لامبورگینی

تائید نشدن طراحی کانتاش مدرن توسط طراح اصلی این خودرو!

چند ماه پیش بود که لامبورگینی جانشین معنوی کانتاش را معرفی کرد. این خودروی تازه‌نفس بر پایه آونتادور بنا شده و تنها ۱۱۲ دستگاه از آن تولید خواهد شد. شایان ذکر است این پروژه با پروژه بازسازی کانتاش اصلی فرق داشته و نسخه بازسازی شده سوپرکار افسانه‌ای لامبورگینی چند هفته پس از نمونه مدرن معرفی شد؛ اما طراح اصلی کانتاش درباره نسخه مدرن این خودرو چه احساسی دارد؟

خب اگر بخواهیم خلاصه‌وار بگوییم باید دانست او به‌طور خاص از این اتفاق خوشحال نیست. مارچلو گاندینی که مسئول طراحی دیگر محصولات مشهور لامبورگینی همچون اسپادا، جراما، میورا و دیابلو هم بوده اخیراً بیانیه‌ای رسمی درباره کانتاش جدید منتشر و اعلام کرده از این پروژه حمایت نمی‌کند. در واقع داستان عدم تائید کانتاش مدرن داستان بسیار جالبی دارد اما ابتدا به بیانیه رسمی گاندینی اشاره می‌کنیم:

مارچلو گاندینی تصریح می‌کند که در این پروژه نقشی نداشته و آن را تائید نمی‌کند

این بیانیه را مارزیا گاندینی پرورا دختر مارچلو گاندینی منتشر کرده است.

گفته شده گاندینی تماسی با میتجا بوکرت مدیر بخش طراحی لامبورگینی داشته و این دو درباره مدل مقیاسی گفت‌وگو کرده‌اند. ظاهراً رسانه‌ها از این پروژه به عنوان ادای احترام شخصی بوکرت به گاندینی یاد کرده‌اند اما این طراح افسانه‌ای می‌گوید در هیچ‌یک از مراحل تولید کانتاش مدرن، طراحی این خودرو را به گاندینی نشان نداده‌اند. او از این پروژه حمایت نکرده و آن را تائید نمی‌کند.

در ادامه بیانیه گاندینی آمده است:

به همین خاطر مارچلو گاندینی تأکید دارد نقشی در این پروژه نداشته و به عنوان طراح کانتاش اصلی در سال ۱۹۷۱ تصریح می‌کند این نسخه مدرن نشان دهنده روح و دید او به کانتاش نیست. روح خلاقیت و ساختارشکنی که خط فکری اصلی گاندینی است اصلاً در طراحی جدید دیده نمی‌شود. واضح است که بازار و بازاریابی از آن زمان تاکنون تغییر کرده اما به منظور تکرار طراحی محصولی از گذشته باید ایده و فکر گاندینی و اصول کلی آن دیده شود

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم وبسایت "پدال"، عشقِ ماشین و دیگر هیچ...

مطالب مشابه

‫۲۸ دیدگاه‌ها

  1. ممد ژانگولر

    ۴ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (2026 ديدگاه)

    به نظر من این کار لامبورگینی نهایت کلاه برداریه و باید از خریداراش غذل خواهی کنه و مبلغی بابت خسارت بهشون برگردونه یا نهایتش ی دریا پارتی بگیره اونجا از خجالت همه در بیاد

    موافقم ۱۷
    مخالفم ۲۲
    1. Joker

      ۴ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (369 ديدگاه)

      چشم،حتما میگیم غذل خواهی کنه…

      موافقم ۲۳
      مخالفم ۱۵
      1. ARMAN

        ۴ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (131 ديدگاه)

        این جوکر چقد چیزه بیخودیه

        موافقم ۱۹
        مخالفم ۲
    2. Twin H Power

      ۴ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (125 ديدگاه)

      به این شدتی که شما میگی نیست …
      ولی واقعا احساس میکنم از اسم کانتاش سواستفاده شده نه ادای احترام !

      موافقم ۱۵
      مخالفم ۱
      1. ممد ژانگولر

        ۴ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (2026 ديدگاه)

        نه داداش خیلی هم با شدته
        خیلی خریدارا بخاطر یک سری شاخصها میان وسط و حمایت میکنن
        این کار توهین به خریداره
        من بودم یک مقداری از پولشونو بخاطر صحت شرافت کمپانی ساتنا میزدم و برمیگردوندم که طرف صبح بیدار میشه متوجه با شرکت با شرف و سخاوتمندی طرفه و همه چی پول نیست و یک سوئیچ از جنس طلا با نوشته sorry حک شده به همراه دسته گل فاخر الو پیک میزدم دم در خونش تا کار بجاهای باریک نکشه 😎

        موافقم ۹
        مخالفم ۴
      2. مازیار

        ۴ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (740 ديدگاه)

        گذشته از شوخ طبعی دوست عزیزمون ممد ژانگولر
        بنظرم به همین شدت هست بلکه هم شدیدتر
        چون تکرار کردن یک نام بزرگ در قالب یک مدل جدید کاری بسیار پر مسوولیت هست و هرچی اون نام بزرگتر باشه مسوولیت سنگین تره (شاید همه متفق القول باشن که کونتاچ بزرگترین نام در تاریخ برند لامبورگینی هست) اما بنظر میرسه که در این مورد تمرکز لامبورگینی بیشتر روی منفعت مادی بوده تا مسائل دیگه
        درحالی که شاید با یک طراحی بدنه میخکوب کننده _ مثل کونتاچ در زمان خود _ میشد جایی برای حرف و حدیث دیگه ای باقی نگذاشت

        موافقم ۸
        مخالفم ۲
    3. Reza Waffen SS

      ۵ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (3213 ديدگاه)

      به نظرم کانتاژ جدید اگه چراغای جلوش مثل نسخه پایه متحرک میشد هزار برابر به زیباییش اضافه میکرد

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
  2. Sina10

    ۴ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (2203 ديدگاه)

    این راهی که لامبو داره در پیش میگیره خوب نیس
    همون ماشین قبلیو ( اونتادور) میاره و فقط با افزودن چند تا چیز اسمشو عوض میکنه فلان میلیون دلار میفروشه
    این کارو بوگاتی هم میکنه که اصلا جالب نیست
    حالا یه بار دو بار , سه بار
    لامبو یه بار وننو ، یه بار سنتناریو ،یه بار سیان ، یه بار کنتاش جدید , یه بار SC20 ، یکی دو تا هم تک ساخت ، یکی هم مخصوص پیست با نام اسنزا SCV12
    هزار تا نسخه ازش داد بیرون
    حالا اگه این نسخه ها هم قیمت یا نزدیک قیمت اونتادور اصلی بودن مشکلی نبود ولی اینا همگی بالای ۱ یا ۲ میلیون دلار قیمت دارن !اینم عاقبت این همه نسخه ساختن از یه ماشین
    کانتاش جدید هم قیافه جلو و بالاش خوبه ولی پشتش تکراری و ضعیف ، رفتن یه سیان اوردن جلوشو عوض کردن پشتشو یادشون رفت تغییر بدن😂
    خدا جانشین اونتادور رو بخیر کنه ، طراحیش خوب در بیاد

    موافقم ۲۴
    مخالفم ۵
    1. مهدی

      ۴ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (185 ديدگاه)

      بالاخره فولکس واگن هم باید برای پروژه های الکتریکی سازیش و رانندگی خودکارش از یه جایی پول جور کنه! البته پول بعضی جریمه هام هست!

      موافقم ۱۰
      مخالفم ۱
    2. R

      ۵ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (459 ديدگاه)

      نه که سایپا از پراید هزار جور مدل درنیاورده!!؟

      موافقم ۱
      مخالفم ۱
    3. akrh78

      ۱۰ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (1096 ديدگاه)

      اگر بخوایم اینطوری سطحی فکر کنیم همه خودروسازا کم و بیش این کار رو میکنن پورشه فراری مکلارن….
      پورشه یه رنگ و دوتا بج میزنه رو ماشین خداتومن (!) گرونتر میفروشه، یا بال gt3 رو برمیداره تورینگ میزنه، یا گیربکسشو عوض میکنه ۹۱۱r میسازه
      فراری سه تا نوار چسبوند رو پیستا کلی گرونتر فروخت بعد همونو بدنشو عوض کرد اف ۸ رو ساخت یا با یه تغییر سپر چندتا مدل تک ساخت از ۴۵۸ و ۴۸۸ ساختن
      مکلارن یه موتور ۳.۸ داشت بیش از ۷،۸ مدل ماشین باهاش ساخت

