کیا

آفرود با خودروی هیبریدی کیا تریل‌استر

کیا مدل مفهومی تریل‌استر (Trail’ster) را رونمایی کرد. خودرویی با قوای هیبریدی و موتور توربو و انتقال نیرو به چهار چرخ، که زیر پوستهٔ کیا سول، کارآمدی و قابلیت‌های خود را به رخ می‌کشد.

KIA Trail ster Concept
KIA Trail ster Concept
کیا تریل‌استر در استودیوی طراحی کیا در کالیفرنیا متولد شده است. زیربنای این خودرو، همان CUV سول است که برخی از قسمت‌های آن با اغراق بیشتری همراه گشته‌اند. با این وجود، نتیجه کار، یک خودروی کاملاً عملی به نظر می‌رسد.

KIA Trail ster Concept
KIA Trail ster Concept
یک سینی آلومینیومی در زیر خودرو، از قسمت‌های کف آن در برابر ضربه و تماس با ناهمواری‌های مسیر، محافظت می‌نماید. چراغ‌های LED جلو با الهام از پروژکتورهای کیا K900 و نیز چراغ LED عقب چهره ای مدرن تر به خودرو بخشیده‌اند.

KIA Trail ster Concept Interior
KIA Trail ster Concept Interior
KIA Trail ster Concept Interior
KIA Trail ster Concept Interior
KIA Trail ster Concept Interior
KIA Trail ster Concept Interior
در داخل کابین از روکش چرم قهوه ای و تزئینات فلزی استفاده شده است. اما جالب‌ترین ویژگی آن، سقف کاملاً جمع شونده آن است که از جنس برزنت نرم بوده و با باز کردن آن روی یک ریل، می‌توان از بیشترین فضای ممکن برای لذت از آسمان استفاده برد.

KIA Trail ster Concept
KIA Trail ster Concept
KIA Trail ster Concept
KIA Trail ster Concept
کیا تریل‌استر در واقع نسخه کیا برای فرار از خیابان‌های شهری و پرسه زدن در بیابان و جنگل و طبیعت است. این خودرو در واقع با وجود طراحی جمع‌وجور از قابلیت‌های آفرود مناسبی سود می‌برد. نسبت به کیا سول، ارتفاع خودرو از سطح زمین حدود ۷ سانتی‌متر نیز افزایش یافته است. تایرهای ۱۹ اینچی پیرلی نیز به کمک این خودرو در مسیرهای نامناسب خواهند آمد.

به لطف موتور چهار سیلندر ۱.۶ لیتری توربو با توان ۱۸۵ اسب بخار و گشتاور ۲۵۱ نیوتن متر که نیرو را توسط یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند، این خودرو کمبودی احساس نخواهد کرد اما سیستم درایو الکتریکی برای چرخ‌های عقب در سرعت‌های کم، بهبود شتاب اولیه و بهبود کشش در مسیرهای نامناسب، بسیار مؤثر خواهد بود. این ترکیب، به کمک اقتصاد مصرف سوخت نیز آمده باعث کاهش مصرف می‌گردد. به گفته کیا، این خودرو بین ۲۵ تا ۳۰ درصد مقرون به صرفه‌تر از مدل مدل بنزینی سول در شهر عمل می‌کند و در بزرگراه نیز ۵ تا ۱۰ درصد، مصرف کمتری دارد.

KIA Trail ster Concept
KIA Trail ster Concept
موتور الکتریکی از باتری لیتیوم یون پلیمر ۱.۲ کیلووات ساعتی سود می‌برد که موتور الکتریکی ۳۵ اسبی و ۱۳۵ نیوتن متری را تغذیه می‌کند. نتیجه اینکه قدرت خروجی ترکیبی به ۲۲۰ اسب بخار و گشتاور به ۳۸۶ نیوتن متر بالغ می‌گردد. البته اگر تنها قرار باشد روی باتری و موتور الکتریکی تکیه کنید نهایتاً ۳ تا ۵ کیلومتر مسافت را بتوانید طی کنید. بنابراین بیشتر تکیه خودرو برای حرکت روی پیشرانه بنزینی آن است.

کیا تریل‌استر تصویری از یک آفرود متمدن است. البته نمی‌توان آن را رقیبی برای جیپ دانست اما همین‌که با آن می‌توان به تجربیاتی لذت‌بخش در مسیرهای ناشناخته رسید، جای خوشحالی دارد.

جواد عقیلی

داستان از اونجا شروع شد که پدال گاز رو فشار دادم.

مطالب مشابه

‫۲۷ دیدگاه‌ها

  1. امیر

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (181 ديدگاه)

    شتر گاو پلنگ
    من نمیدونم اخه این چه قابلیت افرودی داره !؟
    کسی که بخواد افرود واقعی تجربه کنه قطعا سراغ این محصولات نمیره

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. s s

      ۲۷ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      درود رفقا
      یه سوال فنی دارم .. تو این مملکت جایی جز اینجا پیدا نکردم بپرسم
      من یه سمند نودهزار کیلومتر ۸۹ ال ایکس دارم. سالی یه بار درحد تعویض روغن میره تمیرگاه
      هفته ای یه بار علاقمندم دور موتورو بیارم رو ۵هزار و اون طرفا.. گاهیم طی روز تا چهار هزار میرم..ترمزم که طبعا باید بیشتر کار کنه . ولی بحث اصلیم موتوره
      یعنی وقتایی که گفتم میارم رو ۵ هزار،زمانی که ماشینو خاموش میکنم فن ماشین وسط زمستون تو هوای سرد خاموش نمیشه “از بس داغ میشه موتور” حالا میخوام بدونم این شورلت بازیا اشکالی داره؟خراب میشه ماشین؟
      پلیز احساسی پاسخ ندید علمی باشه .. فدا عشاق :)

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. 4MATIC

        ۲۷ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (1057 ديدگاه)

        اخه کیا سول رو چه به این حرفا

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. ToRMoZ_DaSTi

          ۲۸ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (71 ديدگاه)

          آخه مرد نا حسابی
          چرا اینطوری می کنی؟ آخه نظر تو چه ربطی به دیدگاه این دوستمون داشت؟
          تو که دنباله زیاد کردن دیدگاهات هستی برو در آخر نظرات دیدگاهتا بنویس که هم کمتر دیس بخوری و هم بچها پدالا با این نظرات بچه گانه ات آزار ندی!
          اینو فقط گفتم چون تو گلوم گیر کرده بود
          وگرنه شما گوشت به این حرفا بدهکار نیست

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
      2. sina

        ۲۷ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (16 ديدگاه)

        داش موتورای پژو کلا موتورای گرمی ان.بر عکس موتورای رنو اصلا اینطوری نیسن و خیلی دیر داغ میکنن.برا همین سمندو۴۰۵وپارس خیلی سریع رو دور موتور بالا داغ میکنن ولی ال۹۰ اصلا اینجوری نیست.
        با هفته ای یه بار که فکر نکنم پرایدم کاریش بشه اگه تا۵هزار بره دور موتور

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. 4MATIC

          ۲۸ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (1057 ديدگاه)

          اقایToRMoZ_DaSTiاولا خواهشا درست حرف بزن
          دوما مگه حرف بی ربطی زدم؟؟/
          کیا رو چه به افرود اقای حسابی

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
      3. E 36

        ۲۸ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (920 ديدگاه)

        بستگی داره چه مدت رو ۵۰۰۰ نگه میداری ؟ تو چه شرایطی ؟

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
    2. M5

      ۲۷ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (294 ديدگاه)

      رخ جلوش خوبه اما اصلا به آفرود نمیخوره !

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  2. جی تی ار

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (459 ديدگاه)

    قیافش اغراق آمیز تر شده,مخصوصا عقبش که چراغاش فرم بسیار بزرگ شده پیکانتو است. درمجموع فکرنکنم برای آفرود خیلی کارایی داشته باشه. اما این شگرد که قدرت یک موتور بنزینی رو با یک یاچند موتور الکتریکی ترکیب می کنند,خیلی هوشمندانه است.
    به هرحال بازهم دم کیاگرم…

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  3. ويكي

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (145 ديدگاه)

    قیافه مضحک ولی باحالی داره.. در کل ماشین بدی نیست. ولی نمای عقبش میتونست بهتر از این طراحی بشد..

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  4. farzad

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (180 ديدگاه)

    ارتفاش واسه افرود کمه ابهت ماشین افرودم نداره به نظرم کیا سول میموند بهتر بود لازم نبود تغییر ژنتیک بده

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. سعید

      ۲۷ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (1486 ديدگاه)

      اصالت کم بود،حالا ابهت هم اضافه شد،چیز دیگه ای نیست که بهش گیر بدین؟!!!

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    1. سعید

      ۲۷ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (1486 ديدگاه)

      یعنی هرجای دنیا رنگ نقره ای و قرمز باشه از رنو داستر کپی شده؟؟؟!!!!
      اتفاقا من خودم چندوقت پیش یه طرحی کشیدم و رنگش رو نقره ای و نارنجی کردم،یعنی منم از رنو داستر کپی کردم و خودم خبر ندارم؟!!!

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  5. احمد فقط سوپراسپرت اونم ایتالیایی

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1163 ديدگاه)

    مینی با چهره ای متمدنتر و یکم بزرگتر

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  6. صادق

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (2124 ديدگاه)

    ماشین بدی نیست، میشه باهاش کنار اومد

    یه نکته اینکه باتریهای لیتیوم پلیمر درحال حاظر از بهترین نوع باتریهای موجود هستن، این باتریا از شارژ و دشارژ ناگهانی آسیب نمیبینم و طول عمر بیشتری هم نسبت به سایر باتری ها دارن

    این نوع باتریا به دنیای موبایل هم اومدن و شخصا تا حالا فقط روی گوشی های اپل ازشون دیدم

    ارادت

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. شاهین

      ۲۷ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (4169 ديدگاه)

      صادق میگم این مجموعه ی باتری اینارو کیا نمیزاشت سنگین تر بودا! ۳ تا ۵ کیلومتر طی طریق آخه؟! باتری قلمی هم میتونست همین مسافتو ببره! :D

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. صادق

        ۲۷ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (2124 ديدگاه)

        دمت گرم شاهین، باتری قلمی رو خوب اومدی :D

        ولی موتور برقیش گشتاوری که داده بد نیست

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
    2. سعید

      ۲۷ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (1486 ديدگاه)

      صادق جان خیلی از گوشیا از این باتری ها دارن حتی گوشیهای چینی

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. farzam

        ۲۸ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (105 ديدگاه)

        اونا لیتیوم یون (li-ion) هستند که از ویژگی بار اضافی ذرات استفاده میکنند ولی اینا لیتیوم پلیمر هستن که از خود ذرات خنثی و الکترون آزاد مدار آخر استفاده میکنند.این که از ذرات خنثی استفاده میکنن باعث میشه که سختر باطری شارژ شه ولی بیشتر تو خودش نگه میداره به همین دلیل کلی طول میکشه که اپل ها شارژ شن

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. سعید

          ۲۸ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (1486 ديدگاه)

          منم همین لیتیوم پلیمر رو گفتم،اکثر گوشیا از همین باتریا دارن،از جمله بعضی از گوشی های هوآوی،شیائومی،سونی،اپل و … اتفاقا شارژ شدنشون کمتر از باتری های لیتیوم یونی طول میکشه

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
  7. REZA

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1410 ديدگاه)

    ماشین با حالی هست

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  8. محمد

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (188 ديدگاه)

    نمیدونم چرا اینقدر از کیا سول خوشم میاد

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  9. نوید

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1525 ديدگاه)

    نسبتا گشتاور خیلی خوبی داره که به درد آفرود میخوره

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  10. ali

    ۵ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (84 ديدگاه)

    سقفش سوراخه آب میره توش.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  11. shz

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (37 ديدگاه)

    خوشم ازش نمیاد

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  12. ارشیا

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    ترو خدا از سول تو ایران یه ذره حمایت کنید درخواست کنید از اطلس خودرو که این خودرو رو بیارن تو ایران تعداد محدودی از مدل ۲۰۱۳ اومد ایران ما یکیشو گرفتیم یعنی حرف نداشت یه ۱۶۰۰مرد ولی بازار دسته دومش خوب نبود چون نمیدونستن چیه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا