موتورسیکلت

تازه‌های موتورسیکلت از تریومف کراس تا رویال انفیلد و سوزوکی کلاسیک

طی روزهای اخیر، چند مدل موتورسیکلت خاص با طراحی قابل توجه به بازار جهانی معرفی شدند. رویال انفیلد، سوزوکی و تریومف بیش از دیگران توجه علاقه‌مندان موتورسیکلت را جذب کردند.

باهدف بهبود اطلاع‌رسانی و پاسخ به نیاز مخاطبان در رسانه پدال، معرفی جدیدترین موتوسیکلت‌های جهان را همراه مطالب گروهی ادامه می‌دهیم. امیدواریم این نوع مقالات به صورت متناوب در پنج‌نشبه یا جمعه هرهفته تقدیم علاقه‌مندان شود.

رویال انفیلد اینترسپتور ۶۵۰

شرکت Rollin Machines سفارشی‌سازی انواع موتورسیکلت را باکیفیت عالی انجام می‌دهد و یکی از برندهای مشهور تیونینگ در دنیای موتورها محسوب می‌شود. کارگاه اصلی این مجموعه در مالزی است و به همین دلیل، تمرکز ویژه بر موتورسیکلت‌های رویال انفیلد ساخت هندوستان دارد.

رویال انفیلد اینترسپتور 650
رویال انفیلد اینترسپتور ۶۵۰

اینترسپتور ۶۵۰ یکی از محصولات محبوب رویال انفیلد هندوستان است. این مدل، پیشرانه ۶۴۸ سی‌سی دارد و همراه ۴۷ اسب بخار قدرت با ۵۲ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌شود. اینترسپتور ۶۵۰ استاندارد، یک موتورسیکلت ۲۰۲ کیلوگرمی است که در زمان ۶ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد. خریدار بازار هند برای این محصول، ۳۶۰۰ دلار می‌پردازد و از یک موتورسیکلت باابهت مجهز به ترمز ABS استفاده می‌کند.

رویال انفیلد اینترسپتور 650
نسخه سفارشی رویال انفیلد اینترسپتور ۶۵۰

نسخه‌ی تیونینگ Rollin Machines به خوبی توانسته است اینترسپتور ۶۵۰ را به یک کافه ریسر جذاب تبدیل کند. نه‌تنها محل قرارگیری موتورسوار و فرمان، تفاوت مهمی با نسخه‌ی استاندارد کارخانه دارد؛ قاب‌های بادگیر از حاشیه‌ی چراغ اصلی تا جلوی زانو، حس بسیار خوبی برای موتورسیکلت فراهم می‌کنند. ترکیب رنگ سفید و قهوه‌ای، دیگر ویژگی خاص این محصول است.

رویال انفیلد  شات گان ۶۵۰

دیگر موتورسیکلت دو سیلندر و ۶۴۸ سی‌سی رویال انفیلد با نام شات گان در هند تولید می‌شود. نسخه‌ی ۲۰۲۳ از این مدل، طی روزهای اخیر رونمایی شده و تمایل به سبک طراحی امریکایی را بیش از قبل نشان می‌دهد.

رویال انفیلد  شات گان 650

سازندگان شات گان جدید تلاش کرده‌اند با ساختار دو اگزوز در طرفین، ضمن بهبود ظاهر اسپرت این موتورسیکلت، تعادل و کیفیت رانندگی را افزایش دهند. ترکیب رنگ سفارشی برای باک و گلگیر عقب نیز، شات‌گان ۶۵۰ را بسیار جوان‌پسندتر از قبل نشان خواهد داد.  مشخصات فنی این موتورسیکلت، مشابه رویال انفیلد اینترسپتور ۶۵۰ است  اما ۲۴۰ کیلوگرم وزن دارد و حدود ۷ ثانیه بعد از شروع حرکت به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد. رویال انفیلد  شات گان ۶۵۰ جدید، با آستانه قیمت ۴ هزار دلار عرضه می‌شود.

تریومف TF 250-X

مشهورترین برند انگلیسی دنیای موتورسیکلت، با مدل‌های کروزر مشهور شد و به مرور زمان، محصولات اسپرت و سوپراسپرت (سوپربایک) معرفی کرد. تریومف، همواره توجه ویژه به موتورسیکلت‌های مخصوص سفر (ادونچر) داشته است اما کلاس موتوکراس برای تفریحات خارج جاده و انجام پرش‌های بلند، پروژه‌ای نسبتا جدید برای این شرکت محسوب می‌شود.

FOREIGN MOTORCYCLE: Triumph's New TF 250-X is Unveiled! The first motocrosser is yet to be Introduced in Japan | Webike News

هم‌اکنون TF 250-X تنها تریومف موتوکراس دنیا است. قدرت و گشتاور این موتورسیکلت با پیشرانه ۲۵۰ سی‌سی هنوز مشخص نیست اما وزن خالص ۱۰۵ کیلوگرم و قیمت ۱۰ هزار دلار، قطعی خواهد بود. همچنین تایرهای پیرلی با چرخ‌های ۱۹ و ۲۱ اینچ ارایه خواهند شد.

سوزوکی GS550 مارفیل ‌موتو

تولیدات کاوازاکی شامل Z650 و Z900، ظاهر سنتی خود را حفظ کرده‌اند اما سوزوکی عرضه‌ی مدل‌های جدید با طرح کلاسیک را ادامه نمی‌دهد. به همین دلیل یک شرکت لهستانی، نسخه‌های قدیمی GS550 را بازتولید کرده است.

سوزوکی GS550

آنچه شهرت و محبوبیت GS550 در سال‌های دهه‌ی ۷۰ و ۸۰ میلادی را باعث شد، استفاده از پیشرانه ۴ سیلندر بود که طبیعتا، صدای جذاب تولید می‌کرد. قدرت ۴۹ اسب بخار در ۹ هزار دور بردقیقه و گشتاور ۴۲ نیوتن‌متر در ۷۵۰۰ دور بردقیقه، GS550 را در زمان ۶ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رساند  و نهایت سرعت ۱۸۰ کیلومتر برساعت فراهم می‌کرد.

سوزوکی GS550

مارفیل موتو، سوزوکی GS550  را با ظرافت بسیار عالی بازتولید کرده است تا مشابه مدل صفر کیلومتر شود. این محصول در دو نسخه با ترکیب رنگ سیاه و آبی یا خاکستری و مشکی عرضه شده است. بسیاری از قطعات موتورسیکلت‌ها شامل ۴ اگزوز، چرخ‌ها، زین و چراغ، با حفظ طرح کلاسیک، کاملا نو هستند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۹ رای

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. رضا THP

    ۲۳ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (271 ديدگاه)

    همین که سازنده های موتورسیکلت نمیخوان به هر قیمتی تغییر ایجاد کنن و مثلا ساختار شکن باشن باعث میشه دنیای خیلی جذاب تر از دنیای خودرو داشته باشن .

    زیبایی تاریخ انقضا نداره ؛ امیدوارم طراحی خودرو ها هم دوباره جذاب بشه و سایبرتراک های بیشتری نبینیم !

    موافقم 44
    مخالفم 0
    1. هدف جهانی

      ۲۳ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (41 ديدگاه)

      دقیقا سایبر تراک جهش از زیبایی به زشتی در طراحی بود امیدوارم تکرار نشه اما خب هستند خودروسازهای که هنوز دنبال طراحی خوب و زیبا هستند نه طراحی غیر متعارف

      موافقم 24
      مخالفم 1
  2. yaghoub

    ۲۳ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (297 ديدگاه)

    کاستوم کردن موتور سیکلت خیلی جذاب و پرچالشه .
    حتی از یک هوندا ۱۲۵ هم میشه یه کاستوم جذاب و چشم گیر ساخت.

    موافقم 22
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا