متفرقه

برنامه‌های گسترده اینتل برای خودران‌ها

پس از خرید کمپانی Mobileye که ۱۵ میلیارد دلار آب خورد، اینتل برنامه‌های خود برای ناوگانی از خودروهای خودران را اعلام کرده است.


بنا به گفته‌های این غول تکنولوژی، Mobileye در آینده ۱۰۰ خودرو خودران سطح ۴ را خواهد ساخت. انجمن مهندسان خودرو این سطح از تکنولوژی را “اتوماسیون بالا” توصیف کرده و می‌گوید خودروهایی با چنین میزان از اتوماسیون باید قادر باشند در اکثر شرایط رانندگی خودشان را برانند.


اولین نسخه‌های خودروهای یاد شده اواخر سال جاری وارد خیابان‌ها خواهند شد و در چندین منطقه از جمله اروپا و آمریکا تست خواهند شد.


ناوگان خودروهای تست شده شامل چندین برند و خودرو هستند تا بتوانند ماهیت تکنولوژی خود را نشان دهند. اینتل همچنین گفته که خودروها پلتفرم‌های محاسبه باز و تکنولوژی ۵G خود را با نقشه‌ها، حسگرها و تکنولوژی‌های متنوع Mobileye ترکیب خواهند کرد.

مدیرعامل کمپانی Mobileye می‌گوید:

ساخت و تست خودروها در شرایط دنیای واقعی بازخوردی آنی ایجاد کرده و ارائه تکنولوژی و راه‌حل‌های خودروهای خودران را شتاب می‌بخشد.

او ادامه می‌دهد:

هدف ما توسعه تکنولوژی‌ای است که بتواند هرجایی بکار رود بنابراین ما باید خودروها را در مناطق متنوعی بررسی کنیم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا