مسابقات

گرندپری اتریش و رستگاری بوتاس

والتری بوتاس همان‌گونه که مسابقه را از خط نخست آغاز کرده بود، با اقتدار به پایان برد تا دومین قهرمانی خود را در مسابقات فرمول یک جشن بگیرد.


در همان ابتدای مسابقه و در نخستین پیچ، ترمزگیری دنیل کویات باعث شد تا خودروی او به آلونسو و خودروی آلونس بعد از اسپین به خودروی ورشتاپن برخورد نماید. این سلسله اتفاقات در همان شروع باعث خروج این دو راننده از مسابقه شد. همیلتون نیز که به واسطه پنالتی تعویض گیربکس از رده هشتم مسابقه را شروع کرده بود با استارت و سبقت‌های خوب تا رده پنجم بالا آمد.


در میانه مسابقه، روند رقابت‌ها بدون هیجان خاصی پیش می‌رفت. همیلتون بعد از اولین پیت استاپ با تایرهای اولتراسافت به مسابقه برگشت و تونست با دورهای سریع خیلی زود خود را از کیمی رایکونن پیش بیاندازد. اما مشکل تایرهای او و نیروی داون فورس بالا ناشی از مهندسی اشتباه تیم مرسدس باعث گردید تا تایرها به شکل غیر معمولی آسیب ببینند. اما این موضوع نیز باعث نشد تا همیلتون دورهای سریع خود را تکرار نکند.


سباستین فتل که از همان ابتدا در تعقیب بوتاس بود نیز نتوانست تهدید جدی برای او ایجاد نماید. بوتاس بدون مشکل و به‌خوبی توانست مسابقه را مدیریت کرده و با وجود چندین و چند فستست لپ، با حاشیه امنیت خوبی در جلوی سایرین قرار گیرد.

در انتهای مسابقه زمانی که همیلتون برای کسب سکوی سوم با دنیل ریکیاردو می‌جنگید و فتل نیز فاصله خو با بوتاس را به زیر یک ثانیه رسانده بود، هیجان ناگهان به اوج رسید اما این رقابت سرانجام با همان ترتیب و با برتری والتری بوتاس از تیم مرسدس به پایان رسید.

همیلتون در ادامه ناکامی‌های اخیر خود از سکو دور ماند و چهارم شد. دنیل ریکاردو از ردبول در این مسابقه خانگی و برخلاف هم‌تیمی جوان خود، باز هم روی سکو رفت.


در جدول کلی مسابقات تا اینجای فصل، سباستین فتل از فراری همچنان پیشتاز است و فاصله او با همیلتون به ۲۰ امتیاز رسیده است. در جایگاه سوم نیز ولتری بوتاس با ۱۳۶ امتیاز قرار دارد که به‌نوعی خود او نیز تهدیدکننده‌ای برای همیلتون محسوب می‌گردد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. مهدی 911

    ۱۸ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (459 ديدگاه)

    نظر سنجی فتل = لایک همیلتن = دیس خودم فتل

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. مهدی 911

    ۱۸ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (459 ديدگاه)

    فراری = لایک مرسدس= دیس خودم مرسدس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. الف.ی

    ۱۸ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1643 ديدگاه)

    همیلتون مسابقه رو از رده هشتم آغاز کرد لطفا اصلاح کنید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. mehran911

    ۱۸ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (2028 ديدگاه)

    مسابقه ی خوبی بود
    البته نه از نظر جذابیت
    چیز های زیادی رو میشد از روند این مسابقه فهمید
    .
    قوانین و ماشین های این چند سال اخیر فرمول رو اصلا و ابدا دوست ندارم
    تنها چیزی که باعث میشه مثل قبل فرمول رو دنبال کنم برد های مرسدس و خنده های ریکیاردو هستش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. رامکال

    ۱۸ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (594 ديدگاه)

    شاید این سناریو در پایان فصل رقم بخورد:
    1_سباستین فتل از تیم فراری بر روی سکوی نخست برود.
    2_تیم مرسدس بنز با اختلاف کم نسبت به تیم فراری اول بشود.
    برای گزینه دوم فکر میکنم همیلتون و بوتاس با 2می و 3می خودشون این اتفاق رو رقم خواهند زد.رایکونن هم در بهترین حالت 4 میشود و یا در بدترین حالت با 4ام شدن ریکیاردو به رتبه 5ام نزول خواهد کرد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. بابک محبی

    ۱۸ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (186 ديدگاه)

    ولی ای کاش مسابقه 72 دور بود…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Ferrari

    ۱۹ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1886 ديدگاه)

    قراره فراری برای جایزه بزرگ بریتانیا اپدیت موتور بده. این مسابقه فراری با سوپرسافت کولاک کرد و رایکونن با اولتراسافت حدودا44دور زد که نشون دهنده ی سریع بودن فراری با سوپر سافت و مدیریت فوق العاده ی تایر ها بود مرسدس روی نگهداری تایر هنوزم مشکل داره .

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا