پژو

پژو 2008 جدید با مدل برقی و هیبریدی معرفی شد

پژو از نسخه فیس لیفت شده و جدید ۲۰۰۸ مدل ۲۰۲۴ رونمایی کرد. این کراس اوور کلاس B اروپایی در نسخه برقی خود قدرت بیشتر را با شعاع حرکتی بهتر ترکیب کرده است.

کراس اوورهای کلاس B جزو داغ‌ترین خودروهای بازار هستند و فرانسوی‌ها نیز با معرفی فیس لیفت ۲۰۰۸ به دنبال کسب سهم بیشتر هستند. در طراحی ظاهری ۲۰۰۸ فیس لیفت شاهد جدیدترین هویت محصولات پژو هستیم، چیزی که در ۵۰۸ چند ماه قبل دیده بودیم. چراغ‌های عمودی سه‌گانه با ظاهری شبیه پنجه شیر جزو بارزترین ویژگی‌هایی هستند که در سپر خودرو دیده می‌شوند. همچنین مدل پرچم‌دار GT از چراغ‌های تمام LED سود می‌برد.

پژو 2008 هیبرید نمای عقب

با نگاهی به بخش عقب خودرو می‌توانیم برخی تغییرات در چراغ‌های LED و تأکید بیشتر روی پنجه شیر را شاهد باشیم. باید گفت چراغ‌های رهنما و دنده‌عقب نیز بخشی از LED های چراغ هستند. رینگ‌های ۱۶ تا ۱۸ اینچی مشابه ۴۰۸ نیز در نسخه فیس لیفت از این کراس اوور قابل سفارش خواهند بود. یکی از رنگ‌های جدید بدنه هم خاکستری سلنیوم است که با آپشن بدنه دو رنگ و سقف مشکی قابل انتخاب خواهد بود. البته صرف‌نظر از تریم انتخابی، تمامی مدل‌های ۲۰۰۸ مدل ۲۰۲۴ دارای پوشش مشکی آینه‌های جانبی خواهند بود.

پژو 2008 هیبرید 2024

با ورود به داخل کابین پژو ۲۰۰۸ فیس لیفت ۲۰۲۴ می‌توانیم نمایشگر ۱۰ اینچی را ببینیم. شایان ذکر است دو مدل پایه ۲۰۰۸ قبل از فیس لیفت از نمایشگر ۷ اینچی استفاده می‌کنند. در مدل‌های Allure و GT پشت آمپرهای جدید ۱۰ اینچی دیده می‌شوند و در مدل فول حالت سه‌بعدی دارند. آنچه باعث تمایز مدل پایه اکتیو از نسخه‌های فول تر خواهد شد پشت آمپرهای آنالوگ خواهد بود. همچنین نسخه‌های مجهز به گیربکس دستی نیز دارای دسته‌دنده متفاوت هستند. اما تغییرات بزرگ‌تر در زیر کاپوت رخ داده‌اند به گونه‌ای که نسخه برقی ۲۰۰۸ از قدرت و شعاع حرکتی بیشتر سود می‌برد. خودروی موردبحث سخت‌افزار ۲۰۸ و ۳۰۸ برقی را به همراه دارد و بنابراین پیشرانه برقی آن ۱۵۶ اسب بخار قدرت تولید می‌کند که بهبود ۱۵ واحدی را نشان می‌دهد. ظرفیت باتری هم از ۵۰ به ۵۴ کیلووات ساعت رسیده که نتیجه آن افزایش شعاع حرکتی از ۳۴۵ به ۴۰۶ کیلومتر خواهد بود.

پژو 2008 نمای کابین

اوایل سال ۲۰۲۴ نیز مدل هیبریدی جدیدی با قدرت ۱۳۶ اسب بخار، گیربکس ۶ سرعته دوکلاچه و واحدی برقی معرفی خواهد شد. گفته می‌شود مصرف سوخت این خودرو ۱۵ درصد مدل بنزینی قابل‌مقایسه خواهد بود. پژو همچنین تخمین زده مالکان برای ۵۰ درصد اوقات از حالت تمام برقی در ترددهای شهری استفاده کنند؛ اما افرادی که قوای محرکه ساده‌تری را ترجیح می‌دهند امکان سفارش پیشرانه ۳ سیلندر ۱.۲ لیتری توربوی بنزینی با قدرت ۱۰۰ اسب بخار در زمان سفارش با گیربکس ۶ سرعته دستی و قدرت ۱۳۰ اسب بخار در صورت سفارش گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک را خواهند داشت. علاوه بر این مشتریان می‌توانند پیشرانه ۱.۵ لیتری دیزلی با ۱۳۰ اسب بخار قدرت و گیربکس انحصاری اتوماتیک را سفارش دهند. فروش پژو ۲۰۰۸ فیس لیفت ۲۰۲۴ از تابستان سال جاری میلادی و همراه با نسخه تمام برقی آغاز خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۹ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. کرگدن باواریا

    ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (149 ديدگاه)

    رینگاش طرح گل دوزی لباس مرد عنکبوتی هست “ورژن ونوم”
    بدون شوخی این هاچ‌بک برگ برنده پژو بوده و هست خصوصا قدیمیش که ۲۰۶ باشه ؛ ما ایرانی ها کلی باهاش خاطره داریم…
    ۲۰۶ هنوز هم تو جاده های اروپا رویت میشه
    قطعا این ۲۰۸ بیاد ایران استقبال تاریخی ازش میشه!

    موافقم 26
    مخالفم 9
    1. کرگدن باواریا

      ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (149 ديدگاه)

      چه اشتباهی من فکر کردم ۲۰۸ هست 😅 البته از لحاظ ظاهر فرقی ندارن ۲۰۸ رو گذاشتن فر پُف کرده شده ۲۰۰۸

      موافقم 24
      مخالفم 2
  2. محمود

    ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (15 ديدگاه)

    با عرض پوزش از کرگدن باواریا
    بشین تا بیاد ایران

    موافقم 14
    مخالفم 3
  3. Taha Malek

    ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (914 ديدگاه)

    طراحی پژو در رده خودرو های اقتصادی بهترینه

    موافقم 15
    مخالفم 9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا