پورشه

پورشه 718 کیمن GT4 ePerformance با محرک تمام برقی و فناوری میشن R

دوست داشته باشیم یا نه باید با این واقعیت کنار بیاییم که آینده خودروهای اسپرت و کوچک پورشه از نوع الکتریکی خواهد بود. در سال ۲۰۲۵ خانواده ۷۱۸ فاقد پیشرانه درون‌سوز خواهد بود و این خودرو دیگر صدایی نخواهد داشت. ژرمن‌ها این خبر را چند ماه پیش اعلام کردند اما از سپتامبر سال پیش و معرفی میشن R در نمایشگاه مونیخ خبر چندانی از این محصولات منتشر نشده بود. این کانسپت هم‌اکنون به یک پروتوتایپ واقعی با نام ۷۱۸ کیمن GT4 ePerformance تبدیل شده است.

درست همانند میشن R مدل ۲۰۲۱، این خودروی تست از شاسی مدل پیست محور 718 کیمن GT4 کلاب اسپرت استفاده می‌کند. پیشرانه الکتریکی و مجموعه باتری خودروی جدید پورشه نیز از کانسپت میشن R گرفته شده‌اند و بنابراین این بچه پورشه حداکثر قدرت ۹۸۶ اسب بخاری در حالت qualification تولید می‌کند. ۷۱۸ کیمن GT4 ePerformance در مسابقه کررا کاپ توانسته است قدرت مداوم ۶۰۳ اسبی را به مدت ۳۰ دقیقه ارائه کند.

شه تحلیلی عملکردی انجام داده است تا نشان دهد زمان طی یک دور پیست و حداکثر سرعت این خودرو تقریباً مشابه ۹۱۱ GT3 کاپ است. دو پیشرانه ۷۱۸ کیمن GT4 ePerformance از تکنولوژی ۹۰۰ ولتی استفاده می‌کنند و بنابراین برای رسیدن از شارژ ۵ تا ۸۰ درصدی باتری فقط به ۱۵ دقیقه زمان نیاز است. با اینکه خودروی جدید پورشه بر اساس میشن R شکل گرفته است اما ۶ هزار قطعه جدید در آن دیده می‌شود. پهنای این خودرو نیز ۱۴ سانتی‌متر بیشتر است.

لاستیک‌های میشلین این خودروی مسابقه‌ای اکثراً از مواد تجدید پذیر تولید می‌شوند و بدنه آن نیز دارای کامپوزیت‌های فیبر طبیعی برای کاهش آلایندگی تولید پانل‌های بدنه عادی است. پورشه حتی از فیبر کربن بازیافتی برای نشان دادن مهندسی یک خودروی مسابقه‌ای با در نظر گرفتن تأثیرات زیست‌محیطی استفاده می‌کند. نسخه تولیدی بعدی نیز تقریباً سه سال بعد پدیدار خواهد شد و در همین اثنا ۷۱۸ کیمن GT4 ePerformance در برخی رویدادها حضور خواهد یافت. این محصول الکتریکی و اسپرت قرار است روانه فستیوال سرعت گوودوود شود.

دو نمونه از ۷۱۸ کیمن GT4 ePerformance پیش از رسیدن به آمریکای شمالی در سال ۲۰۲۳ راهی برخی کشورهای اروپایی خواهند شد. تور جهانی این خودرو نیز اواسط سال ۲۰۲۴ و پس از بازدید از برخی کشورهای آسیا-اقیانوسیه به پایان می‌رسد. شایان ذکر است نسخه جاده‌ای پورشه کیمن GT4 RS به معنی پایان خانواده درون‌سوز ۷۱۸ نیست زیرا پورشه تولید نسخه معادل باکستر اسپایدر RS را نیز در نظر خواهد داشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. 2JZ

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ۶ هزار قطعه جدید !!
    کل سایپا با جاش این قدر قطعه نداره .

    موافقم 27
    مخالفم 1
  2. NAVID۰۰۹۸

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (10416 ديدگاه)

    ظاهرش از جلو مثل جگواری هست که هنگام شکار در شب پشت بوته‌ها خیز برداشته برای حمله !!!

    موافقم 16
    مخالفم 6
  3. Jdm باز

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1061 ديدگاه)

    چقدر مخوف و جذابه

    موافقم 11
    مخالفم 3
  4. •Mohamad•

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (177 ديدگاه)

    تنها در صورتی از یه ماشین برقی خوشم میاد که ظاهرش انقدر تهاجمی و جذاب باشه

    موافقم 9
    مخالفم 2
    1. aminbikar

      ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (299 ديدگاه)

      تنها زیبایان برقی تسلا رودستر پورشه تایکان و لوسید و موستانگ مک ای هست از نظر من

      موافقم 5
      مخالفم 14
  5. Reza Waffen SS

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (5350 ديدگاه)

    جیگرم حال اومد 😋

    موافقم 7
    مخالفم 4
  6. امیر حسین افشار

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (24 ديدگاه)

    عجب چیزی هم زیبا و مخوف

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا