چشم اندازهفته نامه

خودروهایی که تا 5 سال آینده تولید خواهند شد: بخش سوم، شاسی‌بلندها

مسلما خودروهای برقی آینده صنعت خودرو را در دستان خود خواهند گرفت؛ گواه این مسئله نیز افزایش تعداد محصولات بسیار در خودروسازی‌های مختلف و قوانین سخت‌گیرانه کشورهای پیشرفته برای قطع تولید خودروهای احتراق داخلی است. از آنجایی که بازار خودروهای برقی بیش‌ازپیش داغ و تازه است، تقریبا تمام خودروسازان کهنه‌کار روی به تولید این خودروها آورده‌اند؛ این روند تا جایی پیش رفته است که به‌واسطه این پیشرفت، شاهد حضور نام‌هایی کاملا جدید نیز در صنعت خودرو هستیم.

ما در ادامه بخش دوم این مقاله که به معرفی کراس‌اوورهای آینده پرداختیم، لیستی از تمام خودروهای تمام شاسی‌بلندی که هنوز وارد خط تولید نشده‌اند اما به‌زودی خواهند شد، تهیه کرده‌ایم:

بایتون M-Byte ورود از سال ۲۰۲۲

بایتون از مدل‌های سدان و شاسی‌بلند K-Byte و M-Byte در نمایشگاه CES رونمایی کرد. این شرکت می‌خواهد به‌عنوان پرچمدار خودروهای مجهز به تکنولوژی چینی شناخته شود. با وجود اینکه اروپایی‌ها نخستین مشتری‌های این برند خواهد بود، انتظار می‌رود که شاسی‌بلند M-Byte با قیمت ۴۵ هزار دلاری و ۲۷۲ اسب بخار قدرت برای بازار آمریکا عرضه شود. مدل یادشده دیفرانسیل عقب خواهد بود و از یک باتری ۷۲ کیلووات ساعتی سود خواهد بود. بایتون نسخه‌های قدرتمندتر این خودرو را نیز در آینده عرضه خواهد کرد. این شرکت نوید داده که شاسی‌بلند برقی‌اش توان پیمایش مسافت ۳۶۰ کیلومتر را داشته باشد.

 

کادیلاک لیریک ورود از سال ۲۰۲۲

نخستین کادیلاک برقی در «اسپرینگ هیل»، آمریکا، و درکنار سایر خودروهای برقی آینده جنرال‌موتورز ساخته خواهد شد. سازنده قصد دارد تا لیریک را در دو نسخه تک موتوره و دو موتوره عرضه کند و می‌گوید که خودروهایش در هر صورت، توان پیمایش مسافتی بیشتر از ۴۸۰ کیلومتر را خواهند داشت. لیریک برپایه پلتفرم «Ultium battery» جنرال‌موتورز توسعه یافته است و از شارژ سریع DC نیز سود خواهد برد. قیمت نسخه پایه این خودرو حدودا ۶۰ هزار دلار خواهد بود و به فناور‌ی‌هایی نظیر نمایشگر بسیار بزرگ ۳۳ اینجی LED خمیده درون کابین مجهز خواهد شد. کادیلاک اخیرا با یک شرکت طراحی دیجیتال همکار شده است تا تجربه کاربری نمایش محتوا و بازی را در این نمایشگر بررسی کنند.

فارادی فیوچر FF91 ورود از سال ۲۰۲۳

زمانی که فارادی فیوچر نخستین محصول خود را به نمایش درآورد همه تصور می‌کردند که این خودرو، یک انقلاب به‌پا خواهد کرد اما حال درباره رسیدن این خودرو به خط تولید نیز شک‌وتردید وجود دارد! بااین‌همه، اخیرا یکی از محصولا تاین شرکت درحال گذراندن تست‌های در مرکز تولید کالیفرنیا دیده شده است. سازنده مدعی است که FF91 به موتورهایی با ۱۰۵۰ اسب بخار قدرت مجهز خواهد بود. فارادی فیوچر در زمان عرضه این خودرو ادعا کرده بود که FF91 می‌تواند درعرض تنها ۲.۴ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. باتری این خودرو که در همکاری با شرکت LG توسعه یافته است، یک واحد ۱۳۰ کیلووات ساعتی خواهد بود که سرنیشنانش را تا بیش از ۶۰۰ کیلومتر همراهی خواهد کرد.

 

فیسکر اوشن ورود از اواخر سال ۲۰۲۲

«هنری فیسکر»، موسس استارتاپ فیسکر، قصد دارد تا با عرضه شاسی‌بلند اوشن که توانایی پیمایش ۴۸۰ کیلومتر را داشته و به یک سقف مجهز به پنل خورشیدی آراسته شده است، نظر خریداران خودروهای EV را به خود جلب کند. این خودرو که نخستین‌بار و در جریان نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس رونمایی شد، در نسخه دو موتوری و با سیستم چهاچرخ محرک نیز وارد بازار خواهد شد. اقتصادی‌ترین نسخه اوشن نیز قیمتی نزدیک به ۴۰ هزار دلار خواهد داشت.

 

فورد اکسپلورر برقی ورود از سال ۲۰۲۳

اکسپلورر برخلاف سایر قاره‌ها، در آمریکا به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین شاسی‌بلندها شناخته می‌شود؛ به همین دلیل، فورد تصمیم گرفته تا آن را هم برقی کند. این شرکت پیشتر اعلام کرد که یک شاسی‌بلند سه ردیفه برقی به جمع ماستنگ مک E و ون E ترانزیت افزوده خواهد شد. این شاسی‌بلند که هم‌اکنون با موتوری V6 هیبریدی و ۳۱۸ اسب بخار در بازار به فروش می‌رسد، احتمالا مانند سایر محصولات بلندقامت و برقی فورد به دو حالت دیفرانسیل عقب و چهارچرخ محرک به فروش خواهد رسید.

 

جنسیس GV70 برقی ورود از سال ۲۰۲۲

GV70 شاید کمی بزرگ به‌نظر برسد اما در حقیقت یک کراس‌اوور محسوب می‌شود. جنسیس برای برقی‌کردن این کراس‌اوور از همان روشی استفاده کرده است که برای ساختن نسخه برقی G80 استفاده کرده بود؛ بنابراین میان نسخه برقی و بنزینی این شاسی‌بلند تقریبا هیچ تفاوت ظاهری وجود نخواهد داشت. نسخه برقی GV70 مجموعا به دو موتور در محور جلو و عقب مجهز خواهد شد که رو‌هم‌رفته ۴۸۳ اسب بخار قدرت تولید خواهند کرد. سازنده هنوز اطلاعاتی را درباره قیمت احتمالی این محصول ارائه نکرده است.

 

هیوندای آیونیک ۷ ورود از سال ۲۰۲۴

آیونیک ۷ که احتمالا برروی همان پلتفرم E-GMP استفاده شده در آیونیک ۵ ساخته خواهد شد، اندازه‌ای نزدیک به شاسی‌بلند سه ردیفی هیوندای پالیسید دارد. همه دید واضحی از نسخه مفهومی این شاسی‌بلند داریم اما با توجه به تغییراتی که هیوندای برای نسخه تولید انبوده آیونیک ۶ از آن‌ها استفاده کرد، احتمالا چهره آیونیک ۷ نیز باعث شگفتی شود. از آنجا که این خودرو اندازه بزرگ‌تری نسبت‌به سایر برادران آیونیک دارد، احتمالا توان پیمایش حداقل مسافت ۴۸۰ کیلومتر را خواهد داشت.

 

کیا EV9 ورود از سال ۲۰۲۳

کیا نیز همانند برادر صنعتی خود، هیوندای، قصد دارد تا برای شاسی‌بلند سه ردیفی خود یعنی تلوراید، یک نسخه برقی بسازد؛ بنابراین و در این راستا، دورنمای خود را با مدل مفهومی EV9 به رخ همان کشید. EV9 مفهومی از زبان طراحی خشن، جسورانه و جذابی استفاده می‌کند که حتما تاثیر بسیاری روی نسخه تولید انبوه این خودرو خواهد داشت. کیا اعلام کرده که حداقل مسافت قابل پیمایش با این شاسی‌بلند ۴۸۰ کیلومتر خواهد بود و تا پیش از فرارسیدن سال ۲۰۲۴ میلادی، از نسخه تولید انبوه آن پرده‌برداری خواهد شد.

 

شاسی‌بلند برقی آستون‌مارتین محتمل

آستون‌مارتین زیربرند لاگوندا را به‌عنوان مجموعه سازنده خودروهای لوکس و برقی خود و برای افراد خاص راه‌اندازی کرده بود. مدل All-Train که تصویر نسخه مفهومی آن را مشاهده می‌کنید، از همان پلتفرم موجود در شاسی‌بلند DBX بهره می‌برد. همین مسئله گمانه‌زنی‌ها را برای تولید یک DBX برقی نیز افزایش می‌دهد. «پالمر»، مدیرعامل سابق این مجموعه، اعلام کرده بود که خودروهای برقی این شرکت عملکردی برابر نسخه‌های بنزینی خواهند داشت و می‌توانند حداقل مسافت ۴۸۰ کیلومتر را بپیمایند. براساس اخبار اما گویا خبری از لاگوندا برقی نخواهد بود و احتمالا باید منتظر همان DBX برقی در سال‌های نه‌چندان نزدیک باشیم.

 

۵ شاسی‌بلند برقی لینکلن ورود از سال ۲۰۲۴ تا ۲۰۳۰

زیرمجموعه لوکس فورد، لینکلن، قصد دارد از سال ۲۰۳۰ فقط به تولید خودروهای برقی بپردازد. قدم نخست این خودروساز در این راه نیز عرضه یک شاسی‌بلند در سال جاری میلادی است که احتمالا با نام «مارک E» شناخته خواهد شد. این خودرو احتمالا هم‌اندازه مدل آویاتور باشد اما از چهره مخصوص خود سود خواهد جست. انتظار می‌رود که توان پیمایش این محصول نیز چیزی بین ۴۸۰ تا ۶۴۰ کیلومتر باشد و در نسخه‌های دیفرانسیل عقب و چهارچرخ محرک عرضه شود.

 

لوتوس التره ورود از سال ۲۰۲۴

لوتوس به‌طور رسمی اعلام کرده است که شاسی‌بلند ۹۰۰ اسب بخاری التره امسال و در کارخانه ووهان چین تولید می‌شود و تا سال ۲۰۲۴ به آمریکا خواهد رسید. مدل پایه این خودرو از ۶۰۰ اسب بخار قدرت و سیستم چهارچرخ محرک سود می‌برد و براساس ادعای سازنده، می‌تواند با استفاده از باتری ۸۰۰ ولتی خود ۵۰۴ کیلومتر را به یکبار شارژ کامل بپیماید. التره به شارژر سریع ۳۵۰ کیلوواتی نیز مجهز می‌شود تا دارنده بتواند درعرض ۲۰ دقیقه، دو‌سوم ظرفیت باتری را پر کند. التره احتمالا به یکی از سریع‌ترین خودروهای این خودروساز تبدیل خواهد شد.

 

مرسدس‌بنز EQG ورود از اواخر ۲۰۲۳

برنامه برقی‌شدن مرسدس‌بنز دامن‌گیر مدل محبوب G کلاس نیز شده است. این شرکت برای نخستین‌بار در نمایشگاه مونیخ از نسخه مفهومی EQG رونمایی کرد. نسخه تولید انبوه این خودرو به سیستم چهرچرخ محرک مجهز خواهد شد که نیروی خود را از چهار موتور قرار داده شده برای هر چرخ می‌گیرد. باقی جزئیات این شاسی‌بلند هنوز اعلام نشده است. با این همه، می‌دانیم که ورود EQG، هامر EV سرانجام یک رقیب درخور پیدا خواهد کرد.

 

سونی ویژن S 02 ورود از اواخر ۲۰۲۲

قرار است سازندگان دستگاه‌های خاطره‌انگیز واکمن و پلی‌استیشن در آینده با ویژن S 02 وارد صنعت خودرو شوند. سونی مدعی شده است که این خودرو از ۵۳۶ اسب بخار قدرت و دو موتور سود خواهد برد اما چیزی درباره توان پیمایش آن ذکر نکرده است. این نمونه اولیه که گنجایش جای‌دادن ۷ سرنشین را دارد، احتمالا خودرویی چون تسلا مدل Y را رقیب خود قرار می‌دهد که می‌تواند ۵۲۸ کیلومتر را با یکبار شارژ کامل بپیماید.

 

وینفست VF8 و VF9 ورود از سال ۲۰۲۳

وینفست در سال گذشته موفق شد تا ۳۰ هزار خودرو در ویتنام به فروش برساند و به یکی از چهار خودروساز محبوب آن کشور بدل شود. این شرکت آسیایی قصد دارد تا با مدل‌های VF8 و VF9 وارد بازار آمریکا شود. البته وینفست به عرضه خودرو بسنده نکرده و برنامه خرید اشتراک باتری را نیز معرفی کرده است و امیدوار است تا با کمک این خلاقیت، بتواند نظر خریداران متعددی را به خود جلب کند.

 

فولکس‌واگن ID.8 ورود محتمل

با وجود اینکه مدیرعامل فولکس‌واگن، «هربرت دیز»، اعلام کرده که این مجموعه قصد دارد تا یک شاسی‌بلند برقی بزرگ‌تر از ID.4 کنونی را عرضه کند اما هنوز هیچ اطلاعات دقیقی درباره این خودرو در دسترس نیست. شاسی‌بلند ID.8 احتمالی اندازه‌ای نزدیک به مدل کنونی اطلس (تصویر بالا) و توان پیمایش مسافتی بیشتر از ID.4 را خواهد داشت. فولکس‌واگن درباره ارسال این خودرو به آمریکای شمالی چیزی نگفته است اما از آنجا تقاضای شاسی‌بلندهای بزرگ در این منطقه زیاد است، احتمالا شاهد ورود آن به آمریکا نیز خواهیم بود.

 

ولوو XC90 ورود از اواخر ۲۰۲۲

مدل مفهومی ولوو ریشارژ درحقیقت روشن‌کننده نسل آینده ولوو XC90 برقی است. برخی از المان‌های این مدل مفهومی پا را از XC90 فراتر گذاشته و در تمامی مدل‌های آینده این شرکت حضور خواهند داشت. انتظار می‌رود که شاسی‌بلند سه ردیفه بعدی ولوو در بازه زمانی اواخر ۲۰۲۲ و اواسط ۲۰۲۳ رونمایی گردد. این شرکت به‌صورت رسمی اعلام کرده که جایگزین XC90 کاملا برقی خواهد بود و از نام جدیدی نیز استفاده خواهد کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ کارشناس مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۳۰ دیدگاه‌ها

  1. javadhy

    ۱۱ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (331 ديدگاه)

    تو این مطلب فقط مرسدس eqg توجهم رو جلب کرد
    هر چند با فلسفه ساخت g class برقی موافق نیستم ولی جی به هر حال خودروی خفن و جالب و خاصیه
    به شدت منتظر سیستم چرخش تانکی این خودرو هستم
    اولین بار وقتی خزیدن هامر ev رو دیده بود به نظرم خیلی جالب و خاص بود ولی با دیدن این سیستم بنز دیگه واقعا شگفت زده شدم واقعا خاصه و مطمئنم خیلی در موردش در آینده بحث میشه

    موافقم 11
    مخالفم 2
  2. javadhy

    ۱۱ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (331 ديدگاه)

    تو این مطلب فقط مرسدس eqg توجهم رو جلب کرد
    هر چند با فلسفه ساخت g class برقی موافق نیستم ولی جی به هر حال خودروی خفن و جالب و خاصیه
    به شدت منتظر سیستم چرخش تانکی این خودرو هستم
    اولین بار وقتی خزیدن هامر ev رو دیده بودم به نظرم خیلی جالب و خاص بود ولی با دیدن این سیستم بنز دیگه واقعا شگفت زده شدم واقعا خیلی خفنه و مطمئنم خیلی در موردش در آینده بحث میشه

    موافقم 34
    مخالفم 4
    1. شاعر

      ۱۱ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (235 ديدگاه)

      منم با برقی کردن آفرودرها مخالفم.
      کسانی که میرن آفرود همیشه بنزین اضافه با خودشون میبرن حالا سوال اینجاست در صورت تمام شدن شارژ راننده میخواد چیکار کنه؟
      توجه داشته باشید ۳۰ کیلومتر آفرود ممکنه اندازه ۵۰۰ کیلومتر جاده کفی انرژی مصرف کنه پس خیلی محتمل هست راننده نتونه تخمین درستی بزنه و یه ناکجا آبادی شارژ باتریش تمام شه

      موافقم 22
      مخالفم 5
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۱۱ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (9999 ديدگاه)

        یه ژنراتور برق میبندن روی سقف میزنن به دل کوه و بیابون برای آفرود !

        آخه اصلاً کدوماشون به درد آفرود میخورن و مگه هنوز به ادن حدی رسیدن که بتونن آفرود کنند با اطمینان خاطر !!!

        موافقم 8
        مخالفم 3
        1. Reza Waffen SS

          ۱۲ تیر ۱۴۰۱
          سوابق: (5320 ديدگاه)

          زود قضاوت نکن

          موافقم 6
          مخالفم 1
    2. Reza Waffen SS

      ۱۲ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (5320 ديدگاه)

      بیصبرانه منتظر EQG ام

      موافقم 9
      مخالفم 1
  3. Radmehr

    ۱۱ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (541 ديدگاه)

    کاملا برعکس
    من هامر برقی رو به کلی پر ابهت تر از EQG میدونم

    موافقم 22
    مخالفم 24
    1. Reza Waffen SS

      ۱۲ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (5320 ديدگاه)

      جوجه رو آخر پاییز میشمارن

      موافقم 5
      مخالفم 0
  4. Erfan

    ۱۱ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (534 ديدگاه)

    متاسفانه هیچکدام روح یک ماشین واقعی رو به انسان الهام نمیکنه.بیشتر دارن شبیه ماشین اسباب بازی میشن.

    موافقم 31
    مخالفم 11
    1. JDM lover

      ۱۱ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (886 ديدگاه)

      اره دقیقا

      موافقم 14
      مخالفم 5
    2. مسعود

      ۱۱ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (56 ديدگاه)

      داداش به اون کادیلاک میگی اسباب بازی 🤔🤔🤔

      موافقم 12
      مخالفم 2
    3. TML BN

      ۱۱ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (1055 ديدگاه)

      با یک مشت طراحی عجق وجق اصلا زیبا نیستن

      موافقم 9
      مخالفم 5
  5. JDM lover

    ۱۱ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (886 ديدگاه)

    یه سوالی که همین الان به ذهنم اومد
    اینه که خودرو های برقیو چجوری تیون میکنن؟؟ ااصلا میشه تیونش کرد؟؟ ( مشخصات فنی منظورمه)
    مثلا g کلاس برقی بشه ، برابوس چیکار میتونه باهاش بکنه؟ فقط میتونه ظاهر یا کابینشو ارتقا بده؟

    موافقم 15
    مخالفم 2
    1. Dian

      ۱۱ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (563 ديدگاه)

      مهندس برق استخدام می کنن توش رئوستا ، آمپلی فایر ، خازن و باتری به جای توربوشارژ و سوپرشارژ میزارن😂😂

      موافقم 9
      مخالفم 0
    2. Erfan

      ۱۱ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (534 ديدگاه)

      به نظرم برنامه ریزی رو به صورت نرم افزاری یا سخت افزاری عوض بکنن.
      با اینکه کلا موتور عوض بشه چون فکر نکنم به صورت مکانیکی قابل ارتقا باشه یا اینکه وزن باطری هارو بیارن پایین تا ماشین سبک تر بشه و شتاب بیشتری داشته باشه

      موافقم 12
      مخالفم 1
    3. امیرشایان فرازی

      ۱۱ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (459 ديدگاه)

      فک کنم که حجم باتری ها رو افزایش میدن یا موتورش رو عوض می کنن مثل eqs و eqs53

      موافقم 7
      مخالفم 1
    4. شاعر

      ۱۱ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (235 ديدگاه)

      ۱. با هک نرم افزاری (مثلا ممکنه توان موتور برای افزایش طول عمر رو یه عددی محدود شده باشه با هک نرم افزاری میشه این محدودیت رو برداشت )
      ۲. ارتقاع سخت افزاری (استفاده از موتورهای قویتر و باتریهای قویتر و …)
      ۳. سبک سازی (ممکنه یه ماشین که مثلا باتری ۸۰ کیلووات ساعتی روشه بیان ۶۰ کیلوواتش رو بردارن و با این کار مثلا ۳۰۰ کیلو سبکش کنن و با ترفندهایی بدنه رو هم سبک کن با این کار برد ماشین بصورت قابل توجهی پایین میاد ولی ماشین بشدت سبک میشه و توی درگ و دریفت کم نمیاره فقط باید دم به دقیقه شارژش کنی )

      موافقم 10
      مخالفم 1
  6. GMA

    ۱۱ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1662 ديدگاه)

    پوروسانگوئه نه تو کراس اوور ها بود نه اینجا!!!

    موافقم 5
    مخالفم 0
  7. GMA

    ۱۱ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1662 ديدگاه)

    فراموش کردید SUV لوسید گراویتی را بنویسید!

    موافقم 5
    مخالفم 0
  8. امیرشایان فرازی

    ۱۱ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (459 ديدگاه)

    یا خدا بازم همه برقیه که 🤦
    سلطان eqg 🇩🇪💪

    موافقم 13
    مخالفم 1
  9. جناب ایکس

    ۱۱ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1467 ديدگاه)

    یه جوری نوشته بودین بازار یه لحظه فک کردم بازار داخل منظورتونه😂😅😂😂

    موافقم 7
    مخالفم 1
  10. قاطر فروش

    ۱۱ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1099 ديدگاه)

    لیریک و ریویان تقریبا یه قیمتن فاتحه شرکت تازه وارد خوندس

    موافقم 6
    مخالفم 6
  11. قاطر فروش

    ۱۱ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1099 ديدگاه)

    شاهد حضور زشت و خُنِک شرکت های ژاپنی هستیم بنظر ژاپن قراره جاشو ب چین بده و این بده
    پروژه سرمایه گذاری رو هیدروژن هم شکست خورد انگاری

    موافقم 13
    مخالفم 8
  12. meysam

    ۱۱ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (3524 ديدگاه)

    از اومدن سونی خیلی خوشحال میشم

    موافقم 6
    مخالفم 1
  13. ارین صاحب جمعی

    ۱۱ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1071 ديدگاه)

    Eqg خیلی جالب باید باشه بقیه غیر کادیلاک در حد بازارهای جهانی نیستن

    موافقم 8
    مخالفم 1
    1. قاطر فروش

      ۱۱ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (1099 ديدگاه)

      الکتریکی ها ب قبل و بعد لیریک تقسیم میشن عالیه این

      موافقم 2
      مخالفم 6
  14. Alan.r

    ۱۱ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1081 ديدگاه)

    همشون شبیه فیلم های علمی تخیلی شدن اصلا اصالت و زیبایی نمونه های قدیمی رو ندارن طراحی شون کم کم شبیه به هم و یکنواخت میشه

    موافقم 7
    مخالفم 0
  15. Parsa

    ۱۲ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    # نه – به -خودرو – الکتریکی-

    اونایی که موافقا ادامه بدن

    موافقم 2
    مخالفم 1
  16. فرحان نصیری

    ۱۴ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (44 ديدگاه)

    به جز کادیلاک لیریک بقیه طراحی ها جذاب نیستن روح واقعی یک خودرو رو منتقل نمیکنن مثل اینکه اسباب بازی با یه طرح مسخره خریدی و شبیه فیلم های تخیلی

    موافقم 0
    مخالفم 1
  17. iranarmy25789

    ۱۴ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (31 ديدگاه)

    سلام، نظر منو فارادی فیوچر جلب کرده، خودروی برقی که بالای 1000 اس بخار قدرت داشته باشه واقعا خیلیه،و اینکه بالای 600کیلومترهم با هربار شارژ راه میره و باطریهاشم ساخت شرکت LG هستش، شتاب0تا100 هم زیر3 ثانیه هستش

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا