وینیالز با زمین خوردن مارک مارکز بردی بدون دردسر در گرند پری آرژانتین به دست آورد.
دور دوم مسابقات جایزه بزرگ موتوجیپی ۲۰۱۷ یکشنبهشب ساعت ۲۳:۳۰ بهوقت تهران، در پیست “ترماس دِ ریو هوندو” کشور آرژانتین برگزار شد. در این مسابقه شاهد زمین خوردنهای بسیاری بودیم به نحوی که از ۲۳ نفری که مسابقه را شروع کردند فقط ۱۶ موتورسوار از خط پایان گذشتند. شبیه به مسابقه ۲۰۱۶ هلند ولی این بار بدون بارش باران.
ابتدای مسابقه و در اولین پیچ در دور اول، زمین خوردن لورنزو، استارت بدی را برای تیم دوکاتی رقم زد.
مارک مارکز که از جایگاه اول مسابقه را شروع کرده بود با استارت خوب توانست مقام خود را حفظ کند ولی در دور سوم و پیچ شماره ۲ او با از دست دادن چسبندگی چرخ جلو زمین خورد و از مسابقه خارج شد تا شرایط هوندا هم در دورهای آغازین به بدی شرایط دوکاتی شود. الکس مارکز، برادر مارک هم که در مسابقات موتو ۲ رقابت میکند ساعتی قبل از او در مسابقه موتو ۲ در شرایطی که در جایگاه دوم بود و اندکی تا پایان مسابقه مانده بود با از دست دادن تعادلش و زمین خوردن از کسب عنوان باز ماند.
پس از مارک مارکز، وینیالز که دور قبل از کراچلو سبقت گرفته بود، بهعنوان پیشتاز مسابقه را ادامه داد. روسی هم که از جایگاه هفتم رقابت را شروع کرده بود، پشت سر کراچلو و در مکان سوم قرار داشت؛ و این شروع خوبی برای روسی با تجربه بود. این سه موتورسوار توانستند تا پایان مسابقه، سه جایگاه اول را حفظ کنند و با بقیه موتورسواران فاصله بگیرند.
چند دور بعد، دنی پدروسا، دیگر موتورسوار تیم هوندا در همان پیچ شماره ۲، همانند همتیمی خود با از دست دادن چسبندگی چرخ جلو واژگون شد و از دور رقابت کنار رفت. بدین ترتیب هر دو موتورسوار رپسول هوندا نتوانستند به خط پایان برسند.
۱۱ دور مانده به پایان مسابقه، الیش اسپارگارو که در پیچ اول، در حال سبقت گرفتن از داویتسیوسو بود، تعادل خود را از دست داد و با سُرخوردن به سمت بیرون پیچ، برخورد شدیدی با موتور داوی داشت. به نحوی که چرخ جلوی دوکاتی داوی بلند شد و موتور آپریلیا از زیر آن رد شد، داوی هم با شدت به زمین خورد و برای دومین بار، گرند پری آرژانتین را از دست داد و دوکاتی هم مانند هوندا نتوانست با هیچ موتورسواری به خط پایان برسد.
۷ دور به پایان مسابقه مانده بود که روسی در قسمت آخر خط مستقیم، دیرتر از کراچلو ترمز کرد و با رفتن به داخل پیچ ۵ و کنترل بهتر سرعت، توانست از کراچلو با انگیزه سبقت بگیرد و به رده دوم مسابقه برسد. وینیالز که تا به اینجای کار بیشتر از ۲ ثانیه با دو موتورسوار دوم و سوم فاصله گرفته بود با خیال راحت کارش را ادامه داد و در هر دور فاصله را بیشتر کرد تا در نهایت با زمان ۴۱ دقیقه و ۵۰ ثانیه و ۶۰ هزارم ثانیه بهعنوان نفر اول مسابقه را تمام کرد. ۲.۹۱۵ ثانیه بعد از او، همتیمی پر افتخارش روسی از خط پایان گذشت و کمتر از یک ثانیه بعد، کراچلو بهعنوان سومی دست یافت.
آلوارو باتیستا از تیم آسپار دوکاتی، یوهان زارکو و یوناس فلوگر هر دو از تیم یاماها تک ۳ و دنیلو پتروچی و اسکات ردینگ از تیم پارماک دوکاتی مقامهای بعدی را به دست آوردند.
بدین ترتیب وینیالز، اولین یاماها سواری است که در هر دو مسابقه اول فصل موتوجیپی توانسته مقام اول را کسب کند. روسی هم نشان داد که انگیزه لازم برای کسب قهرمانی را دارد ولی به گفته خودش هنوز با وینیالز فاصله زیادی دارد.
درصورتیکه مارکز در ابتدای مسابقه تصادف نمیکرد حتماً شاهد مسابقه جذابتری بودیم و غیر از نبرد روسی و کراچلو شاهد نبرد مارکز و وینیالز برای کسب قهرمانی بودیم که مسابقه را بسیار جذابتر میکرد.
۱ | Maverick Vinales | Yamaha | Yamaha | ۴۱m45.060s |
۲ | Valentino Rossi | Yamaha | Yamaha | ۲.۹۱۵s |
۳ | Cal Crutchlow | LCR Honda | Honda | ۳.۷۵۴s |
۴ | Alvaro Bautista | Aspar Ducati | Ducati | ۶.۵۲۳s |
۵ | Johann Zarco | Tech3 Yamaha | Yamaha | ۱۵.۵۰۴s |
۶ | Jonas Folger | Tech3 Yamaha | Yamaha | ۱۸.۲۴۱s |
۷ | Danilo Petrucci | Pramac Ducati | Ducati | ۲۰.۰۴۶s |
۸ | Scott Redding | Pramac Ducati | Ducati | ۲۵.۴۸۰s |
۹ | Jack Miller | MVDS Honda | Honda | ۲۵.۶۶۵s |
۱۰ | Karel Abraham | Aspar Ducati | Ducati | ۲۶.۴۰۳s |
۱۱ | Loris Baz | Avintia Ducati | Ducati | ۲۶.۹۵۲s |
۱۲ | Tito Rabat | MVDS Honda | Honda | ۴۱.۸۷۵s |
۱۳ | Hector Barbera | Avintia Ducati | Ducati | ۴۲.۷۷۰s |
۱۴ | Pol Espargaro | KTM | KTM | ۴۳.۰۸۵s |
۱۵ | Bradley Smith | KTM | KTM | ۴۳.۴۵۲s |
۱۶ | Andrea Iannone | Suzuki | Suzuki | ۴۶.۲۱۹s |
– | Andrea Dovizioso | Ducati | Ducati | Retirement |
– | Aleix Espargaro | Aprilia | Aprilia | Retirement |
– | Dani Pedrosa | Honda | Honda | Retirement |
– | Sam Lowes | Aprilia | Aprilia | Retirement |
– | Alex Rins | Suzuki | Suzuki | Retirement |
– | Marc Marquez | Honda | Honda | Retirement |
– | Jorge Lorenzo | Ducati | Ducati | Retirement |
بهنام طیبی
۲۱ فروردین ۱۳۹۶موتور سیکلت های ژاپنی و ایتالیایی عالی
مثل هوندا و دوگاتی
ب ام و سلطان
۲۱ فروردین ۱۳۹۶موتور سیکلت های سلطان بهترینن
Ahmad
۲۱ فروردین ۱۳۹۶در این که بی ام و شاهکار مهندسیه هیچ شکی نیست چه در اتومبیل و چه در موتورسیکلت.
ولی میشه بگی چرا در مسابقات موتو GP شرکت نمیکنه؟
عطا
۲۱ فروردین ۱۳۹۶من یه سوال داشتم نتونستم جواب درست حسابی بگیرم.
صفر تا صد این موتور ها چند هست؟ چون با نسخه معمولی تفاوت دارند.
Ahmad
۲۱ فروردین ۱۳۹۶من یه عکس از دانلود کردم که شتاب موتور رپسول هوندا و ماشین فرمول یک فراری رو 2.6 زده .البته این موتورو ها و همچنین ماشین های فرمول یک شتاب ثانویه بسیار خوبی دارند و سریع ترین ها در پیست هستند.با فاصله زیاد از ماشین های اسپرت
Ahmad
۲۱ فروردین ۱۳۹۶واقعا حیف شد که مارک مارکز زمین خورد.شدیدا علاقه مندم رقابتش رو با ماوریک وینالز بیینم.
از پارسال و از عملکرد خوب وینالز در تیم سوزوکی معلوم بود امسال با موتور قدرتمند یاماها یکی از مدعیان جدی قهرمانی است
خسرو
۲۱ فروردین ۱۳۹۶این موتورها عالین ولی وقتی تو اون برنامه دیدم که ماشین های فرمول1 تو -ریس با اینا یه دور جلو میفتن وازپشت میان میگیرن این موتورها رو کلا داستانم عوض شد ..
Madjid
۲۱ فروردین ۱۳۹۶.
در خود فرمول ۱ هم که ماشین ها هم تقریبا سطحن این اتفاق اغلب در هر گرند پری میافته و نفر اول ممکنه در دور های آخر از ۷-۸ ماشین سبقت بگیره…
خسرو
۲۲ فروردین ۱۳۹۶حاجی ایناروبیخیال/ تعداد دیدگاه هاتو عشقه ..