      ولی در واقع اکثر این مدل ها روشون کار میشه و یه روند توسعه مثل سایر ماشین ها دارن
      اون gt3 که میشه تورینگ هزاران ساعت صرف تغییر ستاپش از هاردکور به گرند تورر میشه
      اون فراری معمولی شهری خیلی زمان میبره تا به نسخه تک ساخت و مخصوص پیست تبدیل بشه
      بوگاتی که برا نهایت لاکچری در سرعت بالای ۴۰۰ ساخته شده رو به سختی به مدلی تبدیل کردن که بشه باهاش بپیچی
      اونتادور معمولی هیچ سنخیتی با اسنزا نداره که موتورش رو چرخوندن محرک عقبه گیربکس سکوئنشال داره و ۱۲۰۰ کیلو داون فورس تولید میکنه
      بعضیاشم درسته البته
      ۹۱۱ هریتج چیز جدیدی نداره فقط رنگ آمیزی جدیده. ۴۸۸ پیستا پیلوته (اگر اشتباه نگفته باشم) فقط یه پرچم ایتالیا رو سقف و کاپوتش داره. اونتادور پیرلی دوتا نوار قرمز یک سانتی روی سفقش زدن فقط

      این شرکت ها دهه ها تلاش کردن تا به این اعتبار رسیدن که مشتریا این مدلا رو رو هوا میزنن و بعد قیمتشون بازم بیشتر میشه

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  3. AMANTE

    ۴ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (466 ديدگاه)

    این دیگه کانتاش نیست.
    وننو معرکه بود و بعد سنتاریو که ادای احترام بود و بعد سیان که مسیر بعد سوپر ماشین های V12 لامبورگینی رو نشون داد.
    همین ۳ تا بود هیچ مشکلی نبود ولی چندین مدل دیگه هم داده.
    یاد اش بخیر وقتی مورسیه لگو اومد و بعد چند سال مدل رونتون بود و آس رو کردن و نشون دادن که مدل بعدی V12 لامبورگینی معرکه خواهد بود.

    موافقم ۸
    مخالفم ۲
  4. مسعود

    ۴ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (292 ديدگاه)

    اینا به کنار
    اومدن زشت ترین قسمت سیان رو کپی کردن رو کانتاش پِست کردن …
    عقبش خیلی تو دل نرو هست بقیه جاهاش خوبه قیمتشم الکی گرونه
    خب همینو تولید انبوه میزدین قیمتشم نزدیک به اونتادور دیگه سود بیشتری هم گیرتون میومد

    موافقم ۹
    مخالفم ۰
  5. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

    ۴ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (2735 ديدگاه)

    مگه این سیان فیس لیفت نبود ؟ در ضمن کونتاش اصلی تک ستاره دوران خودش بود و فیس لیفت یه ماشین دیگه نبود

    موافقم ۷
    مخالفم ۰
  6. AMG GT R

    ۴ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (707 ديدگاه)

    لامبورگینی دیگه داره خیلی بوگاتی بازی درمیاره
    وننو
    سنتاریو
    سیان
    کانتاش
    همه اونتادور بودن فقط کاور شدن همین
    بعد قیمتاشون خیلی جالب هستن

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۰
    1. AMG GT R

      ۴ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (707 ديدگاه)

      از قیمت نوجومیشون جالب تر اینکه لامبورگینی سیان و کانتاش رو هایپرکار میدونه

      موافقم ۸
      مخالفم ۰
    2. Philipp

      ۵ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (73 ديدگاه)

      خب تو یه تیمن طبیعتا از رو دست هم هم کپی می کنن

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
  7. محمد امین

    ۴ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1451 ديدگاه)

    درکل از v12 های لامبورگینی فقط شخصیتشون هست که ارزش داره و گرنه اگر بخواهیم از نظر پرفورمنس و سطح تکنولوژی و….‌ مقایسه اشون کنیم ، واقعا عقب هستن
    برای مثال با حدود ۲۰ هزار پوند کمتر از svj میشه فراری sf90 خرید که همه جوره و در همه ی زمینه ها واقعا با اختلاف زیاد خودروی بهتر و سریع تری هست و سطح تکنولوژی هم حدود ۱۵ سال جلو تره ، فراری رو مثال زدم چون معمولا خیلی ها این دو را رقیب میدونن ، درصورتی که رقابت شون حدود ۴۰ ساله که تموم شده
    منتها منکر شخصیت خوب اونتادور نمیشم، واقعا این شخصیتش خیلی هارو به سمتش میکشه ، ولی خب دیگه باید یه اس رو کنن…

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۱
    1. MC20

      ۴ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (714 ديدگاه)

      اون روح اصیل لامبورگینی که شما اون رو به شخصیت خوب لامبورگینی تعبیر کردی اضافه پرداختی ۲۰ هزار پوند رو با مزه ی عشق به صدای ناب V 12 لامبورگینی خوشمزه میکنه . . . . . لامبورگینی هنوز از پس سال ها ، روح اسپرت سنتی ایتالیایی رو حفظ کرده ( هرچند من طرفدار سرسخت دست پرورده های انزو هم هستم ) . . . در ایتالیا بالاترین سطح تکنولوژی اگر فراری باشه که هست . . بالاترین سطح روح رانندگی اسپرت سنتی هم لامبورگینی هست و این ۲ برند تا ابد از این نظر باهم رقیب هستند . . .

      موافقم ۴
      مخالفم ۰
      1. Ferrari

        ۵ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (1587 ديدگاه)

        روح رانندگی اسپرت سنتی چیه؟ چرا برای خودتون اصطلاح مسیازید؟
        دقیقا مدیران لامبورگینی هم همین طرز فکر رو دارن بجای اینکه پیشرفت کنن پشت موتور v12 مخفی شدن و به خودشون جرآت تغییر نمیدن

        موافقم ۴
        مخالفم ۱
        1. MC20

          ۵ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (714 ديدگاه)

          one of the most powerful naturally aspirated engine ever found in a road car . . . no turbos no electric motors just cylinders and pistons turning petrol into speed and noise

          موافقم ۰
          مخالفم ۲
        2. Ferrari

          ۵ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (1587 ديدگاه)

          این مطلبی که تایپ کردی مت له‌بلانک درمورد فراری ۸۱۲ گفته بود.

          موافقم ۷
          مخالفم ۰
        3. MC20

          ۶ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (714 ديدگاه)

          من برای موتور تنفس طبیعی اینجا به عنوان مثال آوردم …. دیدی که خودت هم عاشق روح رانندگی اسپرت سنتی هستی… من عاشق دست پرورده های انزوی فقید هم هستم… بدون توربو بدون دخالت کامپیوتر و…. فقط موتور و گیربوکس… من از خودم اصطلاح در نیاوردم … تکنولوژی روح اصیل و سنتی رانندگی اسپرت رو از بین برده …

          موافقم ۱
          مخالفم ۰
      2. Philipp

        ۵ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (73 ديدگاه)

        اگه قرار بود هرکی دوازده سیلندره لامبو باشه پس S580 هم لامبورگینیه!

        موافقم ۳
        مخالفم ۰
  8. M.K karimi

    ۴ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (419 ديدگاه)

    ای بابا اینم تو زرد در اومد که ….
    با این وضعیت دیگه واقعا اصلا نمیشه قیمت نجومیش رو توجیه کرد …!!

    موافقم ۵
    مخالفم ۰
  9. Ali Keyhani

    ۴ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (639 ديدگاه)

    اونتادور LP700
    اونتادور S
    اونتادور SV
    اورنتادور SVJ
    اونتادور اولتیمائه LP780
    اسنزا
    وننو
    چنتاریو
    سیان
    کنتاش
    چخبره!

    موافقم ۹
    مخالفم ۰
    1. Philipp

      ۵ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (73 ديدگاه)

      جالب اینه فقط اسنزا با بقیه فرق می کنه

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
  10. Mf1

    ۴ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (79 ديدگاه)

    لامبورگینی المنتو و چنتاریو بهترین و افسانه ترین هایپرکارهای ۱۰ سال اخیر لامبو هستن ولی سیان و وننون و کانتاش در حد المنتو چنتاریو نیستن

    موافقم ۶
    مخالفم ۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا