تویوتاهفته نامه

مقایسه نسل جدید تویوتا پرادو با لندروور دیفندر، جیپ رانگلر و فورد برانکو

در این مطلب، نسل جدید لندکروزر پرادو را با اصلی‌ترین رقبای آن در بازار آمریکا که قیمتی بین ۵۰ تا ۶۰ هزار دلار دارند مقایسه می‌کنیم.

نسل جدید تویوتا پرادو که قرار است در آمریکا با نام لندکروزر عرضه شود امروز در موزهٔ میراث لندکروزر در یوتا رونمایی شد. این خودرو که تحت عنوان سری ۲۵۰ شناخته می‌شود، برخی قطعات خود را از لکسوس GX و تویوتا تاکوما قرض گرفته است اما با قیمت پایهٔ حدود ۵۵ هزار دلار، باید با خودروهایی مثل لندروور دیفندر، فورد برانکو و جیپ رانگلر رقابت کند. پس بیایید ببینیم حداقل روی کاغذ، پرادوی جدید در برابر این رقبا چگونه خواهد بود.

در اینجا سری ۲۵۰ را با دیفندر ۱۱۰ پایه، برانکو بدلندز چهاردر و رانگلر ویلیز ۴xe چهاردر مقایسه می‌کنیم که همگی بهای نزدیکی به قیمت پایهٔ ۵۵ هزار دلاری لندکروزر دارند. مثل اکثر خودروها، پرادو از برخی لحاظ بهتر و در برخی دیگر بدتر از رقبای خود است. البته باید منتظر بمانیم و ببینیم سری ۲۵۰ در دنیای واقعی چطور عمل می‌کند تا بتوانیم برندهٔ واقعی سگمنت شاسی‌بلندهای آفرودی جدید بازار را مشخص کنیم اما مسلم است که دیفندر، رانگلر و برانکو رقیب جدیدی خواهند داشت.

ویژگی‌های آفرود

پرادو با فاصلهٔ ۲۲ سانتی‌متری از زمین ارائه می‌شود و زاویهٔ حملهٔ ۳۱ درجه، زاویهٔ فرار ۲۲ درجه و زاویهٔ شکست ۲۵ درجه دارد. این خودرو از سیستم تعلیق معمولی با طرح دو جناقی در جلو و چند اتصالی در عقب استفاده می‌کند که امکان تغییر ارتفاع از زمین را ندارد. پرادو ۴,۹۲۰ میلی‌متر طول و ۲,۱۳۹ میلی‌متر عرض دارد و فاصلهٔ محوری آن ۲,۸۵۰ میلی‌متر است. اعداد آفرودی این خودرو تقریباً هم‌سطح رقبای اصلی است به‌جز استثنائات قابل‌توجهی مثل زاویهٔ فرار چشمگیر دیفندر و زاویهٔ حملهٔ عالی رانگلر. همچنین دیفندر با تعلیق بادی هم ارائه می‌شود که این اعداد را به میزان قابل‌توجهی بهبود می‌دهد.

تویوتا پرادو

فورد برانکو

جیپ رانگلر

لندروور دیفندر

فاصله از زمین ۲۲۰ میلی‌متر ۲۱۱ میلی‌متر ۲۴۶ میلی‌متر ۲۲۶ میلی‌متر
زاویهٔ حمله ۳۱.۰ درجه ۳۵.۵ درجه ۴۱.۴ درجه ۳۱.۵ درجه
زاویهٔ فرار ۲۲.۰ درجه ۲۹.۷ درجه ۳۶.۱ درجه ۳۷.۵ درجه
زاویهٔ شکست ۲۵.۰ درجه ۲۰.۰ درجه ۲۰.۳ درجه ۲۲.۲ درجه
طول ۴,۹۲۰ میلی‌متر ۴,۸۱۰ میلی‌متر ۴,۷۸۵ میلی‌متر ۵,۰۱۶ میلی‌متر
عرض ۲,۱۳۹ میلی‌متر ۲,۱۹۰ میلی‌متر ۲,۱۰۵ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۲,۸۵۰ میلی‌متر ۲,۹۴۹ میلی‌متر ۳,۰۰۷ میلی‌متر ۳,۰۲۲ میلی‌متر

قوای محرکه

تویوتا پرادو در آمریکا فقط با یک پیشرانه عرضه می‌شود که از نوع ۲.۴ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ هیبریدی است و ۳۲۶ اسب بخار قدرت و ۶۳۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک منتقل می‌شود و امکان یدک کشیدن تا ۲۷۲۰ کیلوگرم را فراهم می‌کند.

تویوتا پرادو

فورد برانکو

جیپ رانگلر

لندروور دیفندر

پیشرانه ۲.۴ لیتری I4 توربو هیبریدی ۲.۷ لیتری V6 توئین توربو ۲.۰ لیتری I4 توربو هیبریدی ۲.۰ لیتری I4 توربو
قدرت ۳۲۶ اسب بخار ۳۳۰ اسب بخار ۳۷۵ اسب بخار ۳۰۰ اسب بخار
گشتاور ۶۳۰ نیوتن متر ۵۶۳ نیوتن متر ۶۳۷ نیوتن متر ۴۰۰ نیوتن متر
ظرفیت یدک کشی ۲۷۲۰ کیلوگرم ۱۵۹۰ کیلوگرم ۱۵۹۰ کیلوگرم ۳۵۰۰ کیلوگرم
قیمت حدود ۵۵ هزار دلار ۵۵,۲۲۰ دلار ۵۶,۵۳۰ دلار ۶۲,۰۷۵

تجهیزات آفرود

تویوتا پرادو به‌صورت استاندارد با کنترل پایین رفتن از شیب و کرال کنترل ارائه خواهد شد درحالی‌که تیپ میانی از آنتی‌رول بار قطع شونده و سیستم مالتی‌ترین هم بهره می‌برد. برانکو بدلندز هم در جلو به آنتی‌رول بار قطع شونده مجهز است و از سیستمی بنام دستیار پیچیدن تریل هم برخوردار است که برای بهبود توان مانور دهی خودرو، ترمز چرخ عقب را فعال می‌کند. قفل دیفرانسیل‌های جلو، مرکزی و وسط هم به‌صورت استاندارد در برانکو بدلندز ارائه می‌شوند.

جیپ رانگلر ویلیز با اکسل‌های صلب جلو و عقب، قفل‌های دیفرانسیل مرکزی و عقب و زاویای آفرود و فاصلهٔ چشمگیر از زمین عرضه می‌شود اما برای بهره‌مندی از آنتی‌رول بار قطع شونده باید سراغ نسخهٔ روبیکان ۶۲,۹۷۵ دلاری رفت. لندروور دیفندر ۱۱۰ در تیپ پایهٔ S به‌صورت استاندارد به گیربکس کمی ضریب سنگین و قفل دیفرانسیل مرکزی مجهز است درحالی‌که برای داشتن سیستم مدیریت مسیر باید پکیجی ۲,۳۵۰ دلاری را سفارش داد که کروز کنترل سرعت پایین و سیستم تعلیق بادی را هم به همراه دارد. دیفرانسیل عقب فعال هم بخشی از یک پکیج ۱,۵۵۰ دلاری است.

جمع‌بندی

هرچند تویوتا لندکروزر پرادو ویژگی‌ها، مشخصات و تجهیزات قابل‌توجهی را با قیمت پایهٔ ۵۵ هزار دلاری ارائه می‌کند اما قطعاً کار سختی در بازار خواهد داشت. کسانی که خواهان پرداخت کمتر هستند می‌توانند برانکوی ارزان‌تری را با پکیج ساسکواچ سفارش دهند که همان تجهیزات آفرود بدلندز را ارائه می‌کند. در رانگلر هم می‌توان سراغ نسخه توانمندتر روبیکان با پیشرانه ۳.۶ لیتری V6 غیر هیبریدی رفت که با قیمت ۵۱ هزار دلار، کمی در هزینه صرفه‌جویی می‌کند. در همین حال، دیفندر ۱۱۰ هم با وجود قیمت گران، پرفورمنسی عالی در آنرود و آفرود را ارائه می‌کند؛ بنابراین، انتخاب برنده صرفاً بر اساس مشخصات روی کاغذ غیرممکن خواهد بود و باید صبر کنیم تا پرادو راهی بازار شود و آن را در برابر رقبای اصلی قرار دهیم.

کدام شاسی‌بلند آفرودی را بیشتر می‌پسندید؟

نمایش نتایج

Loading ... Loading ...

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵۵ رای
منبع
Motor1

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶۰ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (599 ديدگاه)

    پرادو انتخاب منه….نه بخاطر جدید بودنش
    بخاطر قابل اعتماد بودنش از گذشته

    موافقم 68
    مخالفم 110
    1. مردیم از خوشی

      ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1390 ديدگاه)

      الان کدوم یک از رقبا غیر قابل اعتماد هستند ؟!!
      اینا همه یلی هستند برا خودشون

      موافقم 135
      مخالفم 13
      1. net

        ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (3149 ديدگاه)

        در این مقایسه به جای تویوتا پرادو ۲۰۲۴ لکسوس gx 2024 بود بهتر بود چون ماشین رانگلر و برانکو و دیفندر لوکس هستند و لکسوس gx 2024 لوکس هست و ماشینهای تویوتا نیمه لوکس اقتصادی هستند

        موافقم 20
        مخالفم 82
        1. net

          ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (3149 ديدگاه)

          اگر این مقایسه بخواهیم از لحاظ آفرودی لوکس حساب کنیم لکسوس gx ۲۰۲۴ و تویوتا پرادو ۲۰۲۴ در این مقایسه جای نخواهد گرفت و به جای انها تویوتا اف جی ۲۰۱۸ و سوزوکی جیمی که آفرودی نیمه لوکس هستند قرار می گرفت بهتر بود چون رانگلر و دیفندر و برانکو و تویوتا اف جی و سوزوکی جیمی ساخته شده اند برای افرود و لکسوس gx ۲۰۲۴ و پرادو ۲۰۲۴ نیمه افرود هستند و بیشتر برای خیابان ساخته شده اند.رانگلر و برانکو و دیفندر ماشین افرود لوکس هستند و تویوتا اف جی و سوزوکی جیمی ماشین افرود نیمه لوکس اقتصادی هست

          موافقم 12
          مخالفم 31
        2. حالا یکی

          ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (160 ديدگاه)

          هیچکدوم از این ماشین‌ها لوکس نیستند.
          یا برند جداگانه لوکس دارند یا تیپ خاصی از برند مادر را لوکس میزنن.
          مثلاً جیپ برند لوکس جداگانه نداره اما «تیپ لوکس» برند جیپ، «واگنییر» هست، نه رانگلر.
          «برند لوکسِ» کمپانی لندرور؛ «رنجرور» هست، نه تیپ دیفندر.
          هیچ کدوم از ماشینهای خود فورد، لوکس محسوب نمیشن. فورد ماشین‌های لوکسش را با برند لینکلن تولید می‌کنه.
          برند لوکس تویوتا هم لکسس.

          موافقم 53
          مخالفم 6
        3. net

          ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (3149 ديدگاه)

          حتی میشه بگی که رانگلر و برانکو و دیفندر ماشین آفرودی لوکس هستند و لکسوس ۲۰۲۴ gx و پرادو ۲۰۲۴ شاسی بلند نیمه آفرود خیابانی هستند و بیشتر برای خیابان ساخته شده اند و در این دسته بندی نباید استفاده شوند و باید به جای لکسوس gx و پرادو، تویوتا اف جی اخرین مدل ۲۰۱۸ و سوزوکی جیمی به عنوان ماشین افرودی نیمه لوکس اقتصادی در این مقایسه قرار می گرفت

          موافقم 8
          مخالفم 42
    2. ram1500trx

      ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (182 ديدگاه)

      پرادو واقعا ماشین عالیی هست ولی در مقابل رقبای امریکایی یا دیفندر ک خدایی اعتماده حرفی برای گفتن نداره

      موافقم 26
      مخالفم 13
    3. بنده خدا

      ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (23 ديدگاه)

      دیفندر
      پرادو
      رنگلر
      برانکو
      باتوجه ب موتور وظرفیت یدک کشی

      موافقم 9
      مخالفم 8
    4. HFball2018

      ۱۵ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      شخصا طراحی تمام مینیمال و آفرودیِ جیپ رانگلر رو خیلی دوس دارم و بنظر خودم نرم ترین سواری رو هم رانگلر داشته باشه هرچند این نظر شخصی منه و شاید در واقعیت یا نظر دیگر دوستان سه نماینده دیگه بهتر ظاهر بشن
      در کل هر سه فوق‌العاده هستن و استهلاک و عمر مفید تویوتا قطعا کمتر از سه نماینده دیگر هست مانند مثال معروف(تویوتا هرگز نمی‌میرد)

      موافقم 1
      مخالفم 1
  2. ARMAN سابق

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (453 ديدگاه)

    اینجا نوشته آفرودی
    به همین دلیل من جیپ رو انتخاب می کنم چون از همه آفرودی تر هستش
    ولی اگه در کل بود دیفندر رو انتخاب می کردم

    موافقم 67
    مخالفم 16
  3. AMANTE

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1855 ديدگاه)

    انتخاب من لندروور دیفندره مخصوصا نسخه ی 90 و اگه موتور V8 اش باشه چه بهتر.
    دیفندر بخاطر شاسی مستقل نبودن در رانندگی های روزمره شهری و….. بهتر عمل میکنه و اگه لازم شد بدون نگرانی گاهی آفرود سبک و نیمه سنگین باهاش برم.

    موافقم 48
    مخالفم 11
  4. MR.JD

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (326 ديدگاه)

    چرا احساس میکنم تویوتا بی اصالت ترین و گمنام ترین طراحی های خودشو انجام میده . این کپی آشکار از آمریکایی ها هست

    موافقم 63
    مخالفم 68
    1. Tone

      ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (3 ديدگاه)

      جی کلاس هم کپی آشکار از همه ایناس چون طبق منطق شما طراحی جعبه ای + جلو پنجره مربع + چراغ گرد داره

      موافقم 44
      مخالفم 22
      1. Alan.r

        ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (1090 ديدگاه)
        1. ARMAN سابق

          ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (453 ديدگاه)

          خواهش دوباره شروع نکن
          یه نمونه تک ساخته رو میاری وسط ادعاتم میشه
          آقا یه تولید انبوه پیدا کن بعد بیا بگو بنز قبل جیپ چون جیپ اولین آفرودر تولید انبوه رو زد که همه ( به جز یه عده متعصب ) قبول دارن این بحثو
          بعد شما یه پورتوتایپ تک ساخته میاری با یه تولید انبوه مقایسه می کنی. این درسته؟
          لطفاً اینو بپذیر که اولین ماشین آفرود تولید انبوه جهان رو جیپ زد. تمام

          موافقم 25
          مخالفم 7
  5. NAVID۰۰۹۸

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (10232 ديدگاه)

    یه انتخاب مطمئن برای خریدار که میتونه به سه بخش تقسیم بشه :
    ۱- انتخاب منطقی دیفندر هست !
    ۲- جیپ فقط برای آفرودسواران هست !
    ۳- تویوتا برای کسانی هست که میخواهند تا سال‌ها بدون مشکل از ماشینشون کار بکشند و وقتی هم خراب شد با ساده‌ترین تعمیر دوباره روبه‌راه بشه !

    من انتخابم اول دیفندر هست و سپس پرادو .

    موافقم 53
    مخالفم 24
    1. محمد

      ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1486 ديدگاه)

      انتخاب چهارم ریپلای نزدن نفر اول و شعر نسرودن

      موافقم 33
      مخالفم 31
      1. MC20

        ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (1615 ديدگاه)

        🤣🤣🤣 👏👏👏

        موافقم 14
        مخالفم 2
    2. Navid A J

      ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (3691 ديدگاه)

      نوید جان دقیقا میانگین همه ی این ها میشه فورد برانکو. ب جز مصرف بالاش، ایراد دیگه ای نداره. قابلیت اطمینانش هم از دیفندر بیشتره. برام جالبه علاقه زیادی هم بین خانم ها داره. هنوز تست درایو پرادو بیرون نیومده ولی بین سه رقیب دیگه، شخصا برانکو رو انتخاب میکنم. از نزدک هم ماشین جذابیه ک اصالت و سنتی بودن خودشو داره.

      موافقم 16
      مخالفم 1
  6. R@min

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1679 ديدگاه)

    تویوتا باید بیشتر مایه میزاشت و از همون اول تریم TRD با این قیمت عرضه می کرد.

    موافقم 28
    مخالفم 5
    1. phonix

      ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1798 ديدگاه)

      تویوتا پول خیلی خیلی دوست داره

      موافقم 21
      مخالفم 3
  7. Arshia m3csl

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1017 ديدگاه)

    دیفندر عالیه هم لاکچریه و هم با ابهته و هم قوی و زیباست و طراحی مافیایی داره👌🏽🌹

    موافقم 36
    مخالفم 11
  8. مردیم از خوشی

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1390 ديدگاه)

    من فقط بخاطر ظاهر دیفندر را انتخاب می‌کنم درسته یکم گرون تره ولی لامصب خیلی شیکه

    موافقم 27
    مخالفم 4
  9. TOYOTA HERITAGE

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    هیچکس دلش نمیخواد بعد از ۱۰ هزار کیلومتر کارکرد مشکل برقی واسش پیش بیاد و پشت آمپر ماشینش بشه پر از ارور و چک لایت

    هیچکس دلش نمیخواد تو سرعت بالای ۸۰ تا فرمون و کل ماشینش به لرزش بیوفته و پلاستیک های خشک و درست نچسبیده کابین ماشینش سر و صدا ایجاد کنن و البته صدای باد رو فراموش نکنیم

    هیچکس دلش نمیخواد سقف ماشینش چکه کنه یا اینکه سوپاپ موتور ماشینش بیوفته تو سیلندر یا اینکه موقع استفاده از سیستم های ماشین یه دفعه دیفرانسیل خرد بشه و یا روغن ریزی داشته باشه

    ولی همه دوست دارن بعد هر بار زدن دکمه استارت ماشینشون روشن بشه

    همه دوست دارن جز لوازم مصرفی ماشینشون خرجی نداشته باشه

    همه دوست دارن ارزش ماشینشون بعد یه سال نصف نشه

    البته مورد خاصی مد نظر نیست ها همینجوری گفتم ( هر چقدر دوست دارید دیس لایک بدید )

    پرادو تو آمریکا بازه بین ۴رانر و سکویا رو پر خواهد کرد و حداقل سالی ۳۰ تا ۴۰ هزار تا فروش خواهد داشت + ۴رانر هم ماشین نزدیکیه و انتخاب بینشون بستگی به سلیقه مشتری داره

    دوستان کارشناس و مجله های جایزه بده نگران نباشن تویوتا کارشو خوب بلده بیشتر از همه هم مشتریاشو میشناسه

    محض اطلاع دوستان ، باید یادآوری کنم خیلی قبل تر از اینکه لندروور جدید رونمایی بشه یا فورد برانکو رو برگردونه ، تویوتا مدل FJ کروزر رو داشت که از FJ40 الهام گرفته بود الان هم این مدل از مدل محبوب FJ62 الهام گرفته

    موافقم 35
    مخالفم 37
    1. مازیار

      ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (819 ديدگاه)

      اگه اون “هیچکس” ها که به وفور هم گفتید مفهومی داشته باشه، پس باید اون سه برند که مورد خاصی نبود جمعا فروش صفر رو تجربه کنه

      موافقم 33
      مخالفم 3
    2. مجتبی .

      ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1169 ديدگاه)

      توبرنامه نجات خودرو رفته بودن سراغ یک انگلیسی که fj40داشت بعد از کلی گفتگو گفت یه مثلی هست که میگن دیفندر هرجا که بخوای تورو میبره اما تویوتا برت هم میگردونه. میتونین توقسمت بازسازیfj40خودتون ببینین.

      موافقم 22
      مخالفم 16
      1. مازیار

        ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (819 ديدگاه)

        جرمی کلارکسون هم در انتهای آخرین قسمت از برنامه ای که عرض آمریکای جنوبی رو با همون تیم سه نفری طی کردن و جیمنی و لندکروز موفق به تموم کردن کل مسیر نشدن از پشت فرمون رنجروور گفت:
        نتیجه میگیریم که غیر قابل اعتماد ترین اتومبیل دنیا هنوزم قابل اعتماد ترین اتومبیل دنیاست
        رسانه کلا همینه … ببین و بگذر

        موافقم 31
        مخالفم 9
        1. مجتبی .

          ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (1169 ديدگاه)

          والبته وقتی خودشو کشت تا هایلوکس روازکاربندازه

          موافقم 14
          مخالفم 9
        2. مازیار

          ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (819 ديدگاه)

          هایلوکسی در بین نبود

          موافقم 8
          مخالفم 9
        3. net

          ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (3149 ديدگاه)

          مازیار
          هایلوکس وانت هست چرا بیا در این مقایسه!

          موافقم 5
          مخالفم 10
    3. مازیار

      ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (819 ديدگاه)

      و در مقابل
      افرادی هستن که دوست دارن ماشینی که سوارش میشن هیجان انگیز باشه، شیک و خوش استایل باشه، که ظاهرا تعدادشون نه هیچکس، که سالی چند صد هزار نفره

      موافقم 19
      مخالفم 4
      1. مجتبی .

        ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (1169 ديدگاه)

        بله کاملا حرفتون درسته ودردنیای آزاد افراد مختلف باسلایق متفاوت سراغ هرکدوم میرن همونطور که یک انگلیسی تویوتا میخره یک ژاپنی هم دیفندر. من تجربه سواری هیچکدوم ازاون سه تا روندارم ولی باپرادو ۲۰۰۸ چندبارتا معدن شخصی رفتم مجموع شهر جاده وآفرودش واقعا خوب بودوواقعا ایرادی ندیدم ولی شاید اگه امکان سوارشدن باقی روداشتم جذب اونا میشدم. درهرصورت بازار دنیای آزاد ملاک خوبیه وباید دید ازکدوم بیشتراستقبال میشه.

        موافقم 13
        مخالفم 3
    4. MC20

      ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1615 ديدگاه)

      میراث تویوتا جان ، لذت بردم … پاینده باشی 👏👏👏

      موافقم 8
      مخالفم 2
  10. HR3

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (228 ديدگاه)

    مطابق بررسی اکثر مجلات معتبر از سوابق این خودروهها :
    رانگلر تو آفرود خداست ولی تو جاده یه کم خشن و خشکه و استهلاکشم کم نیست
    دیفندر تو راحتی و لوکس بودن خداست اما هزینه نگهداری به شدت بالایی داره
    برانکو یه دیفندر ارزان با توانایی های خوب آفروده ولی باز تو بحث استهلاک ضعیفه
    اما پرادو یه محصول کاربردی و فوق العاده کم استهلاک برای اکثر نقاط کره زمینه
    اما انتخاب من :
    فونیکس تیگو 7 پرومکس 1 ترابایت 😎

    موافقم 37
    مخالفم 8
    1. ‌ ‌

      ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (3287 ديدگاه)

      من گوشی تیگو ۸ پرومکس دارم گوشی من از گوشی تو جدید تره😐😐😐😐😐😐😐😐😛

      موافقم 17
      مخالفم 0
    2. MC20

      ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1615 ديدگاه)

      کاربر HR3 : 🤣🤣🤣 👏👏👏

      موافقم 6
      مخالفم 2
  11. مهدی

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1597 ديدگاه)

    پرادو اگر قابلیت خارج جاده و دوام
    دیفندر اگر بحث زیبایی و کیفیت سواری باشه

    موافقم 17
    مخالفم 3
    1. GMA

      ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (743 ديدگاه)

      چطور مشخص شد نسل جدید تویوتا هنوز هم مثل گذشته آخرت دوامه؟
      حداقل اجازه بدید وارد بازار بشه بعد!!!
      من نمیگم بی دوامه ولی هنوز هیچ چیز مشخص نشده.

      موافقم 19
      مخالفم 5
  12. TRD PRO

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    پرادو نه متخصص آفروده مثل رانگلر . نه لوکس بودن و راحتی دیفندر رو داره . اما پرادو طیف بین این دو تا رو پوشش میده همراه با ویژگی هایی مثل دوام بالا و هزینه نگهداری کمتر . و اکثر مردم هم لزوما آفرودر حرفه ای نیستن و نمیخوان هر روزه مسیر سنگلاخ و بیراهه و … برن . در حد نرمال و متعارفه . از طرفی این طراحی و این کلاس خودرو تو امریکا طرفدارای خیلی زیادی داره و میشه بهش امیدوار بود .

    موافقم 23
    مخالفم 7
  13. Alan.r

    ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1090 ديدگاه)

    رانگلر رو به همشون ترجیح می‌دهم
    طراحیش خیلی کلاسیک و زیباست
    مشخصات فنی همشون خوبه ولی از نظر آفرود برانکو و جیپ با اختلاف بهترن
    در کل تویوتا با این قیمت ارزش خرید چندانی نسبت به رقبا نداره

    موافقم 17
    مخالفم 8
    1. phonix

      ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1798 ديدگاه)

      داخل تویوتا از نظر طراحی از همه بهتره ولی متریال نه
      رانگلر یه مشکل داشته باشه کابینشه

      موافقم 4
      مخالفم 9
  14. GMA

    ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (743 ديدگاه)

    انتخابم دیفندر
    طراحی دیفندر خیلی بالاتر از سایرین هست و در سطح دیگه ای قرار داره، بی نهایت جذابه
    در ضمن بنظرم طراحی تویوتا اونقدر که همه جبهه گرفتن ناجور نیست واقعا…

    موافقم 24
    مخالفم 5
    1. phonix

      ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1798 ديدگاه)

      دوستان دارن میگن چرا شبیه اتاق 300 نیست :) با این توجه که تویوتا بدبخت از اول ومده گفته اینو از روی مدل قبلی بازار امریکا اومدیم زدیم ولی همه میگن قیافش بی هویته :)))))))))

      موافقم 10
      مخالفم 2
  15. مهردادکمال

    ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1830 ديدگاه)

    بزارین یک میلیون کیلومتر یا ۱۰سال از عمرشون بگذره بعد مقایسه کنین.
    این برای کشوری که ماشین کالای سرمایه ایه و کسی ماشین خارجی بخره حالا حالا نمیفروشه حسابی دلال روی ماشین های ده سال کارکرد خارجی جولان میده بهترین آزمون هست!
    بله اینجا ایرانه

    موافقم 10
    مخالفم 2
    1. blackwing

      ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (893 ديدگاه)

      داداش کسی که ماشین ۱۰ سال پیش رو میخره توی امریکای شمالی تقریباً قشر ضعیف و یا با تملک مالی پایین حساب میشه ! پس دور ایران رو خط بکش چون وضعیت اینجا با همه جای دنیا فرق داره و ملاک نیست ، ملاک بازار امریکاست جایی که اکثر مردمش نهایتاً بعد از یک سال استفاده از آخرین مدل پرچمدار اپل یا سامسونگ به راحتی میرن یه مدل جدید رو میخرن🤷🏻‍♂️🤦🏻‍♂️

      موافقم 5
      مخالفم 1
  16. Anti Tesla

    ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (618 ديدگاه)

    لندروور دیفندر

    موافقم 13
    مخالفم 4
  17. blackwing

    ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (893 ديدگاه)

    بیاین قبول کنیم زیبایی نمای پشت لندروور رو هیچکدوم ندارن

    موافقم 20
    مخالفم 2
  18. AMIN JAFARI

    ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (123 ديدگاه)

    جیپ رانگلر همیشه مترادف بوده با افرود

    شما فقط جدول مقایسه زاویه حمله و فرار را نگاه کنید تا متوجه شین جیپ رانگلر چقدر خفنه

    موافقم 8
    مخالفم 3
  19. ram1500trx

    ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (182 ديدگاه)

    تو این مطلب نوشته افرووووووووود
    تو این ۴ مدلی ک پیشنهاد شده ۲ مدل امریکایی واقعا ژن افرود سرسخت خوبی دارن وحرف اول میزنن حالا انتخاب سلیقه ای هست. دیفندر افرودر سختی نداره مثه اونا ولی قابل تأمل هست میشه گفت افرودر نرم و اشرافی هست.پرادو هم افرودر سرختی مثه امریکایی ها نیست و افراد متوسط رو به پایین جامعه آمریکا رو هدف گرفته.

    موافقم 5
    مخالفم 0
    1. net

      ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (3149 ديدگاه)

      ram1500trx
      نظرت خوب بود تقریبا مثل نظر من بود و به درستی اشاره کردی دیفندر ماشین افرود لوکس اشرافی هست.رانگلر و برانکو ماشین افرود لوکس هستند و مخصوص افرود ساخته شده اند و نماد افرود هستند.تویوتا اف جی و سوزوکی جیمی ماشین افرود نیمه لوکس اقتصادی هستند. لکسوس gx و پرادو شاسی بلند هستند و بیشتر برای جاده اسفالت ساخته شده اند و قابلیت و افرودش کمتر هست نسبت به بقیه ماشینهای دیگر که اسم بردم

      موافقم 7
      مخالفم 3
  20. ماشینباز سابق

    ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    نمیدونم چرا قیافه جلوییش هم شبیه جیپ هست هم شبیه دیفندر هم شبیه برانکو

    موافقم 3
    مخالفم 0
  21. 18:45

    ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (472 ديدگاه)

    اول دیفندر
    بعد پرادو انتخابم هست.
    جیپ خداییش با اون قیافه تکراریش واقعا خسته کننده شده اگرچه که طرفداراش میگن اصالت طراحی رو نخواستن از بین ببرن…
    برانکو هم اون جور که انتظار داشتم نتونست موفق ظاهر بشه و زود محصولی خسته کننده شد…

    موافقم 3
    مخالفم 4
  22. آرمین

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (16 ديدگاه)

    پرادو معمولا همیشه تو بازار ایران و جلو چشممون بوده و خیلی با ما عجینه و میشه گفت کاملا شناخته شده است ، لندروور را هم تک و توک دیدیم و نسباتا شناخت داریم ، ولی متاسفانه ۴۰ ساله با جیپ و فورد قهر کردیم ولی اونا تو دنیا بودن و هستن و خیلی هم محبوب هستن ، ولی چندین ساله ما بغیر از گذر موقت های آمریکائی تجربه چندانی از این کمپانیهای معظم نداریم ، عرض پوذش از کلیه اساتید محترم لطفا این جور نظر خواهی ها را از ایرانیان عزیز که گرفتار محدودیت هستن نپرسین و ملت را بیشتر از این آزار ندهید

    موافقم 3
    مخالفم 0
  23. آرمین

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (16 ديدگاه)

    این نظر سنجی اشتباهه ، رنگلر و برانکو را نیاید با پرادو و دیفندر مقایسه کرد ، در این کلاس اس یو وی باید جیپ گراند چروکی و فورد اکسپلورر را به عنوان نمایندگان این خورو سازها با پرادو و دیفندر مقایسه کنید و حتما نتایج تغئیر خواهد کرد .

    موافقم 1
    مخالفم 0
  24. هرمز مستوفی

    ۱۶ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (8 ديدگاه)

    سلام سال 1939 شرکت آمریکن موتورز خودروی جیپ ویلیز را برای جنگ جهانی دوم و به سفارش ارتش آمریکا ساخت . اولین خودروی کمک دار یا SUV . همان که در ایران بنام جیپ جنگی مشهور است . در خونه ما 55 سال جیپ شهباز شش سیلندر یا CJ7 , لندرور کلاسیک و بعدشم جیپ کاام بود با هرسه این ماشین ها هرجا که اراده کردیم ، رفتیم . اینها خودرو های خارجی هستن . نباید نسبت به آنهاتعصب داشت . من دعا میکنم شما جوون ها دست بدست هم بدهید و یک کمک دار از همه این برند ها بهتر را بسازید و نام زیبای دماوند را برآن بگذارید .

    موافقم 0
    مخالفم 1
  25. هرمز مستوفی

    ۱۸ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (8 ديدگاه)

    سلام از نظر اصالت طراحی مرسدس بنز و ب،ام،و و آلفارومِو بی رقیب هستن و الحق حرف زیبایی را تمام کردن .این کارخانه ها با داشتن واحدهای تحقیقات و بروز شده هزینه های زیادی برای ارتقای کیفیت و اصالت خودرو بخرج میدهند .اکثر خودروهای کمکدار خودروی نظامی بوده اند . از این دست میتوان از نیسان پاترول ، اوواز ، بنز ، هاموی ، هامر ، لندرور دیفندر کلاسیک و … نام برد .

    موافقم 0
    مخالفم 1
  26. هرمز مستوفی

    ۲۰ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (8 ديدگاه)

    سلام آقا امیر چنین مقالاتی بسیار بحث انگیز هستن در بین ایرانی ها آنهم بدلیل اینکه جوانان مشتاق ، با عرضه و با لیاقتی داریم .بنده رانندگی را با لندرور کلاسیک انگلیسی که پنل کیلومتر و درجات آن در وسط داشبرد و شستی استارت ، پایی و در کنار پدال گاز بود یاد گرفتم .از آن روز حدود پنجاه سال میگذره و شغلم مکانیک خودروهای کمک دار هست .جیپ بعنوان اولین تولید کننده انبوه کمک دار به صورتی که میشناسیم هست .در این مدل رانگلر سه دیفرانسیل هست . دوتا روی محور ها و یکی مابین میل گاردان های جلو و عقب و باعث میشه که خودرو بتواند بدون مصرف سوخت بیشتر همیشه با سیستم 4WD حرکت کند . یک ماشین کمک دار باید دسته دنده کمک کلاسیک داشته باشه . چرا که تجربه نشان داده کمک های الکتریکی در هوای سرد و مرطوب برفک زده و درست کار نمیکنند .و دیگری اینکه اگر خدای ناکرده در بیراهه گرفتار شوید این رانگلر است که جان شما را نجات میدهد . البته از این بابت تجربه شخصی را عرض کردم و در کنار آن دیفندر کلاسیک هم هست ( پاژن ) .تجربه نشان داده ماشین هرچقدر لوکس بشه از توانایی هاش کاسته میشه .همه دوستان شورولت بلیزر را بخاطر دارند . محکم ، شیک ، بادوام و هرجا که رانگلر میرفت ، بلیزر دو برابر میرفت . ببخشید تجربه پنجاه سال رانندگی با SUV را عرض کردم و تعصبی ندارم .

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا