میتسوبیشی

میتسوبیشی اکلیپس پیشرانه وسط، رویای شیرین ماشین بازان ژاپنی!

زمانی که میتسوبیشی اکلیپس GSX بازار خداحافظی کرد یکی از غمگین‌ترین روزهای دنیای خودرو رقم خورد. این خودرو یک محصول اسپرت و پرقدرت بود که نیرو را به تمامی چرخ ها می‌فرستاد. هم‌اکنون یکی از دوستداران این خودرو تصمیم گرفته است محصولی را بسازد که میتسوبیشی هرگز نساخته بود. شما را با آخرین نسل اکلیپس که دارای پیشرانه در وسط است و نیرو را به چرخ های عقب منتقل می‌کند آشنا می‌کنیم.

آخرین نسل این خودرو از نظر طراحی گل سرسبد نسل‌های متنوع اکلیپس بود اما این موضوع درباره قوای محرکه‌اش صدق نمی‌کرد. بجای استفاده از پیشرانه توربوی قوی و سیستم چهار چرخ محرک، این خودرو در نسخه پرچم‌دار به پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۸ لیتری و طراحی دیفرانسیل جلو مجهز بود.

جیمز از کمپانی اسپید فارم تصمیم گرفته است این مشکل را با انتقال پیشرانه به بخش عقب‌تر خودرو حل کند. او خیلی پیچیده عمل نکرده است و پیشرانه عرضی و گیربکس را به سادگی به بخش عقب حرکت داده است یعنی جایی که نیرو بجای چرخ های جلو به چرخ های عقب فرستاده می‌شود.

البته او مجبور شده است برخی تغییرات را اعمال کند اما این خودرو در واقع از همان ساب فریم‌های جلو در بخش عقب استفاده می‌کند. در واقع بخش اعظم اکلیپس هنوز هم استوک است. بخاری، مایع شیشه‌شور و ABS هنوز هم در جای خود دیده می‌شوند. حتی سیستم تعلیق نیز دست نخورده است و همین موضوع باعث ایجاد مشکل جالبی شده است.

در زمان جابجایی پیشرانه حدود ۳۶۲ کیلوگرم از وزن خودرو کاهش یافته است و از آنجایی که سیستم تعلیق تغییر نکرده است بنابراین ظاهر خودرو به گونه‌ای شده است که انگار ارتفاعش از سطح زمین افزایش یافته است. جیمز در آینده ارتفاع خودرو را کاهش خواهد داد تا ظاهری شبیه اکلیپس عادی پیدا کند.

او می‌گوید پیشرانه قدرت ۲۷۹ اسبی را به چرخ ها تحویل می‌دهد و هدف نهایی کسب قدرت حدود ۶۰۰ اسب بخاری به لطف توربو است. اگرچه این خودرو همان قدرت نسخه استاندارد اکلیپس را ندارد اما خب نباید انتظار شاخ‌به‌شاخ شدن این کوپه ژاپنی با خودرویی همچون آئودی R8 را داشته باشیم. جیمز همچنین می‌خواهد تریم کابین کاملی را تدارک ببیند تا خودرو شبیه نسخه استاندارد باشد. ما به شدت آرزو داشتیم میتسوبیشی چنین خودرویی را بجای کراس اوورهای عادی بسازد اما خب بازار چیز دیگری می‌گوید.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. زیزیگولو

    ۷ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (4870 ديدگاه)

    میتسوبیشی اکلیپس ماشینی هستش مملو از امکانات رفاهی واسه راننده و سرنشین ….. اگه اشتباه نکنم شرکت آرین موتور پویا قبل ار تحریمای ترامپ میتسوبیشی اکلیپس وارد ایران کرد و فروخت

    موافقم 22
    مخالفم 1
    1. MOHAMMAD.n.r

      ۷ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (1141 ديدگاه)

      سلام و ارادت
      اون مدلی که شما میفرمایید اکلیپس کراس هست که قرار بود با قیمت ۲۶۲ میلیون به بازار ایران عرضه بشه، حتی ارین موتور قرارداد مونتاژ هم بست و در حال ساخت خط تولید این محصول بود که تحریم شدیم و در حال حاظر در خط تولید ارین موتور لاماری تولید میشه🤦🏻‍♂️🤦🏻‍♂️
      به نسبت قیمتش ماشین خیلی خوبی میشد و بازار رو جمع میکرد، نمونه وارداتی اکلیپس کراس ۲۶۲ م ، توسان و اسپورتیج که رقیبش بودن بالای ۳۰۰ م بودن! اگر مونتاژ میشد با قیمت حدود ۲۰۰ م فروش خیلی خوبی تجربه میکرد.

      ماشین بالا اکلیپس هست که نمونه های پلاک ملیش در ایران وجود داره ولی خیلی کمه، کلا بین یک تا ۴ عدد پلاک ملی!!!

      موافقم 14
      مخالفم 0
      1. زیزیگولو

        ۷ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (4870 ديدگاه)

        درود بر شما …… درست یادم نیستش ولی یادمه که خیلی ازش حرف بود ولی اینکه تونستن این ماشینو به دست مشتریای ایرانی بروسونن یا نه رو درست نمیدونم …. سپاس از توضیحاتتون🙏🙏🙏

        موافقم 8
        مخالفم 0
        1. MOHAMMAD.n.r

          ۹ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (1141 ديدگاه)

          ارادت🙏🏻🌹

          موافقم 1
          مخالفم 0
  2. دانیال

    ۷ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (596 ديدگاه)

    من که نمی‌شناختم این ماشین رو

    موافقم 2
    مخالفم 6
  3. MC20

    ۷ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1595 ديدگاه)

    اکلیپس ، قهرمان بی ادعای دوران جوونی ما … یادش بخیر واقعا ، آرزوی ما بود … مرسی پدال عزیز ، اما دیگه یه جورایی یادآوریش تلخه … اونم الان که میتسو رفته توو باقالیا … قلبم گرفت … یاد دوران مجله ماشین افتادم … دوران شیرین دانشجویی … دهه 80 شمسی … الان می فهمم چه روزای خوبی بودن … حیف قدرشو ندونستیم … بنزین لیتری 50 تومن … الان هرکی هرچی داره ، از دهه 80 هست که براش مونده … 😢

    موافقم 20
    مخالفم 0
  4. ARMAN

    ۷ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (325 ديدگاه)

    اسپرتای ژاپنی عشقن

    موافقم 11
    مخالفم 0
  5. Jdm باز

    ۷ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1062 ديدگاه)

    خوشمان امد
    خفنه

    موافقم 6
    مخالفم 0
  6. Swedish Arrogant Tiger

    ۷ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    362 کیلو از وزن خودرو چطور کم شده!

    موافقم 2
    مخالفم 1
  7. Philipp

    ۷ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1110 ديدگاه)

    هعی
    نسل دومش jdm موردعلاقه منه
    نسل ۴ام رو هم کم دوست ندارم و خیلی خوبه
    حیف که میتسو نابودش کرد

    موافقم 6
    مخالفم 0
  8. FTB

    ۷ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (750 ديدگاه)

    و آرزوی روندنش به دلم موند

    موافقم 6
    مخالفم 1
  9. پورشه

    ۷ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (65 ديدگاه)

    واقعا آرزومه چند تا ماشین داشته باشم فقط jdm
    یکیش این
    سوپرا
    اسکای لاین
    لنسر
    Rx 7
    سوبارو ایمپرزا wrx
    ویه عکس از پل واکر خدا بیامرزد در هر ماشین

    موافقم 6
    مخالفم 0
  10. امید

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من میتسوبیشی اکلیپس به تعداد خیلی خیلی کم دیدم و خب ماشین حیفیه مخصوصا مدلای دهه ۹۰ که اوج دوران میتسوبیشی بود که متاسفانه خیلی نایاب هستن.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا