در اوایل ماه جولای بود که مزدا ۳ هاچبک و سدان با قدرت بیشتر معرفی شدند. به نظر میرسد کراس اوور CX-30 نیز همین روش را دنبال کرده زیرا برخی منابع خبری میگویند این خودرو از پیشرانه توربو استفاده خواهد کرد. نیازی به گفتن نیست که پیشرانه موردبحث همان نیروگاه ۲.۵ لیتری توربو با قدرت ۲۵۰ اسب بخار و گشتاور ۴۳۴ نیوتون متر است. البته زمانی که از بنزین با اکتان ۸۷ استفاده شود قدرت و گشتاور به ۲۲۷ اسب بخار و ۴۲۰ نیوتون متر افت خواهد کرد.
قیمت این خودرو از ۳۱ هزار دلار شروع میشود هرچند باید هزینههای تحویل ۱۱۰۰ دلاری را نیز در نظر گرفت. اگرچه CX-30 توربو ۶۶۰۰ دلار گرانتر از نسخه پایه چهار چرخ محرک همین خودرو است اما این مقایسه منصفانهای نیست زیرا نسخه توربو تجهیزات استاندارد بیشتری داشته و آن را همرده نسخه Select قرار میدهد، خودرویی که تنها ۴۶۰۰ دلار ارزانتر است.
همانند مزدا ۳، کراس اوور CX-30 نیز فقط بهصورت چهار چرخ محرک عرضه خواهد شد و از برخی ویژگیهای متمایز ظاهری همچون رینگهای ۱۸ اینچی و آینهبغلهای مشکی، نوشته توربو و خروجیهای اگزوز بزرگتر سود خواهد برد.
مدل پریمیوم قیمت ۳۳۴۰۰ دلاری داشته و از پوشش چرم کابین، هدآپ دیسپلی، درب پشتی برقی و ناوبری سود میبرد. این مدل میان رده همچنین با سیستم صوتی Bose با ۱۲ بلندگو، آینهها و فرمان گرم شونده عرضه خواهد شد. مدل پرچمدار پریمیوم پلاس ۳۵ هزار دلار قیمت داشته و علاوه بر تجهیزات قبلی به سیستم دید محیطی، حسگرهای پارک، ترمز اضطراری عقب، باز کننده درب گاراژ و… مجهز شده است.
با توجه به استقبال زیادی که از کراس اوورها میشود شانس زیادی وجود دارد که CX-30 توربو بخشی از فروش مزدا ۳ توربو را به خود اختصاص دهد زیرا اختلاف قیمتی این دو خودرو ناچیز است.
مزدا
۲ شهریور ۱۳۹۹نقطه قوت این ماشین کیفیت عالی کابین درمقابل رقبا ,موتور قدرتمند و مصرف قابل قبول.نقطه ی ضعیفش تنگی کابین و سیستم اطلاعات سرگرمی بدون قابلیت تاچ و گیربکس شیش سرعته نه چندان سریع.
مزدا
۳ شهریور ۱۳۹۹داداش اسم دگ نبود انتخابی کنی.بعدا سوتفاوت میشه !!
OMID
۳ شهریور ۱۳۹۹راهکارش یه دونه عکس پروفایله
nikzad
۲ شهریور ۱۳۹۹یکی از بهترین طراحی ها رو مزدا تو سگمنت خودش داره واقعا خودروهای زیبایی تولید میکنه اما اگر مدل های قوی تری عرضه کنه بهتر هم میشه اما اینو میدونم که مزدا خودروی اقتصادی میزنه با قیمت ارزان و اصلا هدفش پیشرانه قوی نیست
حسن
۳ شهریور ۱۳۹۹اتفاقا به نظر من طراحی مزدا برای کراس اورها اصلا خوب نیست،طراحی cx30 فاقد حس تهاجمی و خشونته که لازمه این سگمنته.من طراحی سدانها و هاچبک های مزدا رو دوست دارم ولی این رو نه!
حسین وی
۲ شهریور ۱۳۹۹کم کم باید ورود مزدا به خودروهای لوکس رو بهش تبریک بگیم !
این موضوع از عرضه مزدا ۶ دف عقب خیلی پررنگ شد
پ ن
یه مزدا ۳ قدیم مدل ۸۷ دارم بعد از ۲۸۲ هزار کارکرد هنوز یه قرون خرج موتورش نکردم واقعا هرروز برای این برند و ژاپنی ها دعای خیر میکنم
محمد
۲ شهریور ۱۳۹۹به نظرم چرخاش براش کوچیکه
سیدمهران میرابوالقاسمی
۲ شهریور ۱۳۹۹مزدا عشقه عشق
AMG///
۲ شهریور ۱۳۹۹بیخیال
یکم گرون نیست؟؟
رضا
۲ شهریور ۱۳۹۹تنها نقطه ضعف این ماشین پلاستیک های اطراف بدنه است
samurai
۲ شهریور ۱۳۹۹یادش بخیر مزدا 2 قدیمی کلی باهاش خاطره دارم موتورش مرگ نداشت
سعید
۳ شهریور ۱۳۹۹مزدا خودرو های با کیفیتی میسازه ولی متاسفانه تو این دو سال اخیر استقبال خوبی از این برند (به جز چند مدل) نشده دلیلش هم رقیب های فوقالعاده زیاد بالخصوص تو این سگمنت هستش . بعد از معرفی مدل های مختلف cx خودم فکر میکردم مزدا فروش خیلی خوبی داشته باشه البته فروش بدی نداشت ولی خوب نبود .
در هر صورت هیچ شکی درکیفیت خیلی خوب موتور های ژاپنی نیست ولی احساس میکنم طراحی های خودرو ها خیلی شبیه هم دارن میشن و همین دلیل باعث میشه برخی مدل ها درکنار با کیفیت بودن فروش خوبی نداشته باشند
ADAK
۴ شهریور ۱۳۹۹مزدا این قده قشنگ
کم استهلاک
کم مصرف
باداوم
و…
کجای کارش میلنگه که ازش استقبال نمیشه ؟ در مقیاس جهانی عرض میکنم