چشم انداز

جذاب‌ترین کوپه‌های 4 سیلندر دیفرانسیل عقب

بسیاری از مردم عادی که شاید حس و حال خاصی به مقوله خودرو ندارند، احتمالاً با شنیدن اصطلاح کوپه خودرویی را در ذهنشان تصور می‌کنند که موتور پرحجم، لاستیک‌های بزرگ، بدنه شاید عجیب و غیرمعمول و توانایی‌های کم‌نظیر و فانتزی دارد؛ اما می‌دانیم که امروزه این شاخهٔ خودرویی دیگر از این حالتِ صِرف خارج‌شده و معادلات و ابعاد آن تغییر کرده است. به‌عنوان چند مثال و برای اشاره‌ای کلی به تغییرات مذکور نگاهی می‌اندازیم به ۸ خودروی کوپهٔ امروزی که پیشرانه‌های ۴ سیلندر کم‌حجم با بازدهی قابل‌ِقبول دارند و حس قلدری یک دیفرانسیل عقبِ دل‌نشین را هم برای راننده فراهم می‌آورند.

Alfa-Romeo-4C-UK-2014-Red-powertrain
آلفا رومئو 4C
این دو دربِ دوست‌داشتنی ایتالیایی تنها عضو گروه است که قوای محرکه‌اش در پشت راننده قرار می‌گیرد. پیشرانه ۱.۷ لیتری آن با خروجی ۲۳۷ اسب‌بخاری و ۳۴۹ نیوتون‌متری برای جثه نه‌چندان سنگین‌وزنش مناسب است و باوجود مواردی نظیر توانایی‌های حرکتیِ دیفرانسیل عقب، فرمان بدون سامانه کمکی و هندلینگ razor-sharp بدون شک سیروسفر با آن در جاده‌ها لذت‌بخش خواهد بود.

2015 Alfa Romeo 4C
۲۰۱۵ Alfa Romeo 4C
ب‌ام‌و 228i
سری ۲ ب‌ام‌و که با کشمکش‌های نسبتاً زیادی وارد نسل جدید خود شده اکنون به کوپه‌ای بدل گشته که با پیشرانه‌های خوب و قابل‌قبول، تعادل بسیار عالی در شاسی و تجربهٔ شگفت‌انگیزِ رانندگی هر خریداری را تحت تأثیر خود قرار خواهد داد. 228i کوپه با قلب تپنده ۴ سیلندر به حجم دقیق ۱,۹۹۷ سی‌سی که توانی برابر با ۲۴۵ اسب‌بخار و گشتاوری به میزان ۳۵۰ نیوتن‌متر تحویل می‌دهد، انتخاب بسیار خوبی برای جوانان و کسانی محسوب می‌شود که با بودجه متوسط به دنبال یک کوپه سرکش می‌گردند.
2015 BMW 228i xDrive
۲۰۱۵ BMW 228i
ب‌ام‌و 428i کوپه
سری ۴ باواریایی با ورودش به جمع محصولات ب‌ام‌و در کنار سری ۳ ای قرارگرفته که سال‌های سال است به‌عنوان یک خودروی اسپرت دیفرانسیل عقبِ شاخص شناخته می‌شود. مدل 428i اگرچه از همان پیشرانه مدل‌های 328i و 228i بهره می‌برد، اما با داشتن خصوصیات و تنظیمات و عناصر متفاوتی ازجمله فنرها و نسبت‌های تعدیل سفت‌تر، بوش‌ها و یاتاقان‌های اسپورت‌تر و میله‌های ضد غلتش گردن‌کلفت تر به خودرویی هیجان‌انگیزتر و وحشی‌تر از برادران کوچک‌ترش تبدیل‌شده است. اگرچه همچنان تشابه شدیدش به سری ۳ جای سؤالات بسیاری دارد.
2014 BMW 428i Coupe
BMW 428i Coupe
کادیلاک ATS کوپه ۲.0T
روی کاغذ هیچ‌چیز کم ندارد؛ پیشرانه یک بلوک ۲ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ شده با خروجی ۲۷۲ اسب‌بخار است که بنا به خواست خریدار در کنار جعبه‌دنده خودکار یا دستی ارائه می‌شود؛ همچنین می‌توانید نمونه V6 تنفس طبیعی ۳.۶ لیتری را نیز سفارش دهید. طراحی بدنه به‌گونه‌ای است که تمایل زیادی به قرارگیری در گروه کوپه‌های لوکس دارد و توازن چشم‌نواز قسمت‌های مختلف بدنه و نبود حجم پردازی‌های اضافی باعث می‌شود که از نگاه کردن به آن خسته نشوید. البته با همهٔ این تفاسیر بازار فروش تاکنون روی خوشی به این کوپهٔ خوش رُخ نشان نداده است!
2015 Cadillac ATS Coupe
۲۰۱۵ Cadillac ATS Coupe
فورد ماستانگ اِکوبوست
علی‌رغم این‌که غرش یک ماستانگ ۸ سیلندر چیزی نیست که بتوان به‌راحتی از آن گذشت، اما اِکوبوست لایق مسخره شدن هم نیست! پیشرانه ۴ سیلندر توربو (که با لینکلن MKC مشترک است) با مصرف سوخت و بازدهی بهتر نسبت به نمونه V6 در کنار جعبه‌دنده ۶ سرعته دستی (اتوماتیک سفارشی)، صندلی‌های ساخت ریکارو (Recaro)، بستهٔ کارایی بیشتر اِکوبوست (Ecoboost Performance Package) و سایر موارد یک کوپهٔ اسپرت واقعی است که علاقه‌مندان عضلانی‌های آمریکایی می‌توانند دوستش داشته باشند. درواقع فورد با ارائهٔ این نسخه قدم در راهی گذاشت که رهروی بعدی آن شورولت کامارو است.
2015-Ford Mustang 2.3l ecoboost
۲۰۱۵-Ford Mustang 2.3l ecoboost
شورولت کامارو
به دنبال ماستانگ اِکوبوست و برای رقابت با آن، شورولت نیز برای نسل ششم کامارو یک پیشرانه ۴ سیلندر توربو جدید ارائه می‌کند که برنامه‌ریزی آن به‌گونه‌ای است که ۲۷۲ اسب‌بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند (این پیشرانه همان نمونهٔ توربو مورداستفاده در کادیلاک ATS است). درست است که شاید عدهٔ زیادی معتقد باشند که پیشرانه کم‌حجم و بحث‌های اقتصادی برازنده نام و نشان کامارو نیست و با ذات آن در تناقض است، اما عدهٔ دیگری هم هستند که می‌گویند یک کاماروی عضلانی قلدر که کم‌مصرف‌تر و ارزان‌تر باشد بسیار دوست‌داشتنی خواهد بود و قطعاً موردتوجه بسیاری قرار خواهد گرفت.
2016 Chevrolet Camaro
۲۰۱۶ Chevrolet Camaro
مرسدس بنز کلاس C کوپه
همچنان که نسخهٔ سدانِ کلاس C در مدل C300 از یک بلوک ۴ سیلندر توربو بهره می‌برد، مدل C250 نسخهٔ کوپه هم دارای قلب ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری توربو (مشترک با SLK250) است. C250 دارای قدرتی برابر با ۲۰۱ اسب‌بخار است که به‌وسیلهٔ جعبه‌دنده ۷ سرعته خودکار مستقیماً به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود.
Mercedes-Benz C-Class Coupe
Mercedes-Benz C-Class Coupe
تویوتا GT 86 / سایِن FR-S / سوبارو BRZ
تنها عضو این گروه که از سامانه پرخوران توربوشارژر استفاده نمی‌کند. پیشرانهٔ ۴ سیلندرش ۲۰۰ اسب‌بخار قدرت و ۲۰۴.۷ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند که نسبت به دیگر مشخصاتش عدد بدی نیست اما زیاد قانع‌کننده هم نیست! مخالفانش می‌گویند به‌عنوان یک دو درب اسپرت نارسایی‌های توی ذوق زننده‌ای دارد؛ موافقانش هم تأکید نسبتاً زیادی روی تعادل بالا و توانایی‌های هندلینگی‌اش دارند. در کل این کوچولوی ژاپنی با مرکز ثقل پایین و ابعاد جمع‌وجورش به‌عنوان یک خودروی اسپرت متوسط ارزان‌قیمت انتخاب بدی نیست، گرچه تاکنون فروش مورد انتظار کمپانی‌های سازنده‌اش را نداشته است.
2014 Subaru BRZ
Subaru BRZ

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امین قوام‌

گزارشگر و راننده آزمایش وبسایت پدال

مطالب مشابه

‫۴۱ دیدگاه‌ها

  1. حامد

    ۱ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (25 ديدگاه)

    Eyval

    1. سامورایی

      ۱ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (180 ديدگاه)

      only GT86

  2. امین

    ۱ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (118 ديدگاه)

    همین کوپه های چهارسیلندر دوست داشتنی که دارای قیمت و مصرف اقتصادی هم هستن وقتی وارد کشور دوست داشتنی ما میشن تبدیل میشن به یک خودرو با قیمت سرسام آور چندصد میلیونی
    آخه چرا؟

    1. AliZeus

      ۱ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (416 ديدگاه)

      کشور دوست داشتنی رو خوب اومدی :D

    2. The Best Or Nothing

      ۱ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (56 ديدگاه)

      آخه چرا؟
      چون ………………………………………………………………………………………….
      خودت که بهتر از من میدونی

  3. T/O-REZA

    ۱ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (6 ديدگاه)

    سلام دوستان من تازه به جمع شما پیوستم امیدوارم که همیشه سربلند و پیروز باشید

    1. Zonda R

      ۲ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (1853 ديدگاه)

      @.F
      عرض ادب و خیر مقدم خدمت T/o-reza عزیز
      امیدوارم بتونیم از هم چیزهای مفید یاد بگیریم

    2. صادق

      ۲ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (2117 ديدگاه)

      خوش اومدی آقا رضا، امیدوارم کنار هم چیزایی یاد بگیریم و حضورت مداوم باشه

      شاد و موفق باشی.

  4. AliZeus

    ۱ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (416 ديدگاه)

    من آلفا رومئو 4c رو از نزدیک دیدم، طراحیش شگفت انگیزه..حرف نداره…

  5. Achi Khan

    ۱ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    پدال دوباره ما را گذاشتی تو 2 راهی که چه عرض کنم !
    تو چند راهیِ انتخاب
    اگه متعصبانه نخوایم نگاه کنیم ، بدون در نظر گرفتن برند. اینا همشون عالین انصافا …

  6. maysam..laferrari

    ۱ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (581 ديدگاه)

    شاید باورتون نشه ولی من بین اینها alfa romeo 4c روانتخاب میکنم،نه به خاطر اینکه عاشق خودروهای ایتالیایی هستم… واقعا خودروی خوش ساخت و زیباییه از یه موتور 1.7 لیتری 237 اسب قدرت میگیره و گشتاور خوبی هم داره در ضمن یه خودروی بی ادعا و خیلی سبکی هم هست به نظر همه هم احترام میذارم

    1. Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes

      ۱ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (2275 ديدگاه)

      درود
      کاملا موافقم
      حتی به C Coupe هم ترجیحش میدم
      دلیلش حس خوب رانندگی باهاشه که به خاطر وزن کمشه

      1. maysam..laferrari

        ۲ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (581 ديدگاه)

        خوشحالم که با اینکه عاشق مرسدسی ولی اینو گفتی

  7. احمد باقری

    ۱ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (4706 ديدگاه)

    آلفا رومئو ماشین جالبیه. از نظر ایمنی هم همیشه نتایج خیلی خوبی بدست میاره.

  8. کافر مقدس

    ۱ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1623 ديدگاه)

    ما کجا و بلادکفر کجا!

    در همه ضمینه ها رقابت میکنن با بهترین کیفیت و ارزانترین قیمت

    اما اینجا شاهد رقابت آریسان با سایپا151هستیم ولی با این تفاوت که فضحات ب همراه گرانترین قیمت

  9. باربد.فقط شورولت.فقط کامارو

    ۱ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (806 ديدگاه)

    بازم ماستنگ و کامارو…
    یعنی ماهن هر دوشون.جای چلنجر هم خالیه یعنی ابهت این ماسل کار ها با هیچ چیزی قابل قیاس نیست. :)
    فقط پدال جان موتور کامارو بله دقیقاً همون دو لیتری توربو است که از کادیلاک به عاریت گرفته شده اما قدرتش بجای 272 اسب به 275 اسب بخار ارتقا پیدا کرده لطفاً اصلاح بشه.

    1. P.G

      ۲ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (488 ديدگاه)

      باربد جان،مگه چلنجر نسخه ى چهار سیلندر داره؟!
      فکر کنم به خاطر همین توى لیست نیومده،چون لیست فقط در مورد نمونه هاى چهار سیلندره!

      1. باربد.فقط شورولت.فقط کامارو

        ۲ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (806 ديدگاه)

        حق با شماس داداش P.G من به این خاطر گفتم چلنجر چون هر جا کامارو و ماستنگ هستن چلنجر هم هست و هرسه باهم اند اما بله چلنجر نسخه ی 4 سیلندر نداره.
        به امید روزی که داج برای چلنجر هم یه موتور چهارسیلندر قدرتمند ارائه کنه که دیگه مثلث ماسل کار های دو درب کامل بشه.

  10. بهنام

    ۱ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (79 ديدگاه)

    تو این میون کامارو را از هر لحاظ دوست دارم

  11. سامان از تبریز

    ۱ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (3212 ديدگاه)

    یه ماستنگ 2015 اکوبوست اوردن تبریز
    از نزدیک دیدم
    اون حس ماستنگ های نسل قبلی رو نداره
    یکم فانتزی شده

  12. صادق

    ۲ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2117 ديدگاه)

    درود

    همشون از دم عالین، یعنی هر کدوم یه چیز برای عرضه کردن به راننده دارن

    انتخاب خودم اول آلفا
    دوم 428
    سوم 228

    اگر بازم بخوام انتخاب کنم اینا هم میان
    چهارم کامارو
    پنجم موستانگ و سی کوپه
    ششم کادیلاک و جی تی

  13. mds

    ۲ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (219 ديدگاه)

    اصلا زندگى بدون جنسیس کوپه معنى نداره بدجورى دوستش دارم مثل سازندگانش خیلى نازه

    1. مجتبی(ساروی)

      ۳ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (548 ديدگاه)

      معلومه جومونگ زیاد نیگا کردی

  14. آترون فقط ایتالیا فقط پاگانی والفا

    ۲ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (92 ديدگاه)

    از این لیست بدجور با 4c و gt 86 وماستانگ ارتباط برقرار میکنم

  15. Hami

    ۲ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (11 ديدگاه)

    فورد ماستانگ اِکوبوست : +++
    شورولت کامارو : —

  16. امیر

    ۲ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (56 ديدگاه)

    نباید کامارو و موستانگ توی این لیست قرار می گرفتند.

    1. باربد.فقط شورولت.فقط کامارو

      ۲ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (806 ديدگاه)

      حالا چه کنیم؟
      راه حل مشخصه همین الان خودم دخل تمام کسایی که کامارو و ماستنگ رو تو این لیست جا دادن در میارم.خخخخ

  17. علی اف

    ۲ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (9 ديدگاه)

    مرسدس به نظرمن حتی در دراز مدت هم میتونه عالی باشه وهزینه کمی برای دیفرانسیل عقب بودنش رودست مالک بزاره بعد از اون سوبارو

  18. مصطفی

    ۲ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (450 ديدگاه)

    آلفا از همه جذاب تره…

  19. .GSM.

    ۲ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (30 ديدگاه)

    به نظرم شورولت کامارو 2016 از همش بهتره.

  20. .GSM.

    ۲ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (30 ديدگاه)

    به نظر شما کادیلاک ATS ماسل کاره یا نه!

    1. باربد.فقط شورولت.فقط کامارو

      ۲ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (806 ديدگاه)

      GSM جان داداشم ATS اصلاً ماسل نیست از اولین بار هم که معرفی شده ماسل نبوده دیگه احتیاجی به نظر من و شما بزرگوار نداره! ;)

  21. sjs

    ۲ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (58 ديدگاه)

    همه شون زیبا و دلربا.
    شورلت کامارو چه خشم و ابهتی داره………………………………..

  22. امین

    ۲ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (57 ديدگاه)

    کی کوپه C کلاس رونمایی شد؟ رندره ؟

    1. سعید

      ۲ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (1466 ديدگاه)

      هنوز رونمایی نشده،این عکس رندره،ولی فکر میکنم این رندر جدید نیست چون به سبک طراحی های جدید بنز نمیخوره

  23. milad

    ۲ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (207 ديدگاه)

    ماستانگ از همه باحال تر بود

  24. Archi Khan

    ۲ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2230 ديدگاه)

    4c واقعا عروسکه

  25. فرهاد

    ۴ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (253 ديدگاه)

    اگه مجانی باشه، یه آلفا بعدش میفروشم یه کامارو می گیرم راحت. دوسش دارم چون دوست داشتنی هست.

  26. farzad sportage

    ۷ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (179 ديدگاه)

    دم BMWگرم که 8 از 2 تاش براشه

    زنده باد المان

  27. من یه پرندم .....

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (19 ديدگاه)

    تویوتا GT 86 / سایِن FR-S / سوبارو BRZ
    چرا اینا شبیه همند
    واقعا برام سوال شده
    ممنون میشم جواب بدین

  28. ALiHidden

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (329 ديدگاه)

    با همشون حال کردم ب غیر از GT و کادیلاک نمیدونم چرا اصن ب اینا کوپه نمیاد.

    جلوی فورد عالیه اما پشتش ضایس….!

    اول : بنز

    دوم : آلفا

    سوم : کامارو(البته این با آلفا رو تو ی سطح دوس دارم.)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا