تویوتا

فراخوان 102 هزار تویوتا تاندرا و لکسوس LX600 به خاطر خرابی پیشرانه

تویوتا برای ۱۰۲ هزار دستگاه خودروی مجهز به پیشرانهٔ ۳.۴ لیتری V6 توئین توربو فراخوان صادر کرده است. این فراخوان شامل تویوتا تاندرا و لکسوس LX600 می‌شود.

اسناد NHTSA نشان می‌دهد که تویوتا اولین گزارش از کار افتادن پیشرانهٔ V6 جدید خود در آمریکا را در اوایل مارس ۲۰۲۲ دریافت کرده است. تحقیقات نشان داد که این پیشرانه یاتاقان زده است. در جولای ۲۰۲۲ نیز گزارش دیگری به آسیب دیدن یاتاقان‌های این پیشرانه اشاره کرد. تا سپتامبر ۲۰۲۳ گزارشات خرابی این موتور به‌طور نگران‌کننده‌ای افزایش پیدا کرد. تحقیقات تویوتا مشخص کرد که این مشکل به خاطر باقی ماندن براده‌های ناشی از ماشین‌کاری فرایند تولید در داخل موتور رخ داده است.

اگر این براده‌ها به یاتاقان‌های اصلی میل‌لنگ بچسبند، یاتاقان‌ها ممکن است از کار بیفتند که این می‌تواند منجر به ناک زدن، خشن کار کردن، استارت نخوردن یا از دست رفتن قدرت پیشرانه شود. از دست رفتن قدرت در سرعت‌های بالا نیز می‌تواند باعث تصادف شود. این موتور که V35A نام دارد، با قدرت‌های متفاوتی در تویوتا تاندرا و لکسوس LX600 ارائه می‌شود. هرچند نسخهٔ هیبریدی تاندرا هم از همین پیشرانهٔ V6 استفاده می‌کند اما این فراخوان فقط شامل نمونه‌های بنزینی می‌شود و نسخهٔ هیبریدی را شامل نخواهد بود. طبق اسناد NHTSA، از می ۲۰۲۴ تویوتا مجموعاً ۹۹۰ گزارش در مورد خرابی این پیشرانهٔ V6 فقط در ایالات‌متحده دریافت کرده است.

تویوتا هنوز حرفی در مورد راه‌حل تعمیر خودروهای مشکل‌دار نزده و هم‌اکنون در حال بررسی موضوع است اما احتمالاً باید پیشرانه تعویض شود. این شرکت تا اواخر جولای به مالکان اطلاع خواهد داد و خودروهای مشکل‌دار بدون هیچ هزینه‌ای تحت گارانتی تعمیر خواهند شد. تاندراهایی که بین ۲ نوامبر ۲۰۲۱ تا ۱۳ فوریهٔ ۲۰۲۳ و لکسوس‌هایی که از ۳۰ جولای ۲۰۲۱ تا ۲۵ نوامبر ۲۰۲۲ تولید شده‌اند با این مشکل مواجه هستند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۰ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۱۷ دیدگاه‌ها

  1. ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (4718 ديدگاه)

    هی میگم نزار اینا رو وسط خرداد
    خوشتون میاد بچه ها رو با هم درگیر کنید
    شما اگه ناظم مدرسه بودید کاری می‌کردید تمام بچه های مدرسه بریزن سر همدیگه و همدیگه کتک بزنن الان هم تو سایت ریختن سر همدیگه و هر روز هم یکی از این مطلب ها میزارین نمیگین بچه ها دارن امتحان میدن خیلی کار بدیه کار شما
    یکم حیا…

    موافقم 18
    مخالفم 8
    1. Ehsan

      ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (608 ديدگاه)

      جنابعالی اون موقع که خبر منفی برای کره ای ها میومد که خوب وسط درگیری فعال بودی،حالا که عکسش شد فاز رئیس قوه عدلیه برداشتی

      موافقم 12
      مخالفم 11
      1. ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (4718 ديدگاه)

        من فعال بودم؟
        تو نمیدونی من چقدر فیک تو این سایت از خودم دارم بلاخره هر کپی با ارزشی یه فیک از خودش داره

        موافقم 3
        مخالفم 11
        1. ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (4718 ديدگاه)

          سلطان فقط ماشین کره ای ژاپنی و هایما 7x و لامبورگینی و بوگاتیو و پژو پارس و بس💪🥤

          موافقم 6
          مخالفم 9
        2. ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (4718 ديدگاه)

          آمریکایی ها و اروپایی ها هم بدک نیستن …

          موافقم 4
          مخالفم 3
      1. پیام

        ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (1976 ديدگاه)

        ما نگفایم کره ای یاتاقان نمیزنه ولی این متن ها برای امثال تو هست که دیگه از ژاپن بت نسازی!!! شنا حدیدترین مدلتون تو سال ۲۰۲۴ یاتاق زده 😂😂😂😂😂 با تکتولوژی روزتون!!!

        موافقم 11
        مخالفم 9
        1. ناخدا

          ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (360 ديدگاه)

          ای ول پس قبول داری که کره ایها یاتاقانی هستن 😂😂😂😂 اصلاً معلوم نیست و هیچکس نمیفهمه که پیام و Killer و car love و Eehsan و چندین و چند اکانت دیگه همگی یک نفر و در واقع همون پیام هستن 🤪

          موافقم 8
          مخالفم 6
        2. FY

          ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (290 ديدگاه)

          آفرین ….. دقیقا ….. راستی چاپون فن هایی که ماشین های کره ای رو مسخره می کردند حالا بخاطر فراخوان ها وقت سر خاروندن هم ندارن و آرزوی داشتن یه لاستیک ماشین های کره ای رو می کنن🤔

          موافقم 3
          مخالفم 6
      2. A Sus man

        ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (31 ديدگاه)

        ای بابا نامردیه داستان رنگ رو نگفتی🤭🤭
        https://www.pedal.ir/hyundai/hyundai-genesis-peeling-paint/

        موافقم 2
        مخالفم 0
    2. Ahmad

      ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (154 ديدگاه)

      (خودروهای مشکل دار بدون هیچ هزینه ایی تعمیر خواهند شد) واقعا تویوتا دمش گرم که شونه خالی نمیکنه و حواسش به همه چیز هست که مشتری ها دلخور و ناراضی نباشن این هم بدونید که این جور ماشینا به شدت تحت استفاده قرار میگیرن به هر حال طبیعیه ممکنه خراب بشه الان پدر من که پژو پارس داره ۱۵۰هزار تا راه رفته یک بار هم یاتاقان نزده یعنی پژو از تویوتا بهتره مسلما خیر چون پدر من با ماشین فقط رفته سر و کار و اومده همون بوگاتی اش هم نگاه نکنید که مالکانش چون استفاده نمیکنن که خراب نمیشه وگرنه اون هم تحت شکنجه قرارش بدی ممکنه یاتاقان بزنه

      موافقم 11
      مخالفم 9
      1. JaMsHiD-R1988

        ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (1898 ديدگاه)

        داداش مشکل داره پیشرانه ربطی به نوع استفاده نداره
        من که قبول کردم مشکل داره پیشرانه و تویوتا هم دمش گرم درست کرد .

        ولی بعضیا موقعی که فراخوان کره ای ها میاد جوری که انگار یه رگشون کره ای باشه جبهه میگیرن
        همیشه گفتم فراخوان از هیچ شرکتی کم نمیکنه . ولی با بعضیا که از این موضوع سو استفاده میکنند باید مثل خودشون باهاشون حرف زد .
        وگرنه من که کره ای ها بهم حمله نکردن که با فراخوانشون مشکل داشته باشم . ولی با خود فداییان سئول باید مثل خودشون رفتار کرد

        موافقم 4
        مخالفم 6
    3. پیام

      ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1976 ديدگاه)

      میدونین چرا امیر با اکانتای ناخدا و عکس یو اس بی و … مباد کامنت میذاره؟! چون روز به روز دیسلایکایی که بهش دادن بیشتر شد و … قضیه درومد! ببیتید چه قدر باید یه فرد پوچ باشه!!!
      برای من اهنیتی نداره دیسلایک بزنن. میام حرف خودم رو کوبنده میگم و ثابتم میشه ولی بعضیا واقعا چه قدر بیچاره هستن!!!!!

      موافقم 2
      مخالفم 12
      1. Godziila

        ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (67 ديدگاه)

        همه مثل تو نیستن

        موافقم 5
        مخالفم 0
    4. NAVID@@98

      ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (529 ديدگاه)

      هر ماشینی براده های آهن تو کارتل و روغنشون جم میشه که فیلتر روغن جمش میکنه اگه بیشتر هم بشه با فیلتر روغن مغناطیسی و آهنربا و … جم میشه !!!!!!!!!!

      ولی این مورد که باعث شده موتور تویوتا یاتاقان بزنه و خراب بشه و بسوزه
      به سَبَبِ فشاری یه که به موتور میاد به سَبَبِ توربو شدن موتور ها و فشار آمدن به قطعات و تحت فشار قرار گرفتن آلیاژ ها و قطعات داخلی موتور به مرور ضعفش را نشون میده و یاتاقان میزنه و خراب میشه شاید اگه آلیاژ قوی تری میزاشتن یاتاقان نمیزد ولی خب نتونستن یا برنامه هاشون چیه هرچیه به من چه!!!!!!!!!!!🤦🤷

      موافقم 10
      مخالفم 8
      1. Ahmad

        ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (154 ديدگاه)

        (اگر آلیاژ قوی تر میزاشتن یاتاقان نمیزد)
        داداش تویوتا خدای آلیاژه مگه فکر کردی ژاپن مثل المان و امریکایه که آلیاژ خوب کار نزاره تکنولوژی که ژاپن تو آلیاژ داره برای اروپایی ها قفله

        موافقم 2
        مخالفم 10
        1. NAVID@@98

          ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (529 ديدگاه)

          اتفاقا 👑🥇خدای آلیاژ و خدای هرچیز خوب همیشه در هر چیز بهترین و اول اروپا و آمریکا هستن که خدای آلیاژ و خدای هرچیز خوب همیشه در هر چیز بهترین و اول هستن👑🥇

          کجای کاری شما اقا 😂
          تکنولوژی فولاد ۱۲.۵ گیگاپاسکالی آمریکا برای یا با کیفیت ترین و پیشرفته ترین فولاد های جهان در بهترین کارخانه فولاد جهان تیسن کورپ آلمان در جهان اثبات شدست با فاصله زیاد نه نظر تو یکی 😂 آلیاژ های فوق پیشرفته و فولادهایی که اونا دارن مثل برای بد چین ژاپن کره بد برای همشون قفله اونا که آلیاژ بد کار بزارن یا نتونن کار بزارن!!! این ها چیز هایی هستند که از آوردن آیات مشابهش عاجزید پس نظر تعصبی ندهید که جوابت داده میشه و فکر اشتباه نکنید😂!!!!

          موافقم 6
          مخالفم 4
        2. NAVID@@98

          ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (529 ديدگاه)

          اینم متن اون حقیقتی که گفتم که نگید این .. شعر میگه فقط بخون تا کامروا شوی 😂

          بچه ها👈 خدای فولاد خدای فولاد 👉 بچه ها
          این تیتر عنوانِ خبرشِ که خوتونم سرچ کنید میاد:
          (ساخت سخت‌ترین فولاد جهان/ تحمل 12.5 گیگا پاسکال فشار بدون شکستگی در آمریکا ) خدای فولاد اینه 👉

          متن توضیحات:
          محققان موفق به ساخت ابرفولادی شده‌اند که می‌توان از آن برای محافظت از ماهواره‌ها در برابر شهاب‌سنگ‌ها، حفاری در سنگ‌های مستحکم و حفر تونل‌ها استفاده کرد.

          براساس گزارش دیسکاوری، دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا، سن‌دیه‌گو می‌گویند این آلیاژ فولادی جدید می‌تواند فشاری بیش از 12.5 گیگا پاسکال یا 125 هزار اتمسفر فشار را تحمل کند بدون اینکه کوچکترین شکستگی در آن ایجاد شود.

          در مقایسه فولاد ضد‌زنگ از محدودیت تحمل فشاری برابر 0.2 گیگا پاسکال برخوردار است،‌درحالی که مقاومت کاربید تنگستن (سرامیکی فوق مقاوم که از آن در زره‌های جنگی استفاده می‌شود) مقاومتی برابر 4.5 گیگا پاسکال دارد. تنها جسمی که از این فلز جدید‌ سخت‌تر است الماس است که استفاده از آن برای ساخت تجهیزات چندان مقرون به صرفه‌نیست. ( که البته در این خصوص یک آلیاژ فلزی سخت تر از الماس هم ساخته شده )

          به گفته محققان در این فولاد از موادی استفاده شده که در فولاد‌های عادی نمی‌توان آنها را یافت. موادی از قبیل بورون،‌تنگستن، سیلیس، و تمامی این مواد باعث می‌شوند ساختار بلوری شکل از بین رفته و فلزی بی‌شکل به وجود بیاید. فلزهای بی‌شکل گروهی از فلز‌ها هستند که تولید آنها از چندین دهه پیش آغاز شده‌است،‌ فلزهایی بسیار مقاوم و سخت هستند.

          فولاد جدید از بخش‌هایی برخوردار است که اتم‌های آهن و کربن در آنها بی‌نظم است و در بخش‌هایی دیگر حالت بلوری دارد. علاوه بر کارایی‌های جنگی و نظامی که وزارت دفاع آمریکا برای این فولاد در سر می‌پروراند، از آنجایی که این فلز جدید ضد‌زنگ است می‌توان از آن برای ساخت زیردریایی‌ها و کشتی‌ها نیز استفاده کرد.!!!!!!!!!!

          بزرگترین کارخانه فولاد جهان هم کارخانه آرسلور میتال قدرت بلامنازع فولاد جهان مربوط به کشور لوگزامبورگ ( اروپا ) هست تازه این یکی شونه چندین کارخانه دیگه در کشورهای دیگه اروپا یی و آمریکا هست که اونا هم بازم درمجموع بزرگترین و بهترین اپلیکیشن‌ اول میشن!!!!!!!!!!! توضیحات بیشتر برای چه 🤩

          موافقم 6
          مخالفم 2
    5. ممد ژانگولر

      ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (3873 ديدگاه)

      چی بگم اوندفعه ها انفجار خودروهای ژاپنی ایندفعه یاتاقان زدن موتوراشون و در آینده از دست دادن جایگاه فروش جهانی و واگذاری به آلمان و کره و چین . میگن کره زمین گرده اینه ها . اون وقت تو ایران سر اینچیزا مثل سگ و گربه میوفتن به جون هم انگار کارخونه باباشونه . باید چشمهارو با آب معدنی شست و جور دیگر نگریست .

      موافقم 3
      مخالفم 3
  2. P

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (292 ديدگاه)

    پدال جان اینجور مواقع باید یه ظرف تخمه هم انتهای مقاله ،برای اونا که میان کامنت بخونن بزاری

    موافقم 17
    مخالفم 3
  3. 18:45

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (513 ديدگاه)

    😐😐😢
    ولی جالب اینجاست که این موتورها بخاطر توربو شدن مشکل پیدا نکردن، چون همگان لحظه شماری میکردن پیشرانه های جدید تویوتا بخاطر توربو شدن فراخوان بدن ولی بخاطر بُراده های لعنتی این اتفاق افتاد…
    در کل برام خوشایند نیست که مهندسان تویوتا چطور پی به وجود این براده ها نبردن و بیشتر باید حواس جمع میذاشتن.

    موافقم 10
    مخالفم 6
    1. m

      ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (196 ديدگاه)

      اتفاقا ی مشکل و فراخوان برای ویست گیت داشته که اگر اشتباه نکنم با الکترونیکی عوض کردن و درست شد

      موافقم 5
      مخالفم 1
  4. احسان

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (125 ديدگاه)

    ناخدا جان بیا از مایک و یاتاقان زدن ماشین کره ای یک چیزی بگذار شاید این افتضاح رو تونستی بشوری،زود زود لینک بگذار بلکه فرجی شد :))
    ماشین های تویوتا خیلی خوبن اما منزه از عیب و ایراد نیستن. اما خب این رو تعدادی از طرفداران بچه سال تویوتا درک نکرده و تا حد خدا برند رو میبرن بالا.
    طرفداران کره ای هم شما هم زیاد پر رو نشید برندتون گولاخ نیست و ماشین های شما هم ایرادات داره.

    موافقم 12
    مخالفم 12
    1. B2

      ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (193 ديدگاه)

      من کمتر ژاپنی‌فن رو دیدم که بگه محصولات ژاپن هیچ ایرادی نداره . این حرفا رو کره‌فن ها دهن ژاپنیا میزارن و الکی اونا رو متعصب نشون میدن وگرنه چه المان چه ژاپن چه امریکا همشون با یه سرچ ساده ازین فراخوانا و مشکلا و ازین بدترشم دارن

      نکته دوم این که چیزی که ژاپن رو از کره جدا میکنه اینه ژاپنیا به محصولشون و مشتری شون تعهد دارن و نمایندگیا تو فکر تیغ زدن هر چه بیشتر مشتری نیستن برعکس چیزی که چینی و کره ای ها هستند و خبراشم مفصل تو پدال هست که طرف مراجعه میکنه و گردن نمیگیرن و یه خرج اضافه ای هم میتراشن براش

      موافقم 10
      مخالفم 7
  5. Killer

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (558 ديدگاه)

    ای وااااای :))))) تنها خبری که میتونست از مطلب رشد فروش ٢ برابری برقیای کیا واسشون ناراحت کننده تر باشه،ولی از مطلب فروش نرفتن LFA بدتر نیست بنظرم :)؛)

    پدال حواسم هست فراخوان ١/۵ میلیونی دودوتا تو یک هفته رو نزاشتیا:)

    موافقم 10
    مخالفم 11
      1. Killer

        ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (558 ديدگاه)

        تا میتونی ریپلای کن جمع نمیشه :)))) عجب خبر زیباییی

        موافقم 5
        مخالفم 10
        1. ناخدا

          ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (360 ديدگاه)

          عمو مایک سلام رسوند 😂 خیلی زیباست نه ؟

          موافقم 9
          مخالفم 4
        2. Killer

          ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (558 ديدگاه)

          ماشالله بیشتر ریپلای کن،تلاش کن آفرین :)))
          عجب خبری به به

          موافقم 2
          مخالفم 9
        3. ناخدا

          ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (360 ديدگاه)

          یک سوپر اسپرت و یک آفرودر کره ای نام ببر تا به کره ایمان بیارم 😁

          موافقم 7
          مخالفم 2
      2. A Sus man

        ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (31 ديدگاه)
    1. B2

      ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (193 ديدگاه)

      «تا به اینجای سال کیا تعداد ۲۳,۶۵۴ دستگاه خودروی برقی را در آمریکا به فروش رسانده »

      «کیا در سال ۲۰۲۳ بیش از ۳۲ هزار خودروی برقی را در آمریکا به فروش رساند»

      این همه ادعای تکنولوژی و تحقیر بقیه و ازین بچه بازیا ، اونم همش بخاطر ۳۰ هزار تا فروش !
      تازه همه اینا رو با ضرر میفروشه و داره از جیب خودش میده تا برای خودش وجهه بخره . وگرنه هزینه باتری و ساخت خودرو با این قیمتا و تخفیفایی که میده در نمیاد
      منتهی ظاهرا درک این نکات غیرممکنه برا یه عده

      موافقم 8
      مخالفم 3
      1. B

        ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (597 ديدگاه)

        دقیقا کاری که تویوتا برای میورا انجام میده

        موافقم 0
        مخالفم 1
  6. آلمانی باز

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (177 ديدگاه)

    امروز روز ژاپنی بازا نیست انگار:/

    موافقم 9
    مخالفم 9
    1. B2

      ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (193 ديدگاه)

      اون خبر رشد فروش کیا که به خود کره مربوطه نه ژاپن
      اون خبر lfa که گفت شکست خورده هم طبق معمول تضاد با تیتر داشت و اخرش گفت هزینه هر دستگاه بالاتر از ۱ میلیونه در حال حاضر
      اون خبر فراخوان هم ک برا همه برند ها هست اما پدال شیطنت کرد و درحالیکه قبلا گفته بود خبر فراخوان رو پوشش نمیده ، از بین انبوه خبراب فراخوان که کره ای ها هم دارند همیشه خدا ، اومد مال ژاپنیا رو گذاشت

      ژاپن اگه قرار بود با چارتا خبر و این چیزا ، روزش خراب بشه اسمش دیگه ژاپن نبود و صادر کننده شماره یک دنیای خودو نبود

      موافقم 6
      مخالفم 5
  7. Kurosh33

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (114 ديدگاه)

    خب امیر جان درسته کره ای ها هم اشتباه داشتن ولی ژاپنی ها هم اشتباه دارن.

    موافقم 7
    مخالفم 8
    1. B2

      ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (193 ديدگاه)

      همه میدونن همه کمپانیا ممکنه دچار مشکل بشن
      هیچ کسی نمیگه ژاپنیا بی نقصن
      الکی حرف دهن ژاپنی بازا نزارید
      این حرفا رو اکثرا کره فن ها میسازن و الکی ربطش میدن به ژاپنیا

      دوما تعهد و مسئولیت پذیری ژاپنیا رو هم بگید شماها که منطقی و منصف هستید . ژاپنیا همیشه نقصی رخ میده مسئولیت میپذیرن و معذرت خواهی میکنن دقیقا نقطه مقابل کره ایا که میزنن زیرش

      موافقم 7
      مخالفم 3
      1. احسان

        ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (125 ديدگاه)

        اگر ژاپنی فن ها انقدر آدم های بی تعصبی هستند لطفا توضیح بده چطور میشه وقتی تویوتا فراخوان میده میشه مشتری مداری و یک عمل شیک و پیک اما همین الان تو کامنت ها نگاه کنی کاربر ناخدا فرخوان قدیمی هیوندای رو تو بوق و کرنا کرده مگه فراخوان هیوندای مشتری مداری نمیشه ؟ ،این استاندارد دوگانه رو چطور توضیح میدی؟ دم خروس رو باور کنیم یا قسم حضرت عباس تون رو؟ من که هیچ تفاوتی بین ترول های کره ای و ژاپنی نمیبینم.

        موافقم 2
        مخالفم 1
        1. B

          ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (597 ديدگاه)

          خودشم خیلی فرقی با ناخدا نداره تفاوتش اینه قیافه حق بجانب گرفته با سیس بی طرفی

          موافقم 0
          مخالفم 1
        2. C

          ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2 ديدگاه)

          مشابه خودت و اکانتای دیگه ت داره صحبت میکنه
          مگه شما کره فنا چطور رفتار میکنید ؟
          اول یه سوزن به خودتون بزنید بعد دیگران

          موافقم 1
          مخالفم 0
  8. Car love

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (648 ديدگاه)

    “تحقیقات نشان داد که این پیشرانه یاتاقان زده است“

    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
    16+1
    😂

    موافقم 9
    مخالفم 12
    1. ناخدا

      ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (360 ديدگاه)

      فراخوان کیا و هیوندای به خاطر آتش‌سوزی و درخواست پارک خودروها در فضای باز 🤭

      https://www.pedal.ir/kia/hyundai-kia-fire-risk-recalls/

      فقط عکسهاشون رو نگاه کنین مو به بدنتون سیخ میشه 😱😱😱

      موافقم 10
      مخالفم 5
      1. ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (4718 ديدگاه)

        https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2022/02/Hyundai-3.jpg
        قبلا کره ایا قشنگ تر بودن…

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. B2

      ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (193 ديدگاه)

      خیلی عجیبه دیگه هیوندای فراخوان میده کسی تعجب نمیکنه و میگن همون همیشگی رخ داده
      درحالیکه برای تویوتا و کمپانیای بزرگ تعجب میکنن همه
      این خودش نشون دهنده جایگاه هر خودروسازه

      ده ساله انجین های هیوندای دارن یا اتیش میگیرن یا یاتاقان میزنن هنوزم ادامه داره داستانش
      سرقت ، بیمه ، نقص های مختلف از رنگ پریدگی تا ایموبلایزر ، گران فروشی نمایندگیا ، کودک کار ، الایندگی و غیره

      موافقم 11
      مخالفم 0
  9. Kurosh33

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (114 ديدگاه)

    هر برندی اشتباه داره

    موافقم 11
    مخالفم 1
  10. Kurosh33

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (114 ديدگاه)

    به به یاتاقان برای تیوتا.

    موافقم 10
    مخالفم 8
    1. ناخدا

      ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (360 ديدگاه)

      شما کره ای فنها باید برید دانشگاه رشته فراخوان شناسی کره ای بخونین و بعدش انواع فراخوان یاتاقان و آتشسوزی و عمو مایک و دزدی بخاطر ایموبلایزر رو با هم به میزان مناسب قاطی کنین و سالاد فراخوان کره ای درست کنین 🤭

      موافقم 9
      مخالفم 4
  11. 3 چرخه

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چقدر کلاهبردارن اینا،اون از فروش محصولاتی که نتونستن تست های ایمنی رو پاس کنن به مشتریای ساده
    اینم از این که مشتری ماشین ١٣٠ هزار دلاری میخره و دو روز بعد یاتاقان میزنه.چرخش در میرفت بهتر بود.حساب کنین جاپونیا حداقل ۶٠ درصد تولیداتشون رو فراخوان میدن 😆

    موافقم 4
    مخالفم 14
    1. Taha Ayoobi

      ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (2692 ديدگاه)

      خبر رو درست بخون، چون تست ایمنی رو تو شرایط شدید تر گرفتن بهشون مجوز ندادن.

      موافقم 12
      مخالفم 3
      1. پیام

        ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (1976 ديدگاه)

        Taha این توندرا نیست کندرا هست 😂😂😂😂 چون یاتاق زده نمیتونه سرعت بره و باید کندش کنه 😂😂😂😂

        موافقم 4
        مخالفم 8
        1. B2

          ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (193 ديدگاه)

          راجع به هیوندای کونا چه نظری داری ؟
          به نظر میاد داره طرفدارای کره رو تشبیه میکنه

          موافقم 8
          مخالفم 3
        2. ناخدا

          ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (360 ديدگاه)

          یه ضرب المثل هست که میگه : یرخ یلیخ وت
          یعنی تو خیلی برام عزیزی !!! جالب اینکه اگر از آخر به اول هم بخونی همین معنی رو میده 🤭

          موافقم 8
          مخالفم 2
  12. Kurosh33

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (114 ديدگاه)

    خودم شخصا از تیوتا خوشم میاد و از کره ای ها هم خوشم میاد ولی فقط اونارو میخوام ببینم که گفتن سانتافه اینجوریه اونجوریه الان تیوتا مون هم یاتاقان زد.

    موافقم 8
    مخالفم 7
    1. Absurd Hero

      ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (245 ديدگاه)

      بیا پایین بابا، چی رو با چی مقایسه میکنی
      افتضاح هیوندا تو میلیون ها محصول که هیچکدوم رو گردن نگرفت و هیچ فراخوانی صادر نکرد کجا ژاپنی متعهد که همیشه با فراخوان مشکلات احتمالی رو حل می‌کنه کجا
      یادمون نرفته هیوندا نه برای یاتاقان موتور هاش فراخوان صادر کرد، نه برای سرقت با usb

      موافقم 7
      مخالفم 5
  13. Arshia m3csl

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1083 ديدگاه)

    الان کره فنا حمله میکنن به این پست حالا جالبه هیوندای تو رالی و اصالت و کیفیت و قابلیت اعتماد و وجود افرودر نداره حتی و…از تویوتا واقعا پایین تره هیوندای همین gr86 از هرچی ماشین تاریخ هیوندای هست سرتره

    موافقم 8
    مخالفم 11
    1. khashayartehrani

      ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (14 ديدگاه)

      ببین بچه جون تا یاد نگرفتی از هیچ برندی بت نسازی دهنت رو الکی باز نکن …

      موافقم 9
      مخالفم 8
    2. Kurosh33

      ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (114 ديدگاه)

      خب من نمیگم از تویوتا بهتره میگم هر برندی اشتباه داره ولی هیوندای ارزش خرید خوبی داره.

      موافقم 5
      مخالفم 3
    3. m

      ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (196 ديدگاه)

      پس اگر بد بود چه طور 2019 و 2020 قهرمان رالی سازندگان شده در حالیکه تویوتا دوم شد!!

      موافقم 5
      مخالفم 5
  14. پیام

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1976 ديدگاه)

    اینم از توندراتون 😂😂😂 یه نفر چیزی نیست این چیزا مشکل دارن! این همون توندرایی بود که می گفاید فلان و بهمان 😂😂😂😂😂 اونم چه ماشینایی!!!

    (((تحقیقات نشان داد که این پیشرانه یاتاقان زده است)))

    تویوتا و لکسوس یاتاق زن 😂😂😂😂
    پیشرانه بی نقص تویوتا

    موافقم 8
    مخالفم 13
    1. ناخدا

      ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (360 ديدگاه)

      کم‌کم فراخوانهای کره ای ها داره از یاتاقان زدن و آتش گرفتن و ماجرای عمو مایک و پوست شدن و خرابی رنگ هم فراتر میره وبه مراحل خیلی خطرناکتری میرسه 😱

      موافقم 7
      مخالفم 4
    2. B2

      ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (193 ديدگاه)

      تویوتا حتی اگه همه محصولاتش همزمان آتیش بگیرن ، یاتاقان بزنن ، فرمون ببرن ، ترمز از کار بندازن ، و … این جنم رو داره که مسئولیت قبول کنه و پای محصولاتش وایسه
      دوما این حرفا مثل بی نقص بودن رو امثال شما کره فن ها که چیزی از خودرو نمیدونید دهن ژاپنیا میزارید . امریکا ، المان ، ژاپن و همه بزرگان و اساتید این صنعت میدونن همیشه جا برای خطا وجود داره

      موافقم 6
      مخالفم 3
    3. شمال

      ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (123 ديدگاه)

      از سانتاخروس چه خبر ؟

      موافقم 6
      مخالفم 1
  15. Mohsen68

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (73 ديدگاه)

    قدیما میگفتن یه ضرب المثل استرالیایی هست که میگه: اگه میخوای بری تو دل طبیعت با لندروور برو، ولی اگه میخوای بتونی ازش بیای بیرون لندکروزرو انتخاب کن.

    ولی انگار همه چی از اصالت افتاده. عاشق تویوتا هستم. توقع نداشتم این خبرو اونم در مورد تاندرا ببینم 😐

    موافقم 15
    مخالفم 3
  16. khashayartehrani

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (14 ديدگاه)

    یعنی اینم الان یاتاقان می زنه ؟
    خب چرا این ها رو تولیداتشون دقت نمی کنند ؟ اون از هوندا و نیسان این از تویوتا و هیوندا چخبرتونه ؟ یکم با دقت و صرف هزینه مونتاژ کنید خبرتون …

    موافقم 8
    مخالفم 5
    1. B2

      ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (193 ديدگاه)

      آره ژاپنی خیلی بده . برو همون هیوندای و کیا بخر مثل این آقا بهروز . آرزو میکنم یدونه ازینا نصیبت شه از دست ژاپنیا راحت شی :

      https://www.pedal.ir/kia/kia-sportage-4-theft-incidents-in-2-years/

      موافقم 4
      مخالفم 2
  17. Ehsan

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (608 ديدگاه)

    محصولات ژاپنی هم یاتاقان میزنن نمونش تو خوزستان زیاد هست،ولی دوستان متعصب باور نمیکردن

    موافقم 7
    مخالفم 7
  18. Taha Ayoobi

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2692 ديدگاه)

    استثنا تو همه چی وجود داره.

    موافقم 12
    مخالفم 4
    1. JaMsHiD-R1988

      ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1898 ديدگاه)

      میگم که همه شرکتا برای درست کردن مشکلات ماشیناشون فراخوان میدن بعضیا بیشتر بعضیا کمتر حالا اصلا کاری به خدمات دهی ندارم ولی جنم اینو دارن که فراخوان بدن . جالبه هیچی هم از شرکتا کم نمیشه .
      فقط بعضیا بلدن سو استفاده کنند که باید مثل خودشون باهاشون بحث کرد

      طرف کشور خودش نابود شده داره تعصب یه مشت چشم بادومیو می‌کشه
      البته ببخشیدا توهین به چین و ژاپن و کره نکردم فقط خواستم عمق فاجعه رو بگم

      موافقم 3
      مخالفم 0
      1. Taha Ayoobi

        ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (2692 ديدگاه)

        دقیقا👌
        حالا اینا به کنار.

        اگه یاتاقان زده بود که مردم خودشون میبردن برا تعمیر، این داره میگه احتمال داره یاتاقان بزنه، براه همین فراخوان داده.
        کلا 990 تا خرابی گذارش شده، تویوتا برای اینکه خرابی دیگه پیش نیاد، 102 هزار تاشو فراخوان کرده.
        خیلی بدم میاد کره رو خراب کنم، ولی اینکه بعد از دزدیده شدن ماشین ها، به جای اینکه یه دونه دیگه برای جبران هدیه بدی، قفل فرمون بدی به مشتری، خیلی فرق داره تا اینکه فراخوان کنی که مشکلی پیش نیاد.

        موافقم 3
        مخالفم 0
        1. JaMsHiD-R1988

          ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (1898 ديدگاه)

          👌

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. B

      ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (597 ديدگاه)

      داداش ۱۰۲ هزارتا استثنا بحساب میاد ؟ 😐
      عجب اصلا خلل جالق

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. Taha Ayoobi

        ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (2692 ديدگاه)

        وای خدا.

        درست بخونین.

        کلا 990 تا خراب شده، برای اینکه بقیه خراب نشه گفته 102 هزار تارو بیارین.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  19. Hamid

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (298 ديدگاه)

    از هیچی برندی خدا نسازین. اینم نمونش.
    هنر اینه که موتور پیچیده ولی کم استهلاک بسازی.

    موافقم 3
    مخالفم 7
    1. Absurd Hero

      ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (245 ديدگاه)

      فراخوان نشانه تعهد خودروساز هست
      حالا شما اینطور فکر کن هنر اینه مثل چینی ها کلا فراخوان ندی یا مثل هیوندا با زور شکایت و دادگاه و nhtsa فراخوان بدی

      موافقم 7
      مخالفم 8
      1. B

        ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (597 ديدگاه)

        آها فراخوانای هیوندای شد با زور بقیه ،فراخوانای ژاپنیا شد مستری مداری
        تعصبتو برم

        موافقم 1
        مخالفم 3
    2. Taha Ayoobi

      ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (2692 ديدگاه)

      چرا کسی خبر هارو درست نمیخونه.

      نگفته که 102 هزار تا ماشین یاتاقان زده.
      گفته کلا 990 تا گذارش خرابی بوده، برای اینکه خرابی بیشتری پیش نیاد، فراخوان کرده.

      اون هنری رو که میگی تویوتا دست اول رو توش داره.

      موافقم 1
      مخالفم 0
  20. مازیار

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (3007 ديدگاه)

    کاری به این مطلب ندارم
    اگه با چسب قطره ای یه آهنربای کوچیک بالای پیچ کارتل بچسبونید هم براده های احتمالی رو جمع میکنه و هم در هر بار تعویض روغن متوجه میشید که موتور براده میریزه یا نه

    موافقم 9
    مخالفم 9
    1. شمال

      ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (123 ديدگاه)

      آخه پسر خوب این هم شد توصیه ؟ کی تا حالا چنین کاری کرده ؟ مرغ پخته داخل دیگ خنده ش میگیره !

      موافقم 10
      مخالفم 6
      1. مازیار

        ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (3007 ديدگاه)

        بارها دیدم. هم تو سواری هم ماشین سنگین
        وقتی ماشین خاموش میشه و روغن توی کارتل جمع میشه براده های فلزی ته نشین میشه و چون پیچ کارتل پائین ترین نقطه هست همه به آهنربای روش جذب میشه. اگه چیزی برات غریب هست دلیل نمیشه که وجود نداشته باشه
        این مثال مرغ پخته هم دیگه خیلی نخ نما شده

        موافقم 8
        مخالفم 7
        1. شمال

          ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (123 ديدگاه)

          مگر مجبوری نظرات کهکشانی و صدمن یک غاز بدی که بعدوخودت هم توش بمونی مازیار ؟ والا فیلتر روغن مغناطیسی شنیدیم که در بازار موجوده و‌ خیلی از خودروها هم به صورت فابریک کارخانه ای مجهز به این فیلترها هستن اما این چیزی که گفتی چرت و پرت محض بود !!!! سه ماهی میشه که عادت کردی با همه بحث میکنی و به هیچ صراطی هم مستقیم نیستی و اشباهاتت رو نمیپذیری و به هر دری میزنی و مثل اسفند روی آش بالا و پایین میپری !!!! باشه من نفهم هستم !!! برو به توصیه اصغر تَرَقِه آهن ربا جوش بده به پیچ کارتر پریدات تا براده ها رو جذب کنه !!!

          موافقم 7
          مخالفم 9
        2. شمال

          ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (123 ديدگاه)

          مگر مجبوری نظرات کهکشانی و صدمن یک غاز بدی که بعد خودت هم توش بمونی مازیار ؟ والا فیلتر روغن مغناطیسی شنیدیم که در بازار موجوده و‌ خیلی از خودروها هم به صورت فابریک کارخانه ای مجهز به این فیلترها هستن اما این چیزی که گفتی ***

          موافقم 7
          مخالفم 8
      2. شمال

        ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (123 ديدگاه)

        دو تیکه فلز رو که با چسب قطره چسبوندی به هم به همون قسمتش که چسبوندی یک خورده حرارت بده ببین چه اتفاقی می افته

        موافقم 8
        مخالفم 7
    2. شمال

      ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (123 ديدگاه)

      آخه آدم عاقل چسب قطره تو اون دمای بالای روغن موتور آب میشه

      موافقم 8
      مخالفم 7
      1. مازیار

        ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (3007 ديدگاه)

        آدم عاقل ترین
        اگه چسب هم وا بده آهنربا از پیچ آهنی کارتل جدا نمیشه
        همیشه در مورد چیزی که برای بار اول میشنوی و به نظرت از حیطه درک خودت خارجه اول گارد نگیر
        یه کمی صبر کن فکر کن بپرس بعدش موضع خودتو مشخص کن. تنها چیزی که نهایت نداره تجربه هست. از ۲۵ سال قبل به نوعی سروکارم با ماشین آلات سنگینه و هرگز حرفی بدون پایه نمی‌زنم
        این رو هم از چند تا مکانیک بپرس حتما بپرس

        موافقم 7
        مخالفم 7
        1. شمال

          ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (123 ديدگاه)

          اگر آهنربا گرم بشه در اثر گرما خاصیت مغناطیسی آهنربا کاهش پیدا میکنه و حتی ازبین میره چون گرما جنبش مولکول ها رو افزایش میده و نظم دو قطبی های مغناطیسی رو از بین می بره و آهنربا خاصیت خودش رو ازدست میده، خوب حالا آهن ربا داخل روغن داغ چی میشه ؟؟!! چسب قطره هم که وا میره و آب میشه !!! خواهشاً نظرات کهکشانی و اختر فیزیکی نده 🥴

          موافقم 5
          مخالفم 2
        2. مازیار

          ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3007 ديدگاه)

          نه خیر آهنربا تو گرمای روغن خاصیتش رو از دست نمیده ضمنا تو کامنت قبلی گفتم که این مورد تو ماشین راهسازی که خودم داشتم بود و به عین جمع شدن پودر فلز رو هر چند ماه یکبار روش می‌دیدم که البته تو کارکرد موتور سنگین دیزل طبیعی هست اما چون به بی نزاکتی شما اشاره داشتم پدال کامنت رو منتشر نکرد بجاش بی نزاکتی شما رو از توی کامنتت حذف کرد

          مهمتر از همه اینها اگه می‌دونستم یکی از اعضای جبهه سانتاخروس هستی اصلا باهات بحثی نمی‌کردم اما دوباره متوجه شدم و ماهی رو هر وقت از آب بگیری تازست و شما هم به همون کارزار برگردی بهتره

          آقای پدال انشاالله این کامنت منتشر بشه

          موافقم 8
          مخالفم 4
        3. شمال

          ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (123 ديدگاه)

          جلل خالق !!!! تو دیگه کی هستی !!! قوانین فیزیک رو هم رد میکنی !!!! طبق قانون دوم ترمودینامیک در دماهای بالاتر از صفر کلوین اتمهای مواد دائما در حال حرکت هستن و این حرکت باعث به هم ریختن ساختار منظم مغناطیسی ماده در طولانی مدت میشه و با افزایش دما سرعت این حرکت هم افزایش پیدا میکنه پس هر چقدر آهنربا در دمای بالاتری نگه داری بشه با سرعت بیشتری خاصیت مغناطیسی خودش رو از دست میده

          اینها رو من نمیگم علم فیزیک میگه پس لطفاً نظرات فوق کهکشانی از خودت صادر نکن 🥴

          موافقم 4
          مخالفم 4
        4. شمال

          ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (123 ديدگاه)

          فن بازیهات رو روی برندهای انگلیسی دیدم پس برای من ژست نگیر و بگو جبهه سانتاخروس

          موافقم 4
          مخالفم 2
        5. شمال

          ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (123 ديدگاه)

          عمراً اگر با ماشین سنگین سر و کار داشته باشی وگرنه چنین نظرات فوق اختر فیزیکی و فوق کهکشانی از خودت صادر نمیکردی 😵‍💫

          موافقم 4
          مخالفم 4
        6. شمال

          ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (123 ديدگاه)

          مگر کارگاه آهنگریه که هر چند ماه یکبار این همه پودر فلز دور پیچ کارتر میدیدی !!! بیا برو دست خدا انقدر حرف الکی تحویل نده !!! زشته به خدا !!! چند نفر آدم وارد بهت میخندن !!!

          موافقم 3
          مخالفم 4
        7. مازیار

          ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3007 ديدگاه)

          وقتی که کم میاری
          عبارت “این همه” رو
          از خودت درمیاری

          من که نگفتم این همه پودر فلز
          آدم عاقل هم متوجه میشه روی یه پیچ ۱۶ میلیمتری یه نوک انگشت پودر فلز میتونه باشه

          موافقم 0
          مخالفم 1
        8. مازیار

          ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3007 ديدگاه)

          راجع به فیلتر روغن مغناطیسی هم من نشنیده بودم اما از شما دونستم. و حتما تمهید خوب و موثری هست.
          اما آیا اون مغناطیس تو دمای روغن خاصیت خودش رو از دست نمیده؟!! نه چون دمای روغن حدود ۱۵۰ درجه با کمی بالا پائین هست و این برای از بین بردن خاصیت آهنربا کافی نیست.
          پس همیشه چیزهایی برای دونستن هست.

          موافقم 8
          مخالفم 1
        9. شمال

          ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (123 ديدگاه)

          همان هر دو یا سه ماه یک نوک انگشت براده خیلی هست در ضمن باز هم یاد آوری میکنم که طبق قوانین فیزیک آهنربا داخل گرمای وحشتناک روغن موتور خاصیت خودش رو از دست میده حالا باز برو پیش جواد و اصغر ترقه از بچه های محله تون و در مورد چسبوندن آهنربا با چسب قطره به پیچ کارتر پرایدت مشورت بگیر و بیا اینا نظرات فوق کهکشانی صادر کن و دنیای فیزیک رو زیر و رو کن 🥴

          موافقم 1
          مخالفم 0
        10. شمال

          ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (123 ديدگاه)

          خوب پس چی ؟! میخواستی یک کیلو براده باشه که ” این همه” صدق کنه ؟! هر بار تعویض روغن یک نک انگشت براده ؟! چه خبره ؟! میدونی یعنی چی ؟! بیا برو پیش همون جواد و اصغر ترقه 🥴

          موافقم 1
          مخالفم 0
        11. مازیار

          ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3007 ديدگاه)

          ببین باز هم داری حرف رو عوض می‌کنی که‌ این فقط یک دلیل داره
          گفتم هر دو سه ماه یک بار اما داری میگی هر تعویض روغن در حالی که بلدوزر میانگین هفته ای یه بار روغن عوض می‌کردیم و این آهنربا که گفتم بجز موتور توی چهارتا چرخ هم بود همچنین گیربکس دیفرانسیل که عین همین مورد صدق می‌کرد

          و اون فیلتر روغن مغناطیسی که گفتی بخوبی حرف خودت راجع به عدم کارایی مغناطیس تو گرما رو نقض کرد اما اشکالی نداره چون به جاش من هم چیزی یاد گرفتم

          و بزار یه چیزی هم من بهت یاد بدم
          اصغر ترقه و حسن جوشکار و پرایدت رو سوار شو و همه این دست حرفها نشونه دور شدن از اصل حرف و پرداختن به فرعیات و جوسازی هست و دلیل بر اینکه میخوای کامنتت رو آب ببندی و پرش کنی و ذهن ها رو منحرف کنی
          همیشه مختصر و مفید راجع به اصل موضوع حرف بزن
          ممنون که فیلتر روغن مغناطیسی رو یادم دادی

          موافقم 8
          مخالفم 1
        12. شمال

          ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (123 ديدگاه)

          داری میگی : ((فیلتر روغن مغناطیسی که گفتی بخوبی حرف خودت راجع به عدم کارایی مغناطیس تو گرما رو نقض کرد)) علم فیزیک میگه آهن ربا در اون گرمای شدید خاصیت خودش رو از از دست میده اونوقت تو میخوای قوانین علم فیزیک رو نقض کنی دانشمند 🤣 !!!!! در ضمن روغن ابتدا خنک کاری میشه و بعد توسط پمپ روغن پمپاژ میشه به سمت فیلترها و از اونجا به قسمتهای مختلف موتور ارسال میشه و اما اولش که داخل کار ماشین سواری بودی و بعد پرواز کردی به ماشین سنگین و از اونجا شیرجه زدی سمت ماشین آلات راه سازی و معدن 🥴 از چسبودن آهنربا با چسب قطره به پیچ کارتر هم گریز زدی و پریدی به گیربکس و دیفرانسیل که اونها هم موقع کار خیلی گرم میشن و آهنربا در اونها هم خاصیت خودش رو ازدست میده 🥴 انقدر سوتی نده و نظرات فوق کهکشانی نده 😵‍💫

          موافقم 1
          مخالفم 0
        13. شمال

          ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (123 ديدگاه)

          اگر هم براده ای در کار باشه برای پیستونها و سیلندرها و مخصوصاً میل لنگ و یاتاقانها خیلی ضرر داره و این براده ها در چرخها و گیربکس و دیفرانسیل مشکلی ایجاد نمیکنه دانشمند 😵‍💫

          موافقم 0
          مخالفم 0
        14. مازیار

          ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3007 ديدگاه)

          در ضمن روغن ابتدا خنک کاری میشه و بعد توسط پمپ روغن پمپاژ میشه به سمت فیلترها و از اونجا به قسمتهای مختلف موتور ارسال میشه

          😂😂😂 واقعا نمیشه برش گردونی حتی با الگوی من درآوردی کارکرد موتور
          موفق باشی

          موافقم 3
          مخالفم 0
        15. شمال

          ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (123 ديدگاه)

          برو پیش همون بچه محله هاتون جواد و اصغر ترقه و بشینین دور هم نظرات فوق کهکشانی و قوانین فیزیک من درآوری صادر کنین و در تخیلات خودتون آپولو هوا کنین و دنیا رو اداره کنین 🤣

          موافقم 1
          مخالفم 0
        16. مازیار

          ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3007 ديدگاه)

          اویل پمپ به محض استارت کارش رو شروع میکنه و روغن رو می‌گردونه هم از کنار مجاری آب رد میکنه تا خنک یشه و هم به نقاطی که باید روغنکاری بشه می‌رسونه و تو این مسیر از فیلتر هم رد میشه. حالا داری میگی روغن قبل فیلتر اونقدر خنک میشه تا مغناطیس فیلتر از کار نیوفته اما بعدش اونقدر داغ میشه تا هر مغناطیس دیگه ای رو از کار بندازه؟!!
          حالا از قضا بلدوزر خنک کن روغن مجزا داره که اونم قبل فیلتر نیست بلکه پائین موتور هست اما سواری ها که اغلب خنک کن مجزای روغن ندارن و با همون جریان خنک کننده آب خنک میشن

          آخه مگه مجبوری؟

          موافقم 7
          مخالفم 0
        17. مازیار

          ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3007 ديدگاه)

          حق با شماست
          بدرود

          موافقم 0
          مخالفم 0
        18. شمال

          ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (123 ديدگاه)

          نه بابا !!!! چشم بسته غیب گفتی که به محض استارت زدن ماشین پمپ روغن هم به گردش می افته 😂 هیچکس نمیدونست 😂 خوب شد که گفتی 🥴

          موافقم 0
          مخالفم 0
        19. شمال

          ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (123 ديدگاه)

          خودت به خودت لایک بده دلاور 😂

          موافقم 0
          مخالفم 0
        20. شمال

          ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (123 ديدگاه)

          به خاطر بالا رفتن آمار کامنتهات هر چیزی که به ذهنت میاد به دستت هم نیاد تایپ کن که بشه سوتی

          موافقم 0
          مخالفم 0
        21. شمال

          ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (123 ديدگاه)

          روغنی که از کارتر رفته تو موتور و داغ شده از بلوک سیلندر میاد به خنک ‌کننده که  یک مبدل حرارتی به شکل یک رادیاتور کوچک هست که جلوی سیستم رادیاتور پایه آب قرار میگیره که روغن موتور رو از طریق لوله‌های خنک‌ کننده عبور میده و دمای اون رو کاهش میده و دمای روغن رو در حالت تعادل نگه می‌داره و بعد روغن خنک شده وارد کارتر میشه و از اونجا توسط پمپ روغن مکیده میشه و فرستاده میشه به فیلترها و از اونجا میره سمت سیلندرها و میل لنگ و این چرخش روغن ادامه داره ، حالا باز بیا تئوریهای فوق کهکشانی از خودت صادر کن 🥴

          موافقم 0
          مخالفم 0
  21. Taha Ayoobi

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2692 ديدگاه)

    همون یاتاقان شیکسته شو به پیکاپ های کره ترجیح میدم.

    موافقم 7
    مخالفم 9
    1. Absurd Hero

      ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (245 ديدگاه)

      کره مگه پیکاپ هم داره؟
      توسان وانت منظورته؟

      موافقم 7
      مخالفم 5
      1. Taha Ayoobi

        ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (2692 ديدگاه)

        یه چند تا اسباب بازی هست.
        تاسمان مثلا

        موافقم 5
        مخالفم 5
      2. ناخدا

        ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (360 ديدگاه)

        سومر اسپرت و آفرودر و پیکاپ ندارن اما تا دلت بخواد یاتاقانی دارن

        موافقم 5
        مخالفم 3
      3. عجب

        ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (105 ديدگاه)

        کره ای ها اسباب بازی زیاد میسازند

        موافقم 5
        مخالفم 2
      4. شمال

        ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (123 ديدگاه)

        کره سانتاخروس داره

        موافقم 3
        مخالفم 2
  22. نیکولا

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (53 ديدگاه)

    فراخوان یکبار برای همیشه :
    مگه بنز و بی ام و تا حالا فراخوان ندادن ؟ هزاران بار یا حتی برندهای آمریکایی ؟ سرچ کنید تو همین ساست چقدر خبر فراخوان وجود داره حتی فراری و لامبورگینی که با صرف زمان زیادی ساخته میشن .
    الان آیا این فراخوان تاثیری در فروش زیاد تویوتا ایجاد میکنه ؟ مسلما خیر .
    خودروسازی کره جنوبی رو ببینید یه زمانی پراید میساخت الان تلوراید . خب اگه این پیشرفت نیست پس چیه ؟
    به نظر من کلا خبرهای فراخوان زرد محسوب میشن .
    دوستان هر چیزی که ساخت دست بشر هست ممکنه دچار عیب و ایراد بشه مخصوصا وسیله پیچیده ای مثل خودرو ، این که یک کمپانی خودروسازی فراخوان میده نشان از مسئولیت پذیریش هست و این که برای مشتری خودش احترام قائله ، نمیدونم چرا ما تمام مسائل رو برعکس متوجه شدیم !

    موافقم 10
    مخالفم 2
  23. زیزیگولو

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (6016 ديدگاه)

    تویوتا توندرا خیلی شبیه پیکاپای قلچماق آمریکایی هستش که با توجه به ۲ درب یا ۴ درب بودنش میتونه ۳ تا ۶ نفرو با خودش جابجا کنه و فضای بار خیلی مناسب و عملکرد فوق العاده ای هم داره و با قیمت تقریبی ۵۰ تا ۶۰ هزار دلاریش میتونه با پیکاپایی مثل فورد اف ۱۵۰ و شورلت سیلورادو رقابت کنه

    موافقم 6
    مخالفم 0
  24. JaMsHiD-R1988

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1898 ديدگاه)

    یا در کامنتارو گل بگیرید یا بشید مثل فلان مجله که همش تبلیغات چینی می‌کنه
    همیشه میگم و گفتم زیر مقاله فراخوان های اروپا هم گفتم فراخوان هیچی از هیچ شرکتی کم نمیکنه . این نشون از مسئولیت پذیری شرکت میده که میخواد مشکلاتو جمع کنن هیوندا و تویوتا و بنز و پژو هم نداره . هیچی هم از سهام کم نشده ولی این کسایی که جا مغز دمپایی ابری دارن میان سو استفاده میکنند که باید مثل خودشون با خودشون صحبت کرد
    البته اصلا اونا هیچ ارزشی ندارن همشون رو بکنی تو یه کاسه میشن پیام
    من دیگه زیر هیچ پست فراخوانی نمیام چه تویوتا باشه چه هیوندا چه جنرال موتورز چه پژو ! امثال کیلر و کار لاو ارزش چپ نگاه کردن هم ندارن چه برسه سلام کردن
    حالا پدال میخواد نشر بده کامنتو یا نده من حرفامو زدم . فقط خیلی جالب میشه اگه کامنت منو نشر نده کامنت امثال بی سوادی که فقط به تعداد کامنتا اضافه میکنند رو نشر میده حرفای منو نشر نمیده .

    موافقم 4
    مخالفم 2
  25. ! i M α η δ υ α R

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1970 ديدگاه)

    یه نکته وجود داره …

    تویوتا جزو معدود تولید کنندگان انبوه خودرو هست که برای محصولاتش صف خرید و انتظار تشکیل میشه …

    این حجم بالای سفارش دریافتی باعث میشه تولید خود به خود همیشه عقب باشه …

    در این شرایط کارخونه شیفت شب هم باید تولید داشته باشه …

    همه جای دنیا احتمالا ماشین های شیفت شب ، کیفیت ( هرچند خیلی جزیی اما ) پایین تری دارند …

    در این مورد بخصوص ، قطعات بعد از ماشین کاری باید برقو زده می شدند تا صیقلی بشن که حالا به علت عقب بودن تولید ( احتمالا این مرحله درست یا کامل صورت نگرفته ) پلیسه همراه قطعه ، مونتاژ شده و ادامه ماجرا و یاتاقان زدن …

    خلاصه که در یاتاقان زدن ژاپنی ها هم یه گل به خودی برای کره ای فنای منتقد نهفته است که همون صف خرید طولانی برای محصولات ژاپنی است …

    کره ای فن عزیز قبل اینکه خواستی چیزی رو به سخره بگیری ، تمام جوانب رو بسنج …

    این طور نشه که در حال خاک پاشیدن به خورشید ، خاک توی چشم خودت بره …

    تویوتا خورشید نیست اما در قیاس با چپوندای مثل خورشید می درخشه …

    موافقم 6
    مخالفم 1
  26. amirboss

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (457 ديدگاه)

    براده های آهن درون موتور!؟
    یادمه چند سال پیش موتور یه تویوتا کالسکه رو بازگردیم هنوز میل لنگش استاندارد بود…
    حالا چقدر براده تو موتور بوده که روی فیلم روغن بین انگشتی میل لنگ و سطع یاتاقان اثرگذاشته و باعث شده یاتاقان آسیب ببینه؟؟؟؟
    اصلا قابل هضم نیست
    احتمالا سیستم روغن کاری موتور یا کانالهای روغن مشکل داشته

    موافقم 3
    مخالفم 0
  27. A Sus man

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (31 ديدگاه)

    اونایی که بین دعوا های ژاپنی فن ها و کره ای فن ها تخمه میشکنن لایک کنند(خودشون طرفدار آلمان هستند)

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا