چهار خودروی چهار سیلندر. این موضوع مسابقهٔ درگ جدید CarWow است. البته معمولاً خودروهای چهار سیلندر برای علاقهمندان چندان جذاب نیستند اما مهمانان امروز ما هاچبکهای داغی هستند که میتوان آنها را موشکهای جیبی دانست. این چهار خودرو به لطف توربوشارژر، بیش از ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور دارند که برای خودرویی پنجنفره با فضای بار روزمره اعداد قابلتوجهی هستند. کره، ژاپن، آمریکا و انگلستان بهترین نمایندگان خود را به این رقابت فرستادهاند که از لحاظ قیمت هم مشابه یکدیگر هستند.
نمایندهٔ ژاپنیها در این درگ هوندا سیویک تایپ R با دریچهها و بالههای بیشتری نسبت به خودروهای دیگر است. البته این قطعات بیفایده نیستند زیرا موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ هوندا ۳۲۰ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند که از طریق یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی به چرخهای جلو منتقل میشود. وزن سیویک تایپ R کمی بیشتر از ۱۳۰۰ کیلوگرم است که آنرا به دومین خودروی سبک این جمع تبدیل میکند.
اگر بخواهیم از لحاظ جغرافیایی جلو برویم، خودروی بعدی هیوندای i30 N خواهد بود. این یکی از دو خودروی این جمع است که تیونینگ شده و به همین دلیل حالا موتور ۲ لیتری چهار سیلندر هیوندای ۳۲۵ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. i30 N مثل هوندا به گیربکس شش سرعتهٔ دستی مجهز است اما با ۱۴۲۹ کیلوگرم وزن، دومین خودروی سنگین این جمع محسوب میشود.
خودروی تیونینگ شدهٔ بعدی یعنی فورد فوکوس ST هم با ۱۴۸۴ کیلوگرم وزن، سنگینترین عضو گروه بهحساب میآید اما به لطف کارهایی که Mountune روی پیشرانهٔ آن انجام داده است، حالا از ۳۳۰ اسب بخار قدرت و ۵۱۵ نیوتن متر گشتاور سود میبرد. انتقال قدرت در این هاچبک آمریکایی نیز مثل دو رقیب دیگر توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی صورت میگیرد.
و نهایتاً به سبکترین و ضعیفترین خودروی این رقابت یعنی مینی GP میرسیم؛ اما فریب ۳۰۶ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور این هاچبک بریتانیایی را نخورید زیرا مینی تنها خودروی این جمع با گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک و لانچ کنترل محسوب میشود. همچنین همانطور که گفته شد، این ماشین با ۱۲۵۵ کیلوگرم وزن، سبکترین عضو گروه هم بهحساب میآید.
خب با همهٔ اینها کدامیک از این هاچبکهای داغ پیروز خواهد شد؟ ترکیب سه پدال سنتی و دخالت انسانی بهتر خواهد بود با گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤالات، ویدئوی زیر را تماشا کنید.
پارسا عشق ماشین
۲۹ شهریور ۱۳۹۹عالیست
Reza
۲۹ شهریور ۱۳۹۹پدال لطفاً درگ فراری F8 و پورش ۹۱۱ توربو S رو بزار .
Me
۲۹ شهریور ۱۳۹۹تفاوت جنس آسیایی و اروپایی اینه دیگه
حسین
۲۹ شهریور ۱۳۹۹اگه گیربکس اتوماتیک و لانچ کنترل روی جنس آسیایی هم می بود، جنس اروپایی رو قورت میداد
MAF
۲۹ شهریور ۱۳۹۹نه ربطی نداره
سهند
۲۹ شهریور ۱۳۹۹هاچبک چیه که درگش چی باشه!
پدال لطفا مطالب بهتری بزار هاچبکو چیکار کنیم آخه اگر در ایران بود بازم اینارو نمیخریدم
درگ پورشه ،بنز ،فراری و…. بزار
♤Angus_812♤
۲۹ شهریور ۱۳۹۹بهترین خودرو ها و خوش استایل ترین ها هستن
همین هاچ بک ها خیلی از سوپر اسپرت هارو شرمنده کردن لطفا بدون اطلاع کافی نظر ندین
من خودم فقط از استیشن و هاچ بک خوشم میاد
و کاملترین ها هستن
Abbas.Lambo
۲۹ شهریور ۱۳۹۹دوست عزیز اگه شما از هاچبک خوشتون نمیاد چرا نگاه میکنی پس؟!چون جنابعالی از هاچبک خوشتون نمیاد دلیل نمیشه که پدال ازشون مطلب نذاره،بر عکس شما من عاشق هاچبکام و اگه اولین انتخابم نباشن قطعا دومیشن
M.A.S
۲۹ شهریور ۱۳۹۹والاا
راس میگه دیگه خوشتون نمیاد به علایق دیگران توهین نکنید لطفا
Sattar
۲۹ شهریور ۱۳۹۹سلیقه ها متفاوته دوست عزیز ولی دلیلی نداره که چون شما این کلاس خودرو دوست نداری به سلیقه دیگران توهین کنی…?
ارشیاSVJ
۲۹ شهریور ۱۳۹۹نگاشون میکنم گریه ام میگیره!!!
چرا اینا دیفرانسیل جلو هستن؟؟؟??????
AMG_73///
۲۹ شهریور ۱۳۹۹اون جان کوپر خیلی با نمکه
M.A.S
۲۹ شهریور ۱۳۹۹چرا اونقدر سریعه ؟؟؟
ارشیاSVJ
۲۹ شهریور ۱۳۹۹پسر مینی همشون نقطه کرد. تازه تو پیست هم احتمالا از همه سریعتر باشه!!
Alireza
۲۹ شهریور ۱۳۹۹جای مگان آر اس خالیه?
Sina
۲۹ شهریور ۱۳۹۹یا گلف GTi ( یا مدل R نسل قبل)
بامو M135i
بنز A35 AMG
اینا هم میتونستن باشن .
فکر کنم آئودی هم یه هاچبک در این اندازه داره (مدل S1 احتمالا)
Hadi
۲۹ شهریور ۱۳۹۹انتخاب من سیویکه…
خیلی عالیه?
حمید
۲۹ شهریور ۱۳۹۹مینی دورگه است ،مهندسی بی ام و است ??
AMG_73///
۲۹ شهریور ۱۳۹۹خوب اون ژن درگ بی ام و رو به ارث برده
Abbas.Lambo
۲۹ شهریور ۱۳۹۹این مینی خوده موشک بود!!!
MAHDI
۲۹ شهریور ۱۳۹۹مینی عملکرد فوق العاده ای داشت. من انتظار این عملکرد رو ازش نداشتم. طراحیش هم واقعا جذابه و کابینش هم که خیلی دوست داشتنی و با کیفیته❤️
حسین دهمرد
۲۹ شهریور ۱۳۹۹اینا فک کنم ابعادشون با هم فرق داره . مطمئنید تو یه کلاسن؟ یه جدول مقایسه ای میزاشتید بد نبود
Sina
۲۹ شهریور ۱۳۹۹سیویک از بقیشون خیلی بزرگ تر به نظر میرسه ، تقریبا هم اندازه یه سدان کوچیکه تا هاچبک
" Swedish Arrogant Tiger "
۲۹ شهریور ۱۳۹۹انتظار نداشتم مینی با این اختلاف بزنه.
امیر
۲۹ شهریور ۱۳۹۹۵۵۰ نیوتن و ۱۴.۳ثانیه!!!!!!
این گشتاور روی تراک فول سایز تایم بهتری میزنه….?
جدای از عملکرد بسیار خوب مینی، بنظرم اول سیویک بعدش فورد
سیویک سلطان پیست!!!
این بنده خدا هم انگار بار اولش بود پشت دنده دستی میشینه، اصلا خوب نبود!
MAF
۲۹ شهریور ۱۳۹۹ترتیب من:
1:هیوندای
2:مینی
3:فورد
4:هوندا