مسابقات

برتری آسان همیلتون و کسب هفتاد و دومین پول پوزیشن، تعیین‌خط جایزه‌بزرگ امریکا

لوئیس همیلتون هفتاد و دومین پول پوزیشن دوران فرمول یک خود را در امریکا به‌دست آورد تا یکه تازی خود در تعداد پول پوزیشن ها را ادامه دهد.

همیلتون که در تمام سه قسمت تعیین‌خط برتر بو، در نهایت با اختلاف ۲۳۹ هزارم ثانیه نسبت به راننده‌ی فراری پول پوزیشن را از آنِ خود کرد تا تعداد پول پوزیشن‌های خود را به عدد ۷۲ برساند و برای صد و هفدهمین بار، از خط جلو مسابقه فرمول یک را آغاز کند. همیلتون که با زمان ۱ دقیقه و ۳۳ ثانیه و ۱۰۸ هزارم ثانیه، در مرحله سوم تعیین خط، اول بود سعی در بهبود رکورد خود داشت. در یک دور خوب که می‌رفت تا زمان بهتری ثبت کند، در سکتور ۳ ضعیف عمل کرد و تنوانست این کار را انجام دهد. اما همین زمان کافی بود تا با اختلاف بیش از ۳ دهم ثانیه، برتری مرسدس را در امریکا ثبت کند.

رانندگانی که بیشترین استارت از خط اول را داشته‌اند

سباستین فتل، در ابتدای تعیین خط در رده‌ی چهارم قرار داشت، اما در مراحل دوم و سوم خود را بالا کشید و بین دو راننده مرسدس در رده‌ی دوم ایستاد. بوتاس نیز همانند همیلتون در سکتور سوم پیست زمان از دست داد و نتوانست زمان خود را بهبود بخشد.

مکس ورشتپن در رده ششم قرار گرفت. اما او ۱۵ رده جریمه دریافت کرده و مسابقه یک‌شنبه شب را از رده های انتهایی آغاز خواهد کرد. هم تیمی او دنیل ریکاردو که در ابتدای تعیین خط جایگاه خوبی نداشت، در مراحل دوم و سوم تعیین خط نمایش خوبی از خود نشان داد و جلوتر از کیمی رایکونن در رده چهارم ایستاد.

استبان اکن هفتم شد. بهترین زمان او با مکس ورشتپن که ششم بود یک ثانیه اختلاف داشت تا بار دیگر اختلاف فاحش ۳ تیم برتر با بقیه تیم‌ها با وضوح بیشتری مشخص شود. کارلوس ساینز که به تیم رنو منتقل شده در رده هشتم قرار گرفت و فرناندو آلونسو و سرجیو پرز نهم و دهم شدند.

فیلیپه ماسا در مرحله دوم تعیین خط حذف شد. در این مرحله سرجیو پرز، در لحظات آخر زمن خود را بهبود بخشید و باعث خروج ماسا از در نفر برتر شد. دنیل کویات و استافل وندورن نیز دوازدهم و سیزدهم شدند. وندورن به دلیل آپگرید جدید موتور هوندا، ۵ رده جریمه خط استارت دریافت کرده است.

نیکو هالکنبرگ تعیین خط را در رده پانزدهم تمام کرد. این کار به دلایل استراتژیک از طرف تیم انجام شد به این دلیل که هالکنبرگ ۲۰ رده جریمه به خاطر تعویض قطعات موتور دریافت کرده بود. برندون هارتلی که اولین مسابقه فرمول یک خود را با توروروسو تجربه می‌کند در رده‌ی هجدهم قرار گرفت. البته او نیز ۲۵ رده جریمه به دلیل تعویض قطعات موتور دریافت کرده.

جدول نهایی تعیین خط جایزه‌بزرگ فرمول یک امریکا

رده راننده تیم Q1 Q2 Q3
۱ Lewis Hamilton MERCEDES ۱:۳۴.۸۲۲ ۱:۳۳.۴۳۷ ۱:۳۳.۱۰۸
۲ Sebastian Vettel FERRARI ۱:۳۵.۴۲۰ ۱:۳۴.۱۰۳ ۱:۳۳.۳۴۷
۳ Valtteri Bottas MERCEDES ۱:۳۵.۳۰۹ ۱:۳۳.۷۶۹ ۱:۳۳.۵۶۸
۴ Daniel Ricciardo RED BULL RACING ۱:۳۵.۹۹۱ ۱:۳۴.۴۹۵ ۱:۳۳.۵۷۷
۵ Kimi Räikkönen FERRARI ۱:۳۵.۶۴۹ ۱:۳۳.۸۴۰ ۱:۳۳.۵۷۷
۶ Max Verstappen RED BULL RACING ۱:۳۴.۸۹۹ ۱:۳۴.۷۱۶ ۱:۳۳.۶۵۸
۷ Esteban Ocon FORCE INDIA ۱:۳۵.۸۴۹ ۱:۳۵.۱۱۳ ۱:۳۴.۶۴۷
۸ Carlos Sainz RENAULT ۱:۳۵.۵۱۷ ۱:۳۴.۸۹۹ ۱:۳۴.۸۵۲
۹ Fernando Alonso MCLAREN ۱:۳۵.۷۱۲ ۱:۳۵.۰۴۶ ۱:۳۵.۰۰۷
۱۰ Sergio Perez FORCE INDIA ۱:۳۶.۳۵۸ ۱:۳۴.۷۸۹ ۱:۳۵.۱۴۸
۱۱ Felipe Massa WILLIAMS ۱:۳۵.۶۰۳ ۱:۳۵.۱۵۵
۱۲ Daniil Kvyat TORO ROSSO ۱:۳۶.۰۷۳ ۱:۳۵.۵۲۹
۱۳ Stoffel Vandoorne MCLAREN ۱:۳۶.۲۸۶ ۱:۳۵.۶۴۱
۱۴ Romain Grosjean HAAS ۱:۳۶.۸۳۵ ۱:۳۵.۸۷۰
۱۵ Nico Hulkenberg RENAULT ۱:۳۵.۷۴۰
۱۶ Marcus Ericsson SAUBER ۱:۳۶.۸۴۲
۱۷ Lance Stroll WILLIAMS ۱:۳۶.۸۶۸
۱۸ Brendon Hartley TORO ROSSO ۱:۳۶.۸۸۹
۱۹ Pascal Wehrlein SAUBER ۱:۳۷.۱۷۹
۲۰ Kevin Magnussen HAAS ۱:۳۷.۳۹۴

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

Babak

دانش‌آموخته‌ی مهندسی مکانیک، عاشق خودرو، نویسنده و مترجم پدال

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. parsa

    ۳۰ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (167 ديدگاه)

    به امید قهرمانی مرسدس، خوبه فرمول یک چیزی مثل فرمولE نشه. حتی وقتی یدونه ماشین احتراق داخلی تولید نمی شه،یکی ارزوهام اینه ایکاش تو ده پنجاه و شصت تو امریکا بدنیا میومدم معنی ماصل کار و پونی کار واقعی رو درک کنم. عصر موتور های بنزینی حجیم کاربراتی و سوپرشارژ

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا