مازراتی

معرفی مازراتی MC20 GT2 سوپراسپرت مخصوص پیست

مازراتی نسخهٔ مسابقه‌ای MC20 را برای شرکت در مسابقات GT2 رونمایی کرده تا در رقابت ۲۴ ساعته بلژیک شرکت کند.

مازراتی سال گذشته اعلام کرد که با سوپرکار MC20 به مسابقات GT2 بازخواهد گشت. سازندهٔ ایتالیایی در آن زمان دو تصویر از خودروی مسابقه‌ای خود منتشر کرد اما حالا تصاویر و اطلاعات بسیار بیشتری از این سوپرکار مسابقه‌ای ایتالیایی داریم. MC20 GT2 در پایان ژوئن در مسابقهٔ ۲۴ ساعتهٔ اسپا در بلژیک رسماً رونمایی خواهد شد. این ماشین هم‌اکنون برای اولین بار راهی پیست شده تا برای نمایش رسمی در سه ماه آینده آماده شود.

مازراتی MC20

MC20 GT2 از همان پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 نتونوی نسخهٔ جاده‌ای استفاده می‌کند که از تکنولوژی احتراق دوگانهٔ فرمول یک بهره می‌برد. مازراتی فعلاً مشخصات این موتور در نسخهٔ مسابقه‌ای را اعلام نکرده ولی گفته است که آن را به سطح بالاتری ارتقاء داده است. امیدواریم به‌زودی از جزئیات این ماشین باخبر شویم ولی نسخهٔ جاده‌ای سوپرکار مازراتی ۶۳۰ اسب بخار قدرت و ۷۳۰ نیوتن متر گشتاور دارد و MC20 را ظرف ۲.۹ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رساند.

مازراتی MC20

در MC20 جاده‌ای انتقال نیرو از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچه صورت می‌گیرد اما در GT2 این گیربکس با یک نمونهٔ شش سرعتهٔ سکوئنشال مسابقه‌ای جایگزین می‌شود. مازراتی همچنین قطعات سیستم تعلیق را هم با نمونه‌های مسابقه‌ای جایگزین کرده است که شامل کمک‌فنرهای قابل تنظیم و آنتی‌رول بارهای قابل تنظیم جلو و عقب می‌شود. غربیلک فرمان مسابقه‌ای با پدال‌های تعویض دنده، نمایشگر ۱۰ اینچی راننده و داشبورد فیبر کربنی هم از ویژگی‌های داخلی این سوپرکار ایتالیایی هستند.

مازراتی MC20

این ماشین همچنان از بدنهٔ قابل جدا کردن سریع و بال عقب قابل تنظیم نیز بهره می‌برد و رنگ آبی اینفینیتو هم ظاهر مسابقه‌ای آن را تکمیل می‌کند. رانندهٔ تست مازراتی در مورد MC20 می‌گوید:

ما روی توسعهٔ خودرویی تمرکز کردیم که نه‌تنها توانایی رقابت با رقبای خود را داشته باشد بلکه از لحاظ هندلینگ، راحتی و پرفورمنس هم خودرویی ایده‌آل برای راننده‌های جنتلمن ما باشد. ما می‌خواهیم آن‌ها احساس منحصربه‌فردی را در این خودرو تجربه کنند

این اولین باری نیست که مازراتی در مسابقات GT2 حضور پیدا می‌کند زیرا این شرکت از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۰ هم با مدل MC12 در این مسابقات حضور داشت.

مازراتی MC20

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. KAMI

    ۱۷ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (106 ديدگاه)

    این همه پروپاگاندا برای مازراتی ایجاد میکنن ولی تهش سالی رو هم ۲۰ هزار تا ماشین میفروشه این MC20 هم تهش ۵۰۰ تام نمیفروشه در حالی که رم تو دو هفته ۲۰ هزار تا تراک میفروشه داج تو یه ماه ۲۰ هزار تا چلنجر و چارجر و دورانگو میفروشه به بهانه های مختلف نسخه ترک هاوک جیپ گرند چروکی که سالی ۳۰۰ هزار تا میفروشه رو نساختن ولی واسه مازراتی ریس کار GT2 میسازن که حتی اگه بتونه تا آخر ۲۴ ساعت دووم بیاره رتبه ای جز آخر نصیبش نمیشه

    موافقم 6
    مخالفم 59
    1. علی

      ۱۷ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (836 ديدگاه)

      درود بر شرکت با اصالت مازراتی ، تلفیق هنر و تکنولوژی ، اگه صدهزارباردیگه بگیم مازراتی لوکس سازه و تعداد تولیدات و مشتریانش محدودن ، باز بگین تیراژش کمه و …!!!! بخدا خسته شدیم

      موافقم 36
      مخالفم 2
      1. مازیار

        ۱۷ اسفند ۱۴۰۱
        سوابق: (2468 ديدگاه)

        جفتشون عاشق مزراتی هستن اما یکمی خجالتین
        همون قضیه اگر با من نبودش هیچ میلی …

        موافقم 17
        مخالفم 0
    2. کیانوش

      ۱۹ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (788 ديدگاه)

      مازاراتی رو داری با بنز و بی ام و مقایسه میکنی مگه که بیست هزار تا فروش رو واسش کم میدونی

      موافقم 2
      مخالفم 0
  2. زیزیگولو

    ۱۷ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (4800 ديدگاه)

    ظرافت و عملکرد و زیبایی تو طراحیش موج میزنه

    موافقم 19
    مخالفم 1
  3. MASOUD 0099

    ۱۷ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (421 ديدگاه)

    چه روخی داره لامصب 🔥🔥🔥🔥

    موافقم 15
    مخالفم 0
  4. AHMADREZA

    ۱۷ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (877 ديدگاه)

    من نمی دونم پدال تا کی میخاد به این رویه ادامه بده
    واقعا جای تاسف داره برای یکی از بهترین سایت های خودرویی ایران
    زیر تمام پست های گروه فیات یه عده هستن که هی فشار میخورن و نظر غیر کارشناسی میدن و راحت به برند های مورد علاقه دیگران توهین میکنن
    نمی دونم چرا پدال کاری نمیکنه همه کامنت هاشونو با هر زبونی که حرف بزنن منتشر میکنه
    نه تنها اینجا بلکه توی پست های تویوتا و کیا و هیوندای و جنسیس هم هستن این آدمها
    این حرفا هیچ توجیهی نداره
    مگر اینکه بخاد بحث راه بندازه و برای سایت ویو بیاره

    موافقم 24
    مخالفم 2
    1. MC20

      ۱۷ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (1586 ديدگاه)

      احمد رضای عزیز خودت رو ناراحت نکن … بگذار هر کسی هر چی می خواد بگه تا سبک بشه … فقط بگم به نظرم بهتره برای قدردانی از زحماتشون ، آندره آ . برتولینی و مایکل بارتلز عزیز ، ابتدا با این الماس تراش خورده ، به صورت نمادین رانندگی کنند … به یاد تیم آلمانی و خوشنام ” Vitaphone Racing ” و قهرمانی های با ارزش مایکل بارتلز و آندره .آ برتولینی با اسطوره ای به نام ” Maserati MC12 GT1 ” در FIA GT Championship سالهای ” 2006 و 2008 و 2009 ” … یاد باد آن روزگاران ، یاد باد

      موافقم 13
      مخالفم 1
  5. مازیار

    ۱۷ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (2468 ديدگاه)

    انصافا از نظر ظاهری که خیلی زیبا و جذابه
    فاکتور بشدت کمیاب این سالها

    موافقم 20
    مخالفم 1
  6. Royal Driver

    ۱۷ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (1293 ديدگاه)

    به به خوراک پیچ رد کردن و هندلینگ

    موافقم 9
    مخالفم 1
  7. رامتین

    ۱۷ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (3047 ديدگاه)

    در زمینه طراحی مازراتی بسیار عالی و بنظرم بهترین در دنیاست. کاملا از نظر بصری خودروهای ایتالیایی برتر از آلمان و آمریکاست. بیخود نیست مهد معماری دنیا هم در رم ایتالیاست، یا برترین نقاش تاریخ (داوینچی) یا مجسمه ساز تاریخ (میکل آنژ) ایتالیایی هستند. منظور اینکه هنر نزد ایتالیاست! یه زمانی البته میگفتن هنز نزد ایرانیان بود و بس….

    موافقم 13
    مخالفم 3
  8. سهراب

    ۱۷ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ازبس بخاطرنداشتن ماشین های اروپایی حسرتوافسوس خوردیم مغزمون پوکیده کاش لاقل یدونه پرایدم ببرن اونجامسابقه بده تماشاگرابجای نگاه کردن ب هایپرکارها پرایدونگاه کنن کناره لذت وهیجان یکمم خنده چاشنی مسابقات بشه😂😂

    موافقم 8
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا