پورشه

پورشه 911 GT2 RS جدید نمایان شد، اعجوبه تازه‌نفس اشتوتگارت

پروتوتایپ نسل جدید پورشه ۹۱۱ GT2 RS بدون پوشش‌های استتاری در پیست نوربرگ‌رینگ در حال آزمایش رؤیت شده است.

درحالی‌که به‌تازگی نسخهٔ بروز شدهٔ ۹۱۱ نسل ۹۹۲ با نسخهٔ هیبریدی معرفی شده است، طرفداران پورشه باید خود را برای هیجان دیگری آماده کنند زیرا هنوز مهم‌ترین اتفاق این نسل یعنی معرفی نسخهٔ GT2 RS باقی مانده است. نسل جدید GT2 RS که خیلی‌ها انتظارش را می‌کشیدند سرانجام در قالب پروتوتایپ نمایان شده است. عکاسان جاسوس این خودرو را در حال آزمایش در نوربرگ‌رینگ شکار کرده‌اند.

البته قطعاً خواهید گفت این خودرو GT3 RS است زیرا در پایین درها این برچسب دیده می‌شود اما تیم توسعهٔ پورشه این حقه را به کار گرفته‌اند تا چشمان کنجکاو را از خودرو دور نگه دارند؛ بنابراین، اشتباه نکنید، این درواقع نسل جدید GT2 RS است. هرچند این یک پروتوتایپ است و ممکن است در نسخهٔ نهایی تغییراتی داشته باشد اما به‌طورکلی، ظاهر پرچم‌دار خانوادهٔ ۹۱۱ بسیار شبیه GT3 RS خواهد بود و تفاوت‌ها صرفاً در موارد کوچکی خلاصه می‌شود؛ بنابراین، بهتر است سراغ اصل مطلب یعنی پیشرانه برویم.

در این رابطه فعلاً هیچ اطلاعات رسمی وجود ندارد و صرفاً باید به گزارشاتی اکتفا کنیم که بعضاً ضدونقیض هستند. به ‌احتمال بسیار زیاد، در GT2 RS جدید شاهد استفاده از یک پیشرانهٔ توئین توربو خواهیم بود ولی مشخص نیست که این پیشرانه با سیستم هیبریدی خفیف ۴۸ ولت همراه می‌شود یا از یک سیستم هیبریدی کامل بهره خواهد بود. اگر مورد اول درست باشد، افزایش قدرت نسبت به ۷۰۰ اسب بخار نسل قبلی نباید خیلی زیاد باشد اما در صورت استفاده از قوای محرکهٔ هیبریدی کامل، مجموع خروجی حتی می‌تواند به ۱۰۰۰ اسب بخار نزدیک شود. در مورد حجم پیشرانهٔ بنزینی GT2 RS هم گزارشات متناقضی شنیده‌ایم و فعلاً هیچ‌کس از خارج از پورشه نمی‌داند این موتور چقدر حجم خواهد داشت.

این در حالی است که نسل قبلی از یک پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری توئین توربو با ۷۰۰ اسب بخار قدرت استفاده می‌کرد. GT2 RS جدید اما به لطف قدرت بیشتر و دیگر پیشرفت‌ها، قطعاً بسیار سریع‌تر از نسل قبلی خواهد بود که ظرف ۲.۸ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسید. انتظار می‌رود شتاب نسل جدید چیزی در محدودهٔ ۲.۵ ثانیه باشد. طبق شایعات، نسل جدید ۹۱۱ GT2 RS در سال ۲۰۲۶ معرفی خواهد شد. این افراطی‌ترین نسخهٔ ۹۱۱ خواهد بود و احتمالاً سعی خواهد کرد رکورد سریع‌ترین خودروی تولیدی پیش نوربرگ‌رینگ را بشکند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۸ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶۸ دیدگاه‌ها

  1. Arshia m3csl

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1083 ديدگاه)

    شاهکاره ولی کاش طراحیش متفاوت با gt3 rs باشه خیلی حس جالبی نداره gt2 rs باید طراحی متفاوت داشته باشه و کاپوت فول فیبر کربن بزارن براش

    موافقم 7
    مخالفم 0
    1. Arman

      ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (58 ديدگاه)

      تا حالا که طراحی gt2 با gt3 تفاوت بزرگی نداشته اصولا اتاق یکی هست و کلا اصل تفاوت تو این هست که gt2 نمونه کامل یک ماشین مسابقه ای که اجازه رانندگی تو خیابون داره،یعنی ماشین پیست با مجوز جاده و مثلا حتی کولر هم نداشتن و سیستم تعلیق و فرمان بسیار سفت و خشک و خشن هستن و این ماشین که خداست باید ببری پیست فقط گاز بدی،حیف که ما حتی تجربه دیدن اش نمیتونیم داشته باشیم

      موافقم 1
      مخالفم 0
  2. رامتین

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (3142 ديدگاه)

    بنظرم حدود 800 اسب بخار خواهد داشت و رکورد وحشتناکی هم در پیست میزنه.

    موافقم 4
    مخالفم 0
  3. mohammad

    ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (10 ديدگاه)

    بلاخره پادشاه جدید معرفی شد. زمانی که بیاد دوره مک لارن 750s و فراری s90 و لامبو کانتاش و مک لارن 765 LT و همه اینایی که توی این 4 سال رجز خوندن تموم میشه. شک دارید ؟؟؟؟ به نسخه قبلیش که تو سال 2018 معرفی شده بود و رکورد هایی که زده بود توجه کنید که کسی حتی نزدیکش هم نمیتونست بشه.

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا