هفته نامه

نگاهی به خوش فروش ترین خودروهای ماه ژوئن بازار آمریکا

نشانه‌های بیشتری از حفظ روند فعلی بازار خودروی آمریکا علیرغم ادامه کمبود چیپ ها دیده می‌شود. تحلیل‌های iSeeCars نشان می‌دهد خودروهای جدید در ماه ژوئن حدود یک هفته سریع‌تر از ماه می به فروش رسیده‌اند. برای فروش یک خودروی جدید به‌طور متوسط ۴۱.۷ روز زمان نیاز بوده درحالی‌که این زمان در ماه می برابر با ۴۷.۱ روز بوده است. البته طی این دو ماه چیز زیادی تغییر کرده ولی نوع خودروهایی که سریع‌تر به فروش رسیده‌اند فرق داشته است.

درحالی‌که در ماه می، مرسدس بنز G کلاس خوش فروش ترین خودروی صفرکیلومتر بوده، این تویوتا راو ۴ است که توانسته چنین عنوانی را برای ماه ژوئن کسب کند. برای فروش این خودرو با قیمت متوسط ۳۱۵۵۷ دلار تنها ۹.۵ روز زمان نیاز بوده است. پس از شاسی‌بلند دوست‌داشتنی ژاپنی‌ها، کیا تلوراید قرار داشته که زمان موردنیاز برای فروش آن با قیمت متوسط ۴۴۱۴۴ دلاری برابر با ۱۰.۵ روز بوده است. جالب آنکه نسخه‌های هیبریدی و پلاگین هیبریدی راو ۴ نیز در لیست خوش فروش‌های ماه ژوئن قرار دارند.

تحلیلگر اجرایی iSeeCars می‌گوید:

کمبود ادامه‌دار میکروچیپ ها روی فروش خودروهای صفر و کارکرده تأثیر می‌گذارد زیرا باعث اختلال در تولید شده و نمایندگی‌ها مجبور هستند میزان خودروهای موجود در انبار خود را به شدت مدیریت کنند. شاسی بلندهای فول سایز از آغاز سال تاکنون با تقاضای زیادی مواجه بوده‌اند و اگرچه این روند ادامه‌دار بوده اما شاهدیم که خودروهایی با سوخت‌های جدید نیز تقاضای بالایی را به خود اختصاص داده‌اند.

۱۰ خودروی پرفروش جدید در ماه ژوئن ۲۰۲۱

ردیف

خودرو متوسط روزهای موردنیاز برای فروش

قیمت متوسط (دلار)

۱

تویوتا راو ۴ ۹.۵ $۳۱,۵۵۷
۲ کیا تلوراید ۱۰.۵

$۴۴,۱۴۴

۳

تویوتا تاکوما

۱۰.۶ $۳۸,۷۶۴
۴ کادیلاک اسکالید ۱۱.۱

$۹۹,۹۵۰

۵

تویوتا راو ۴ هیبرید

۱۱.۱ $۳۵,۷۰۵
۶ کادیلاک اسکالید ESV ۱۱.۳

$۱۰۲,۱۹۷

۷

تویوتا ۴ رانر

۱۱.۶ $۴۶,۹۰۲
۸ تویوتا راو ۴ پرایم ۱۲.۰

$۴۴,۲۲۶

۹

کیا کارنیوال

۱۲.۶ $۴۱,۹۷۶
۱۰ لکسس IS 350 ۱۳.۰

$۴۸,۶۴۳

در بازار دست‌دوم‌ها این تسلا مدل ۳ است که شاهد بهبود عملکرد نسبت به ماه می‌ بوده و متوسط زمان موردنیاز برای فروش آن ۱۷.۶ روز بوده است. موضوع سورپرایز کننده اینکه مینی کانورتیبل با زمان متوسط ۲۱.۵ روز در رتبه دوم قرار گرفته است. پس از این خودرو نیز مزدا MX-5 میاتا قرار دارد. در کل لیست خوش فروش ترین خودروهای ماه ژوئن ۲۰۲۱ ترکیبی از خودروهایی با سوخت‌های جدید و محصولات اسپورت بوده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۸ دیدگاه‌ها

  1. Moein

    ۲۶ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (895 ديدگاه)

    چقدر این مردم آمریکا رو اسکالید مشتاقن!!
    با اون قیمت فروشش عالیه
    تویوتا هم که آمریکا براش وطن دومه
    کیا هم با اون تلوراید با کیفیت خودنمایی می‌کنه
    تلاششون تحسین برانگیزه👏👏

    موافقم 6
    مخالفم 1
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۶ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (10284 ديدگاه)

      عجب مقاله‌ی دردآوری !!!
      تویوتا چه میکنه !

      موافقم 2
      مخالفم 1
    2. زیزیگولو

      ۲۶ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (5301 ديدگاه)

      تو آمریکا مردم بیشتر تمایل به خریدن پیکاپای دوکابین فول سایزو ماشینای شاسی‌ بلند دارن که این تمایل مردم آمریکا به مرور بقیه مناطقو کشورای کره زمین رو هم تحت تاثیر خودش قرار داده و الآن تو بیشتر بازارای جهانی مردم متمایل به خریدن پیکاپا و ماشینای شاسی‌ بلند هستن ….. پس زمانی که بازار آمریکا بیشتر خاهان پیکاپای دوکابین فول‌سایزو ماشینای شاسی بلند هستش در نتیجه کمپانیای خودروسازیم تلاش میکنن محصولای با کیفیت تو این سگمنتها تولیدو عرضه کنن و نبض بازارو بدست بگیرن و در این بین کمپانیای تویوتا و کیا و هیوندای خودروسازایی هستن که خیلی خوب از این قاعده پیروی کردن و بخاطر همین میزان تقاضا واسه محصولای این خودروسازای شرق آسیا خیلی بالاست تا جایی این موضوع نه تنها تو خاک ایالات متحده آمریکا حتی تو کشورای دیگه ای مثل کانادا و استرالیا کشورای اروپاییو کشورای خاور میانه هم در حال رخ دادن هستش

      موافقم 2
      مخالفم 0
    3. Iman99

      ۲۶ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1864 ديدگاه)

      اگه به فروش باشه که نیست فروش سالانه رو باید گفت که فورد سری اف به تنهایی تو امریکا و کانادا سالی بیش از یک میلیون دستگاه میشه که خود این تمام خودروساز های دیگه رو به خاک و خون می‌کشه و خدایی میکنه تو امریکا و پادشاهی میکنه البته تو اروپا هم خود خودروهای اروپایی همینطور هستن. هرچند که فروش فقط یه آماره مهم عملکرد و برتری هست که تو اصل قضیه که همین هست هم برتری رو دارن. بقیه خودروساز ها هم باتوجه به موقعیت و بازار آزادی که تو امریکا هست فروش خودشون رو دارن که قابل قبول هست.

      موافقم 1
      مخالفم 1
  2. Aryan🥋🥋🥋judo

    ۲۶ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (574 ديدگاه)

    تویوتا و لکسوس پادشاهی میکنن
    البته کیا هم قابل تحسینه
    کادیلاک هم با این قیمت رتبه خوبی رو داره

    موافقم 6
    مخالفم 1
    1. Ali

      ۲۶ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (295 ديدگاه)

      فروش تعیین کننده هیچی نیست چه برسد به توهماتی ساخته و پرداخته ذهن خودت که کاملا در اشتباه به سر میبره اگه از عقلت استفاده کنی این حرف رو نمیزنی چون آمار های ریز و جزئی که هر ماه متفاوت از ما دیگس و یک سری از خودرو ها جایگزین میشن کلا بیهودس حتی فروش کلی هم که در نظر بگیریم بازم خود فروش یه محصول تعیین کننده هیچی نیست یه خودرو ممکنه عالی باشه ولی فروش نره و یه خودرو بد هم ممکنه بفروشه برای کمبود های درونی خودتون لطفا دنبال بهونه و دلیل بیهوده برای طرفداری و تعصب های بیجا و بی ارزش نگردید پادشاهی میکنه فقط تو ذهن خودت و برای خودت ساخته شده و بس اگه خواسته باشید دوباره از این جور بحث ها هم راه بندازید خودتون ضرر میکنید آرین جودو متعصب نباش چون با کشتی و کیک بکسینگ راحت ناک اوت میشید.

      موافقم 1
      مخالفم 4
      1. Aryan🥋🥋🥋judo

        ۲۷ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (574 ديدگاه)

        اصلا تعصب در حرف من دیدی؟؟؟ من از همه ی برند ها که توش کره ای و ژاپنی و آمریکایی بود حرف زدم و همشون رو تحسین کردم
        لطفا نمیدونی نظر نده دوستان لطفا شما بگید من تعصبی نظر دادم؟
        ضمنا من از عقلم به خوبی استفاده میکنم
        و اینکه چرا آمار فروش مهم نیست اتفاقا تو کشوری مثل آمریکا آمار فروش دلیل بر خوب بودن ماشین هست چون بازار اونجا آزاده مثل ایران نیست که مردم پرفروش ترین ماشینشون پراید و ۴۰۵ و بی کیفیت باشه (البته لیاقت جوون ایرانی خیلی بیشتر از اینه که به elx بگه سلطان) بگذریم ماشینی که بعد از مثلا ۴ نسل به خوبی میفروشه یعنی خودشو به مردم اون کشور اثبات کرده حالا میخواد ژاپنی باشه یا کره ای یا آلمانی و یا حتی چینی حالا من یه سوال دارم چی تعیین کننده خوب بودن یک ماشین هستش؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. Aryan🥋🥋🥋judo

        ۲۷ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (574 ديدگاه)

        راستی اینم یادم رفت بگم که میگی با کشتی و کیک بکس ناک اوت میشیم اینو بهت بگم که جودو قوی ترین ورزش رزمی جهان و ورزش اول تمامی ارتش های جهان هستش و سنگین ترین ورزش جهان هم هست و به راحتی کیک بوکس کار ها رو ناک اوت میکنه در ضمن من قبل از جودو دان ۱ کاراته داشتم هیچ کیک بوکس کار حرفه ای حریف یک جودوکار حرفه ای نیست

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Ali

          ۲۷ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (295 ديدگاه)

          من اگه متوجه متعصب بودن و جهت دهی به ذهن خواننده توسط بعضی ها نشم که باید جمع کنم برم چرا اتفاقا هرچی گفتم مطمئن باش درسته تا بدونی فقط بعضی از فن های تویوتا هستن که تعصبی نظر میدن و به دیگران بی احترامی میکنن اینش مهمه که باید اول خودت یا اونها اول خودشون طوری کامنت بزارن و واسه خودشون احترام قائل بشن که دیگران اگه چیزی گفتن بهشون برنخوره چون خودشون باعث میشن گفته من هم صرفا در مورد این کامنت شما نبود و قبلا این موارد رو دیدم که گفتم. درمورد جودو هم فقط شما که جودو کار نکردی بقیه رزمی کار کردن منم تو چند رشته کار کردم نه یکی با توجه به تجربه خودم میگم جودو رو هم دوست دارم ولی کامل نیست و فنون اون مشت 👊 و ضربات رو ندارن مگر اینکه جوجیتسو برزیلی رو بگی که اون قابل قبوله اگه هم عملکرد رو میخوای ببینی برو مسابقات ufc mma رو ببین متوجه میشی که بیشتر فنونی که به کارشون میاد و استفاده میکنن کشتی و کیک بوکس هستش فنونی از رشته های دیگه هم هست و بکار برده میشه ولی بهترینش همین ها بود که گفتم.

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. Aryan🥋🥋🥋judo

        ۲۷ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (574 ديدگاه)

        باشه تو راست میگی مردم احمقن تویوتا میخرن و کشور های دیگه هم ارتش های احمقی دارن که جودو کار میکنن شما با مشت زدنت خوش باش من فکر میکنم تو new ramin هستی چون در مورد آپشن صحبت کردی

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Aryan🥋🥋🥋judo

          ۲۷ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (574 ديدگاه)

          ضمنا جوجیتسوی برزیلی فقط در خاک کار میکنن

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Ali

          ۲۷ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (295 ديدگاه)

          خودتو به اون راه نزن وقتی میگم میخوای ذهن خواننده رو جهت بدی و حرف هارو هم تغییر بدی همینه اینجا اسمی از مردم برده نشد بحث چیز دیگه ای بود شما سریع زدی جاده خاکی و بجای من و از طرف من حرف میزنی و نتیجه گیری میکنی کلا داری در مسیر اشتباهی به سر میبری بفرما برو با جودو خودت خوش باش برو تو قفس مبارزات mma وقتی رفتی خودت متوجه میشی که با جودو خالی محکوم به شکستی تو بعضی ارتش ها هم جودو به تنهایی کار نمیکنن حتما ترکیبی کار میکنن ممکنه خود mma نباشه ولی قطعا ترکیبی کار میکنن و رو فنون یک رشته ثابت نمیمونن چون حتما باید دائم فنون جدید و خلاقانه ای برای مقابله با تهدیدات مختلف یاد بگیرن.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  3. Ninja

    ۲۶ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1162 ديدگاه)

    آفرین تویوتا از ده تا ۶ تاش تویوتا لکسوس بود

    موافقم 7
    مخالفم 3
    1. قاسم

      ۲۶ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (219 ديدگاه)

      چرا الکی جو میدی ؟؟ چند تیپ مختلف از راو۴ یعنی راو۴ با چندتا آپشن کمتر یا بیشتر

      موافقم 5
      مخالفم 7
      1. کیان

        ۲۶ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (1437 ديدگاه)

        دوست عزیز به فرض محال شما درست میگی، از 3 تا رافور میشه 1 دونه مدل راوفور، بازم میشه 4 تا از تویوتا و لکسوس !!!
        تو امریکا، با وجود این همه برند 4 مدل از خودروهای یه شرکت در صدر خوش فروشترین هستن.
        این ارزوی خیلی از شرکتهاست که برندشون به جایی برسه که ماشین و تو انبار نیورده فروشش تضمین شده باشه
        بعدش نه اینکه بخواد به زور 30 40 هزار تا بفروشه، از هر مدلی حتی نزدیکای 500 هزارتا هم بفروشه

        موافقم 5
        مخالفم 3
      2. akrh78

        ۲۶ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (1358 ديدگاه)

        بهرحال راو 4 هست
        مگه بقیه کمپانیا و ماشینا تیپای مختلف با چندتا آپشن کمتر و بیشتر ندارن؟

        موافقم 3
        مخالفم 3
        1. قاسم

          ۲۶ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (219 ديدگاه)

          موضوع اینه که باید آمار همه تیپهای راو۴ رو یکی حساب میکرد نه اینکه بخاطر یه آپشن کم و زیاد چند بار اسمش داخل لیست بیاد !!!

          موافقم 1
          مخالفم 1
      3. قاسم

        ۲۶ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (219 ديدگاه)

        آقایون من نگفتم راو۴ بده ، این گفت ۶ تاش تویوتا راو۴ بوده و منم بهش گفتم راو۴ با تیپهای مختلف بوده پس خواهشاً دنبال سفسطه سرایی و داستان سرایی و آسمان و ریسمان بافتن فلسفه بافی در مورد این برند و اون برند راه نندازین که حوصله ندارم

        موافقم 4
        مخالفم 1
        1. میثم

          ۲۶ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (3539 ديدگاه)

          آقا اون جدولی که منتشر شده اسمش لیسته
          تمام لیستها شماره ردیف دارن از جمله این لیست
          از 10 تا ردیف این لیست 5 تا تویوتا و 1 لکسوس وجود داره میشه 6 تا
          خیلی ساده
          تمام
          اگه اونطور بود که شما میگی باید تمام اون راو4 ها رو تو یه ردیف میاوردن
          ولی جداگانه بوده چون هر کدوم قیمتهای متفاوتی دارن
          ضمنا حرف جناب akrh78 هم کاملا درسته

          موافقم 2
          مخالفم 1
        2. Ninja

          ۲۷ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (1162 ديدگاه)

          میثم جان درسته 👍👍👍

          موافقم 1
          مخالفم 1
      4. Ninja

        ۲۶ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (1162 ديدگاه)

        والا اسکالیدم دو تا مدلش این جا بود مگرنه فقط یه امریکایی تو پرفروش هاست !!!!!!!!!
        هرچند اسکالید عالیه و نسبت به قیمتش فروشش عالیه
        باشه میشه 4 تویوتا و 4 ژاپنی
        1 اسکالید و 1 امریکایی
        راضی شدی
        جو هم دارم نمیدم
        ژاپن از امریکا 3 برابر بیشتر بود الان شد 4 برابر با حرفت

        موافقم 2
        مخالفم 1
        1. قاسم

          ۲۶ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (219 ديدگاه)

          اشتباه میکنی همونی که من گفتم درسته الکی جو نده

          موافقم 1
          مخالفم 2
  4. R@m!n

    ۲۶ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (2243 ديدگاه)

    خیلی دوست دارم یه تجربه ای با تلوراید داشته باشم. واقعا ماشین وسوسه کننده ای هست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Reza Waffen SS

    ۲۶ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (5342 ديدگاه)

    ژاپن و کره ترکوندن 👏👏👏

    موافقم 1
    مخالفم 0
  6. akrh78

    ۲۶ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1358 ديدگاه)

    چقد این اسکلید موفقه
    قیمتو نگا
    از ماشینای 3 برابر گرونتر زودتر فروش میره

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. Mad.z.Max

      ۲۶ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1843 ديدگاه)

      سه برابر ارزونتر البته :))
      ملا لغتی شدم

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Ninja

      ۲۶ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1162 ديدگاه)

      اسکالید حرف نداره
      یکی از خوبای امریکاس
      البته جی کلاس هم از این نظر عالی عمل کرده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. Mohammadreza

    ۲۶ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (870 ديدگاه)

    نکته جالبش وجود فوررانر هست
    فورانر پلتفرم و موتورش برای حدود 15 سال پیش هست ولی هنوز در بازار رقابتی آمریکا جز 10 خودرو خوش فروش هست.
    تویوتا به همین خاطر ارزشمند ترین برند دنیاست.
    جون خودروهایی میسازه که بعد از 15 سال هم همچنان ارزش خرید و پول پرداختی رو دارن و روهوا میبرنشون.
    TOYOTA❤️

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا