هفته نامه

مصاحبه با مؤسس و مالک اولین پانسیون نگهداری از خودروهای کلاسیک در ایران

بهشت عاشقان خودروهای کلاسیک

همان‌طور که می‌دانید نگهداری از خودروهای کلاسیک به‌هیچ‌وجه کار آسانی نیست و نیازمند داشتن شرایط و امکانات خاصی است. یکی از مهم‌ترین نکات در نگهداری خودروهای کلاسیک داشتن فضا و یا پارکینگی است که ازهرجهت، شامل دمای مناسب، دوری از گردوخاک و رطوبت و البته محافظت کامل خودرو در برابر برف‌وباران است و نکته مهم دیگر در نگهداری این گونه خودروها رسیدگی همیشگی و چک کردن دائمی خودرو به جهت جلوگیری از آسیب‌های ناگهانی است. از همین رو نگهداری خودروهای کلاسیک تنها مربوط به توانایی مالی نیست و اگر هر یک از این شرایط را دارا نباشید نمی‌توانید از خودروی خود به‌خوبی نگهداری کنید. به همین دلیل مدتی است که به همت یکی از اساتید و بزرگان حوزه خودروهای کلاسیک کشور فضایی برای نگهداری از خودروهای خاص و ارزشمند فراهم شده تا این جواهرات ناب و کمیاب به بهترین نحو حفظ و نگهداری شوند.

از همین رو در هفته گذشته فرصتی دست داد تا علاوه بر بازدید از پانسیون خودروهای کلاسیک مصاحبهٔ کوتاهی نیز با مالک و مؤسس آن داشته باشیم که در ادامه می‌خوانید.

 

به‌عنوان سؤال اول، خودتون رو به طور خلاصه برای مخاطبان معرفی کنید.

احسان داروگین هستم، متولد آبان سال ۱۳۵۸ در تهران. تقریباً از سن چهارده سالگی ماشین خریدن و یا به‌اصطلاح ماشین‌بازی را به‌صورت حرفه‌ای شروع کردم. به دلیل علاقه فراوان به پونتیاک ترنس ام در سن شانزده سالگی موفق به خرید این خودرو شدم و این در واقع آغاز کار من در زمینه خرید و یا بازسازی خودرو بود. همچنین در مقطعی در مسابقات درگ و ریس قهرمانی کشور نیز شرکت کردم و به مقام‌های متعدد از جمله قهرمانی ریس در کلاس آزاد رسیدم. در کنار ماشین‌بازی علاقه من به موتور نیز باعث شد تا در کنار خودرو موتور بازی را نیز شروع کنم. علاقه به موتور باعث شد تا به‌عنوان اولین سازنده کافه ریسر در ایران نیز شناخته شوم.

ایدهٔ تأسیس پانسیون خودروهای کلاسیک از کجا و چگونه به ذهن شما رسید؟

در خارج از کشور مجموعه‌های زیادی وجود دارند که به نگهداری خودروها کلاسیک و خودروهای روز مشغول هستند، من هم با الهام از همین مجموعه‌ها  تصمیم گرفتم در داخل کشور این ایده را پیاده‌سازی کنم. البته من این ایده را کمی گسترش دادم و به‌اصطلاح کامل ترش کردم به‌گونه‌ای که علاوه بر نگهداری خودروها به آنها رسیدگی‌هایی مانند خدمات دیتیلینگ، چک کردن مواردی مانند روغن موتور، آب رادیاتور و غیره، چک کردن روغن‌ریزی خودروها و رفع این ایراد، چک کردن باد لاستیک‌ها و در نهایت استارت زدن خودروها هر دو روز یکبار می‌شود.

 

چه معیارهایی را برای پذیرش خودروها مد نظر دارید؟

اولین نکته حائز اهمیت بحث اصالت خودرو است. به همین دلیل در ابتدا تمام اسناد و مدارک خودرو چک و مورد بررسی قرار می‌گیرد تا از اصالت خودرو مطمئن شویم. در واقع این کار برای جلوگیری از پذیرش خودروهایی با مشکلاتی نظیر مهاجر بودن، مغایرت اسناد با خودرو و یا حتی خودروهای بدون اسناد و مدارک انجام می‌شود. پس از آن یک قرارداد با مالک بسته می‌شود تا طبق آن خدماتی که مایل هستند بر روی خودروی آنها صورت بگیرد مشخص شود.

در مورد خدماتی که از سوی شما به مالکان ارائه می‌شود توضیح دهید.

خدماتی که از سوی ما ارائه می‌شود در واقع دارای سه سطح متفاوت است.

خدمات برنز که تنها مربوط به نگهداری خودرو می‌شود و هزینه ماهیانه آن یک میلیون و پانصد هزار تومان است.

خدمات سیلور که شامل نگهداری، چک کردن روغن، باد تایر، استارت زدن خودرو، و تمیز کردن خودرو که هر دوهفته یکبار انجام می‌شود و هزینه این سطح خدمات ماهیانه دو میلیون و پانصد هزار تومان است.

بالاترین سطح نیز مربوط می‌شود به خدمات گُلد یا طلایی که علاوه بر خدمات سطح سیلور خدمات دیگری نظیر دو بار استفاده از خودروبر به صورت رایگان و یک بسته پولیش خودرو نیز می‌شود. حداقل مدت قرارداد در این سطح شش ماه است و هزینه آن نیز سه میلیون و پانصد هزار تومان به صورت ماهانه است.

و از خدمات دیگر پانسیون می‌توان به یک ون امداد جاده‌ای و ون حمل موتور نیز اشاره کرد.

محیط پانسیون دارای چه امکانات حفاظتی است؟

خب دمای محیط در اینجا در مناسب‌ترین حالت ممکن قرار دارد تا آسیبی به خودروها وارد نشود. همچنین دارای سیستم‌های اطفای حریق، دزدگیرهای پیشرفته و حتی سیستم لیزر و سیستم تهویه است. گفتنی است که سقف کاملاً عایق و از مواد نسوز ساخته شده است.

در حال حاضر چه تعداد خودرو در پانسیون قرار دارد و آیا از ابتدا تعداد خودرو به همین صورت بود؟

خیر، قطعاً در ابتدا تعداد خودروها کمتر بود، هر چند برای مراسم افتتاحیه ما تعدادی از خودروها را امانت گرفته بودیم تا در مراسم افتتاحیه حضور داشته باشند، اما در حال حاضر حدود صد دستگاه خودرو در پانسیون قرار دارد و می‌توان گفت که ظرفیت اینجا به طور کامل پر شده است و از همین رو در حال آماده‌سازی شعبه دوم پانسیون هستیم که دو تا سه ماه آینده افتتاح خواهد شد و فضایی کاملاً متفاوت با این شعبه خواهد داشت و خدمات جدیدی نیز در آنجا ارائه می‌شود و از نظر ظرفیت نیز بزرگ‌تر از این شعبه خواهد بود.

آیا قصد راه‌اندازی شعبه در استان‌های دیگر را دارید؟

بله یک شعبه در اصفهان نیز به‌زودی افتتاح خواهد شد.

در طول این مدت که پانسیون تأسیس شده با چالش خاصی روبه‌رو بوده‌اید؟

خب قطعاً انجام هیچ کاری بدون چالش نخواهد بود. در اینجا هم مشکلاتی وجود داشته به‌عنوان‌مثال یکبار ویدئویی از فضای پانسیون منتشر کردیم که باعث ناراحتی یکی از مالکان خودروها شد و سریعاً با من تماس گرفت و گفت که علاقه‌ای ندارد کسی از وجود خودرویش در اینجا مطلع شود و به همین دلیل بعد از آن روی خودرویش چادر کشیدم!

یا برخی از مالکین هستند که علی‌رغم این که هزینه خدمات گلد را می‌دهند؛ اما سوئیچ خودرو را با خود برده‌اند و در واقع با پرداخت هزینه بیشتر از خدمات برنز استفاده می‌کنند و خودروی آنها فقط در اینجا نگهداری می‌شود!

تابه‌حال با مالکین خودروهای حاضر در پانسیون همایش و یا تور برگزار کرده‌اید؟

بله چندی پیش تور دوروزه تهران تا هتل گاجره فولکس را برگزار کردیم که البته اسپانسر برنامه نیز مجموعه ما یعنی گاراژ sixtynine بود و خب بعد از آن تصمیم گرفتم تا در تمامی تورها اسپانسر شوم.

و از برنامه‌های آینده هم می‌توان به تور موتورهای سنگین تهران تا مشهد در تاریخ ۱۷ تا ۲۳ تیر ماه که از مسیر شمال عبور می‌کنیم اشاره کرد که من هم با موتور خودم شرکت خواهم کرد و همان‌طور که گفتم اسپانسر این برنامه نیز گاراژ ما خواهد بود.

تمامی مالکین خودروها حاضر در این شعبه ساکن تهران هستند؟

خیر، راستش بسیاری از آن‌ها حتی در خارج از کشور زندگی می‌کنند و خودروی خود را برای نگهداری به ما سپرده‌اند و علاوه‌برآن خودروهایی از استان‌های دیگر نیز در اینجا حضور دارند.

صحبت پایانی اگر دارید بفرمایید.

راستش خب این یک کار جدید و متفاوت در ایران بود به همین دلیل در ابتدا فکر نمی‌کردم که چنین استقبالی از آن بشود و مالکین اعتماد کنند و خودروهایشان را به ما بسپارند، اما الان بابت موفقیت اینجا خوشحالم هستم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۶۱ رای

سجاد عباسی

کارشناس مکانیک خودرو، علاقه‌مند به خودروهای کلاسیک

مطالب مشابه

‫۴۲ دیدگاه‌ها

  1. RTS

    ۱۸ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به به . با تشکر از آقا سجاد عباسی عزیز . مقالات کلاسیک شما رو همیشه میخونم و همچنان منتظر کارشناسی و بررسی خودروهای کلاسیک بیشتری هستم :)
    کاش کشور ما هم شرایط مناسبی داشت و میشد خودرو و لوازم خودروهای کلاسیک با قیمت معقول تر آورد ، یا حتی بازسازی کرد .

    موافقم 69
    مخالفم 4
    1. M/D

      ۱۸ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (207 ديدگاه)

      واقعا یکی از غم انگیز ترین صحنه هایی که دیدم و میبینم، اینه که یه بیتل از کار افتاده در خونه رو به روی خونه ام میبینم.
      واقعا خیلی دوست داشتم و دارم که این ماشین دوباره درست شه و به جاده ها برگرده چون نه تنها کلاسیک هست و کم یاب شده بلکه فوق العاده گران است.

      موافقم 26
      مخالفم 1
    2. سجاد عباسی

      ۱۸ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (128 ديدگاه)

      سلام
      ممنون از شما
      لطف دارین
      به زودی بررسی چلنجر 1974 سبز رنگ و بنز w111 طلایی رنگ منتشر خواهد شد

      موافقم 28
      مخالفم 0
  2. Amirmohammad

    ۱۸ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (452 ديدگاه)

    ایده بسیار جالبی بود،آفرین به این ذهن خلاق

    موافقم 44
    مخالفم 1
  3. M

    ۱۸ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (160 ديدگاه)

    دمش گرم من که حال کردم … و البته اسم گاراژ 69 !

    موافقم 37
    مخالفم 1
  4. حسین

    ۱۸ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (2830 ديدگاه)

    اسم پانسیونش چیه؟
    پیج اینستا هم داره؟

    موافقم 26
    مخالفم 2
  5. مازیار

    ۱۸ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (137 ديدگاه)

    میگه در خارج از کشور مجموعه های زیادی هستن که خودروهای کلاسیک نگهداری می کنن من این ایده رو گسترش دادم و کاملش کردم
    چطوری؟ آب و روغن و بادشون رو چک می کنم هر دو روز هم یه استارت می زنم😄

    موافقم 70
    مخالفم 15
    1. سجاد عباسی

      ۱۸ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (128 ديدگاه)

      خب کجای این موضوع خنده دار هستش؟

      موافقم 27
      مخالفم 9
      1. (Ali(chevynova

        ۱۸ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (6819 ديدگاه)

        جناب عباسی
        بعضی ها احساس حسادت میکنن و میدونن ارزوی حتی دیدن این ماشینها رو باید به خواب ببینن

        موافقم 24
        مخالفم 37
      2. مازیار

        ۱۸ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (137 ديدگاه)

        اینکه چک کردن آب و روغن رو گسترش دادن ایده دونسته
        و اصلا مگه ماشین خوابیده در پارکینگ چک کردن آب و روغن میخواد؟

        چری بی نوا هم سرش تو کار خودش باشه یه وقت بانک دیسلایک هاش کم و کسری نیاره

        موافقم 23
        مخالفم 15
        1. سجاد عباسی

          ۱۸ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (128 ديدگاه)

          قطعا نیاز به بازدید و رسیدگی دارند
          فراموش نکنید داریم در مورد خودروهای کلاسیک صحبت میکنیم
          و اگر نیازی به رسیدگی و چک کردند نداشته باشن کسی بی دلیل به خودش زحمت انجام این کار رو نمیده

          موافقم 26
          مخالفم 5
        2. مازیار

          ۱۹ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (137 ديدگاه)

          جناب عباسی من که نگفتم نیاز به رسیدگی ندارند!
          اتفاقا حرفم در همین رابطه بود که مواردی مثل چک کردن آب و باد که امری کاملا بدیهی هست رو کامل کردن یک ایده دونستن

          راستی با ایشون که مصاحبه کردین رفیقم شدین؟

          موافقم 16
          مخالفم 8
        3. سجاد عباسی

          ۱۹ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (128 ديدگاه)

          خب وقتی در موارد مشابه در خارج از کشور چنین کارهایی انجام نمیشه، خب منطقیه که با اضافه کردن این موارد بگن که این ایده رو کامل کردن، چون غیر از این هم نیست

          من قبلا با ایشون یک مصاحبه کامل و مفصل داشتم و آشنایی من با ایشون مربوط به قبله

          موافقم 7
          مخالفم 2
    2. حسین

      ۱۹ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (3 ديدگاه)

      سلام خیلی عالی هست اما واقعیت پول میخواد خودش هم پول فضای و کلا چند نفر هم برای رسیدگی لازم دارن کلا برای مردم معمولی یکی هم العان نمیشه خرید

      موافقم 5
      مخالفم 1
  6. محمد

    ۱۸ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (210 ديدگاه)

    حالت خوب باشه.. برقرار باشی… چندتا ازین ماشین خوشگلا (امثال اون کوروت قرمز) تو حیاط یه خونه بزرگ و جذاب مدرن اما قدیمی..
    صدای گنجیشکا …
    یه صبح یا عصر تابستونی…
    تیر ماه…
    صدای بچه ها توی کوچه… تو یه محله دنج و با حال…

    میشه یه حس بهشتی دنیایی … با یه لذت عمیق….

    موافقم 55
    مخالفم 4
    1. امیرحسین

      ۱۸ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (120 ديدگاه)

      محمد جان من قلبم ضعیفه اینم بگو ی کامارو با بچه های محل شبا باشگاه بدنسازی

      موافقم 29
      مخالفم 5
  7. M.m

    ۱۸ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (20 ديدگاه)

    بچه کی هستش که تو سن ۱۶ سالگی پونتیاک خرید
    والان این همه ماشین کلاسیک با گاراژ مخصوص داره

    موافقم 40
    مخالفم 7
    1. بهرام

      ۱۸ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (95 ديدگاه)

      شما بدون شک سنت کمه‌. ایشون سال ۱۳۷۴ پونتیاک فایربرد ترنس خرید که اون زمان پونتیاک ترنس حدود ۵۰۰ هزار تومان بود. من سال ۱۳۸۳, ۱۵ سالم بود و عکس هاشو جمع میکردم و یادمه قیمتش یک میلیون تومان بود. الانه که قیمتها شکمی شده، اون موقع آشغال بحساب میومدند و امروز حتی آشغالتر از قبل هستند. منم وقتی جوان بودم تحت تأثیر فیلم آمریکایی و 🍺 بودم و علاقه داشتم. الان اینها رو زباله اسقاطی میبینم و بس.

      موافقم 18
      مخالفم 65
  8. فرزاد افشار

    ۱۸ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (159 ديدگاه)

    ماشین کلاسیک یه چیز دیگس فقط نمیدونم چرا سلاطین ژاپنی حضورشون کم رنگه چرا؟؟؟؟

    موافقم 30
    مخالفم 10
    1. Saeed

      ۱۸ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (206 ديدگاه)

      احتمالا اوراق میشن💔

      موافقم 16
      مخالفم 32
    2. بهرام

      ۱۸ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (95 ديدگاه)

      بخاطر این ژاپنی نمی‌بینی که آسیایی اصلا ارزش کلکسیونی نداره

      موافقم 12
      مخالفم 41
      1. محمدرضا

        ۱۸ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (1070 ديدگاه)

        همین ژاپنی ها در دهه ۸۰ و ۹۰ نصف شرکت های آمریکایی رو ورشکسته کردن از جمله همین پونتیاکی که این آقا عشقشو داشته.

        موافقم 23
        مخالفم 18
      2. سجاد عباسی

        ۱۸ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (128 ديدگاه)

        هر ماشینی ارزش خاص خودش رو داره
        تعصبی به موضوع نگاه نکنیم

        موافقم 27
        مخالفم 3
  9. ar-ma-n

    ۱۸ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (174 ديدگاه)

    اوف به به فقط باید نشست ساعت ها محو زیبای و قدرت و اصالت و… شده

    ولی اعتماد و اعتبار زیادی میخواد که این جواهر های با ارزش دست بگیری .

    اولش فکر کردم کلکسیون شخصی هست چو واقعا گاراژ فوق‌العاده هستش .بخصوص اون چلنجر سبز رنگ فکر کنم برای یکی از دوستان صفا احمدی بود که به رحمت خدا رفته آنه اشتباه نکنم شاید برای کسی دیگس.

    موافقم 19
    مخالفم 2
  10. Saeed

    ۱۸ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (206 ديدگاه)

    دمش گرم

    موافقم 10
    مخالفم 4
  11. M/D

    ۱۸ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (207 ديدگاه)

    این آقای مالک گفته که فقط از خودرو های کلاسیک نگه داری میکنه یا از خودرو های جدید هم نگه داری میکنه؟؟؟؟
    چون👇
    https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2023/07/nineteen-sixtynine-garage-18.jpg
    به سمت راست تصویر دقت کنید.

    موافقم 14
    مخالفم 2
    1. Python

      ۱۸ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (1113 ديدگاه)

      دلالی هم میکنه

      موافقم 15
      مخالفم 2
  12. ۱۸ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (3356 ديدگاه)

    سلام اتفاقا من به صورت خیلی اتفاقی برای کانالم تو ایتا امروز عکس ماشین های کلاسیک برای پروفایل گذاشتم
    اینم لینکش (با اجازه البته) @world_cars

    موافقم 1
    مخالفم 23
  13. ar-ma-n

    ۱۸ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (174 ديدگاه)

    امیدوارم یه همچین کلکسیون برای هم اعضایی کلاسیک
    دوست پدال در آینده اتفاق پیافته

    موافقم 18
    مخالفم 1
  14. مهدی

    ۱۸ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1601 ديدگاه)

    پانسیون خودروهای کلاسیک دیگه چه صیغه ایه مگه سگه؟! نمی‌خوام پشت سر کسی حرف بزنم اما این بنده خدا حال خوبی نداره از صدقه سری برادراش کسی جواب سلامش رو میده حالا واسه نگهبانی از ماشین های مردم الکی مطرحش نکنید

    موافقم 16
    مخالفم 19
    1. سجاد عباسی

      ۱۸ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (128 ديدگاه)

      سلام
      دوست عزیز کاش قبل از نظر دادن متن رو کامل می خوندین ، همونطور که گفته شد این محل برای نگهداری از خودروهای اشخاصی هستش که به هر دلیلی نمیتونن از خودروی خودشون نگهداری کنن
      و در مورد بخش دوم کامنت شما باید بگم که احتمالا شما آقای داروگین رو نمیشناسین و یا با ایشون برخورد نداشتین چون ایشون زحمات زیادی کشیدند و نوآوری های زیادی در حوزه خودرو و موتور داشتند

      موافقم 17
      مخالفم 2
      1. مهدی

        ۱۹ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (1601 ديدگاه)

        برخورد که داشتم اما ببخشید من همیشه رک و صریح حرف میزنم . کلمات وزن داره، معنا داره… مثلا چه نوآوریی تو این زمینه خودرو بخرج دادن؟! قطعه ای چیزی بازطراحی کردن؟ یا مخترع چیزی تو زمینه خودرو و قطعات هستن ما خبر نداریم ؟ نگهبانی از ماشین های مردم و لنگ کشیدن و چادر انداختن رو ماشین داداشا کار کمرشکنی هست؟ اینجور که از عکسها مشخصه پارکینگ طبقاتی هست احتمالا … بعد مثلا گیربکس ۹۹ درصد آمریکایی ها که روغن میده رو این آقا میخواد تو پارکینگ عمومی خرک کنه بیاره رو زمین کاسه نمد و واشر کارتل عوض کنه؟؟ یا به احتمال زیاد وقتی استارت نخورد یا روشن نشد میخواد همونجا آستین بالا بزنه کاربراتور و دلکو باز کنه؟! یا شما چیزی از این ماشین ها نمیدونید یا الکی یه مقاله میزارید که یه چیزی گذاشته باشین و یه آدم صفر کیلومتر تو بحث فنی رو بولد کنید

        موافقم 22
        مخالفم 12
        1. مازیار

          ۱۹ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (137 ديدگاه)

          منم همینو گفتم بصورت کلی

          موافقم 11
          مخالفم 3
        2. سجاد عباسی

          ۱۹ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (128 ديدگاه)

          مشکل همیشگی ما اینه که بدون اطلاعات کافی قضاوت و توهین میکنیم
          آقای داروگین سال ها در زمینه خودروهای کلاسیک فعالیت داشتن و از مجموعه داران به نام این حوزه هستن
          و قطعا شخصی با چنین سطحی گاراژ و تعمیر گاه و یک تیم حرفه ای هم داره پس نیازی نیست داخل پانسیون کاری انجام بدن
          در مورد نوآوری هم اگر بحوام یک نمونه رو نام ببرم، آقای داروگین اولین کسی بودن که سبک موتور کافه ریسر رو توی ایران راه اندازی کردن که اگه طبق ادعای خودتون اطلاعات کافی داشته باشین میدونین که باز طراحی یه موتور سیکلت که بتونه تمام استاندارد هارو داشته باشه چه کار سختیه

          و در مورد بخش آخر کامنت شما بازم حرف اول کامنت رو میگم، اینکه مشکل همیشگی ما اینه که بدون اطلاعات کافی قضاوت و توهین میکنیم
          موفق باشین

          موافقم 10
          مخالفم 2
        3. مهدی

          ۱۹ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (1601 ديدگاه)

          جناب عباسی عزیز موتور کافه ریسر نمی‌دونم چی چی هست اصلا اما عزیز بازم میگم کلا کلماتی به کار میبری که به هیچ جای این جماعت نمیخوره اینو منی دارم بهتون میگم که خودم سالها کلاسیک سوارم. یه جوری میگید این ادم‌ با چنین سطحی! که انگار طرف سرمهندس فراریه. اطلاعات ساده فنی رو اشراف نداره فقط ماشین داشته بیشتر هم برادراش نه خودش! بهش بگی ماشینت رو از نو تایم کن بلد نیست. شما هم اگر میخوای یه مقاله تهیه کنید حداقل برید سمت امثال اقا جلیلی و نمکی یا قاسمی نه این بنده خدا که آچار دست نگرفته . یا حق

          موافقم 9
          مخالفم 3
        4. سجاد عباسی

          ۱۹ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (128 ديدگاه)

          در مورد موتور کافه ریسر تحقیق کنید حتما چون توضیحش طولانی هستش
          در مورد توانایی فنی ایشون هم مطمئنم سطح بالایی دارن
          من آقای داروگین رو به طور کامل میشناسم

          مهدی جان من تقریبا تمام افراد فعال حوزه کلاسیک از جمله کسانی رو که نام بردی رو کم و بیش میشناسم و دقیقا همین شناخت باعث میشه که من با آقای احسان داروگین دوبار مصاحبه کنم ولی حاضر نباشم با برخی افراد این حوزه حتی سلام و احوال پرسی داشته باشم!

          موافقم 6
          مخالفم 1
  15. کاوه

    ۱۸ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (62 ديدگاه)

    وایسا ببینم.گفت تور تهران مشهد با موتور سنگین!!!!!خب موتور سنگینی که پلاک نداره رو چطور میبرید توی جاده؟خب موتور رو میگیرن که

    موافقم 16
    مخالفم 2
  16. BMW

    ۱۹ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1234 ديدگاه)

    عشق خالص بینشون موج مکزیکی میزنه😂😂

    موافقم 4
    مخالفم 0
  17. فرحان

    ۲۰ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (73 ديدگاه)

    با دیدن عکسا حال دلم عوض مخصوصا اون کوروت قرمز……

    موافقم 5
    مخالفم 0
  18. حسن

    ۲۳ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تعداد کل ماشینها صدتا
    کمترین هزینه یک و نیم میلیون در ما ماه
    پیداکنید پرتغال فروش را

    موافقم 4
    مخالفم 0
  19. سعید

    ۲۳ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بهتر نیست این ماشینها رو خرک باشه

    موافقم 4
    مخالفم 0
  20. آرش

    ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (22 ديدگاه)

    غیر از یه جا در اواخر مصاحبه اسمی از این مجموعه نیاوردین،حتی توی پاراگراف اول که به نوعی معرفی این مجموعه هست،پیج یا سایتشونم معرفی نکردین،حداقل لینکی میذاشتین

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا