هوندا

هوندا پرولوگ، جایگزین برقی CR-V در سال ۲۰۲۴ عرضه خواهد شد

هوندا پرولوگ جدید که در سال ۲۰۲۴ عرضه خواهد شد، جایگزین CR-V الکتریکی است که از پلتفرم شورولت بلیزر ساخت جنرال موتورز برای شعاع حرکتی رقابتی و شارژ سریع استفاده می‌کند.

اولین خودروی الکتریکی هوندا با نام پرولوگ (Prologue) که از پیوند برجسته این برند با جنرال موتورز ساخته شده، در حال آزمایش است و تا سال ۲۰۲۴ راهی بازار خواهد شد. انتظار می‌رود این خودرو که اساساً جایگزین برقی برای هوندا CR-V سایز متوسط ​​به شمار می‌رود، از پلتفرم مشترک با آلتیوم (Ultium) جنرال موتورز موجود در خودروی الکتریکی شورولت بلیزر که اخیراً معرفی شده است، به‌علاوه کادیلاک لیریک و جی‌ام‌سی هامر بهره ببرد.

به گزارش اتوکار، مشخصات هوندا پرولوگ احتمالاً مشابه شورولت بلیزر است؛ یعنی شعاع حرکتی بین ۳۹۷ تا ۵۱۴ کیلومتر (۲۴۷ تا ۳۲۰ مایل) و حداکثر نرخ شارژ ۱۹۰ کیلووات، سرعت شارژ تقریباً برابر با کیا EV6 و کاملاً بیشتر از خودروهای مبتنی بر پلتفرم MEB گروه فولکس واگن داشته باشد.

نسخه اسپرت و عملکردی هوندا پرولوگ نیز موازی با مدل ۵۴۹ اسب بخاری بلیزر SS نیز می‌تواند تحت برند آکورا ارائه شود، که در همان زمان یک شاسی‌بلند الکتریکی را معرفی کرده است.

تفاوت اصلی بین شورولت بلیزر و هوندا پرولوگ در طراحی بیرونی و استایل آن‌ها است. با توجه به خطوط بسیار نرم‌تر و پیچیده‌تر در پرولوگ، هوندا در این زمینه بسیار محافظه‌کارتر از شورولت به نظر می‌رسد. این تا حد زیادی منعکس کننده طراحی پیش‌نمایش پرولوگ است، البته با جلوپنجره پایین‌تر و کوچک‌تر که بهتر با CR-V مطابقت دارد.

دو مدل بلیزر و پرولوگ احتمالاً در داخل نیز متفاوت هستند. به عنوان مثال، در جایی که بلیزر از صفحه نمایش لمسی سرگرمی ۱۷/۷ اینچی عریض بهره می‌برد، هوندا پرولوگ می‌تواند دارای تنظیماتی شبیه به سوپرمینی هوندا E با رابط کاربری باشد که عرض داشبورد را پوشش می‌دهد. هوندا هنوز چیزی درباره‌ی داخل کابین پرولوگ نگفته است.

با توجه به این‌که جنرال موتورز، بلیزر را به عنوان «خودروی مقرون‌به‌صرفه و با حجم بالا» در بازار خودروهای برقی قرار می‌دهد که قیمت آن از حدود ۴۵،۰۰۰ دلار شروع می‌شود، احتمالاً پرولوگ برای بازار خودروهای لوکس طراحی شده است. به این معنی که قیمت آن ممکن است از حدود ۵۰،۰۰۰ دلار شروع شود، در حالی که قیمت نسخه‌ی اسپرت آکورا می‌تواند به ۷۰،۰۰۰ دلار برسد.

اگرچه جنرال موتورز برنامه‌های خود را برای بازگشت به اروپا با طیف وسیعی از خودروهای برقی تایید کرده است، بعید به نظر می‌رسد که پرولوگ در بریتانیا در دسترس باشد. در عوض، خریداران بریتانیایی در سال ۲۰۲۳ هوندا e:Ny1 با سایز HR-V را دریافت خواهند کرد که از پلتفرم سفارشی خودروی الکتریکی استفاده می‌کند.

ابوالقاسم اسلامی

هنرآموز مکانیک خودرو ، مترجم و نویسنده

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. phonix

    ۱۲ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (615 ديدگاه)

    جالبه شرکت ها دارن برای کاهش ضریب درگ ماشین هارو کشیده تر میکنن
    تو این یکی خیلی معلومه

    موافقم ۶
    مخالفم ۰
  2. net

    ۱۲ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1999 ديدگاه)

    درب باک که بالای لاستیک جلو هست بد هست ماشینهای برقی درب باک رو باید مثل ماشینهای بنزینی بالای لاستیک عقب قرار دهند که مشخص نباشد ماشین برقی هست و تو چشم نباشد

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  3. meysam

    ۱۲ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (3382 ديدگاه)

    طراحیش از خود شورولت خیلی بهتر و ماندگارتر شده
    شورولت طراحیش رفته سمت آسیاییها و لی هوندا برعکس گرایش پیدا کرده سمت طراحی های غربی ماندگارتر

    موافقم ۶
    مخالفم ۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا