دنا پلاس توربو اتوماتیک جدید با پیشرانهٔ EFP معرفی شده که ۱۶۵ اسب بخار قدرت دارد و از آپشنهای بیشتری مثل سنسور نور و باران بهره میبرد.
ایرانخودرو نسخهٔ جدیدی از دنا پلاس توربو اتوماتیک را با آپشنهای بیشتر و پیشرانهٔ قویتر معرفی کرده است. این خودرو به پیشرانهٔ جدید EFP مجهز شده که نسخهٔ ارتقاءیافتهٔ موتور EF7 محسوب میشود. این موتور که با نام EF7 پلاس هم شناخته میشود و حالا برای اولین بار در نسخهٔ جدید دنا پلاس توربو اتوماتیک معرفی شده است، در قسمتهای میللنگ، یاتاقانها، شاتونها، پیستون، میل بادامک، سر سیلندر، منیفولدهای هوا و دود، توربوشارژر، سیستم خنککننده و… تغییراتی را تجربه کرده است. این موتور همچنین به سیستم دوگانهٔ زمانبندی متغیر سوپاپها هم مجهز شده است.
به لطف این تغییرات، موتور ۱.۷ لیتری EFP حالا حدود ۱۶۵ اسب بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند تا قویترین پیشرانهٔ داخلی لقب گیرد. این اعداد نسبت به موتور EF7 توربو که ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۱۵ نیوتن متر گشتاور دارد، ۱۵ اسب بخار و ۲۵ نیوتن متر افزایش داشتهاند. به گفتهٔ ایرانخودرو، این افزایش خروجی با کاهش ۱۰ درصدی مصرف سوخت و آلایندگی و همینطور بهبود دوام پیشرانه همراه بوده است. گفته شده مصرف سوخت ترکیبی موتور EFP در دنا پلاس بهصورت ترکیبی به ۶.۸ لیتر رسیده که حدود یک لیتر از نسخهٔ قبلی این موتور کمتر است. پیشرانهٔ جدید ایرانخودرو از استاندارد آلایندگی یورو ۵ برخوردار است و سازگاری بیشتری با شرایط سوخت و آبوهوای ایران دارد.
ایرانخودرو تولید نسخههای دیگر موتور EFP شامل تنفس طبیعی بنزینی، پایه گازسوز تنفس طبیعی و پایه گازسوز توربو را هم در برنامه دارد. این شرکت قصد دارد از سال آینده بهتدریج تولید موتور EF7 را کاهش داده و EFP را جایگزین آن کند. این موتور علاوه بر دنا پلاس و سورن پلاس، قرار است در نسخههای جدید تارا و همینطور کراساوور ریرا هم مورداستفاده قرار گیرد. نسخهٔ جدید دنا پلاس توربو اتوماتیک که هماکنون معرفی شده اما علاوه بر تجهیز به این موتور، به چند آپشن جدید شامل سنسور نور، سنسور باران، سیستم پایش باد تایرها، استارت دکمهای و سیستم ورود بدون کلید هم مجهز شده است. علاوه بر این، قرار است در آینده سیستم کنترل پایداری و سیستم کنترل شروع حرکت در سربالاییها هم به لیست تجهیزات این خودرو افزوده شود.
لیست تجهیزات نسخهٔ کنونی دنا پلاس توربو اتوماتیک شامل مواردی مثل چهار ایربگ، فرمان برقی، سیستم تهویهٔ اتوماتیک، آینههای جانبی تاشو برقی با راهنما، دوربین دید عقب، رینگهای آلومینیومی ۱۶ اینچی، تنظیم برقی صندلیهای جلو، سانروف، کروز کنترل، نمایشگر لمسی و دیلایت میشود.
RENAULT5
۲۹ دی ۱۴۰۱از موتورef به روز تر وبهتره ولی خودش باید از صفرتاصد یه موتور جدید بسازه
mahan
۲۹ دی ۱۴۰۱این ماشین رو من بهترین میدونم.البته فقط در زمینه طراحی!.تنها ماشین ایرانی هست که به دلم میشینه.ولی وقتی اسم فنی ،کیفیت،کیفیت مونتاژ،سر و صدای کابین،مشکلات برقی ،ایمنی،برند سازنده وقتی میاد، باز دل ادمو پس میزنه.واقعا حیف.
نویدی
۲۹ دی ۱۴۰۱اگر مشخصات فنی رو در نظر نگیریم،زیباترین ماشین ایرانی شاهینه.
هادی
۲۹ دی ۱۴۰۱زیبا ترین سورن قدیمی یه موتور هشت سیلندر فقط کم داره ای کاش مکانیک هایی تو کشور راه میافتاد موتور خارجی سوار میکردن خودشون مجوز میگرفتن انجام میدادند موتور خارجی هم تر تمیزش مفت ریخته تو بازار ادمش کمه این کارو کنه هم اداری هم فنی
مهدی
۲۹ دی ۱۴۰۱خودروهای میلیاردی داخلی
ehsan.fa
۲۹ دی ۱۴۰۱امروز شاهد انفجار قیمت ها باشید ،
در مورد این دنا هم اسلام علیک به دنای یک میلیاردی ، تا زمان عرضه این دنا احتمالا بیشتر هم بشه
ARMAN سابق
۲۹ دی ۱۴۰۱دوستان همونطور که مشاهده می کنین تو حوزه صنعت خودرو خیلی زیبا مردم عادی رو خر می کنن.
مثلاً همین موتور که کلا 15 اسب بهش اضافه کردن اسمشو گذاشتن موتور جدید و مردم بیچاره هم خیلی زود باور می کنن.
Sina
۲۹ دی ۱۴۰۱باید بیاد بیرون ببینیم چطوریه مثل موتور xu p که جایگزین موتور قدیمی xu7 شده بهینه تر شده ولی روغنش ۱.۶۰۰ در میاد
Reza Waffen SS
۲۹ دی ۱۴۰۱چهار ایربگ، فرمان برقی، سیستم تهویهٔ اتوماتیک، آینههای جانبی تاشو برقی با راهنما، دوربین دید عقب، رینگهای آلومینیومی ۱۶ اینچی، تنظیم برقی صندلیهای جلو و . . . .
اینا آپشن جدید محسوب میشن ؟؟؟
911
۲۹ دی ۱۴۰۱آره اینا اینطورین. اینم اپشن حساب میکنن.
این خودرو به اپشن های صنعت پیشرفته دمپایی سازی ایییرااانننن مجهز است که یکی از اپشن های فوق پیشرفته جههان است که حتی شیرون هم نمی توانند با این سلطان رقابت کند.
رئیس ایران دمپایی.
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۲۹ دی ۱۴۰۱شک نکنید همش دروغه.فقط یکم بوست توربو رو بیشتر کردن همین.وقتی توربو این فاضلاب اومد گفتن در اصل 170 اسبه ولی ما رو 150 تنظیم کردیم.به خدا همش دروغه این جماعت توان ساخت موتور کامل پراید رو هنوز ندارن.اینا یه پیچ رو از صفر نمیتونن بسازن هر چی میگن دروغه.فقط ادعا دارن مثل همزادشون طالبان.اصلا مگه میشه درگیر ایدوئولوژی باشی و همزمان پیشرفت هم بکنی
mahdi-es17
۲۹ دی ۱۴۰۱این همون ef7قدیم هست اما وقتی دنارو توربو کردن cvvtمیل سوپاپ برداشتن الان دوباره گزاشتن روش شده همین
DODGE👑
۲۹ دی ۱۴۰۱دقیقا👍🏽
911
۲۹ دی ۱۴۰۱چرا بعضی ها دیس لایک دادن؟مگه واقعیت نبود؟
Amin
۲۹ دی ۱۴۰۱نمیخوام با کلیت حرفت مخالفت کنم ، چونکه درسته ، مخصوصا زمانی که قیمت این ماشین رو با احتساب حقوق ایرانی مقایسه کنیم …
ولی ، توی این سگمنت ، اپشن ها همین ها هستن تقریبا ، توقع لانچ کنترل و اتوپارک و ….نداشته باش ، به خصوص از این شرکت
حامد
۲۹ دی ۱۴۰۱“میللنگ، یاتاقانها، شاتونها، پیستون، میل بادامک، سر سیلندر، منیفولدهای هوا و دود، توربوشارژر، سیستم خنککننده و… “همه چی عوض شده بخاطر 10 اسب بخار؟؟
الان که با یه ریمپ 10 اسب بخار قدرت موتورو زیاد میکنن!
RENAULT5
۲۹ دی ۱۴۰۱نه خواستن بروزرسانی بکنن یکم
علیx76
۲۹ دی ۱۴۰۱قرار نیست همه تغییرات برای افزایش قدرت باشه.
یه سری تغییرات میتونن برای افزایش ضریب اطمینان، کاهش مصرف، کاهش قیمت تمام شده و … باشن.
همونطور که توی اینستا میبینیم، این موتور با تغییرات کمی، توانایی رسیدن به 200 whp رو داره.
ولی همین الانشم با این وضع امنیت، ترمز و هندلینگ، به نظرم همون بهتر که ایرانخودرو قویترش نکنه.
mahdi-es17
۲۹ دی ۱۴۰۱به یه ریمپ ازش تا 190 اسب هم گرفتن
Hadi
۲۹ دی ۱۴۰۱حالا قدرت موتورش بهتر شده چقدر دیگه قراره بزارن روش اصن تو بازار چند برابر حتی کارخونه حتی میکشن روش و به مردم بندازن؟
هر چقدرم پیشرفت کنن با این روش های مضخرف
فروش که فقط دلالان نا محترم و قشر متوسط به بالا بهش دسترسی دارن اینجوری هیچ ارزشی نداره یادش بخیر یه زمانی میتونستی بری نمایندگی و با قیمت کارخونه ماشین بخری…
بی نام
۲۹ دی ۱۴۰۱اینا خیلی خوبه ولی ای کاش فرمونش دی کات میشد یا مثلا داشبورد کوچیک میکردن پامون بهش نخوره!
ENER-G-FORCE
۲۹ دی ۱۴۰۱پاتو کوچیک کن
Afg
۲۹ دی ۱۴۰۱هر اسب رو ۲۰ میلیونی حساب کنن میشه ۳۰۰ میلیون چیزی نیست برای همچین ماشینی و همچین مردمی
DODGE👑
۲۹ دی ۱۴۰۱شتر پلاس توربو جدید؟ 😐
Alireza
۳۰ دی ۱۴۰۱موتور ef7 فقط بدرد CNG میخوره چوت اساس گاز طراحی شده و برای بنزین به کم استهلاکی و بی دردسری TU5P نیست و TU5P رو ترجیح میدم.
محسن
۱ بهمن ۱۴۰۱مشکلی با قدرت موتور من ندارم که مثلا زیادتر کردن ! شتاب اش و کشش تو سربالایی هم خوبه .
بیشتر مواقع ایرادهای جزئی مثل روشن نشدن لامپ و چراغ یا مشکل کولر و برقی و غیره به نمایندگی مراجعه میکنیم .
ایمنی اش جهت سرقت هم خوب نیست .
برای این سبک ماشین ها لاستیک پهن میخواد . چون موتورش سنگین هست
محسن
۱ بهمن ۱۴۰۱مشکلی با قدرت موتور من ندارم که مثلا زیادتر کردن ! شتاب اش و کشش تو سربالایی هم خوبه .
بیشتر مواقع ایرادهای جزئی مثل روشن نشدن لامپ و چراغ یا مشکل کولر و برقی و غیره به نمایندگی مراجعه میکنیم .
ایمنی اش جهت سرقت هم خوب نیست
مصطفی محمدی
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲واقعا صدای موتورش توی کابین نمیاد دناپلاس اتومات…. انگار ماشین هیبرید هستش.. بنظرم بهترین گیربکس اتومات رو داره توی ایرانیا که کپی برداری از گیربکس تویوتا یاریس هست… بخدا فقط ایرادات مونتاژی داره که سرو صدا داره قطعات داخل کابین که به نظرم اکثر ماشین های تولید داخل این مشکل رو داره… واقعاً گیربکسش عالیه و با نرمی هرچه تمام و بدون اینکه بفهمی دنده ها را عوض میکنه… زیبایش هم که واقعاً زیباست.. فقط اینکه تو سرعت بالای ۸۰ تا درزبندی درست انجام نشده و صدای باد یه مقدار اذیت میکنه.. البته میشه تو مرکز صداگیری تارا کار ببری و رودری ها و داشبورد و ستون ها رو بیصدا بکنی که واقعاً هم از صدا می افته… فقط جای سیستم کنترل پایداری و سیستم کشش توی این خودرو خیلی خالی و الا بهترین گیربکس رو داره و همخونی گیربکس با موتور عالیه.. اون تارا رو نگاه نکنید اصلاً موتورش جون نداره و قابل قیاس با دنا پلاس اتومات نیست. اینقدر تارا تارا میکنند فقط به خاطر اینکه سیستم کنترل پایداری روش نصب شده و واقعاً و واقعاً جای خالی سیستم کنترل پایداری روی دنا پلاس اتومات خالی و خیلی عجیبه که روی این خودروی زیبا نداشتن بر دلیلش رو هم نمیدونم کاش یکی بیاد توضیح بده..
مصطفی محمدی
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲سلام … بخواهید واقعیت رو درنظر بگیریم واقعا ساخت و مونتاژ گیربکس دناپلاس اتوماتیک توربو شارژ روی دنا توی این تحریمها انقلابی بزرگ هست… من خودم میدونم کلا ماشین خارجی خوبه ولی با این درآمدها و سطح زندگی ماها دناپلاس اتومات بهترین هست… فقط ای کاش مدیران ایرانخودرو بدونن که اگه سیستم کنترل پایداری و کنترل کشش و پایش فشار باد رو روی دناپلاس اضافه کنن بهترین ماشین ایرانی رو لقب میگیره دنا…. قبول دارم داخلش زود سرو صدا میفته که ای کاش مونتاژ کارامون با شرافت بیشتری روی این ماشین زیبا کار میکردن! تارا که قیافش واقعا و انصافا قشنگ نیست جلوش شبیه سر طوطی هست که پیر شده و اخم کرده پشتش هم که اومدن ادای طلیسمان رو دربیارن که خراب کردن… حتی سیستم تنظیم صندلی های دنااتومات کاملتر هست از تارا… شتابش بهتره عملکرد فنی موتور بهتره… درسته گیربکس تارا و دنا یکی هست ولی همخونی موتور دنا با گیربکس از تارا بهتره و بدون تقه ای دنده هارو نرم عوض میکنه… مصرفش هم بخاطر داشتن توربو از تارا بیشتره فقط… سیستم تعلیق عقب دنا نرمتر از تارا است خودتون للاهی امتحان کنید… دنا چهرش اسپرت تر هست و پرستیژش از تارا بالاتره… کلیدهای تارا سر جاش نیست شیشه بالابرش باید رو درها باشه مثل دهاتی ها کنار سردندس!!! فلشر تارا رو باید به شاگرد بگی بزنه و ….. فقط خواهش میکنم از ایران خودرو که شماها که دنای خوشگل رو درست کردید چرا با این گشتاور و قدرت موتور سیستم پایداری و کنترل کشش رو نداشتید روی این ماشین… شک نکنید دناپلاس اتومات از بهترین های ایرانیه…