی ۷ اینچی ارائه می‌شود اما خریداران در تیپ‌های بالاتر EX-L، اسپرت، اسپرت L و تورینگ از نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی بزرگ‌تر ۱۲.۳ اینچی با اندروید اتو و اپل کارپلی بی‌سیم بهره‌مند می‌شوند. این سیستم از قابلیت به‌روزرسانی از راه دور نیز برخوردار است. هوندا علاوه بر استفاده از متریال لوکس در قسمت‌های مهم کابین آکورد، آن را به صندلی‌های جدیدی هم مجهز کرده که در رانندگی‌های طولانی خستگی کمتری را به دنبال خواهند داشت. علاوه بر این، فضای پای عقب ۱۰ میلی‌متر بیشتر شده و صندوق‌عقب با ظرفیت ۴۷۳ لیتری بیشترین فضای بار را در این کلاس ارائه می‌کند.

تیپ پایهٔ آکورد یعنی LX تجهیزات نسبتاً اندکی دارد اما در تیپ EX مواردی شامل تنظیم برقی هشت جهته صندلی راننده، گرم‌کن صندلی‌های جلو، کنترل تهویهٔ دو منطقه‌ای و سانروف ارائه می‌شود. تیپ اسپرت از تودوزی منحصربه‌فرد مشکی و پدال‌های آلومینیومی بهره می‌برد اما کسانی که تجهیزات بیشتری می‌خواهند باید سراغ تیپ پرچم‌دار تورینگ با تهویهٔ صندلی‌های جلو، گرم‌کن صندلی‌های عقب، هدآپ دیسپلی، شارژر بی‌سیم گوشی و سیستم صوتی Bose با ۱۲ بلندگو بروند.

تیپ‌های LX و EX آکورد با همان پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری توربوشارژ قبلی عرضه می‌شوند که همچنان ۱۹۲ اسب بخار قدرت و ۲۶۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند اما در این موتور حالا تکنولوژی زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها بروز شده، سیستم تزریق سوخت ارتقاء پیدا کرده، میل‌لنگ مستحکم‌تر شده و مخزن روغن بازطراحی شده است تا سروصدای پیشرانه کمتر شود. انتقال نیروی این موتور هم از طریق یک گیربکس CVT بهبودیافته صورت می‌گیرد که وعدهٔ عملکرد بهتر و آرام‌تری را داده است.

بااین‌حال، متأسفانه پیشرانهٔ ۲ لیتری توربو حذف شده و کسانی که خواهان قدرت بیشتری هستند حالا فقط باید سراغ تیپ‌های EX-L، اسپرت، اسپرت L و تورینگ بروند که با سیستم هیبریدی دو موتوره ارائه می‌شوند. این قوای محرکه شامل یک پیشرانهٔ ۲ لیتری تنفس طبیعی به همراه دو موتور الکتریکی می‌شود که حالا در کنار هم نصب شده‌اند و گشتاور را به رقم قابل‌توجه ۳۳۵ نیوتن متر افزایش داده‌اند اما قدرت از ۲۱۲ اسب بخار در نسخهٔ ۲ لیتری هیبریدی قبلی به ۲۰۴ اسب بخار کاهش پیدا کرده که ناامیدکننده به نظر می‌رسد اما به گفتهٔ هوندا، این قوای محرکهٔ هیبریدی جدید در سرعت‌های بزرگراهی پاسخگوتر و نرم‌تر خواهد بود.

به گفتهٔ هوندا، سیستم تعلیق مستقل آکورد باز تنظیم و به اتصالات و بلبرینگ‌های جدیدی مجهز شده که تجربهٔ رانندگی جذاب‌تری را فراهم می‌کند درحالی‌که به‌روزرسانی فرمان هم رانندگی با آکورد را سرگرم‌کننده‌تر خواهد کرد. در بخش ایمنی، آکورد مدل ۲۰۲۳ به ایربگ‌های جلوی جدیدی مجهز شده که برای کاهش احتمال آسیب‌های مغزی در تصادفات طراحی شده‌اند. علاوه بر این، پکیج کمک‌رانندهٔ هوندا Sensing هم حالا به دوربین جدیدی با میدان دید عریض‌تر مجهز شده است. همچنین سیستم پایش نقاط کور هم بهبود پیدا کرده و حالا می‌تواند اجسام را تا فاصلهٔ ۲۵ متری تشخیص دهد. نسل جدید هوندا آکورد در اوهایو تولید می‌شود.

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۵ دیدگاه‌ها

  1. Kato

    ۱۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (282 ديدگاه)

    سدان خانوادگی همینه …
    ظاهر ساده و قدرت متوسط و قابل قبول…
    ظاهر مینیمالیستی…

    تیتر بد زدی پدال جان…

    هوندا همیشه هونداست 🤗

    موافقم ۱۷۷
    مخالفم ۲۳
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۹ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (7967 ديدگاه)

      اما به نظر من تیتر به جایی هست ، چرا ؟!

      چون زمانی که تویوتا با ورژن‌های مختلف کمری بازار را متنوع کرده از موتورها و قدرت‌های مختلف حتی تا بالای ۳۰۰hp ، هوندا زمینه را بازتر کرده برای حکمرانی بی‌چون‌ و چرایِ کمری !

      این اصلاً خوب نیست در زمانه‌ای که دنیا از ثروت و نقدینگی داره منفجر میشه و هوندا گِدا بازیش گُل کرده که به جای اینکه مخاطبان خودش را شگفت‌زده کنه از قوای فنی ، اومده داره عراجیف میبافه برای ایمنی و آرگونومی و هندلینگ که مثلاً حواس دیگران را از اصل قضیه یعنی قدرت بالا دور کنه و گول بزنه !

      نه ، این اون آکوردی نیست که انتظارش میرفت ، دقیقاً نقطه‌ی مقابلش سیویک هست که با ورژن‌های مختلف شده رقیب کوچولوهای دوست‌داشتنی GR تویوتا !

      فکر هم نمیکنم هوندا بخواد ورژن قدرتمندتری از آکورد ارائه بده چون برای نسل قبلی که کاری نکرد !
      البته احتمالش میره که نسل بعدی یعنی دوازدهم را بخواهند کاملاً برقی کنند و طرفداران را گاماس گاماس علاقه‌مند کنند به مصرف کمتر با قدرت کمتر که فقط یاد و خاطره‌ای بماند از آکورد دوست داشتنی قدیم !

      در زمانه‌ای هستیم که کره‌ای‌ها روی سدان‌های نفروششون ضرر میدهند مثل آزرا اما باز هم تولیدش میکنند حتی اگر کسی نخریدش ولی نام او را زنده نگه میدارند برای روز مَبادا !

      موافقم ۴۰
      مخالفم ۵۶
      1. شاعر

        ۱۹ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (221 ديدگاه)

        اولین خاطره ای که از آکورد دارم مربوط به یه فیلم بود که خیلی سال پیش دیدم که هوندا آکورد از دست دو تا بی ام و دررفت و من مدهوش پرفورمنس سدان ژاپنی شدم
        اون آکورد نوستالژیک کجا این آکورد با موتور ۱.۵ لیتر کجا!
        از سرهنگ بودن تقلیل پیدا کرده به سر گروهبان!
        هوندا که خدای انجین ساختن هست واقعا چرا با موتور ۱.۵ لیتر آکورد رو تحقیر کرده؟!

        موافقم ۳۶
        مخالفم ۱۰
      2. محمدرضا

        ۱۹ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (722 ديدگاه)

        نوید زیر تمام پست ها سعی در هیت کردن کره ای ها داره حتی اگه مطلب در مورد محصول جدید هوندا باشه
        آزرا سدانی برای بازار داخلیه کره هست یه چیزی شبیه کرون.و پر فروش ترین خودروی کره.
        همیشه اول مطالعه کن بعد هیت کن🤣

        موافقم ۳۵
        مخالفم ۱۵
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۲۰ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (7967 ديدگاه)

          (( نوید سعی در هیت کردن کره‌ای داره )) !

          کره‌ای لگن چی هست که کسی بخواد هیتش کنه !
          قبول حقیقت برای شما سخته ، مشکل خودتان هست و بس !

          کاملاً مشخصه خیلی مشکل در دانستن دارید که آزرا را فقط مخصوص بازار داخلی کره میدانی 😂 !

          موافقم ۶
          مخالفم ۱۳
      3. علی

        ۲۰ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (493 ديدگاه)

        این به خاطر تبلیغات وحشتناک جهانی علیه موتورهای درون سوز و مشکل آلایندگیه ! که باعث میشه شرکت‌هایی مثل هوندا مجبوربشن برای کاستن از انتقادات ، مداوم تو محصولات جدیدشون حجم موتور را کم کنن . واقعا حیف از موتور ۶ سیلندر که حذف شد!!

        موافقم ۳۶
        مخالفم ۰
    2. Amard

      ۱۹ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (541 ديدگاه)

      من مزدا ۶ و کمری ترجیح میدم هم قدرت موتور بیشتری دارن هم ظاهری زیباتری دارند هوندا واقعا مشخصاتش نا امید کننده هست شاید بیشتر تمرکزش روی یه سدان اروم کم دردسر باش اما دیگه بیش از حد معمولی به نظر میرسه

      موافقم ۳۱
      مخالفم ۱۶
    3. محمدهادی

      ۱۹ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (1248 ديدگاه)

      چققد خوشششکله
      ساده
      شیک
      روان و بیصدا
      عاشقش شدم لامصب
      اصن آکورد همیشه یه طرح مینیمالیستی و ساکت و روون بوده
      دمشششگرم
      خوراک مسافرته ایمن و بی زحمته لامصصصب
      با ۱۲ بلندگو بووز مطمئن باشید تا آخر سفرتون سرگرم میشید😄😄😄💪👍🔥

      موافقم ۵۹
      مخالفم ۱۱
      1. حسین

        ۲۰ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (233 ديدگاه)

        با نظر محمد هادی موافقم 👍

        منطقیشو هم نگاه کنیم
        برای کسی که این سبکی دوست داره
        عالیه
        و کلی هم بگیم ما انسان ها چون هیچ وقت اشباع نمیشیم
        همیشه یه چیز ساده و کم دردسر
        برامون تو طولانی مدت ارزش بیشتری پیدا میکنه
        بنظرم طراحیش خیلی خوب بلوغ پیدا
        کرده انگار
        خیلی خوشم اومد انصافا
        به شخصه عاشق اینجور خودرو هام
        میگن زیبایی در سادگی
        اینجا هم هوندا این کلمه رو قشنگ
        واقعی کرده
        اگر تو ایران بود و بودجم می رسید
        برای ماشین خانواده و مسافرت ها
        قطعا اولویتم بود
        مهرش نشست تو دلم اصلا 👌❤

        موافقم ۱۲
        مخالفم ۲
  2. Chromstone3

    ۱۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (19 ديدگاه)

    سدان با وقاری هست ، طراحی بیرونی محافظه کارانه ای داره که شاید فروشش رو بیاره پایین ولی طراحی کابین خیلی زیبا و مینیمالی داره که خیلی ساده و در عین حال با ظرافت و شیک ساخته شده . در کل خوشمان آمد . فقط قیمتش رو اعلام نکردین …

    موافقم ۴۵
    مخالفم ۴
  3. NAVID۰۰۹۸

    ۱۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (7967 ديدگاه)

    ظاهری محشر شده اما مثل نسل قبلی با این وضع موتور دادنشون از اعتبار آکورد کم کردن !

    آکورد باید ۶ سیلندر باشه یا اصلاً بیخیالش شوند !

    موافقم ۳۷
    مخالفم ۱۷
    1. قاطر فروش

      ۲۰ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (894 ديدگاه)

      چرا کفر میگی

      موافقم ۶
      مخالفم ۱
  4. محمد

    ۱۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (94 ديدگاه)

    زبان طراحی جدید هوندا خیلی خوبه

    موافقم ۲۸
    مخالفم ۵
  5. hamidreza

    ۱۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (125 ديدگاه)

    احساس میکنم پلتفرم گروه فولکس واگن رو داره

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۲۳
    1. علی

      ۲۰ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (493 ديدگاه)

      فولکس را باید با سوزوکی مقایسه کنی نه هوندا

      موافقم ۱۱
      مخالفم ۲۱
      1. امیررضا

        ۲۰ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (39 ديدگاه)

        جهت اطلاعت که اکثر پلتفرم های فولکس واگن با محصولات پورشه و آئودی مشترکه و قطعا با هوندا تو یه لول قرار نمیگیره

        موافقم ۹
        مخالفم ۸
      2. کرگدن باواریا

        ۲۰ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (353 ديدگاه)

        علی جان تو دیگه از کجا پیدات شد علی ، به ولله تو مسلمون نیستی علی :)))

        موافقم ۵
        مخالفم ۱
  6. Royal Driver UK 70

    ۱۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (672 ديدگاه)

    از آکورد خوشم میاد

    موافقم ۲۴
    مخالفم ۳
  7. Si

    ۱۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (492 ديدگاه)

    واقعا خوبه

    موافقم ۲۱
    مخالفم ۴
  8. amir

    ۱۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (11 ديدگاه)

    دوهزارو چهارده EXB داشتم عالی بود فقط مشکل قطعات مصرفی داشت فیلتر روغن میخواستی باید کلی میگشتی ولی ماشین کم مصرف و باکیفیتی بود

    موافقم ۲۰
    مخالفم ۰
  9. meysam

    ۱۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (3529 ديدگاه)

    طراحیش نسبت به نسل قبل خیلی بهتر شده
    یه جورایی آدمو یاد سدانهای اروپایی میندازه

    موافقم ۲۱
    مخالفم ۱
  10. ❤BMW❤

    ۱۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (319 ديدگاه)

    خیلی قشنگه ولی قدرتش کمه

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۴
  11. Hadi

    ۱۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (321 ديدگاه)

    آکورد از اصیل ترین سدان های خانوادگیه
    طراحی زیبا و ساده ای داره که موندگاری بیشتر هم داره کابینش هم پیشرفت خوبی کرده ولی…
    هوندا جان حیف این برند و اعتبارت نیست که بجای اینکه هر نسل رو بیای بهتر بسازی از قدرت کم میکنی و هیبریدش هم حتی ضعیف تر شده؟؟
    قبلا V6 بود بعد ۲.0L توربو حالا…
    حداقل امیدوارم اون موتور توربو ۲۵۰ اسبی رو بزارید روش…
    بجز فنی و قدرت در کل عالی 👌🏼

    موافقم ۱۸
    مخالفم ۳
  12. ferimia

    ۱۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (72 ديدگاه)

    قیافش واقعا خیلی خوبه! خیلی زیباس، شاید اگر جلوپنجرش یه خرده بزرگ تر بود بهتر هم میشد!

    ولی ۲ ایراد بزرگ داره، سیستم awd نداره حتی در بالاترین تیپ(در صورتی که کمری این سیستم رو به صورت اپشن در تریم بالاتر داره) و موتور قوی تر رو بیخیالش شدن….

    این یعنی دیگه اون جعبه دنده ۱۰ سرعته فوق العاده با قدرت ۲۶۰ اسبی که تویوتا کمری ۳۰۰ اسبی رو شکست میداد رو نداریم!
    ناامید شدم…
    سقف پانوراما هم اگر داشت خوشحال میشدم.

    موافقم ۲۱
    مخالفم ۳
  13. محمد

    ۱۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (840 ديدگاه)

    طراحیش محافظه کارانه هست و ایرادی هم بهش نمیشه گرفت باتوجه به جامعه هدف و کاربری این ماشین اما از لحاظ فنی انتظار تغیرات خیلی بیشتر داشتم و موتور های قوی تر ، به نظرم کسی نسل قبلش رو داشته باشه نیاز چندانی به ارتقا به این نسل نداره

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۱
  14. احمدرضا

    ۲۰ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (480 ديدگاه)

    ساده و شیک

    موافقم ۸
    مخالفم ۱
  15. امپراطوری خورشید

    ۲۰ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (46 ديدگاه)

    هوندا همیشه زیباترین ماشینها رو تولید میکنه . کیفیت همیشگی به جای خود . در کل عاشق هوندا و برند لوکسش آکورا هستم 🇯🇵🇯🇵🇯🇵

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۰
  16. دانیال

    ۲۰ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (477 ديدگاه)

    هوندا عشق لاینتهی

    موافقم ۶
    مخالفم ۱
  17. sina

    ۲۰ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (2221 ديدگاه)

    ناامید کننده است.
    بیشتر میخوره پاسات باشه تا آکورد.
    نسل قبلیش با جعبه دنده ده سرعته اتوماتیک و موتور ۲۵۰ اسبی احتمالا بهترین آکورد تاریخ بود که خودروی سال هم هست.
    این عقبگرده قشنگ

    موافقم ۱۸
    مخالفم ۵
  18. علی

    ۲۰ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من ساکن آلمان هستم و از سال ۲۰۰۷ یک آکورد دیزل اسپورت دارم با موتور ۲،۲ لیتری و ۱۴۰ اسب بخار قدرت و مصرف ۵،۵ لیتر.
    با این ماشین ۲۳۰۰۰۰ کیلومتر رانندگی کردم و بجز تعویض باتری ،ترمزها ،لاستیک، و خرابی یکبار دینام و یک شیلنگ هیدرولیک فرمان، هیچ خرابی دیگری نداشتم و با این ماشین با قابلیت اطمینان بینظیر از روسیه تا فرانسه رانندگی کردم.
    هوندا ساده هست ولی یکبار هوندا، همیشه هوندا

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۲
  19. دانیال

    ۲۰ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (477 ديدگاه)

    با نسل قبلیش هم توی این جاده کلیپ تبلیغ و معرفی پر کردن
    کاش دیلاتش رو مثل این نسل خوشگلش که تو ایرانه مدل ۲۰۱۳ قسمت پائینی چراغ قرار میدادن

    موافقم ۴
    مخالفم ۰
  20. Nima

    ۲۰ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (37 ديدگاه)

    ماشین کارمندی که میگن همینه:)

    موافقم ۶
    مخالفم ۰
  21. پدرام

    ۲۰ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (760 ديدگاه)

    عقبش شبیه فولکس واگن نشده ؟

    موافقم ۱
    مخالفم ۲
  22. رامتین

    ۲۰ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (2599 ديدگاه)

    کاملا افت کرده. چرا موتور ۲ لیتری ۲۵۵ اسبی را حذف کرده؟ مگه هوندا جان خودت ادعای رقابت با کمری را نداری؟ کمری که موتور طبیعی ۳۰۰ اسبی هم داره. آوالون هم رقیب هونداست و آنهم ۳۰۰ اسب هست. با کی میخوای رقابت کنی؟

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
    1. دانیال

      ۲۱ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (477 ديدگاه)

      همیشه از نظر قدرت پیشرانه دو مدل میده به بازار ، همیشه اون مدلی که ارزان تره ، کمی قدرت کمتری داره ( البته همه ی نیاز یه مصرف کننده معمولی رو برآورده میکنه ) راحتی و سکوت فوق العاده ای داره کم مصرف تره و کم خرج تره فروش بسیار بیشتری داره . پس هوندا میدونه که بازار هدف آکورد چی میخواد . اگه رانندگی پرشتاب و پرهیجان تر میخوای پات رو روی پدال گاز سیویک تایپ آر بذار

      موافقم ۲
      مخالفم ۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا