مسابقات

فرمول یک مجارستان؛ تکرار قهرمانی‌ ورستپن و امتیازگیری مکلارن

مشابه آنچه هفته قبل در فرمول یک بریتانیا اتفاق افتاد، جایزه بزرگ بوداپست هم با اول و دومی رانندگان ردبول و مکلارن به اتمام رسید.

ردبول امروز توانست با کسب دوازدهمین قهرمانی پیاپی در فرمول یک، رکورددار بیشترین پیروزی پشت سرهم در تاریخ این رقابت‌ها شود. دیگر رکورد جالبی که احتمال شکسته شدن در فصل جاری دارد؛ تعداد قهرمانی یک تیم است. رانندگان مرسدس در سال ۲۰۱۶ توانستند ۱۹مرتبه روی سکوی اول رقابت‌های جایزه بزرگ بروند و رکورددار بیشترین قهرمانی در یک فصل را ثبت کنند. ردبول در سال ۲۰۲۲، هفده مرتبه به مقام نخست فرمول یک رسید.

‌ظاهرا ورستاپن برای قهرمانی بسیار مقتدرانه و تاریخ‌ساز در فرمول یک ۲۰۲۳ آماده می‌شود. تا امروز ۱۱ مسابقه از فصل جاری برگزار شده و تمام رقابت‌ها با مقام نخست برای رانندگان ردبول به پایان رسیده است. حالا ورستپن ۹ قهرمانی در یک سال دارد و ۱۱ رقابت دیگر، پیش روی او قرار گرفته تا رکوردی تاریخی ثبت کند.  ورستپن در فصل قبل توانست ۱۵ مرتبه روی سکوی اول برود تا رکورد ۱۳ قهرمانی میشائیل شوماخر و سباستین فتل در سال‌های ۲۰۰۴ و ۲۰۱۳ فراموش شود.

پوستر فرمول یک مجارستان

رقابت جایزه بزرگ مجارستان از سال ۱۹۳۶ برگزار می‌شود و یکی از باسابقه‌ترین مکان‌های برگزاری مسابقات سرعت است. لوئیس همیلتون تا کنون ۸ مرتبه رقابت فرمول یک بوداپست را فتح کرده و رانندگان تیم مکلارن نیز ۱۱ قهرمانی در این مسابقه را طی سال‌های مختلف کسب کرده‌اند. طول مسیر در یک دور پیست هانگارورینگ (Hungaroring) به ۴/۳۸۱ کیلومتر می‌رسد و رانندگان فرمول یک مجموعا ۳۰۶/۶۳ کیلومتر را برای مسابقه طی می‌کنند. امسال ۳۰۳ هزار نفر از نزدیک جایزه بزرگ مجارستان را تماشا کردند.

F1: Lewis Hamilton surprises Max Verstappen in Hungary

در تعیین خط، لوئیس همیلتون توانست بهترین زمان‌گیری را داشته باشد و رقابت اصلی را از جایگاه اول شروع کند. نفرات بعدی، مکس ورستپن، لاندور نوریس و اسکار پیاستری بودند. به این شکل، رانندگان مکلارن توانستند از خط سوم و چهارم، پشت سر پرافتخارترین رقابت‌کنندگان در پیست، مسابقه را شروع کنند.

فرمول یک مجارستان

پس از پایان رقابت اصلی، مکس ورستپن توانست با زمان  یک ساعت و ۳۸ دقیقه و ۸/۶۳۴ ثانیه، مقتدرانه سکوی اول را فتح کند؛ اما شگفتی اصلی توسط لاندو نوریس ۲۳ ساله رقم خورد و جایگاه دوم به راننده جوان مکلارن رسید. در رده‌ی سوم، سرجیو پرز، عضو مکزیکی ردبول ایستاد. فاصله زمانی نوریس و پرز با ورستپن در پایان مسابقه، ۳۳/۷۱ و ۳۷/۶۰ ثانیه بود.

لوئیس همیلتون به مقام چهارمی در جایزه بزرگ مجارستان رسید و ۳۹/۱۳۴ ثانیه، زمان بیشتر نسبت به ورستپن ثبت کرد. فرناندو آلونسو دیگر راننده‌ی امیدوار به کسب مقام نایب قهرمانی فصل ۲۰۲۳ نیز، جایگاهی بهتر از نهم به‌دست نیاورد.

فرمول یک مجارستان ردبول

با اتمام ۱۱ مسابقه از فصل ۲۰۲۳ فرمول یک، ورستپن ۲۸۱ امتیاز جمع کرده و در صدر جدول است. هم‌تیمی او سرجیو پرز، ۱۷۱ امتیاز دارد و بالاتر از فرناندو آلونسو ۱۳۹ امتیازی از تیم استون مارتین، رقابت‌ها را ادامه می‌دهد. لوئیس همیلتون و جورج راسل، رانندگان مرسدس نیز، با ۱۳۳ و ۹۰ امتیاز، امید به فتح جایگاه‌های بالاتر دارند. در رده‌بندی تیم‌های شرکت کننده، ردبول ۴۵۲ امتیازی است و دست‌نیافتنی به نظر می‌رسد. مرسدس، استون مارتین، فراری و مکلارن، به ترتیب ۲۲۳ و ۱۸۴ و ۱۶۷ و ۸۷ امتیاز دارند.

هفته آینده، جایزه بزرگ بلژیک در پیست اسپا فرانکورشان برگزار خواهد شد.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۸ رای

مطالب مشابه

‫۶۹ دیدگاه‌ها

  1. *ALI*

    ۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (308 ديدگاه)

    چطوری میشه توی تعیین خط تایم یک رو زد ولی توی مسابقه ۴رم شد واقعا نمی‌فهمم نمیدونم تیم بنز مود ماشین یا تنظیمات رو عوض کرد یا نه ولی عجیبه تیم مکلارن داره به فراری هم نزدیک میشه همینطوری بره جلو به دومی و سومی هم میرسه و چه عجب سرجیو پرز هم بالاخره روی سکو هستش!!!!

    موافقم 19
    مخالفم 1
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۱ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (2366 ديدگاه)

      برای همین مسابقه ۷۰ دور داره
      هم ماشین و هم راننده در یک رقابت طولانی باید عملکرد عالی داشته باشن تا به قهرمانی برسن

      موافقم 26
      مخالفم 0
      1. ابراهیم

        ۹ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (68 ديدگاه)

        درسته

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. LH44

      ۱ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (156 ديدگاه)

      شرایط ماشین برای تعیین خط با ریس کاملن متفاوته. در تعیین خط شما از لاستیک سافت(در کیوسه) استفاده می کردی و باک بنزین هم پر نبود. از طرفی نیازی هم به مدیریت لاستیک و باتری نداری چون میخوای فقط یک دور سریع بزنی. اصولن فلسفه ایرودینامیکی که برای تعیین خط خوبه، برای ریس خوب نیست. نمونه بارزش تیم هاس هست که تو تک دور عالی دمای لاستیک رو میبره بالا اما در ریس به همین دلیل، لاستیک خوری زیادی داره و اکثرن نتایج ضعیفی میگیره. دیروز مرسدس در پیچ های سرعت پایین سریع بود. کارشناس ها میگفتن این اپشن، برای تک دور خوبه اما در ریس به اندازه سریع تر بودن در مستقیمی(ردبول) و سریع تر بودن در پیچ های سریع(مکلارن)، خوب نیست. لوئیس هم به معنای واقعی همرتایم زد. تا ته قدرت ماشینو کشید بیرون.
      از طرفی دیدیم ماشین هایی که در طرف راست پیست استارت میزدن، استارت بهتری داشتن. نمونش ورستپن و پیاستری. البته که لوئیس هم در استارت اشتباه کرد که نتیجش شد از دست دادن سکو. ردبول هم در ماشین ورستپن پیس داشت. ورستپن بوضوح داشت مسابقه رو مدیریت میکرد و لاستیک ها رو دیرتر از بقیه تعویض میکرد. پرز که لاستیک خوب نگه میداره، عمر لاستیک هایی مشابه با بقیه داشت. یعنی ردبول لاستیک خوب نگه نمیداره، ورستپن فشار نمیاره.

      موافقم 25
      مخالفم 2
      1. Mercedes-AMG PETRONAS F1 team

        ۱ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (1222 ديدگاه)

        لوییس همیلتون اگر توی استارت هم جلوی مکس و بقیه میموند به راحتی به مکس و مکلارن نوریس جایگاه رو میداد
        پیاستری بعید بدونم توانایی سبقت داشت ولی پرز کسی بود که پودیوم همیلتون رو ازش گرفت
        مرسدس با توجه به اینکه میک شوماخر توی ستاپ ماشین خیلی تاثیر داره ماشین رو داره ماشین کوالی محور میکنه
        اتفاقی که توی بریتانیا هم افتاد
        توی تمرین ها و لانگ ران ها تایم های خوبی میزدن روی سافت و مدیوم و خیلی از فراری سریعتر بودن
        ولی چون کوالی پیس ضعیفی داشتن
        مجبور به ارتقا کوالی پیس شدن
        و ریس پیس رو از دست دادن
        و طبق دیتا ها وقتی روی کوالی پیس کار میکنی ریس پیس ات ضعیف میشه و بالعکس
        همیلتون فوق العاده عمل کرد و نهایت توان W14 رو بیرون کشید
        هر چند میتونست با اختلاف 2 دهم ثانیه هم پول پوزیشن رو بگیره
        ولی توی پیچ های 13 و 14 با ماشین یکم چلنج داشت و تایم از دست داد ولی در نهایت شاهکار کرد

        موافقم 5
        مخالفم 3
        1. LH44

          ۲ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (156 ديدگاه)

          جایگاه رو به ورستپن به راحتی میداد اما نوریس و پیاستری نه. اینقدری از مکلارن ها ضعیف تر نبود که نتونه نگهشون داره.
          اما در یه جا که کمتر دیدم دربارش صحبت بشه احتمالن رده رو به جفت مکلارن ها میدادن. پیت استاپ اول لوئیس با نوریس یه دور فرقش بود. دقیق اختلافاشون یادم نیست اما بعد پیت استاپ لوئیس دو سه ثانیه فکر کنم فاصلش با نوریس بیشتر شد!! خودشم تو رادیو به تیم گفت اینو!! این بار اول نیست که فاصله مرسدس ها در پیت استاپ اول مجارستان با نفرات جلوییشون عجیب زیاد میشه. 2019 یا 2020 بود که لوئیس با ورستپن رقابت میکرد و در پیت استاپ الکی چند ثانیه عقب افتاد. زمان پیت استاپ جفتشون مثل هم بود اما زمان ورود و خروج لوئیس دو ثانیه بیشتر از ورستپن بود. چند روز بعد شاولین تو خلاصه مسابقه مرسدس گفت که اون خط هایی که ما برای جایگاه ایستادن ماشین در نظر گرفته بودیم باعث شده بوده زمان از دست بدیم. حالا امسال داستان چی بوده نمیدونم. البته من هنوز لپ تایم های دور قبل و بعد پیت استاپشون رو ندیدم.

          موافقم 8
          مخالفم 0
        2. Mercedes-AMG PETRONAS F1 team

          ۲ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (1222 ديدگاه)

          تیم پیت مرسدس که داره افتضاح کار میکنه
          فاصله با نوریس بعد از پیت رفتن هر دو شد ۸ ثانیه
          مکلارن در بدترین حالت ۲.۸ ثانیه پیت انجام میداد در حالی که بهترین مرسدس نهایتش همین ۲.۸ و ۲.۹ هست
          البته از لحاظی میشه گفت اگه استارت همیلتون طوری بود که مکلارن ها رد نمیشدن
          مکلارن به مشکل میخورد چون سرعت کفی ضعیفی دارن و پیست مجارستان هم پیست پر سبقتی نیست و به موناکوی بدون دیوار معروفه از لحاظ ویژگی ها و کاراکتر
          ولی خب پیس مکلارن(نوریس) روی مدیوم خیلی بهتر بود
          پیاستری هم عالی کار میکنه
          و اگه بخوایم مقایسه داشته باشیم با رقبای اصلی اش یعنی سارجنت و دوریس خدابیامرز صد پله بهتره

          موافقم 3
          مخالفم 0
    3. ابراهیم

      ۹ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (68 ديدگاه)

      دوست عزیز در سته تایم یک رو زد ولی ریس پیس ماشین مهمه تو تایین خط مثلا دیتا ها با دیتا های داخل مسابقه فرق میکنه درسته کمی اشتباه کرد تو استارت ولی به خاطر دیتای بد و یس پیس خیلی بد اینجور شد

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. ابراهیم

      ۹ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (68 ديدگاه)

      خب خیلی عوامل مهمه مثلا تو تایین خط باک بنزین کمی خالی میکنن که ماشین سبک شه اما تو مسابقه ریس پیس ماشین خیلی بد بود به نظرم رده چهار خیلی خوب بود

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. AMANTE

    ۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1855 ديدگاه)

    بالاخره یک سری تغییرات پیش اومد، قبلا لازم نبود فرمول یک رو دنبال کنی چون از قبل معلوم بود که مرسدس با همیلتون اول ان و هیچ تیم و راننده ی حریف شون نیست.
    راستی کسانی که فرمول یک رو جدی دنبال میکنن، کدوم راننده هست که از صفر با سرمایه ی خودش وارد فرمول یک شده باشه؟

    موافقم 8
    مخالفم 3
    1. LH44

      ۱ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (156 ديدگاه)

      با سرمایه خودش یعنی ددی پولدار
      تا جایی که خاطرم هست ورستپن، نوریس، استرول، ساینز.
      بعضی هام بخاطر اسپانسر پولدار یا قوی وارد شدن. پرز، ژو، سارجنت، سونودا

      موافقم 17
      مخالفم 1
    2. ابراهیم

      ۹ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (68 ديدگاه)

      دوست عزیز تغییر مهمی هم اتفاق نیفتاده بجای سلطه مرسدس سلطه ردبول اتفاق افتاده که واقعا خیلی رو مخه زمانی که مرسدس سلطه داشت باز چند رقابت می‌دیدیم الان دیگه همونم نمیبینیم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. EOD

    ۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (137 ديدگاه)

    همه چیز در مورد تیم فرمول یک فراری در حال افت کردنه ؛ ماشین خوبی ندارن و لاستیک خوری بالا باعث میشه راننده ها نتونن از تمام سرعتشون استفاده کنن ، سرعت مسابقه ای ماشین خیلی بده و اگه همت راننده ها نباشه پنجمین ماشین سریع پیست خواهند بود . استراتژیست ها بیشترین آسیب رو به تیم زدن و تقریبا همه مسابقات باعث افت تیم میشن . فقط گروه مکانیک های خوبی تو پیت استاپ داشتن که اونم امروز اصلا حوب نبود و به خاطر پیت فاجعه لکلرک کلی رده از دست داد . فکر کنم فقط از دست طراحان فراری برمیاد که ماشین ۲۰۲۲ رو در طول فصل کندتر کنن و بعدش ماشین ۲۰۲۳ رو حتی کند تر هم بسازن . راننده ها احتمالا تنها عضوی هستن که دارن عملکرد خودشون رو تو سطح بالایی نگه میدارن و واقعا فراری دو تا از بهترین راننده های تاریخ خودش رو در اختیار داره . ولی با وضع فعلی اونها هم از عملکرد تیم ناراضی هستن و شاید دنبال جای دیگه ای برای ادامه دوران حرفه ای خودشون بگردن .

    موافقم 7
    مخالفم 0
    1. LH44

      ۱ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (156 ديدگاه)

      مشکل فراری بنیادی تره. مشکلش ایتالیایی فکر و رفتار کردن. دیگه زمان انزو فراری نیست این تفکر جواب بده.
      فقط این وسط لکرکو نابود میکنن.

      موافقم 20
      مخالفم 1
      1. ابراهیم

        ۹ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (68 ديدگاه)

        اوضاع فراری بدتر از مرسدس هست

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. Sepehrg

    ۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (36 ديدگاه)

    مغذرت ولی فک کنم هلندی باشه مکس یه جا نوشته اتریشی

    موافقم 5
    مخالفم 0
  5. KAMI

    ۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (106 ديدگاه)

    یه عده فن این چیتر بزرگ همیلتون خوشحال بودن که پل گرفته و رویا پردازی میکردن
    اینم نتیجش
    تو تمرین ها بخاطر تصادف پرز عکس فلور ردبول منتشر شد و اگه یه تیم در پیت دیگه مثل مکلارن یه دفعه اومد بالا تعجب نکنید

    موافقم 6
    مخالفم 25
    1. Mercedes-AMG PETRONAS F1 team

      ۱ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1222 ديدگاه)

      مکلارن که صد در صد با کپی از طرح ردبول اومده بالا
      ولی مکلارن شد در پیت؟
      بنظرم وقتی این تیم شاهکار میکرد
      شما وجود خارجی نداشتی اصلا

      موافقم 14
      مخالفم 3
  6. Behrouz. anzali

    ۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (372 ديدگاه)

    بنظرم لکلرک داره نابود میشه باید بره از فراری

    موافقم 6
    مخالفم 1
    1. ابراهیم

      ۹ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (68 ديدگاه)

      درسته فراری بده ولی اگه از فراری بخواد بره وضعش میشه یکی مثل بوتاس زمانی که تو بنز بود اوایل جدول بود الان دیگه ته جدوله

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. Behrouz. anzali

    ۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (372 ديدگاه)

    ورشتپن تمام گرند پری ها رو اول میشه .خسته کننده شده کلا..اگه از اخر استارت بزنه بازم اول میشه. تیم های دیگه باید برسونن خودشون رو.

    موافقم 7
    مخالفم 0
  8. Ali

    ۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (19 ديدگاه)

    فقط پول میتونه یه نوشابه رو بر فراری و مکلارن و مرسدس پیروز کنه ! یعنی لامصب هرجا باشه موتور خوب میاد طراح خوب میاد راننده خوب میاد و خیلی چیزای دیگه پس بنویسید پول اول پدرخوانده های خودرو سازی رتبه بعد

    موافقم 10
    مخالفم 10
  9. Enzo Ferrari 2008

    ۲ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    دیگه این فرمول یک بدرد نمی خوره
    همش ردبول لوله آلپین هم که آخره

    موافقم 2
    مخالفم 5
    1. ابراهیم

      ۹ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (68 ديدگاه)

      درسته دوست عزیز دیگه خوب نیست این مسابقات

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. keyvan

    ۲ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (13 ديدگاه)

    فرمول یک میگن قله خودروسازی و تکنولوژی هست. کسی که علاقه به ماشین و سرعت داره، قطعا باید از فرمول یک خوشش بیاد. حالا پدال خبرش رو کار کرده. فقط چند نفر از دوستان علاقه مند اومدن در موردش نظر دادن.
    حالا پدال در مورد ماشین کره‌ای، تسلا یا تویوتا خبر بذاره. پیامهارو ببینی، یدونه حرف درست و حسابی پیدا نمیکنی.
    انگار رفتی کلاس چهارم دبستان.
    حالا یکی میگفت چرا فرمول یک توی ایران برگزار نمیشه؟

    موافقم 6
    مخالفم 0
    1. مسعود

      ۲ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (72 ديدگاه)

      به دلیل انحصار واقعا ما ایرانیا درک درستی از جهان خودرو نداریم ، هنوز ۹۰% مردم فکر میکنن هوندا فقط موتور تولید میکنه یا آمریکاییا خودشون ماشیناشونو سوار نمیشن یا تو آلمان اگه بنز بخری نصف پولشو دولت میده🤣

      موافقم 1
      مخالفم 4
  11. بهزاد

    ۲ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (2424 ديدگاه)

    پرز میتونست پیت استاپ دومشو دیرتر انجام بده و سکوی دومی در دسترس بود.
    با این وضعیت دیگه رکوردی نیست که ردبول جابه جا نکنه.
    با عملکرد مکلارن فکر میکنم نهایت پتانسیل خودروهایی که از موتور مرسدس استفاده میکنند همین باشه و طرفدران دو سال و نیم دیگر هم شاهد همین وضعیت هستند.
    اونقدر وضعیت انجین ها در مقایسه با هوندا خرابه که رنو به دنبال راه حلی برای ارتقا میگرده ولی با مخالفت روبرو شد.
    در تک دورهای کوالی فاصله کمه چون فشاری که روی انجین هست مشکلی ایجاد نمیکنه اما در روز مسابقه سایرین نمیتونن حداکثر توان را استخراج کنند و دچار ضعف پایداری موتور میشوند و شرایطی مثل خنک بودن هوا میتونه به کمکشون بیاد.
    الان مرسدس در دورهای اولیه مسابقه به خاطر سنگین تر بودن خودرو خیلی به ماشین فشار نمیارن ولی در دورهای پایانی و سبک تر شدن خودرو به دلیل کاهش باک سوخت عملکردشون میره بالا و به وضوح معلومه ضعف انجین وجود داره.

    موافقم 6
    مخالفم 13
    1. Mercedes-AMG PETRONAS F1 team

      ۲ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1222 ديدگاه)

      اتفاقا این که مرسدس با سوخت کمتر بهتر هست بخاطر جهت توسعه مرسدس به سمت کوالی محور تر کردن ماشینه چیزی که توی سیلورستون هم مشهود بود
      توی تمرینات تایم های لانگ رانی که تست میکردن خیلی سریعتر از فراری بود و نزدیک مکلارن
      ولی توی تک دور متوجه شدن که نمیتونن رده های خوبی توی کوالی بگیرن و طی تغییرات در روز جمعه و شنبه قبل از کوالی و استفاده ای شبیه ساز و تلاش شبانه روزی مهندس ها و شوماخر
      تونستن کوالی پیس رو ارتقا بدن ولی در نهایت ریس پیس قربانی این تصمیم شد که اتفاق عادی ای هست
      هیچ وقت ماشینی مثل W14 که در بهترین حالت خودش نیست نمیتونه هم زمان هم کوالی پیس و هم ریس پیس رو ارتقا بده و در هر دو رقابتی باشه
      این مثال برای فراری و بقیه تیم ها صدق میکنه بجز ردبول که بهترین درک رو از قوانین داشته
      دقیقا مثل فراری
      در ضمن مود موتور و خیلی تنظیمات دیگه مثل ستاپ از کوالی تا ریس تحت قوانین پارک فرمه هیچ تغییراتی نمیتونن داشته باشن
      خبر ضعف موتور رنو این رو نشون میداد که گویا از سه موتور دیگه مرسدس،فراری و هوندا که اختلاف قدرت زیادی باهم ندارن ۳۰ اسب بخار ضعیف تره
      فیا هم گفت که به قوانین موتور های برابر داریم فکر میکنیم
      ایده کاملا پوچی هست
      موتور بخشی از بازی و توانایی تیم ها هست
      اینکه رنو نتونسته موتوری در حد ۳ رقیب دیگر بسازه یا حداقل نزدیک بشه بهشون ایراد از خودش هست
      و مشکلی از سه سازنده دیگه نیست

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. mohammad77

      ۲ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (32 ديدگاه)

      این موضوع ضعف موتورها خودش رو در دما بالا خیلی نشون میده ، فراری ( +هاس و الفا) موتور سوزوندن طول فصل ، رنو که ضعیفه به نسبت و مرسدس مشکلش بیشتر دماس، تو همین مسابقه یه جا لوییس گفت مود موتور رو کم کردین؟ اما گفتن نه همونه و کاری نکردیم به خاطر دما هوا بوده اون احساس ضعف زیاد موتور.
      هوندا واقعا گل کاشته و شاسی ردبولم عالیه

      موافقم 1
      مخالفم 1
      1. Mercedes-AMG PETRONAS F1 team

        ۲ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (1222 ديدگاه)

        موتور مرسدس مشکل دوام در مود موتور بالا داره
        مشکل دمای موتور هم در مسابقه چیز جدی ای نبود و همیلتون خیلی زود شروع کرد به فشار آوردن برای رسیدن به پرز
        مشکل دوام اصلی رو موتور فراری داره
        و رنو موتورش حدود ۳۰ اسب بخار از بقیه ضعیف تر هست
        در کل هوندا موتور مجموعا بهتری داره
        ولی مرسدس هم آنچنان پاوریونیت بدی نداره

        موافقم 1
        مخالفم 1
        1. بهزاد

          ۲ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (2424 ديدگاه)

          دوست گرامی شاید بنده منظور را خوب عنوان نکردم.
          اون مسئله ای که شما مد نظر قرار دادید مربوط به پارتی مود بود که توضیحش طولانیه و تشکیلات چند سال پیش استفاده از این حالت که با روز کوالی و مسابقه فرق داشت را ممنوع اعلام کرد.
          شرایطی را در نظر بگیرید که تیم ها به یک اندازه سوخت دارند و باید مسافت کل مسابقه را با این سوخت طی کنند و مقداری هم در انتها باید باقی بمونه که میزانش خیلی کمه.
          تیم ها با تایرهای مختلف در تمرینات دورهای شبیه ساز میزنند و اولویت اول کسب یک میانگین در مصرف سوخت و خوردگی تایر هست.
          تمام انجین ها دارای سنسورهای متعددی هستند که در صورت وقوع اوور هیت به صورت اتوماتیک میتونن مقداری از توان را کاهش دهند تا انجین بتونه سالم به کارش ادامه بده.
          اگر مسابقه ی بارسلون یا فرانسه سال گذشته یادتون باشه در دورهای پایانی تیم به همیلتون دستور میده که فشار نیاره وگرنه به انتهای مسابقه نمیرسه چون مصرف سوخت بیش از حد مجاز بود.
          توان بیشتر موتور فقط برای مستقیمی نیست و در خروجی هر پیچ حتی اون ۲۰ اسب بخار هم میتونه در روز مسابقه به کار بیاد بدون اینکه نگران مدیریت مصرف سوخت باشند.
          برای همینه تیم ها در روز کوالی و تک دورها مشکلی با فشار حداکثری با انجین ندارند ولی در روز مسابقه نمیتونن با حداکثر توان برونند و این شرایط پیست با پیست و دمای هوا متغیره و البته نگهداری تایر مکمل اینها میشه تا یک تیم مثل ردبول با این فاصله کارشو انجام بده.
          در دو فصل اخیر تیم مرسدس با شکل مسابقه ای که داشته نشون داده در اکثر مواقع تیم تمام توانشو در اواخر ریس میزاره چون در دورهای اولیه با مدیریت مصرف سوخت پیش میرن تا زمانی که خودرو سبک تر بشه که بنظر یکی از بهترین تاکتیک هاست.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. IMAN1199

          ۳ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          در کل در مجموع قویترین و بهترین و بادوامترین موتور و پاوریونیت و انجین و پیشرانه رو مرسدس بنز داره فراری هم ممکنه بعد از بهبود باهاش رقابت کنه در هرصورت در کل بهترین و بادوامترین و قویترین موتور و پاوریونیت و انجین و پیشرانه رو اثبات شده که مرسدس داره

          موافقم 14
          مخالفم 1
      2. IMAN1199

        ۳ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (1864 ديدگاه)

        بهزاد فکر میکنم شما شوت میزنی چون بهبودی در کار نیست و میدونیم هم که توسعه ی موتورها فریز شده.
        الان کاراترین انجین فرمول یک همونی هست که در مرسدس بنز قرار گرفته و میتونه با فشار بالا در یک مسابقه کار کنه حتی با درگ بالا شتابگیری بالاتری هم داره و سخن شما در مورد قویترین و مشکل موتور هم کذب محضه و تا آخر ۲۰۲۵ همین اوضاع برقراره.
        شما چرا داری مقاومت میکنی و اگر دوست داری هیت بدی و دیده بشی راه حل های زیادی وجود داره و حداقل مقابل حقیقت قد علم نکن چون خودتو تحقیر میکنی مثل صحبت های تکنولوژیت که سر تا پا توهمه.

        موافقم 6
        مخالفم 1
    3. IMAN1199

      ۳ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1864 ديدگاه)

      در کل بعضیا ستاپ و قابلیت و توانایی های آئرودینامیک رو با قدرت موتور اشتباه میگیرن و این روتا رو به هم ربط میدن که این ها اشتباهه
      که ما این گفته ها رواصلاح میکنیم و درستشون رو میگیم

      مثلا
      عملکرد ماشینی که به دلیل برتری در آیرودینامیک عملکرد مطلوبی داره رو به موتورش ربط میدن که این اشتباهه( ردبول)
      یا عملکرد نامطلوب ماشینی که از لحاظ آیرودینامیکی درگ بالا داره و بهینه نشده رو به موتورش ربط میدن که اینم کلا اشتباهه باز ( مرسدس )

      چون الان ردبول با ضعیفترین موتور بجز رنو با موتور ضعیف گرید هوندا به دلیل عملکرد مطلوب آیرودینامیکی که ماشین داره براحتی برنده میشه چون این ماشین با طراحی آدرین نیووی و آیرودینامیک بهینه باوجود ضعیفترین موتور و انجین یعنی موتور ضعیف هوندا هم برنده هست
      الان ردبول با وجود این آیرودینامیک بهینه بازم تو صد تا دویست و تو کوالی و تو شتابگیری میبازه با انجین ضعیف هوندا به وضوح معلومه ضعف انجین وجود داره در ردبول
      ولی با طراحی آیرودینامیک بهینه ردبول و درگ پایینی که داره ضعف و ضعیف بودن انجین و موتور هوندا ردبول ضعف و ضعیف بودنش به دلیل آیرودینامیک و درگ پایینش اصلا به چشم نمیاد

      که این موضوع به وضوح به ما نشون میده که اون وضعیتی که الان خرابه به نسبت به ماشین برتر الان فقط آیرودینامیک هست
      تنها تیمی هم که از لحاظ موتوری ضعف داره و وضعش خرابه آلپین با موتور رنو هست که قبلا هم همین وضعیت رو داشته الان هم وضعش همینه

      از اون طرف
      قویترین و بهترین و بادوامترین موتور و انجین و پاوریونیت و پیشرانه رو هم مرسدس بنز داره که قویترین و بهترین و بادوامترین موتور و انجین و پاوریونیت و پیشرانه رو داره
      ولی عملکرد کنونی ماشینش همش مربوط به طراحی آیرودینامیکی ماشین و درگی بودن ماشینش داره که این مورد هر زمانی که درست شه بازم برتری مرسدس رو می‌بینیم
      برای همین بعضیا مشکل آیرودینامیکی و کانسپت ماشین مرسدس رو به انجینش ربط میدن که اینم ما اصلاحش کردیم و درستش رو گفتیم
      همونطور که مرسدس در موتور و انجین و پاوریونیت و پیشرانه اول۱ هست و برتری داره و قویترین و بهترین و بادوامترین موتور و انجین رو داره مرسدس بنز با درست شدن آیرودینامیک ماشینش تو پیست هم مثل همیشه عملکرد پیستش هم مثل موتورش که از هر لحاظ در هر چیزی اول۱ و قویترین و بهترین و باد‌امترین بودنش رو اثبات کرده اینم برای مرسدس بنز قطعی و اثبات شده هست

      موافقم 9
      مخالفم 1
      1. بهزاد

        ۳ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (2424 ديدگاه)

        استاد معظم مگر شما دیتا و عددی از درگ داری که میگی ماشین مرسدس درگ بالایی داره؟!!!!
        قدرت انجین با دیدن شروع مسابقه و ۰ تا ۱۰۰ یا ۱۰۰ تا ۲۰۰ بدست نمیاد و اینم از صحبت هایی هست که فاقد ارزش فنیه و چه بسیار مثال هست که مثلا خودروهای رنو حتی با وجود توان کمتر تونستن در استارت عملکرد خوبی داشته باشند.
        الان دو ساله به در و دیوار میزنی که حرفاتو اثبات کنی اما هر مسابقه حرفات کذب از آب در میاد و این نشون میده که نه از فرمول یک سر در میاری نه مباحث فنیش و حتی اگر تاریخ مثلا ۲۰ و اندی سال گذشته ی این رشته را دنبال میکردی میدیدی که ماشین برنده همیشه دارای بهترین انجین بوده و تغییرات بوجود اومده باعث ایجاد یک قدرت جدید در این رشته شده.
        تا زمان v10 فراری قدرت اول بود و بعد از v8 شدنش رنو گل کرد و در شروع هیبریدها مرسدس و حالا هم نزدیک ۳ ساله هوندا و احتمال بالا دو سال دیگر هم همینطوره.
        تا دو سال دیگر هم مجبوری با ادبیات سخیف صحبت از درگ بالا کنی و توجیه بی منطق.

        موافقم 1
        مخالفم 7
      2. IMAN1199

        ۴ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (1864 ديدگاه)

        اتفاقا مگه شما دیتا و عددی از موتور ها داری داری که میگی ماشین مرسدس قدرتش چطوره ؟!!!
        اینجاست که شما گیر میوفتی
        چون مثال قدرت انجین با دیدن شروع مسابقه و ۰ تا ۱۰۰ یا ۱۰۰ تا ۲۰۰ قطا ملاک نیست ولی من مخصوصا این مثال رو مثل خودتون زدم تا بفهمید حرفاتون اشتباهه
        وگرنه همونجا هم توضیح دادم که این موضوع دلایل و اثبات های مختلفی داره
        پس الان چیزی که شما میگید از صحبت هایی هست که فاقد ارزش فنیه و هممون هم میدونیم که مثلا خودروهای رنو حتی با وجود توان کمتر تونستن در استارت عملکرد خوبی داشته باشند.
        پس الان اتفاقا این شمایی که دو ساله به در و دیوار میزنی که حرفاتو اثبات کنی و هیت مرسدس رو بدی به غلط اما هر مسابقه حرفات کذب از آب در میاد و این نشون میده که اتفاقا شما نه از فرمول یک سر در میاری نه مباحث فنیش و ( حتی اگر تاریخ مثلا ۲۰ و اندی سال گذشته ی این رشته را دنبال میکردی میدیدی که ماشین برنده همیشه دارای بهترین انجین بوده )
        ( این مورد در دوره های گذشته و بخصوص در دوره گذشته هیبرید یعنی از ۲۰۱۴ نا ۲۰۲۱ صدق میکرد که قوانین و شرایط طراحی و آیرودینامیکی ماشین ها طوری بود که مرسدس بنز با قدرت بالای موتور و انجینش که بهترین و قویترین موتور و پاوریونیت رو داشت
        تونست به برتری دست پیدا کنه و به رکورد افسانه ای و دست نیافتنی هشت ۸ دوره پیاپی قهرمانی سازندگان دست پیدا کنه

        ولی الان با تغییر قوانین آیرودینامیکی از ۲۰۲۲ اتفاقا بر عکس شده و موتور ها که فریز شده و موتور مرسدس هم که با اینکه کماکان قویترین موتور بود الانشم کماکان قویترین موتور و پاوریونیت باقی مونده
        برتری الان با طراحی آیرودینامیکی بهینه بدست میاد
        الان قوانین آیرودینامیکی جوری شده که تا آیرودینامیک بهینه نشه و طراحی آیرودینامیکی نشات گرفته از گراند افکت به بهترین شکل و بهینه ترین حالتش نرسه نمیشه اصلا حرفی از موتور زد
        و اینجاست که نشون میده شما در اشتباهی
        چون ردبول با موتور ضعیف هوندا که موتور ضعیف هست در مقایسه با موتور مرسدس که موتور قوی و هست و قویترین موتور رو داره مرسدس بازم مرسدس بنز با قویترین موتور و انجین وضعش همینه تا طراحی آیرودینامیکش رو بهبود بده
        تا برسیم به دوره بعد که از ۲۰۲۶ شروع میشه الان بیشترین تاثیر رو آیرودینامیک داره
        من تعجب میکنم کی میخواهید این موضوع رو قبول کنید که الان بحث همه متخصصان و کارشناسان و تحلیلگران فرمولا وان روی آیرودینامیکه
        و وقتی حرفی از برتری باشه میگن با آرودینامیک بدست اومده مثل ردبول
        اگه هم ماشینی مشکل داشته باشه هم میگن با در توسعه آیرودینامیکی و آیرودینامیک بهینه نشده و درگ بالا هست

        الان این تغییرات آیرودینامیکی بوجود اومده باعث ایجاد یک قدرت جدید در این رشته شده
        که دلیلش الان فقط آیرودینامیک برتر هست با طراحی نابغه ای مثل آدرین نیوی
        الان دیگه مثل اون موقه نیست که تا زمان v10 فراری و مرسدس قدرت اول بودن و بعد از v8 شدنش رنو و مرسدس و فراری برتر بودن و در شروع هیبریدها هم مرسدس یکه تاز بود الانم همینه مرسدس و حالا هم نزدیک ۳ ساله مرسدس بنز و دو سال دیگر هم همینطوره و بهترین و قویترین موتور و پاوریونیت رو هنوزم مرسدس داره چون انجین ها فریز شدن و تغییری نمیکنن و با اینکه بهترین و قویترین موتور و پاوریونیت رو مرسدس بنز داره ولی
        وای بازم این دلیلی بر برتری اون حساب نمیکنیم
        چون الان دیگه مثل دوره قبل نیست که با قدرت بالاتر انجین برتری بدست نمیاد
        الان فقط آیرودینامیک بهینه باعث برتری میشه
        تنها ماشینی هم که انجینش خیلی مشکل داره رنو هست که اینم الان دارن در موردش صحبت میکنن و ممکنه تغییراتی بدن
        پس شما حرفت اشتباهه
        و ما درستش رو گفتیم چون حرفات اشتباهه.
        شما تو دوره قبل موندی و فکر میکنی مثل اون موقست و الان رو با قبل مقایسه میکنی که توضیحش رو گفتم
        تا دو سال دیگر هم مجبوری با ادبیات سحیف صحبت از موتور فریز شده کنی و توجیه بی منطق.

        موافقم 7
        مخالفم 0
      3. IMAN1199

        ۴ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (1864 ديدگاه)

        در مورد عملکرد آلپین هم درستش اینه که نهایت پتانسیل خودروهایی که از موتور رنو استفاده میکنند همین باشه و طرفدران دو سال و نیم دیگر هم شاهد همین وضعیت هستند.
        چون موتور این تیم مشکل داره و ضعف داره
        کلا اونقدر وضعیت انجین ها در مقایسه با مرسدس خرابه که رنو به دنبال راه حلی برای ارتقا میگرده ولی هنوز باهاش با موافقت نشده
        البته اخیرا در خبر
        ها شنیدیم که میگن می‌خوان یه فکری برای موتور رنو کنن باید دید تا چی میشه
        ردبول هم برتریش در آیرودینامیکش هست.
        و الان فقط مرسدس هست که با قدرت بالای موتور خودش داره
        تاثیر درگ بالا و آیرودینامیکش رو جبران میکنه
        چون قویترین موتور و انجین و پاوریونیت رو مرسدس داره با این وجود با وجود قویترین و بهترین موتور و انجین و پاوریونیت مرسدس بازم تا آیرودینامیکش درست نشه وضعش همینه

        در تک دورهای کوالی فاصله کمیه که مرسدس که روی با برتری و قدرت بیشتر انجین و موتورش در خروجی پیچ ها مقداری جبرانش کرد چون به وضوح دیدیم شتابگیری ماشین مرسدس بهتر و با دورموتور برابر سرعت بالاتری هم داشت حتی اما در روز مسابقه سایرین نمیتونن حداکثر توان را استخراج کنند و دچار ضعف پایداری موتور میشوند و شرایطی مثل خنک بودن هوا و گرما هم ربطش فقط مربوط به تنطیمات و ستاپ ماشینها هست و که این برمیگرده به کار های جانبی غیر از موتور چون ربطی به موتور نداره و فقط مربوط به ستاپ و تنظیمات هست
        ماشین مرسدس برای ستاپ کوالی تنظیم شده بود
        و دوتا از دریچه های هوای موتورش بسته بود
        ولی ردبول چهارتا دریچه خنک کننده اش باز بود
        و ستاپ ماشین مرسدس برای ریس و روز مساابقه انجام شده بود.
        الان مرسدس در دورهای اولیه مسابقه باوجود سنگین تر بودن خودرو خیلی به ماشین فشار نمیارن ولی بازم با این وجود تو همین مسابقه سریعترین صد تا دویست رو ماشین مرسدس داشت
        صفر تا صد رو نباید گفت چو فرایند لانچ و راننده درش دخیل هست
        ولی صد تا دویست با اینکه معیاری حسابش نمیکنیم ولی وقتی در کنار بقیه دلایل میذاریم بازم نشون میده ماشین مرسدس قویترین موتور و انجین رو داره و سریعترین صد تا دویست هم رو داشت هرچند که از قبل هم به دلایل و اثبات های مختلف میدونستیم قویترین موتور و انجین رو مرسدس بنز داشته و داره و الانشم قویترین موتور و انجین رو داره مرسدس بنز
        در دورهای پایانی هم با سبک تر شدن خودرو دلیل کاهش باک سوخت عملکردشون میره بالاتر ( ستاپ نه موتور )و به وضوح اثبات میکنه قویترین انجین در ماشین مرسدس بنز وجود داره و نشون میده هرچند که با دلایل مختلف هم اثبات شده که قویترین موتور و انجین رو مرسدس بنز داره

        موافقم 7
        مخالفم 0
        1. بهزاد

          ۴ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (2424 ديدگاه)

          خودت از نظرات خودت خندت نمیگیره؟
          ۴ تا تیم از موتور مرسدس استفاده میکنند و هر ۴ تیم به سبک و سیاق خودشون ماشینو طراحی کردن که دو تیم استون و مکلارن از فلسفه ی ردبول الگو برداری کردن و همانطور که داری میبینی بازهم توان رقابت با ردبول را ندارند چون مقداری ضعف پاور دارند و نمیتونند در روز مسابقه پا به پا بیان.
          اگر هم در طول فصل دیدی اختلاف کم بود به خاطر شرایط پیست و دمای هوا و ارتفاع هست به خصوص اختلاف کمی که در کوالی دو مسابقه ی اخیر افتاد دلیل روشنش تایرهای جدید پیرلی بود.
          شما دچار ضعف برداشت و خشم از برتری رقیب شدید … و انجین کارا فقط اسب بخار در حداکثر دور نیست کما اینکه فراری با وجود اون توان بالا در اوایل سال قبل نشون داد که پایداری ضعیفه و الانم مرسدس با کمی فشار مضاعف و دمای بالای هوا موتورش زود به جوش و خروش میوفته.
          مجبور نیستی بیشتر از این خود واقعیتو اثبات کنی چون همه از وجودت باخبرند.

          موافقم 0
          مخالفم 7
        2. IMAN1199

          ۴ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          اتفاقا شما خودت از نظرات خودت خندت نمیگیره؟
          شما خودت باید به نظر خودت بخندی
          چون تنها کسی هستی که دلیل برتری الان تیمی رو چیزی غیر از آیرودینامیک میدونی
          تمام متخصصان فرمولاوان الان نطرشون برعکس نظر شماست
          کلا شما تو فصل قبل موندی الان فصل قبل نیست
          الان برعکس فصل قبل همه چیز عوض شده والان برتری آیرودینامیکی هست که ردبول رو پیشتاز کرده
          تنها کسی هم که داره اشتباه میکنه شمایی
          تمام تحلیل گران و مهندسان و اینکاره های این زمینه دارن همین رو میگن
          بعد واقعا فکر میکنید ما حرف متخصص های این زمینه
          و عقل خودمون رو ول کنیم بیاییم حرفای متعصبانه و آرزو های شما رو ببینیم
          شما خودت رو مسخره کردید یا مردم رو ؟؟؟!!!

          چطور همین ۴ تا تیم که از موتور مرسدس استفاده میکنند هرکدوم از ۴ تا که به طراحی آیرودینامیکی ردبول نزدیک شد و خودرو رو بیشتر شبیه ردبول طراحی کردن نزدیک تر شده و از خود مرسدس سریعتر هم شدن

          نمونش کرندپری قبلی که مکلارن یکدفعه خیلی سریع شد
          تو این گرندپری هم از مرسدس سریعتر بود با موتور یکسان
          یعنی نزدیک یک۱ ثانیه یه ماشین سریع شه همش با بهبود های آیرودینامیکی
          شما وضعیت ابتدای فصل مکلارن و الان مکلارن رو نگاه کن تا تفاوت رو ببینید اینهمه تفاوت همش با بهبود آیرودینامیکی بوده
          بعد شما اینها ها رو شرایط پیست و ستاپ بدونی
          اگه اینحور باشه
          شما کلا کلمه آیرودینامیک که اصل کار و بخش مهم مورد بحث هست رو کلا واسه خودت حذفش کردی
          اینجوری دیگه معلومه مشکل شما چیه
          دیگه مسخصه چی کاره ای
          هرچند که قبلشم میدونستیم

          الان که دو تیم استون و مکلارن که از فلسفه ی ردبول الگو برداری کردن خودت داری میبینی با کمی بهبود آیرودینامیکی تو همین مسابقه قبل چقدر به ردبول نزدیک شدن
          ولی آیرودینامیک خیلی پیچیده ردبول و طراحی به نسبت ساده تر اون دو ماشین باعث میشه هنوز عملکردشون تو هر پیستی مطلوب نباشه و هنوزم خیلی جای بهبود دارن برای همین
          ماشینها تو هرپیستی عملکرد متفاوتی دارن
          که الانم داری میبینی تو همین کوالی همین گرندپری خود همین ردبول، با وجود مشکلات آیرودینامیکی ماسین مرسدس بازهم توان رقابت با مرسدس رو نداشت تو کوالی چون مقداری ضعف پاور دارن و ضعف و ضعیف بودن موتور هوندا ردبول که ضعف داره و ضعیف بودنش مشخصه مقابل موتور برتر گرید موتور مرسدس که بهترین و قویترین موتور هست موتور مرسدس و اثبات هم شده که بهترین و قویترین موتور هست و در صورت حل مشکل آیرودینامیکی ماشین مرسدس ما همه خواهیم دید که ردبول نمیتونه در روز مسابقه هم پا به پای مرسدس بیاد.

          (اگر هم در طول فصل دیدی اختلاف کم بود به خاطر شرایط پیست و دمای هوا و ارتفاع هست به خصوص اختلاف کمی که در کوالی دو مسابقه ی اخیر افتاد دلیل روشنش تایرهای جدید پیرلی بود.)
          چیییی؟؟؟؟؟ چی شد چی شد ؟؟؟؟!!!
          کم جک بگو مومن

          الان با این حرف بیشتر واسه ما اثبات میشه
          که شما هدفت اینه که آرزوی و عقیده خودت رو در این زمینه اعمال کنی نه واقعیت رو
          چون کلا کل فرمولا وان رو تو یه کلمه خلاصه کردی اونم چیزی که خودت دوست داری و رووش تعصب داری

          پس اتفاقا شما دچار ضعف برداشت و خشم از برتری دوباره رقیب شدید که دیر یا زود هم همینطور میشه و مرسدس دوباره به برتری خودش برمیگرده و شما الان اگر یک سایکولوژیست بیاد ۲۰ تا از کامنت های شمارو بررسی کنه حتما به مشکل عمیقی پی میبره
          چون شما تابلوعه تو حرفات مغالطه بار ارزشی کلمات دارید و به عمد قصد دارید بار ارزشی به چیزی که به اون موضوع تعلق نداره بدید
          مغالطه آرزو اندیشی هم دارید
          یعنی شرایط مطلوب مورد علاقه خودتون رو جایگزین واقعیت میکنید که این اشتباهه
          و اون چیزی که خودتون دوست دارید باشه رو تایید شده فرض میکنید
          و جایگزین آنچه واقعا هست میکنید
          مغالطه عوام فریبی هم دارید
          چون بجای استدلال منطقی و اقامه برهان
          سعی در وارونه جلوه دادن واقعیت دارید
          میگن هرچی دروغ بزرگتر باورش زودتره اینم مصداق
          شماست
          برای همین ما حرفاتون رو رد میکنیم

          ( انجین کارا فقط اسب بخار در حداکثر دور نیست) خب این درسته منظور ما تا اینجا هم همینه که انجین کاراتر مرسدس و فراری که بهترین و قویترین انجین که متعلق به مرسدس بنز هستش رو با وجود بهترین و قویترین بودن موتور و انجین مرسدس بنز بازم به دلیل مشکل آیرودینامیکی مانع عملکرد حد اکثری ماشینشون شده کما اینکه مرسدس با وجود توان بالا نشون دادن که فقط مشکل پایداری آیرودینامیکی داره

          شما خودت تفاوت تنظیمات ماشینی که برای کوالی تنطیم شده رو با ماشینی که برای روز مسابقه تنظیم شده برای ریس رو کلا حذفش کردی برای خودت و اصلا در نظرش نگرفتی
          بعد بدون در نظر گرفتن این کار ب چرای ما تز هم میدی
          خب چرا فکر نمیکنید
          چطور ممکنه خود مرسدس از مکلارن با موتور همون مرسدس کند تر باشه
          و مکلارن اصلا مشکل گرمایی نداشته باشه با همون موتور و انجین
          این مسئهله همش مربوط به تنظیمات ماشین و هر چیزی غیر از ice هستش
          بری اطلاعاتت رو بیشتر کنید متوجه میشید

          همین الان شما بیا اینجا جواب بده ببینم تنطیمات خنک کنندگی مرسدس و ردبول و مکلارن و ستاپ مرسدس و ردبول و مرسدس چی بود؟؟؟
          بیا بگو ببینم
          وقتی دلیل چیزی رو نمیدونید مسلما برای همین برای خودتون نتیجه گیری استباه میکنید شما
          مجبور نیستی بیشتر از این خود واقعیتو اثبات کنی چون همه از وجودت باخبرند.

          موافقم 9
          مخالفم 1
        3. IMAN1199

          ۴ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          به همین دلیل حرفاتون داره نشون میده که یا شما تو دوره قبل موندی
          یا عمدا و از روی تعصب داری حرفی که خودت آرزوش رو داری و دلخواه خودت هست رو میگی که اشتباهه
          الان مثل دوره قبلی یعنی از ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۱ نیستش که مرسدس بنز با تکیه بر موتور و انجین و پاوریونیت برتر خودش که بهترین و قویترین موتور و پاوریونیت و انجین متعلق به خود مرسدس بنز هست تونست به رکورد افسانه ای و دست نیافتنی هشت۸ دورره قهرمانی پیاپی سازندگان برسه این برای دوره قبل بود که امکان پذیر بود اینکار که مرسدس بنز با انجینی که از هر لحاظ بهترین و قویترین و پیشرفته ترین و موتور و پاوریونیت و انجین در اختیارش بوده و هست به نتیجه برسه

          الان دیگه برعکس دوره قبل شده و هرچقدر هم که قدرت انجین و موتور مرسدس بنز بالاتر باشه که بالاتر هم هست بازم نتیجه همینه چون با این آیرودینامیک نمیشه حد اکثر عملکرد اون رو استخراج کنن و اثباتش هم خیلی راحته الان تو این دوره مسئولان و قانون گذاران فیا با آگاهی از همین موضوع قوانین رو طوری تغییر دادن که رقابت بین تیم ها شرایطش تغییر کنه
          که چکیده اش همون قوانین جدید آیرودینامیکی برپایه گراند افکت هست که توضیحاتش رو بالاتر گفتیم

          تا تیم هایی که طراحی بهتر آیرودینامیکی دارند بهترین نتیجه رو بگیرند

          مثل چیزی که الان داریم میبینیم و مرسدس بنز با بهترین و قویترین موتور و پاوریونیت و انجین که در اختیار مرسدس بنز هست بازم تا زمانی که از لحاظ آیرودینامیکی به بهترین عملکرد خودش برسه شاهد همین وضعیتیم حتی با وجود اینکه مرسدس بنز بهترین و قویترین موتور و پاپریونیت و انجین رو داره ولی وقتی آیرودینامیک و درگ ماشینش این باشه نتیجه همینه

          موافقم 7
          مخالفم 0
        4. بهزاد

          ۴ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (2424 ديدگاه)

          قدیما زمان دبستان برخی از کودکان به جای تکرار ده خط صحبت طرف مقابل از کلمه ی آینه استفاده میکردن و کل جمع متوجه منظور میشدن و الانم شما میتونی یه آینه بگی حله چون جمع فهیمه.
          بازهم هرچی گفتی تمامش کذب محضه و مشخصه اصلا فرمول یک نمیبینی و ناشیانه روده درازی میکنی.
          هیچ خودروی دامنیتی دچار ضعف انجین نیست و پور سو فور جان قوانین آیرو با سال گذشته یکیه به غیر از مقداری افزایش ارتفاع و کاری که هوندا کرد با این موتور تقریبا رقبا را گیج کرده و نمیدونن چیکار کنن و ما که طرفدار فراری هستیم با امید به موتور امسال دلمون را به رقابتی شدن خوش کردیم و الان با قاطعیت میشه گفت انجین فراری هم نتونست به هوندا برسه و تمام خبرها مبنی بر قابلیت اطمینان همش نقش بر آب شد و شما هم میتونی دوباره توهماتت را با کلمات سخیف دوباره تکرار کنی.

          موافقم 0
          مخالفم 5
        5. IMAN1199

          ۴ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          همه مهندسان و تحلیلگران در فرمولاوان نظرشون برعکس نظر شماست و دلیل برتری الان ردبول و ضعف رقبا رو آیرودینامیک و قوانین جدید آیرودینامیکی میدونن
          ***
          یا عمدا نظر متعصبانه اشتباه میدید
          هیچ خودروی دامنیتی دچار ضعف انجین نیست ابن رو که خودم قبلا هم گفته بودم
          اگه چیری غیر از این گفته باشیم فقط دلیلش ری اکت متقابلی برای نظر اشتباه شما بوده
          پس بهزاد جان شما که میگی قوانین آیرو با سال گذشته یکیه به غیر از مقداری افزایش ارتفاع ادامش رو نباید از روی تعصب اشتباه بگی به دلخواه خودت چون همین پیشرفت در آیرودینامیک و طراحی آیرودینامیکی و توسعه در آیرودینامیکه که باعث برتری ردبپل شده در حال حاظر
          و کاری که ردبول که الان کرده هیچ ربطی به موتورش نداره موتور ها که همه فریز هستن و تغییری نداشتن
          فقط طراحی و توسعه بهتر آیرودینامیکی بهتر ماشین ردبول الان باعث برتریش شده نسبت به رقبا
          تمام اینکاره های این زمینه همین رو میگن غیر از شما که که فن متعصب هوندایی ولی در پوشش فن فراری ظاهر شدی
          واقعیتش اینه که
          کاری که ردبول کرد با این طراحی و توسعه بهتر آیرودینامیکی ماشینش با طراحی نابغه ای مثل آدرین نیوی تقریبا رقبا را گیج کرده و نمیدونن چیکار کنن و ما که طرفدار فراری و مرسدس هستیم با امید به بهبود ستاپ آیرودینامیکی و آپدیت های آیرودینامیکی امسال دلمون را به رقابتی شدن خوش کردیم و الان با قاطعیت میشه گفت آیرودینامیک مرسدس هم نتونست به ردبول برسه با این طراحی آیرودینامیک بهینه ردبول
          چون با وجود اینکه مرسدس بهترین و قویترین موتور و انجین رو داره مرسدس بنز ولی با وجود این بهترین و قویترین بودن انجین و پاوریونیت مرسدس بازم به دلیل مسائل آیرودینامبکی هنوزم مرسدس همین نتیجه رو میگیره با وجود بهترین و قویترین بودن موتور و انجین مرسدس تازمانی که آیرودینامیکش رو درست نکنه وضعیتش همینه
          انجین ضعیف هوندا که ضعیف هیت در برابرش به گرد پای اون نمی‌رسه
          چپن ردبول الان با ضعیفترین انجین یعنی موتور و انجین هوندا با ضعیفترین موتور و انجین هم همین نتیجه رو میگیره
          در کل برتری با موتور و انجین مرسدس بنز هست از هر لحاظ قویترین و بهترین هم هست انجین و موتور مرسدس بنز این اثبات شده که انجین و موتور و پاپریونیت مرسدس بنز بهترین و قویترین و بادوامترین موتور و انجین هست ***

          موافقم 7
          مخالفم 0
        6. IMAN1199

          ۴ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          برای همین شما اصلا نمیتونی واقعیت رو حذف کنید و بجاش چیزی که خودتون دوست دارید رو جایگزین کنید اصلا نمیشه
          هم نمیتونید چیزی که دروغه رو اثبات کنید یعنی هم اینکه نمیتونید
          منکر برتری آیرودینامیکی ردبول شید که دلیل اصلی برتری این ماشین همین طراحی بهینه و پیشرفته تر آیرودینامیکی اون هستش که تا الان یه کلمه هم در موردش حرفی نزدی و هم اینکه نمیتونید منکر عقب بودن رقبا در طراحی آیرودینامیکی شید که اینها اصل موضوع هستن هر جا حرفی از برتری در حال حاظر باشه فقط بحث آیرودینامیک هستش
          شما الان خودت برو نظرت رو از یه فرد مطلع و وارد در این زمینه جویا شو
          قطعا به حرفت میخنده
          بعد از اونم درستش رو میگه و حرفت رو رد میکنه
          من برای اثبات حرف خودم و رد کردن حرف شما دلیل دارم
          چون هم خودم تو آمار و اخبار به همینها رسیدیم
          و هم از افراد مطلع و متخصص و وارد در این زمینه جویا شدم
          ولی شما چی شما تابلوعه میخوای نظر شخصی خودت رو بگی که بیشتر شبیه آرزوی متعصبانه خودت هستش
          پس حرفتون رد میشه چون اشتباهه
          یعنی نه حرف خودتون رو نمیتونید اثبات کنید و نه هرکاری کنید اخرش نمیتونید و حرفتون رد میشه
          چون میخواهید واقعیت رو تحریف کنید
          و هم اینکه نمیتونید حرفای ما رو رد کنید چون داریم واقعیت رو میگیم برای همین نمیتونید ردش کنید
          دلیلش همینه که ما داریم جواب نظر اشتباه شما را میدیم چون نظرتون اشتباهه
          و عامدانه دارید جهت دهی اشتباه میکنید در جهت دلخواه خودتون اونم به اشتباه
          برای همین جواب نظر اشتباه شما رو میدیم مگه میشه سکوت کرد وقتی که داریم میبینیم حرفای اشتباه و غرض آمیز و متعصبانه شما رو که تو روز روشن دارید تحریف میکنید و عمدا از روی تعصب نظر اشتباه میدید

          الان مثل دوره قبلی یعنی از ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۱ نیستش که مرسدس بنز با تکیه بر موتور و انجین و پاوریونیت برتر خودش که بهترین و قویترین موتور و پاوریونیت و انجین متعلق به خود مرسدس بنز هست تونست به رکورد افسانه ای و دست نیافتنی هشت۸ دورره قهرمانی پیاپی سازندگان برسه اینکار که مرسدس بنز با انجینی که از هر لحاظ بهترین و قویترین و پیشرفته ترین و موتور و پاوریونیت و انجین در اختیارش بوده و هست به نتیجه برسه
          چون در حال حاظر طراحی آیرودینامیکی و کانسپت ماشین مرسدس با توجه به قوانین و محدودیت های قانونی حال حاظر مانع عملکرد حد اکثری اش میشه میشه
          وگرنه از لحاظ موتور و پیشرانه قطعا قویترین و بهترین هست مرسدس بنز چون اثبات شده که قویترین و بهترین انجین و پاوریونیت رو مرسدس داره
          که قطعا وقتی از لحاظ آیرودینامیکی ماشینش اوکی شه ردبول به گرد پاشم نمیرسه بخصوص از لحاظ انجین و موتور

          موافقم 7
          مخالفم 0
        7. بهزاد

          ۴ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (2424 ديدگاه)

          متاسفانه شما در جریان کامل نظرات بنده نیستید و همینجوری الله بختکی میبری و میدوزی.
          یک خودروی فرمول یک ۴ بخش اساسی داره؛
          انجین ، آیرودینامیک، سیستم تعلیق و ترمز
          هر تیمی در هر یک از این بخش ها ضعیف باشه سه عامل دیگه رنگ میبازه.
          در صورت ثبات قوانین تیم های برتر میتونن در یک دوره ای حالا یک سال یا دو سال یا سه بخش های ضعیف خودشون را پوشش بدن که میتونه خلاقیت مهندسی باشه یا کپی برداری از تیم برتر.
          داستان این ۴ سال پیش رو کمی متفاوته و تیم ها در بخش انجین قادر به ارتقا نیستند و اگر بنا به هر دلیلی انجین خوبی توسعه نداده باشند از این ماجرا دچار ضعف خواهند بود و کاریش نمیشه کرد.
          تمام اون کارشناسانی که میگی همگی از روی عکس خودروها هزاران نظر میزارن و ما هم در دوران هیبرید پیگیر تمام نظراتشون بودیم و اوایل دنبال کردنمون همشو به جان و دل میپذرفتیم.
          تقریبا ۹۹ درصد نظرات کارشناسان در مورد آیرو بود چون تنها دیتای موثقی که دارند همینه تا به حال عدد دقیقی از میزان درگ توسط همین نفرات ارائه نشده یا میزان دقیق توان موتور و دمای ترمزها و در مورد سیستم تعلیق هم فقط حدسیات هست.
          سال ۲۰۱۷ بود که بنده همینجا گفتم انجین مرسدس از همه قویتره و همون سال بود که کارشناسان میگفتن فراری مشکل درگ بالا داره و در سال بعد ماشین فراری رفت سمت یک فلسفه ی دیگه اما بازهم نشد چون آیرودینامیک یک خودرو تابع توان انجین هست و همون چند ده اسب بخار باعث میشه بالانسی بین میزان چسبندگی و حداکثر سرعت مستقیمی ایجاد بشه و ضعف انجین نمیتونه بهره وری بالایی در طراحی آیرو ایجاد کنه.
          اگر توان موتور ۱۰۰ درصد موثر بود الان وضعیت هاس و ویلیامز و آلفاتائوری این نبود و صد البته توسعه ی بخش های دیگر باعث بهبود عملکرد میشه.
          شما هم به جای غیب گویی عملکرد تیم هارو ببین و اگر یک بیننده ی خنثی شدی میتونی واقعیت هارو به روشنی ببینی نه اینکه پشت سر هم کلمات بی معنی و فاقد دانش را تکرار کنی و دچار افت فشار بشی.

          موافقم 0
          مخالفم 3
        8. IMAN1199

          ۴ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          اتفاقا متاسفانه شما در جریان کامل نظرات بنده نیستید و همینجوری الله بختکی میبری و میدوزی.
          یک خودروی فرمول یک ۴ بخش اساسی داره؛ که بحثی نیست
          انجین ، آیرودینامیک، سیستم تعلیق و ترمز
          هر تیمی در هر یک از این بخش ها ضعیف باشه سه عامل دیگه رنگ میبازه.
          که الان در حال حاظر ضعف تیم های رقیب در همین آیرودینامیکه و نقطه قوت ردبول هم در همین آیرودینامیکه دلیل برتریش هم همینه
          دلیل مشکلات رقبا هم همین آیرودینامیکه نه انجین و پاوریونیت
          در صورت ثبات قوانین تیم های برتر میتونن در یک دوره ای حالا یک سال یا دو سال یا سه بخش های ضعیف خودشون را پوشش بدن که میتونه خلاقیت مهندسی باشه یا کپی برداری از تیم برتر باشه که در حال حاظر فقط همین آیرودینامیک هست که تاثیر اصلی و مهم رو داره نه انجبن و پاوریونیت
          داستان این ۲ سال پیش رو هم کمی متفاوته و تیم ها در بخش انجین قادر به ارتقا نیستند و اگر بنا به هر دلیلی انجین خوبی توسعه نداده باشند از این ماجرا دچار ضعف خواهند بود ولی اگه ایرودینامیک خوبی توسعه داده باشند به راحتی میتونن این ضعف رو جبران کنند نتنها بلکه به برتری هم دست پیدا کنند کرد.
          کاری که الان تیم ردبول انجام داده الان و با بهینه کردن آیرودینامیک و توسعه آیرودینامیک ماشینش ضعف انجین هوندا رو کمرنگ کرد کاری که الان ردبول کرده و با انجین و موتور و پاوریونیت ضعیف نسبت به دورقیب دیگه یعنی مرسدس و فراری داره تونسته با آیرودینامیک برترش به برتری برسه
          تمام اون کارشناسانی هم که میگیم همگی از روی دیتا و اطلاعات موثق خودروها هزاران نظر میزارن و ما هم این نظرات رو بررسی میکنیم میبینیم که درستند
          در دوران هیبرید پیگیر تمام نظراتشون بودیم و اوایل دنبال کردنمون همشو به جان و دل میپذیرفتیم الانم همینطوره.
          تقریبا ۹۹ درصد نظرات کارشناسان در دوره قبل در مورد انجین برتر مرسدس بود چون تو دوره قبل بیشترین تاثیر رو همین انجینشون داشت و ابتدای دوره هیبرید بود و هنوز تیمهای دیگه تو این بخش مشکل داشتند بجز مرسدس که بهترین و قویترین و بادوامترین انجین و موتور و پاوریونیت رو داشت مرسدس بنز و الانشم همین بهترین و قویترین و با دوامترین انجین و موتور و پاوریونیت رو هم بازم داره
          تحلیلگران و مهندسان هر دیتای موثقی که دارند هم ما بررسی میکنیم تا مطمئن شویم درست باشند
          تا به حال عدد دقیقی از میزان درگ توسط همین نفرات ارائه نشده یا میزان دقیق توان موتور و دمای ترمزها و در مورد سیستم تعلیق هم فقط حدسیات هست.
          ولی بهزاد داره از روی همبن حدسیات واسه ما نظر قطعی اونم‌ اشتباه میده

          سال ۲۰۱۷ بود که بنده همینجا گفتم انجین مرسدس از همه قویتره مگه میخواستی غیر از اینم باشه ؟ الانشم همینه و همون سال بود که کارشناسان میگفتن فراری مشکل درگ بالا داره که خیلی زود حلش کرد و در سال بعد ماشین فراری رفت سمت یک فلسفه ی دیگه اما باز به مشکلاتی دیگه برخورد چون تو دوره قبل یعنی از ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۱ بیشترین تاثیر عملکرد ماشین ها تابع توان انجین بود و همون چند ده اسب بخار باعث میشد به برتری دست پیدا کنند و برتری ایجاد بشه و قدرتمند بودن انجین میتونست بهره وری بالایی رو تو دوره قبل ایجاد کنه چیزی که تو موتور و انجین پاوریونیت قدرتمند مرسدس دیدیم که قویترین و بهترین بود دیدبم .

          ولی الان تو این دوره با توجه به تغییرات گسترده و بنیادین قوانین آیرودینامیکی
          دیگه بحث انجین و موتور و پاوریونیت نیست حتی فریز هم شدن
          و عامل اصلی برتری و عملکرد الان تو این دوره برتر فقط آیرودینامیک برتر هست چیزی که الان تو ماشین ردبول داریم میبینیم
          اگر آیرودینامیک ۱۰۰ درصد موثر نبود الان وضعیت هاس و ویلیامز و آلفاتائوری این نبود و صد البته توسعه ی بخش های دیگر باعث بهبود عملکرد میشه ولی الان با توجه به شرایط موجود اصل کار که مهم هست و بیشترین تاثیر رو داره آیرودینامیک و توسعه آیرودینامیک هستش.
          تو این دوره جدید با نسبت تصاعدی برتری در توسعه و طراحی آیرودینامیک تاثیر صد چندانی پیدا کرده برعکس دوره قبل که توان انجین و موتور و پاوریونیت بیشترین تاثیر رو داشت و قوانین آیرودینامیکی چندین سال بود که تغییرات بنیادین زیادی نداشتن
          ولی الان تو این دوره با تغییر بنیادین قوانین آیرودینامیکی و پررنگ تر شدن این مبحث در ماشین ها که داونفورس پایه و اساسش هم تفاوت پیدا کرده و اساس عملکردش برپایه گراند افکت شده عامل اصلی برتری ردبول آیرودینامیکش هست که عامل اصلی برتری ردبول هست هست
          و مرسدس با بهترین و قویترین و موتور و انجین و پاوریونیت که الان مرسدس داره بازم وضعشون همینه باوجود داشتن بهترین و قویترین و باد‌وامترین انجین و پاوریونیت و موتور تازمانی که از لحاظ آیرودینامیکی و توسعه آیرودینامیکی بهبود پیدا نکنه وضعش همینه
          شما هم اتفاقا به جای غیب گویی عملکرد تیم هارو ببین و اگر یک بیننده ی خنثی شدی میتونی واقعیت هارو به روشنی ببینی نه اینکه پشت سر هم کلمات بی معنی و فاقد دانش را تکرار کنی و دچار افت فشار بشی.

          موافقم 7
          مخالفم 0
        9. IMAN1199

          ۵ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          تنها کسی هم که داریم میبینیم که برتری ردبول رو تو چیزی غیر از آیرودینامیکش میدونه شمایی که به غلط و اشتباه این حرف رو زدی و خودتم گیر افتادی
          چون همه متخصصان و تحلیلگران همشون دارن میگن که برتری ردبول تو توسعه آیرودینامیکی و آیرودینامیک برترش هست
          و هم اینکه این موضوع اثبات شده و قطعیه
          و اصلا ربطی به موتورش هم نداره

          ولی شما به عمد و از روی تعصب میخواهی برتری ردبول رو به چیزی دیگه که خودت دوست داری و دلخواه خودت هست بچسبونی که اشتباهه و نمیتونی و ما ردش میکنیم

          چون الان توسعه آیرودینامیکی ردبول با طراحی نابغه ای مثل آدرین نیوی باعث این برتری ردبول شده که اصل قضیه همینه که مهمه چون برتری ردبول الان تو آیرودینامیک برترش هست که باعث شده از رقبا جلو بیوفته
          دی آر اس ردبول خودش یه بحث مفصله چه برسه به بقیه بخش های آیرودینامیکی اون
          که در اصل همون‌طور که گفتم قوانین این دوره جدید باعث به وجود اومدن این مباحث شده

          الان مثل دوره قبل نمیشه مثل مرسدس با تکیه بر پاوریونیت و انجین و موتور قدرتمند مرسدس بنز که بهترین و قویترین موتور و انجین هست بشه به برتری دست پیدا کنه
          الان هر چقدر هم که موتور و انجین و پاوریونیت مرسدس بنز قویترین هم باشه که هست هم با این آیرودینامیک و قوانین آیرودینامیکی این دوره جدید باعث شده که نشه از حد اکثر توانایی هاش استفاده شه

          حالا دیگه اگه شما تو کف این بودی که چرا مرسدس به رکورد افسانه ای و دست نیافتنی هشت ۸ دوره قهرمانی سازندگان دست پیدا کرد که لیاقتش رو هم داشت و حقش هم بود برای همین داری هیت مرسدس رو میدی
          و حسرت این رو میخوری که چرا موتور هوندا زیرش بود و به گرد پاش نرسید موتور هوندا زیرش بود و به گرد پاشم نرسید الانشم همینطور دیگه مشکل خودته چون باید مثل همه این برتری مرسدس بنز رو قبول کنی همونطور که همه قبول دارن

          پس از فرمولا وان لذت ببرید و واقعیت رو ببینید و احترام ها رو سر جایش نگه دارید وگرنه جوابتون داده میشه

          حد و مرز ها رو هم بشناسید
          و بدونید که برتری ردبول الان تو آیرودینامیک توسعه یافته اش هست که ضعف و ضعیف بودن موتور هوندا رو داره با آیرودینامیکش جبران میکنه و ضعف و ضعیف بودن موتور هوندا رو داره با آیرودینامیکش جبران میکنه و با همین کار به برتری هم رسیدن

          و برتری مرسدس بنز هم که قطعا در موتور و انجین و پاوریونیت اون هست که بهترین و قویترین هست مرسدس بنز در موتور و انجین و پاوریونیت و اثبات هم شده
          این موضوع رو دوباره وقتی متوجه میشید که آیرودینامیک ماشین مرسدس در حد ماشین ردبپل بشه اونوقت میتونید ببینید که ردبول به گرد پای مرسدس بنز کلا نمیرسه

          موافقم 7
          مخالفم 0
        10. بهزاد

          ۵ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (2424 ديدگاه)

          اونقدر سطح پایین پاسخ میدی آدم یادش میره برخی اسناد را رو کنه.
          یکی از مهندسان مرسدس علت کاهش ناگهانی سرعت مرسدس در این مسابقه را علنا اوور هیت شدن ماشین اعلام میکنه و گفته که یکسری اقداماتی برای پایین آوردن دمای انجین انجام دادیم و برای هر دو خودرو این کار صورت گرفت.
          کاراترین انجین حال حاضر فرمول یک ساخت هونداست و اگر یک بی اطلاع ادعای دیگری مطرح کنه هیچوقت حقیقت تغییر نمیکنه و حرص و جوش شما مشخصا خبر از یکسری تشعشعات سمی میده که توان دیدن و شنیدن حقیقت را نداره.

          موافقم 0
          مخالفم 7
        11. IMAN1199

          ۵ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          اگه اطلاعاتتون رو بیشتر کنید متوجه میشید که
          همون یکی از مهندسان مرسدس که گفته برای اطمینان در انجین تغییراتی دادن
          دلیلش این بوده که ستاپ ماشین برای کوالی تنظیم شده بود
          بعد از مسابقه صراحتا گفتند که دیتا و تمریناتشون ماشین‌ رو کوالی محور تنظیم کردن برای همین بود که عملکرد ماشین در کوالی و تایمگیری عالی بود و پل پزیشن گرفت ولی در روز مسابقه
          چون با تنظیمات مسابقه ای تناسب نداشت به مشکل خورد
          دلیل اوور هیت شدنش هم همین بود
          دریچه های هوای خنک کننده از چهار تا دو تاش بسته بودن
          بعلت همین ستاپ
          وگرنه اگه قرار بر گرما و اوور هیت بودن باشه باید تمام موتور ها اینجور می‌شدند که نشدند
          و مکلارن رو دیدیم که با همین موتور مرسدس بهترین عملکرد رو هم داشت
          واقعیتش همینه که

          کاراترین انجین حال حاضر فرمول یک ساخت مرسدس هیت و بس و اگر یک بی اطلاع ادعای دیگری مطرح کنه هیچوقت حقیقت تغییر نمیکنه و حرص و جوش شما مشخصا خبر از یکسری تشعشعات سمی میده که توان دیدن و شنیدن حقیقت را نداره.

          موافقم 7
          مخالفم 0
        12. IMAN1199

          ۵ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          درنتیجه الان هر چی سعی کنی که از این شرایت سو استفاده کنی
          و برتری آیرودینامیکی ردبول و دامینیت بودن ماشین ردبول رو به چیزی دیگه غیر از آیرودینامیکش وصل کنی و به چیزی که خودت دوست داری بچسبونی نمیشه و نمیتونی و ما حرفت رو رد میکنیم

          چون الان ردبول با انجین ضعیف هوندا که انجین ضعیفی هست
          در مقایسه با انجین و موتور قدرتمند مرسدس بنز که بهترین و قویترین موتور و انجین هست واین عنوان قطعا متعلق به مرسدس هست و اثبات هم شده که مرسدس بهترین و قویترین موتور و انجین رو داره

          به راحتی هر مسابقه ای رو برنده میشه

          الان تو این دوره جدید با این تغییرات بنیادین قوانین آیرودینامیکی آیرودینامیک نقش اساسی رو ایفا میکنه
          برای همین تیمی مثل ردبول که از لحاظ آیرودینامیکی توسعه بیشتری داشته دامینیت میشه و به برتری میرسه مثل ردبول

          مثلا ستاپ ماشین مرسدس که برای کوالی تنظیم شده بود رو که تو روز مسابقه به همین دلیل به مشکل بر میخوره و دوتا از دریچه های خنک کننده اش بسته بوده رو میزارید به حساب چیزی دیگه و شروع میکنید به هیت دادن

          چون حتی تفاوت ستاپ ماشین مرسدس که سریعترین تایم رو رو زد در روز تایم گیری و پل پزیشن گرفت رو با عملکرد متفاوتش تو رو مسابقه به همین علت رو کی میخواهید بفهمید
          که دلیل عملکرد متفاوتش تو روز مسابقه همین موضوع بوده
          وگرنه مکلارن با همون موتور بهترین عملکرد رو داشت و عملکرد خیلی بهتری داشت کافیه یه نگاه به سیر پیشرفت مکلارن و سریعتر شدنش از ابتدای فصل که قعر جدول بود تا الان که رسیده به تاپ تری و نزدیک به یک۱ ثانیه فقط با آپدیت های آیرودینامیکی سریعتر شده با موتور خود مرسدس حتی از خود مرسدس هم گاها سریعتر شده بود در مواردی به وضوح دیدیم

          مرسدس تو دوره قبل با تکیه بر انجین و موتور و پاوریونیت قدرتمندش که قویترین موتور و پاوریونیت و انجین بود تونست به رکورد افسانه ای و دست نیافتنی هشت۸ دوره پیاپی قهرمانی سازندگان دست پیدا کنه و الانم همین برتری رو داره مرسدس بنز و قطعا اثبات شده هست
          دلمون به یه فراری خوش بود که با انجین مرسدس رقابت کنه که الان اینم مشکلاتی که داره باهاشون دست و پنجه نرم میکنه رو برطرف میکنه و دوباره شاهد رقابت برترین ها یعنی مرسدس و فراری و حتی فورد خواهیم بود دیر یا زود
          کاری که رقباش تو خوابم نمیدیدن رو مرسدس بنز اثبات کرد که بهترین و قویترین و بادوامترین انجین رو مرسدس بنز داره و الانشم همینطور همین برتری رو داره و بهترین و قویترین موتور و پاوریونیت و انجین رو مرسدس بنز داره
          و بازم مثل همیشه رقبا به گرد پاش نمیرسن هر کاری کنند مرسدس سال ها و کیلومتر ها از رقبا جلوتره در انجین و موتور و پاوریونیت

          موافقم 7
          مخالفم 0
        13. بهزاد

          ۵ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (2424 ديدگاه)

          تو خواب نمیدیدن دیگه چیه!
          الان در واقعیت ۳ ساله جلو افتادن و این شمایی که هنوز در رویا به سر میبری.
          تمام حرفات راجب انجین کذب محضه و فاقد ارزش چون در عمل اینطور نبوده و به غیر از داستان سرایی ارزش دیگری نداره.

          موافقم 0
          مخالفم 7
        14. IMAN1199

          ۵ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          تو خواب نمیدیدن دیگه چیه!؟ همونی بود که گفتیم
          الان ردبول در واقعیت ۳ ساله فقط با آیرودینامیک برترش جلو افتادن یعنی ردبول تو اونی که جلو افتاده فقط آیرودینامیک برترش هست
          و اتفاقا این شمایی که هنوز در رویا به سر میبری.
          و تمام حرفا شما هم راجب انجین کذب محضه و فاقد ارزش چون در عمل اینطور نبوده و به غیر از داستان سرایی ارزش دیگری نداره.

          موافقم 7
          مخالفم 0
        15. IMAN1199

          ۵ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          و مثلا ماشینی که تو روز مسابقه به دلیل تنظیمات ستاپش عملکرد متفاوتی نسبت به روز تایمگیری داشته رو
          علتش رو ریشه یابی نمیکنید

          من توجه کردم که شما یک کلمه در مورد برتری آیرودینامیکی ردبول حرفی نزدید
          چون هدف اشتباهتون چیزی دیگست و میخواهید عمدا برتری ردبول رو که در آیرودینامیک توسعه یافته اش هست رو

          چون ردبول الان با انجین ضعیف هوندا که ضعیف هست و داره ضعفش رو با آیرودینامیک بهینه ماشینش جبران میکنه

          و از اون طرفم مرسدس بهترین و قویترین انجین و موتور و پاوریونیت رو داره مرسدس بنز ولی باوجود داشتن بهترین و قویترین موتور و انجین و پاوریونیت بعلت وضعیت آیرودینامیک ماشینش وضعش همینه
          و تا زمانی که آیرودینامیک مرسدس و درگ بالایی که داره همین باشه وضعش همینه

          هرچند که همین مسئله رو هم داره با پیشرانه و انجین و پاوریونیت و موتور قدرتمند مرسدس بنز داره جبران میکنه و
          نمونش تو روز کوالی دیدیم که ماشین مرسدس پل پزیشن رو هم گرفت و سریعترین بود هرچند دلایل اصلی و قطعی در برتری انجین مرسدس دلایل مختلفی دیگه هستند که قطعا اثبات شده که کاراترین انجین حال حاضر فرمول یک ساخت مرسدس بنز هست

          موافقم 7
          مخالفم 0
        16. بهزاد

          ۵ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (2424 ديدگاه)

          فعلا که تمام تخیلات شما نقش بر آب شده و اتفاقا آیرودینامیک در دسترس ترین گزینه تیم ها برای الگو برداریه و جوری از آیرو میگی هر کی ندونه فکر میکنه یک راز عجیب و غریبه.
          الان هر تیمی رفت سمت فلسفه ی ردبول براحتی یک ثانیه جبران مافات کرد مثل استون و مکلارن اما انجین کارا این گپ را ایجاد کرده و فاصله ی موجود به خاطر کار بینظیری هست که مهندسان هوندا انجامش دادن.

          موافقم 0
          مخالفم 7
        17. IMAN1199

          ۵ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          اتفاقا فعلا که تمام تخیلات شما هست که نقش بر آب شده و اتفاقا همین آیرودینامیک هست که عامل برتری ردبول شده و در دسترس ترین که بماند تنها گزینه و اصل کاری همین گزینه آیرودینامیک هست برای تیم ها برای الگو برداری و اتفاقا شما جوری از انجین ضعیف هوندا که ضعیف هست انجین هوندا و ضعف داره مقابل مرسدس میگی هر کی ندونه فکر میکنه یک راز عجیب و غریبه.

          چون اونی که بهترین و قویترین انجین و موتور و پاوریونیت رو داره مرسدس بنز هست چون همین مرسدس بنز اثبات شده که بهترین و قویترین و کاراترین انجین رو داره

          الان هر تیمی رفت سمت فلسفه ی ردبول براحتی یک ثانیه جبران مافات کرد مثل استون و مکلارن که این کاملا این رو اثبات میکنه که آیرودینامیک کارا این گپ را ایجاد کرده و فاصله ی موجود به خاطر کار بینظیری هست که مهندسان آیرودینامیک ردبول انجامش دادن. که خواه ناخواه شما هم به این موضوع اعتراف کردی
          علاوه بر این تناقض تو حرفاتون مشهوده چون از آیرودینامیک گفتی و خودتم اعتراف کردی به موضوع ولی آخرش بازم از روی تعصب بازم حرف اشتباه و پر از تناقض و مغلطه خودت رو گفتی

          موافقم 7
          مخالفم 0
        18. IMAN1199

          ۵ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          کلا حرفتون برعکسه چون
          شما یه کلمه از برتری آیرودینامیکی ردبول حرفی نزدی که دلیل اصلی برتری ردبول تو این دوره همین موضوع هست و حتی ردبول ضعف و ضعیف بودن انجین هوندا رو که ضعف داشت و ضعیف بود رو با آیرودینامیک بهینه ماشین شون پوشش دادن کردن برای همین تیمی مثل ردبول با ضعیفترین موتور هم براحتی برنده میشه با این آیرودینامیک بهینه ای که داره با طراحی نابغه ای مثل آدرین نیوی عملا ردبول با ضعیفترین موتور گرید هم براحتی مسابقات رو میبره
          چون الان رکن اصلی عملکرد برتر تیمها با توجه به فریز بودن انجین ها و تغییر بنیادین قوانین آیرودینامیکی جدید فقط آیرودینامیک هستش که مهمترین رکن اساسی هستش در عملکرد نمونه بارز دیگش مکلارن هست که ابتدای فصل در قعر جدول بود ولی با چند آپدیت الان نزدیک به یک۱ ثانیه نسبت به قبل سریعتر شده
          الان کلید اصلی برتری آیرودینامیک هست
          همه متخصصان و تحلیلگران و اینکاره های این زمینه هم همین میگن منم با استناد به منابع معتبر و تحلیل ها نظر درست رو میگم

          ردبول تا اینجای فصل سه تا انجین عوض کرده ولی مرسدس بنز هنوز روی دومین انجین هست
          و بهترین شتابگیری رو هم ماشین مرسدس داره و با دور موتور یکسان سرعت بالاتر و در واحد زمان شتاب بالاتر و بیشتری داره
          هرچند که اینهارو به تنهایی دلیل قطعی و معیاری در نظرشون نمی‌گیریم
          ولی وقتی این آمار خام رو در کنار تحلیل ها و اطلاعات دیگه مهندسان و تحلیلگران و اینکاره های این زمینه بزاریم بزاریم که قطعا اثبات شده و اثبات کردن که مرسدس بنز بهترین و قویترین و بادوامترین و کاراترین انجین و موتور و پاوریونیت رو داره که قطعا اثبات هم شده که مرسدس بنز بهترین و قویترین و بادوامترین و کاراترین انجین و موتور و پاوریونیت رو داره
          و به رکورد افسانه ای و دست نیافتنی هشت۸ دوره قهرمانی پیاپی سازندگان فرمولاوان دست پیداکردن
          طوری که مسئولان برگزاری مسابقات مجبور شدند برای اینکه جلوش رو بگیرند کلا قوانین رو طوری تغییر بدن تا مرسدس بنز نیاد با تکیه بر قدرت بالای انجین خودش و برتری در انجین و پاوریونیت و موتور مرسدس بنز به برتری دست پیدا کنه
          برای همین الان دیگه برعکس دوره قبل یعنی از ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۱ که اینطور بود
          الان برعکس شده و ملاک اصلی عملکرد حد اکثری در توسعه آیرودینامیک هست که بسیار سخت تر از قبل شده و دیگه الان بجز ردبول تیمهای دیگه عملا از عملکرد حد اکثری خودشون بهره نمیبرند تا اینکه آیرودینامیک ماشین هاشون رو توسعه بیشتری بدن که اینم زمان میبره
          قوانین جدید الان از ۲۰۲۲ به بعد بطور هدفمند به همینصورت وصع شده که دلیلش رو گفتیم
          برای همین این نتایجی که الان میبینیم فقط دلیلش برتری در آیرودینامیک ردبول هست که به این برتری رسیده کلا مربوط با آیرودینامیک برتر ردبول هست
          و از اون طرف هم وضعیت کنونی رقبا هم مشکل در توسعه آیرودینامیکی ماشین هاشون هستش

          برای همین الان مرسدس بنز با بهترین و قویترین و بادوامترین وکاراترین انجین و موتور و پاوریونیت بازم زمان میبره تا به عملکرد حد اکثری اش برسه چون الان با این قوانین جدید آیرودینامیکی که بطور بنیادین تغییر کرده آیرودینامیک بهینه رکن اساسی و مهمی در ماشینها شده و تیمی که در این زمینه به حد مطلوب مورد نظرش رسیده بهترین عملکرد و کارایی رو داره و خواهد داشت برای همینه که مرسدس بنز با بهترین و قویترین و بادوامترین و کاراترین موتور و انجین و پاوریونیت هم تازمانی که آیرودینامیکش رو درست نکنه وضعش همینه

          موافقم 7
          مخالفم 0
        19. بهزاد

          ۵ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (2424 ديدگاه)

          در فقر اطلاعاتی شما همین بس که از DRS ردبول گفتی و تعجب کارشناسان و فقط میشه به این محملات گفت که مکس در مجارستان بعد از پیچ یک اول بود و تا آخر هم از DRS استفاده نکرد و این فاصله بدون DRS ایجاد شده بعد پشت هم کذبیات میبافی که انجین جا مونده ی مرسدس الان بهترینه!
          این همه مسابقه امسال و لیدری ردبول که تقریبا از همه کمتر مجبور به استفاده از DRS شدن.
          حتی سند معتبر داغ شدن بیش از حد موتور مرسدس در مجارستان را نمیتونی هضم کنی و میبینی که یکم فشار بیش از حد میتونه انجین سایر خودروسازان را از دور خارج کنه.
          ردبول با انجین نو در پیست هایی که برتری کامل داره وارد میشه و حتی شروع از پیت لین هم تاثیر زیادی نمیزاره.

          موافقم 0
          مخالفم 7
        20. IMAN1199

          ۵ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          درنتیجه نمیشه که چیزی که باعث این نتیجه شده رو به نام چیزی که خودتون دوست دارید بزنید حالا از روی تعصب یا هرچیزی که باشه اشتباهه

          و مشخصه که عمدا میخواهید برتری و دامینت بودن ماشین ردبول رو به نام چیزی که خودتون دوست دارید و روش تعصب دارید بزنید
          من نظر شما رو با نظر متخصصان و تحلیل گران و اینکاره های این زمینه مقایسه کردم و متوجه اشتباه بودنش شدم

          چون دلیل این گپ و فاصله ای که بین ردبول و بقیه رقبا افتاده برعکس نظر شما دلیلش فقط برتری در آیرودینامیک بهینه و توسعه یافته با طراحی آدرین نیوی مهندس نابغه ای که طراح ماشین ردبول هست امکان پذیر شده

          وگرنه ردبول با انجین به نسبت ضعیف هوندا که ضعف داره انجین هوندا و ضعیف هست نسبت به
          انجین مرسدس بازم با این آیرودینامیک نتیجه همینه

          چون ردبول با این آیرودینامیک برترش با ضعیفترین انجین هم براحتی برندست

          ولی از او‌ن طرف مرسدس با بهترین و قویترین و کاراترین انجین و موتور و پاوریونیت که در اختیار مرسدس بنز هست با این وجود مرسدس با داشتن بهترین و قویترین وکاراترین انجین و موتور و پاوریونیت بازم همین نتیجه رو میگیره تا زمانی که کانسپت آیرودینامیکی ماشینش رو تغییر بده

          موافقم 7
          مخالفم 0
        21. IMAN1199

          ۵ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          اتفاقا در فقر اطلاعاتی شما همین بس که از DRS ردبول گفتی ولی توجه نکردید که چه حرف اشتباهی زدید

          حال شما خوبه ؟!!!
          مکس بعد از پیچ اول افتاد جلو چطور وقتی ماشینی جلوش نیست از دی آر اس DRS استفاده کنه؟!
          حتی اگه فرض کنیم زمانی که به ماشین لپی هم برسه یا ماشینی دیگه بازم ماشین ته ته گرید نیازی به دی ار اس DRS نداره که این چه مثالی بود که زدید

          ضمن اینکه برای همین استفاده نکردن مکس از دی آر اس DRS هم ماشین مکس تو آمار سرعت متوسط آخر شد ( یکی مونده به آخر )
          از اینم که بگذریم اینهمه برتری آیرودینامیکی ردبول رو شما نمیبینید و به ردبول که میرسید میخواهید به عمد و اشتباه برتریش رو میخواهید ربط بدید به چیزی دیگه که خودتون دوست دارید که اشتباهه
          بعد پشت هم کذبیات میبافی که انجین جا مونده ی هوندا الان فلانه

          این همه مسابقه امسال و لیدری ردبول که تقریبا از همه کمتر مجبور به استفاده از DRS شدن !!!
          خب دلبندم دلیلش اینه که ماشینی اوله و از لحاظ آیرودینامیکی دامینیت هست یا در موقعیت دی آر اس قرار نمیگیره یا نیازی به دی آر اس نداره دلیلش برتری آیرودینامیکی ردبول هست
          غیر از این باشه باشه پس چرا ماشین آلفاتائوری با همین انجین ضعیف هوندا ضعیف در قعر جدوله
          چون درگ ماشینها و آیرودینامیک ماشینها تاثیر اصلی رو داره

          شما حتی سند معتبر دلیل ستاپ کوالی محور بودن ماشین مرسدس با بسته بودن دوتا از دریچه های هوای خنک کننده رادیاتور هاش در مجارستان را نمیتونی هضم کنی و میگی داغ کردن اینم یه حرف اشتباه دیگه هست

          کم جک بگو مون
          پس چطور ماشین مکلارن و بقیه که از موتور انجین مرسدس استفاده میکردند داغ نمیکردن

          وقتی میبینید که یکم فشار بیش از حد میتونه انجین سایر خودروسازان را از دور خارج کنه
          مثل خودروی ردبول با انجین هوندا که کمترین فشار روشه چون از لحاظ آیرودینامیکی دامینیت هست و درگ پایینی داره ولی به دلیل ضعف و ضعیف تر بودن انجین هوندا ردبول که ضعف و ضعیف بودن انجین هوندا رو با آیرودینامیک بهینه ردبول جبران کردن ولی بازم با این وجود وجود ۳ تا انجین عوض کردن و اگه یکی دیگه عوض کنن پنالتی می‌گیرند
          و تو دوام هم به پای مرسدس نرسیدن چه برسه به قدرت بالای انجین مرسدس که در مقایسه از هر لحاظ خیلی بهتره

          و مرسدس بنز با وجود اینهمه فشاری که روش هست به دلیل درگ بالا و آیرودینامیکی داره داره مشکلات آیرودینامیکی اش رو با توان بالای انجین قدرتمند مرسدس بنز جبران میکنه که بهترین و قویترین و با ودوامترین و کاراترین انجین و موتور و پاوریونیت هستش انجین مرسدس بنز و اثبات هم شده که بهترین و قویترین و بادوامترین و کاراترین موتور و انجین و پاوریونیت رو خود مرسدس بنز داره

          اصلاح شد لطفا تأیید کنید

          موافقم 7
          مخالفم 0
        22. IMAN1199

          ۵ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          درنتیجه نمیشه که الان این آیرودینامیک برتر ردبول رو که باعث این برتری شده شده رو به اشتباه به نام چیزی که خودتون دوست دارید بزنید حالا از روی تعصب یا هرچیزی که باشه اشتباهه

          من نظر شما رو با نظر متخصصان و تحلیل گران و اینکاره های این زمینه مقایسه کردم و متوجه اشتباه بودنش شدم

          چون دلیل این گپ و فاصله ای که بین ردبول و بقیه رقبا افتاده برعکس نظر شما دلیلش فقط برتری در آیرودینامیک بهینه و توسعه یافته با طراحی آدرین نیوی مهندس نابغه ای که طراح ماشین ردبول هست امکان پذیر شده

          وگرنه ردبول با انجین به نسبت ضعیف هوندا که ضعف داره انجین هوندا و ضعیف هست نسبت به
          انجین مرسدس بازم با این آیرودینامیک نتیجه همینه

          چون ردبول با این آیرودینامیک برترش با ضعیفترین انجین هم براحتی برندست

          ولی از او‌ن طرف مرسدس با بهترین و قویترین و کاراترین انجین و موتور و پاوریونیت که در اختیار مرسدس بنز هست با این وجود مرسدس با داشتن بهترین و قویترین وکاراترین انجین و موتور و پاوریونیت بازم همین نتیجه رو میگیره تا زمانی که کانسپت آیرودینامیکی ماشینش رو تغییر بده

          سلام اصلاح شد لطفا تأیید کنید

          موافقم 7
          مخالفم 0
        23. بهزاد

          ۶ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (2424 ديدگاه)

          بازهم چشم بسته غیب گفتی.
          دو تا از این تحلیلگرانی که گفتی نام ببر؟
          الان مرسدس و فراری براحتی میتونن با مود بالا بیان در کوالی و ردبول را اذیت کنند مثل این مسابقه اما دوام و پایداری موتورشون تحمل این مودها در مسابقه را نداره.
          وقتی در کوالی اختلاف اینقدر کمه و در مسابقه زیاد میشه حتما دلیلی هست.
          آیرو و تنظیمات کوالی و مسابقه یکیه و تیم ها نمیتونن تغییری ایجاد کنند یا اگر تغییری ایجاد بشه باید از پیت لین شروع کنند.
          در کوالی ۳ هزارم سریعتری ولی در مسابقه حدود ۶ دهم کندتری!
          تازه برخی از مدیران تیم های رقیب عملا گفتن که ردبول بعد از چند مسابقه از مود پایین موتور داره استفاده میکنه به خاطر گپ بسیار زیادی که ایجاد شده و ترس از تغییر قوانین برای رقابتی شدن.
          شما در بحث ها سه تیم ویلیامز و هاس و آلفاتائوری را فاکتور بگیر چون این تیم ها نه امکانات درستی دارند نه مهندسان درجه یک و قابل قیاس با ۵ تیم بالای جدول نیستند.

          موافقم 0
          مخالفم 3
        24. IMAN1199

          ۶ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          اتفاقا شما بازهم چشم بسته اشتباه میگی.
          دو تا از این تحلیلگرانی که گفتیم نام ببریم؟
          شما پیگیر باشی خودت متوجه میشی

          کی گفته الان مرسدس و فراری براحتی میتونن با مود بالا بیان در کوالی و ردبول را اذیت کنند مثل این مسابقه این چه حرف خده داری بود که زدید شما
          شما کلا آیرودینامیک رو برای خودت حذف کردی بازم
          فراری کجا بود تو این کوالی و ریس؟
          اتفاقا برتری ردبول درآیرودینامیکش هست ردبول الان با آیرودینامیک برترش به برتری رسیده
          درسته که مرسدس که علاوه بر اینکه بهترین و قویترین موتور و انجین و پاوریونیت رو داره بادوامترین و کاراترین انجین رو هم داره کلا بهترین و قویترین موتور و انجین متعلق به مرسدس بنز هستش
          ولی وقتی در کوالی اختلاف اینقدر کمه و در مسابقه زیاد میشه حتما دلیلی هست دلیلش همون تنظیمات ستاپ کوالی محور بودن که نمیشد تو روز مسابقه ریس تغییرشون داد
          آیرو و تنظیمات کوالی و مسابقه یکیه و تیم ها نمیتونن تغییری در ماشینشون ایجاد کنند یا اگر تغییری ایجاد بشه باید از پیت لین شروع کنند.
          این رو که قبل از این خودم بار ها گفتم که تو پارک فرمه نباید تغییرات ایجاد کنند و تنظیمات و ستاپ رو تغییر بدن
          اتفاقا دلیل مشکل مرسدس در روز مسابقه همین تنظیمات و ستاپ کوالی بود بود چون تنظیمات و ستاپ ماشین مرسدس کوالی محور بود و نمیشد تغییش بدن
          درنتیجه دوتا از دریچه های هوای خنک کننده رادیاتور هاش بسته بود که بخشی از همون ستاپ و تنظیمات روز کوالی بوده درنتیجه برای همین تو روز مسابقه به مشکل برخورد
          چون ستاپ ماشینش برای ریس نبود بود برای کوالی بود
          هرچند که بازم با این وجود که مرسدس از مود موتوری پایین‌تری استفاده کرد چون ستاپ و تنظیمات متفاوتی داشت و دوتا از دریچه های خنک کننده رادیاتور هاش بسته بود بازم تو ده ۱۰ دور آخر هر دور یک۱ ثانیه به پرز با ماشین ردبول نزدیکتر میشد

          در کوالی ۳ هزارم سریعتری ولی در مسابقه حدود ۶ دهم کندتری!
          خب دلبدنم چند بار یه موضوعی رو باید به یکی توضیح بدن تا بفهمه
          اینهمه دلیلش رو توضیح دادیم بازم حرف اشتباه خودتو میزنی
          تنظیمات و ستاپ کوالی با ریس متفاوت اگه ماشین کوالی محور ستاپ بشه مدیریتش تو روز ریس و مسابقه سخت میشه مدیریت لاستیک و خیلی چیزای دیگه هم هست
          برای همین مکلارن برعکس این کارو کرد و نتیجه هم گرفت با همون موتور هیچ مشکلی هم نداشت

          برخی از مدیران تیم های رقیب عملا گفتن که ردبول بعد از چند مسابقه از مود پایین موتور داره استفاده میکنه :) اره بخاطر همینه که تا اینجا ۳ سه تا موتور عوض کرده و بره رو چهارمی پنالتی رو گرفته :)
          درسته که به دلیل برتری آیرودینامیکی ردبول فشار روی موتورش زیاد نیست ولی بازم نمیشه ضعف و ضعیف بودن موتور و انجین هوندا رو در ردبول در مقایسه که ضعف داره و و ضعیف بودنش رو الان ردبول داره با آیرودینامیکش جبران میکنه رو انکار کرد
          این گپ بسیار زیادی که ایجاد شده برای ردبول فقط بدلیل برتری آیرودینامیکی ردبول هستش ولاغیر الان ردبول این ماشین دامینیتی که داره به لطف طراحی و توسعه آیرودینامیکی عالی اون هستش با طراحی نابغه ای مثل آدرین نیوی که عملا این برتری آیرودینامیکی رو به ردبول داده که بتونه به عملکرد بهتری برسن
          وگرنه الان مرسدس و فراری از لحاظ آیرودینامیکی هنوز خیلی کار دارن
          اگه آیرودینامیکی که ردبول داره و درگ پایینی که ردبول داره رو مرسدس داشته باشه اونوقت میبینید که مرسدس با همین موتور برتر خودش از صد تا ردبول بهتر عمل میکنه.
          شما در بحث ها سه تیم ویلیامز و هاس و آلفاتائوری را فاکتور بگیر چون این تیم ها نه امکانات درستی دارند نه مهندسان درجه یک و قابل قیاس با ۵ تیم بالای جدول نیستند.
          ما هم تا اینجا فاکتور گرفته بودیم برای اینم مثال زدیم چون حرفاتون خیلی اشتباه بودش

          وگرنه الان مثال مرسدس و فراری رو اگه ببینید متوجه میشید این دوتا ماشین با موتور های برابر که از لحاظ قدرت نزدیک هستند
          چقدر تفا‌وت دارند و مرسدس عملا فراری رو جا گذاشته چون مرسدس تو توسعه آیرودینامیکی بهتر عمل کرده
          فراری تو توسعه آیرودینامیکی هنوز خیلی بیشتر از مرسدس کار داره
          مرسدس با وجود این همه مشکلات زیاد آیرودینامیکی و حتی تغییر کانسپت متفاوت که ابتدای فصل تغییرش هم داد بازم داره خودشو داره بالا می‌کشه اونم با کمترین دیتا
          ماشینای امسال از پارسال سریعتر شدن
          هر تیمی هم که تو توسعه آیرودینامیکی کار نکنه ضرر می‌کنه

          موافقم 7
          مخالفم 0
        25. IMAN1199

          ۶ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          شما هم هر وقت سعی کردی هیت مرسدس رو بدی
          یا چیز بیربطی رو عمدا ربط دارش کنی ما جوابتو میدیم
          چون الان محور اصلی عملکرد ماشین ها تغییرات بنیادین آیرودینامیکی و قوانین جدید آیرودینامیک هستش که بر پایه گراند افکت پایه گذاری شده
          که بیشترین سودش رو الان ردبو‌ل برده و با این ماشینی که از لحاظ آیرودینامیکی برتری داره به راحتی به برتری رسیده

          جمع آوری دیتای ماشین ها و تصمیمگیری برای انتخاب ستاپ و تنطیمات ماشین هم از تمرینات شروع میشه
          تو این فاصله برای ماشینها دیتا جمع آوری می‌کنند و مدیران تصمیمگیری میکنند تا مهندسان ستاپ و تنظیمات مورد نظرشون رو پیاده سازی کنند

          مرسدس هم ظاهرا اصرار زیادی داشت که روی کوالی این گرند پری کار کنه و ریس رو بیخیال شد یه جورایی
          برای همین تمام تنظیمات و ستاپ رو با حد اکثر تناسب برای کوالی تنظیم کردن حتی دوتا از دریچه های هوای خنک کننده رادیاتور هاش رو بسته نگه داشتن که نتیجه اش رو هم دیدیم که با اینکه مرسدس پل پزیشن رو گرفت مرسدس
          ولی چون خیلی ماشینشون کوالی محور بود تو روز مسابقه به مشکل خورد
          وگرنه همون مکلارن با همون موتور مرسدس مشکلی نداشت و نتیجه بهتری هم گرفت

          مرسدس هم با وجود بهترین و قویترین و کاراترین موتور و انجین و پاوریونیت که مرسدس بنز داره یعنی با اینکه بهترین و قویترین و کاراترین موتور و انجین و پاوریونیت رو داره مرسدس ولی بازم به تا زمانی که این آیرودینامیک رو داشته باشه همین نتیجه رو میگیره

          موافقم 7
          مخالفم 0
        26. بهزاد

          ۶ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (2424 ديدگاه)

          استاد معظم ردبول سه تا موتور عوض نکرده بلکه از سه انجین خودش استفاده کرده و این مقوله در جمله بندی فرمول یک متفاوته.
          معمولا تیم ها تا پایان سال از ۴ یا ۵ انجین استفاده میکنند و طبیعت فرمول یک همینه همانطور که سال گذشته این اتفاق افتاد و در پیست هایی که میدونن برترند و سبقت گیری آسانه از این آوانتاژ استفاده میکنند.
          پرز بعد از دور اول نمیدونم نهم بود یا دهم و کلی درگیر رقابت بود و استراتژی تایرش هم متفاوت و در دورهای پایانی تایرهاش برای رقابت نامناسب بود و همیلتون با تایرهای نو براحتی میتونست نزدیک بشه.
          شما هم میتونی ماه ها صبر کنی تا مشکلات آیرو سایرین برطرف بشه بعد ببین میرسند یا نه و این داستانها شبیه رقابت از ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۰ شده که تیم ها به دنبال مشکل درگ بودن اما کاملا مشخص بود ایراد از جای دیگه ست!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        27. IMAN1199

          ۶ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          موردی نداره

          موافقم 3
          مخالفم 0
        28. IMAN1199

          ۹ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          چون ظاهر این داستان ها نتیجش شبیه دوره قبل شده که ماشین یه تیم دامینیت و برتر از بقیه بود پس موردی نداره
          ولی علت و دلیلش تفاوت داره
          و علت برتری الان ردبول برتری عملکرد آیرودینامیکی ردبول هست که این برتری آیرودینامیکی در ماشین ردبول رو ایجاد کرده و باعث برتریش شده

          ولی دوره قبل یعنی از ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۱ برتری مرسدس در موتور و انجین و پاوریونیت مرسدس که اثبات شده بهترین و قویترین و بادوامترین و کاراترین موتور و انجین و پاوریونیت متعلق به مرسدس هست و الانم همینطور و مرسدس بنز با برتری در موتور و انجین و پاوریونیت پیشرانه خودش که بهترین و قویترین و بادوامترین و کاراترین موتور و انجین و پاوریونیت متعلق به مرسدس هست به برتری دست پیدا کرد و الانشم همینطوره فقط باید آیرودینامیک ماشینش رو به راه بشه همین برتری تو دستشه

          الان این داستانها نتایجشون شبیه هم شده ولی علت هاش‌ تفاوت داره که الان دلیلش برتری آیرودینامیک ماشین ردبول علت برتری الان ردبول هست که با این برتری آیرودینامیکی ردبول به برتری رسیده با این برتری در آیرودینامیک

          موافقم 3
          مخالفم 0
  12. بهزاد

    ۲ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (2424 ديدگاه)

    به احتمال زیاد در دو پیست spa بلژیک و مونزا تیم ردبول میره برای استفاده از موتورهای چهارم و نو خودش و از آخر شروع میکنند و دوباره اول میشن!

    موافقم 2
    مخالفم 2
    1. Mercedes-AMG PETRONAS F1 team

      ۲ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1222 ديدگاه)

      این دو پیست مناسب ترین پیست ها برای ماشین SF-23 فراری هستن
      ولی خب خود تیم همیشه بهترین رو به بدترین تبدیل میکنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. حسین دهمرد

    ۲ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (2433 ديدگاه)

    لندو بعد عمری رفت رو سکو از ذوق زد جام وستپنو شکست دست و پا چلفتی

    موافقم 1
    مخالفم 1
  14. ابراهیم

    ۹ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (68 ديدگاه)

    آب بابا خسته شدیم دیگه هی هر مسابقه باید برد پیا پی ردبول یا مکس رو ببینین
    باز زمان سلطه مرسدس چند تا تیم دیگه هم می‌بردند ولی اینا کلا همینجوری استارت مسابقه زده میشه کلا مهو میشن میرن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا