چشم اندازهفته نامه

بهترین کوپه‌های سال ۲۰۲۳، از فورد موستانگ تا رولزرویس اسپکتر

هرچند این روزها بسیاری از کوپه‌ها از بازار کنار رفته‌اند اما هنوز هم می‌توان خودروهای دودر جذابی را پیدا کرد که از چلنجر ۱۰۲۵ اسب بخاری تا رولزرویس برقی را شامل می‌شود.

در اتفاقی غم‌انگیز اما واقعی، امسال شاهد خاتمهٔ تولید بسیاری از کوپه‌های دوست‌داشتنی شامل آئودی TT و R8، جگوار F تایپ، کوپه‌های مرسدس C کلاس و E کلاس، شورلت کامارو و دوج چلنجر خواهیم بود. دلیل اصلی این موضوع، محبوبیت روزافزون شاسی‌بلندها و حرکت خریداران به سمت خودروهای الکتریکی است. بااین‌حال، هنوز هم کسانی هستند که خواهان ظاهر چشمگیر و هندلینگ چابک کوپه‌های اسپرت کم‌ارتفاع هستند و با داشتن تنها دو در و صندلی‌های عقب معمولاً تنگ مشکلی ندارند. ازاین‌رو، در ادامه بهترین کوپه‌های حال حاضر بازار را معرفی خواهیم کرد.

بنتلی کانتیننتال GT

کانتیننتال GT در تمام نسخه‌ها کوپه‌ای فوق‌العاده است. طراحی مجلل، کیفیت ساخت بی‌نظیر و راحتی فوق‌العاده در کنار قدرت فراوان و هندلینگ اسپرت خصوصاً در نسخهٔ S، پکیجی بی‌رقیب را ایجاد کرده است. کانتیننتال با پیشرانهٔ V8 به‌قدری در تجمل و سرعت عالی است که هیچ کوپهٔ دیگری به‌جز برادر دوازده سیلندرش به آن نزدیک نمی‌شود. همچنین نمی‌توان از کانتیننتال اسپید با پیشرانهٔ قدرتمند ۶۶۰ اسب بخاری W12 و حداکثر سرعت ۳۳۵ کیلومتر بر ساعت هم غافل شد. قیمت کانتیننتال GT از ۲۳۸,۳۲۵ دلار آغاز می‌شود.

پورشه ۹۱۱

در سال ۱۹۶۳ پورشه از کوپهٔ اسپرت عجیب موتور عقبی رونمایی کرد که به ۹۱۱ افسانه‌ای تبدیل شد. طی ۶۰ سال گذشته، این کوپهٔ نمادین معیاری تمام‌عیار برای پرفورمنس بوده است. این ماشین هیجان واقعی خودروهای اسپرت را با راحتی گرند توررها و قابلیت استفادهٔ روزمره ارائه می‌کند. خانوادهٔ ۹۱۱ بسیار گسترده بوده و از کاررا پایه ۱۱۴,۴۰۰ دلاری تا توربو S با قیمت ۲۳۰,۴۰۰ دلار را شامل می‌شود درحالی‌که نسخه‌های GT3 هم آمادهٔ فتح پیست‌ها هستند.

رولزرویس اسپکتر

هرچند شاید منطقی‌تر بود که رولزرویس اولین خودروی الکتریکی خود را در قالب سدان یا شاسی‌بلند ارائه کند اما بریتانیایی‌ها برای این کار یک کوپۀ دودر شیک را انتخاب کردند. اسپکتر که آیرودینامیک‌ترین رولزرویس تاریخ محسوب می‌شود، آن‌قدر ساکت، راحت و نرم است که گویی روی لایه‌ای از پنبه حرکت می‌کند. یک پکیج باطری لیتیوم یونی عظیم انرژی موردنیاز دو موتور الکتریکی اسپکتر را تأمین می‌کنند با تولید ۵۸۵ اسب بخار قدرت، خودرو را ظرف ۴.۴ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسانند. کابین چهارنفرهٔ این ماشین هم راحتی و کیفیت را به سطح جدیدی ارتقاء داده است. قیمت تمام این ویژگی‌ها از ۴۲۰ هزار دلار شروع می‌شود.

آستون‌مارتین DB12

چه زمانی می‌توان به یک کوپهٔ دودر لقب سوپر تورر داد؟ وقتی آستون‌مارتین DB12 باشد. البته با وجود عدد ۱۲، زیر کاپوت این ماشین خبری از پیشرانهٔ V12 نیست و DB12 صرفاً با پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی مرسدس ارائه می‌شود. این موتور با ۶۸۰ اسب بخار قدرت، نه‌تنها ۱۴۵ اسب بخار از نسخهٔ هشت سیلندر DB11 قوی‌تر است بلکه حتی مدل دوازده سیلندر ۶۴۰ اسب بخاری قبلی را هم پشت سر می‌گذارد. با این نیرو، سوپر تورر آستون‌مارتین ظرف ۳.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. DB12 در ظاهر هم با جلوپنجرهٔ بزرگ‌تر و خطوط باشکوه الهام گرفته از DBS، با چیزی غیر از آستون‌مارتین اشتباه گرفته نخواهد شد.

فراری روما

روما کوپه‌ای شیک با پیشرانهٔ V8 قدرتمند در جلو است یعنی همان چیزی که از یک فراری گرند تورر انتظار می‌رود. طراحی بیرونی این ماشین با دماغهٔ کوسه مانند و شانه‌های برجسته، بیشتر شبیه اثر هنری است. روما در داخل هم با فضای مناسب صندوق بار و صندلی‌های عقبی که برای استفادهٔ بزرگ‌سالان در مسافت‌های کوتاه مناسب خواهد بود، به‌طور شگفت‌انگیزی کاربردی است. زیر کاپوت این کوپهٔ ایتالیایی یک پیشرانهٔ ۳.۹ لیتری V8 توئین توربو با ۶۲۰ اسب بخار قدرت قرار گرفته است که شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت ۳.۲ ثانیه را فراهم می‌کند. همهٔ این‌ها با هندلینگ چابک و سواری فوق‌العاده نرم همراه است و با قیمت پایهٔ ۲۴۷,۳۱۰ دلار ارائه می‌شود.

مازراتی گرن‌توریسمو

پس از حدود پنج سال وقفه، گرن‌توریسموی زیبای مازراتی با طراحی جدید و پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توئین توربوی برگرفته از سوپرکار MC20 بازگشته است. این خودرو در نسخهٔ مودنا ۴۹۰ اسب بخار قدرت دارد که این رقم در نسخهٔ پرچم‌دار تروفئو به ۵۵۰ اسب بخار می‌رسد؛ اما کسانی که از این هم بیشتر می‌خواهند، می‌توانند سراغ مدل تمام الکتریکی سه موتورهٔ فولگوره با ۷۵۰ اسب بخار قدرت بروند. نسخه‌های بنزینی گرن‌توریسمو هردو به گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک و سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز هستند و سمفونی پاواروتی را می‌نوازند. در داخل نیز خریداران از چرم دست‌دوز بهره‌مند می‌شود. قیمت پایهٔ گرن‌توریسمو از ۱۷۴ هزار دلار شروع می‌شود.

ب‌ام‌و سری ۸

سخت می‌توان باور کرد که ب‌ام‌و سری ۸ از سال ۲۰۱۸ بدون تغییر بزرگی در حال تولید است و هنوز هم این‌قدر جذاب به نظر می‌رسد. این کوپهٔ آلمانی را می‌توان در مدل‌های ۸۴۰i با پیشرانهٔ شش سیلندر توربوشارژ ۳۴۰ اسب بخاری یا M850i با موتور ۴.۴ لیتری V8 توئین توربوی ۵۳۰ اسب بخاری خرید اما کسانی که خواهان تجربهٔ نهایت پرفورمنس سری ۸ هستند باید سراغ M8 کامپتیشن با ۶۲۵ اسب بخار قدرت بروند. قیمت این ماشین در نسخهٔ پایه از ۹۰,۸۰۰ دلار و در مدل M8 کامپتیشن از ۱۳۸,۸۰۰ دلار آغاز می‌شود.

نیسان GT-R

خودرویی که گودزیلا لقب گرفته، پس از ۱۵ سال هنوز هم کوپهٔ هیجان‌انگیزی است. GT-R اساساً تغییر بزرگی را تجربه نکرده و هنوز هم زیر کاپوت یک موتور ۳.۸ لیتری V6 توئین توربو و گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک دارد که نیرو را به هر چهارچرخ می‌فرستد اما این موتور حالا ۵۷۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. قیمت این خودرو از ۱۲۰,۹۹۰ دلار شروع می‌شود اما پرفورمنس نهایی GT-R در نسخهٔ وحشی نیسمو با ۶۰۰ اسب بخار قدرت ارائه می‌شود که ۲۲۰,۹۹۰ دلار قیمت دارد.

فورد موستانگ

در دنیایی که به‌زودی باید با شورلت کامارو و دوج چلنجر خداحافظی کنیم، فورد همچنان به عرضهٔ موستانگ بنزینی ادامه می‌دهد. نسل جدید این ماشین هرچند از همان موتورهای نسل قبلی استفاده می‌کند اما حالا مدرن‌تر، جذاب‌تر و پیشرفته‌تر شده است. پیشرانهٔ پایهٔ موستانگ جدید همان ۲.۳ لیتری چهار سیلندر اکوبوست قبلی است که حالا ۳۱۵ اسب بخار قدرت تولید می‌کند درحالی‌که خریداران نسخهٔ GT از موتور ۵ لیتری V8 کایوت با ۴۸۰ اسب بخار قدرت بهره‌مند می‌شوند. فورد اما نسخهٔ جدیدی بنام دارک هورس را هم در این نسل ارائه کرده که تا پیش از معرفی نسخه‌های شلبی، بالاترین پرفورمنس ا در خانوادهٔ موستانگ ارائه می‌کند. قیمت این کوپهٔ آمریکایی از تنها ۳۲,۵۱۵ دلار آغاز می‌شود و در نسخهٔ دارک هورس به ۶۰,۸۶۵ دلار می‌رسد.

دوج چلنجر دیمن ۱۷۰

عمر دوج چلنجر رو به پایان است و تولید آن در آخر امسال خاتمه میابد. به این مناسبت، دوج نسخه‌های ویژه‌ای را تحت عنوان لست کال یا آخرین تماس ارائه کرد که آخرین و جذاب‌ترین آن‌ها دیمن ۱۷۰ است. در این نسخه، پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 به لطف سوپرشارژر سه لیتری و بنزین با اتانول، ۱۰۲۵ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. چلنجر با این نیروی عظیم در پیست درگ می‌تواند ظرف تنها ۱.۶۶ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد و ۴۰۰ متر را در ۸.۹ ثانیه طی کند. از دیمن ۱۷۰ فقط ۳۳۰۰ دستگاه ساخته می‌شوند که هرکدام ۹۶,۶۶۶ دلار قیمت دارند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۶۸ رای
منبع
RobbReport

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵۰ دیدگاه‌ها

  1. Mani

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (6 ديدگاه)

    واقعا بنتلی یه شاهکار هنریه
    فوق العادس این ماشین

    موافقم ۷۰
    مخالفم ۶
    1. صادق پور

      ۲۶ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (58 ديدگاه)

      شاهکار اصلی موستانگ با قیمت پایین است که افراد معمولی هم میتونن از لذت کوپه اسپرت همه چی تموم بهره مند بشن

      موافقم ۴۶
      مخالفم ۱۳
  2. HR3

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (201 ديدگاه)

    هر کدوم بده اونو پرت کنید جلوی من
    خوباش واس خودتون

    موافقم ۷۰
    مخالفم ۰
  3. رحیم

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (101 ديدگاه)

    انصافا گرند تورر های انگلیسی و ایتالیاتی یه چیز دیگه اند، یک اثر هنری ، ، مثل مجسمه های مرمری میکل آنژ هستن.

    موافقم ۳۷
    مخالفم ۷
  4. امیر

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (659 ديدگاه)

    بعید میدونم دیمن ۱۷۰ بتونه ۱/۶۶ ثانیه تایم بزنه ! چون واقعا یه شتاب تخیلی برای این ماسکل کار دیفرانسیل عقب حساب میشه اما با این وجود باز هم به دلیل اینکه آخرین چلنجر بنزینی هست دوستش دارم و انتخابم توی این لیست هست

    موافقم ۳۰
    مخالفم ۹
    1. Farhan88

      ۱۶ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (2 ديدگاه)

      تو پیست درگ این ماشینو امتحان کردن و تایم رو دقیقا ۱/۶۶ زد

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
  5. ماکان

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (718 ديدگاه)

    سلام . از بین مدل های موجود در فهرست ، من بیشتر از همه بی ام و سری ۸ ، بنتلی کانتیننتال و رولز رویس اسپکتر را دوست دارم . فقط در ضمن اگه که هنوز تولید می شد و جزء این موارد حساب می کردند ، بنز کلاس S کوپه را هم خیلی دوست داشتم .

    موافقم ۱۹
    مخالفم ۵
  6. 💀

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (220 ديدگاه)

    تفاوت قیمت ماشین های اروپایی رو با آمریکایی رو میشه دید

    داش این مهندسی نیست اقتصاده

    موافقم ۲۳
    مخالفم ۳
  7. Navid A J

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (3630 ديدگاه)

    جای کوروت خالیه

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۱۱
    1. a-m-a

      ۱۲ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (41 ديدگاه)

      داداش محض اطلاعت کوروت کوپه نیست دیگه

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  8. مهدی

    ۲۷ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    انصافا مزراتی رخش از همه سرتره. اتفاقا جای مرسدس بنز خالیه مدل sl63 sl65 slk. اگر بودن بازهم مزراتی یا پورشه انتخاب من بود. دوستان من عاشق خودروهای المانی بودم ولی در قیاس وزن قدرت میبینیم ژاپنی ها با خرج کمتر ظریفتر مصرف کمتر قویتر از المانیها هستن. پس حتما بهترین ها هستن ژاپنی ها

    موافقم ۸
    مخالفم ۲۱
    1. ......

      ۲۷ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (43 ديدگاه)

      اتفاقا آلمانی ها و حتی آمریکایی ها با خرج کمتر و ظرفیت کمتر قویتر از ژاپنی ها هستن مثل پورشه ۹۱۱ و فورد GT
      پس اتفاقا حتما آلمانی ها و آمریکایی ها بهترین ها هستن

      موافقم ۱۶
      مخالفم ۱
  9. مهدی

    ۲۷ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    انصافا مزراتی رخش از همه سرتره. اتفاقا جای مرسدس بنز خالیه مدل sl63 sl65 slk. اگر بودن بازهم مزراتی یا پورشه انتخاب من بود. دوستان من عاشق خودروهای المانی بودم ولی در قیاس وزن قدرت میبینیم ژاپنی ها با خرج کمتر ظریفتر مصرف کمتر قویتر از المانیها هستن. پس حتما بهترین ها هستن ژاپنی ها

    موافقم ۳
    مخالفم ۱
  10. باشو

    ۲۷ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (18 ديدگاه)

    من به شخصه نیسان GTRو دوج و صد البته تو لیست نیس کامارو ss رو عاشقشونم

    موافقم ۹
    مخالفم ۱
  11. King viper ACR

    ۸ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (20 ديدگاه)

    حیف که دیگه قرار نیست صدای غرش شیطان رو بشنویم واقعا چرا ما هنوز داخل آرزوی داشتن یه چلنجر موندیم اما باید بره .
    اما باز جای شکرش هست که GTR هنوز هست واقعا خیلی حرف هست که ۱۷سال بدون هیچ تغییر بزرگی تولید میشه و هنوز هم جذاب هست و حرف واسه گفتن داره

    موافقم ۵
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا