آستون مارتینمسابقات

آستون مارتین با والکری به لمان 24 ساعته بازمی‌گردد

آستون‌مارتین  از سال ۲۰۲۵ وارد مسابقات WEC و IMSA خواهد شد. این برند با ابرخودروی والکری در لمان حضور خواهد داشت.

خودروساز بریتانیایی پس انتشار شایعات بسیار اعلام کرد که نسخه پروتوتایپ مخصوص مسابقه از ابرخودروی والکری را برای شرکت در مسابقه ۲۴ ساعتی لمان ۲۰۲۵ آماده خواهد کرد. این بازگشت رویایی به لطف همکار مسابقاتی این برند در حوزه مسابقات، «HoR»، میسر شده که پیشتر به مقام قهرمانی هم دست یافته است.

این برند بریتانیایی اعلام کرده که حداقل یک دستگاه والکری برای شرکت در کلاس ابرخودروها یعنی LMdh وارد رقابت‌های قهرمانی استقامت جهان، WEC، و قهرمانی خودروهای اسپرت وِدِرتک ،IMSA، شرکت خواهد کرد. به این صورت، نسخه مسابقه‌ای و پروتوتایپ والکری در سه مسابقه مشهور ۲۴ ساعتی لمان، ۲۴ ساعتی رولکس در دیتونا و ۱۲ ساعتی سبرینگ حضور خواهد یافت.

«لارنس استرول»، مدیر اجرایی برند آستون‌مارتین، در این‌باره می‌گوید:

عملکرد، خون جاری در رگ‌های هر آن چیزی است که ما در آستون‌مارتین انجام می‌دهیم. ما از روزهای ابتدایی با لمان آشنایی داریم و موفق شده‌ایم در سال ۱۹۵۹ به‌صورت کلی و در کلاس خود ۱۹ بار برنده این رقابت ۹۵ ساله باشیم. حال دوباره با بهره از پروتوتایپ مسابقه‌ای‌مان که از سریع‌ترین خودرو آستون‌مارتین الهام گرفته است، به صحنه همان افتاخارات گذشته باز می‌گردیم تا تاریخ را از نو بنویسیم.

نسخه بهینه‌شده والکری برای مسابقات استقامت از یک شاسی تماما فیبرکربنی و نسخه بازتنظیم‌شده موتور تنفس‌طبیعی ۶.۵ لیتری V12 کازورث بهره‌مند می‌شود که ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت دارد؛ البته این موتور برای تطبیق و هماهنگی با قوانین سفت‌‌وسخت کلاس ابرخودروها دوباره بهینه خواهد شد تا برای دوام بیشتر آماده شود. نمونه مسابقه‌ای و اصطلاحا پروتوتایپ والکری برخلاف سایر رقبا فاقد سیستم هیبریدی خواهد بود و تنها به موتور درون‌سوزش تکیه می‌کند.

پس از آماده‌سازی خودرو، راندن آن و کسب پیروزی به شریک آستون‌مارتین یعنی HoR محول می‌شود تا برنامه WEC و IMSA این برند را مدیریت کند. این رویداد نه‌تنها برای این برند انگلیسی بلکه برای مسابقات اسقامت نیز مهم قلمداد می‌شود؛ چراکه والکری نخستین ابرخودروی غیرمسابقه‌ای (به معنای عدم توسعه اولیه و مختص مسابقات) در تاریخ کلاس ابرخودروها خواهد بود.

والکری تاکنون در پیست‌هایی چون «لاگونا سکا» و «هاکنهِیم‌رینگ» خودنمایی کرده و قدرت خود را به رخ همگان کشیده است؛ اما عملکرد آن در مسابقات بحثی جداگانه می‌طلبد. نظر شما درباره ورود دوباره آستون‌مارتین به بالاترین سطح مسابقات استقامت جهان چیست؟ آیا این برند دوباره می‌تواند تاریخ را بازنویسی کند؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۸ رای

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ کارشناس مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. corvette

    ۲۶ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (303 ديدگاه)

    والکری که میاد wec و ایمسا ۱۰۰۰ اسب نیست
    و ۶۷۰ اسب هست ( قوانین )
    و اینکه هایبریدی هم نیست ) برعکس تمام خودرو های این کلاس

    پس یحتمل نمیتوانیم عملکرد آنچنانی از استون داشته باشیم

    موافقم 17
    مخالفم 2
    1. Enzo Ferrari 2008

      ۲۶ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (1208 ديدگاه)

      دقیقا همین طوره قوانین اینجوریه اگه این هزار اسب وارد میدون مسابقه بشه قطعا برنده میشه

      موافقم 1
      مخالفم 3
  2. مازیار

    ۲۶ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (819 ديدگاه)

    اینکه اولین نمونه غیر مسابقه ای شرکت داده شده در لمان هست خیلی جالبه

    موافقم 7
    مخالفم 2
  3. علی

    ۲۶ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (173 ديدگاه)

    عجب چیزیه👍👍👍

    موافقم 3
    مخالفم 3
  4. R@min

    ۲۶ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1679 ديدگاه)

    الان یه سوالی هست اینه شاسی این ماشین مثل تویوتا و فراری شاسی جدید و اختصاصی میدن یا از شاسی های قدیمی کلاس LMP2 که کادیلاک و پورشه و بیمر و لامبو هم دارن استفاده می کنن ؟؟

    اگر از گزینه دوم استفاده کنن که خب شانس برتری صفره و مثل کادیلاک و… در مسابقات IMSA می تونه حرفی داشته باشه و در WEC با فاصله پشت تویوتا و فراری می مونه. شاسی رکن اول برتری تو مسابقات هست تو این مورد برتری داشته باشن راه سختی برای موفقیت ندارن.

    موافقم 6
    مخالفم 2
  5. علی یوسفی

    ۲۶ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (244 ديدگاه)

    بنام پروردگار و سلام به دوستان و عزیزان سایت بنظرم ورود استون مارتین به مسابقات مختلف اتومبیلرانی امری جاه طلبانه هست و این که موفق باشه بستگی به تصمیمات داره که در صورت راننده بودن استرول شکست حتمیست.

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا