آئودیبی ام ومرسدس بنز

درگ سوپرسدان‌ها، آئودی RS7 پرفورمنس، بی ام و M8 و مرسدس AMG GT63

از بین سه سوپرسدان آلمانی با پیشرانه‌های V8، بیش از ۶۰۰ اسب بخار قدرت و چهارچرخ محرک، کدام‌یک در ۴۰۰ متر سریع‌تر خواهد بود؟

جدیدترین عضو این جمع آئودی RS7 پرفورمنس است. این قوی‌ترین نسخهٔ RS7 محسوب می‌شود که در سال ۲۰۲۲ معرفی شد. نسخهٔ پرفورمنس نه‌تنها زیر کاپوت ارتقاءهایی را تجربه کرده بلکه در طراحی سپر جلو، رکاب‌های جانبی و دیفیوزر خاکستری مات عقب هم دستخوش تغییراتی شده است. بااین‌حال، مهم‌ترین تغییر در زیر کاپوت صورت گرفته یعنی جایی که خروجی پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو به ۶۳۰ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور افزایش یافته است. این نیرو از طریق یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک و سیستم کواترو به هر چهارچرخ منتقل می‌شود.

یکی از رقبای آئودی در این درگ ب‌ام‌و M8 کامپتیشن گرن کوپه است که با نیروگاه ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو ارائه می‌شود. این موتور ۶۲۵ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور را از طریق یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک به هر چهارچرخ می‌رساند. در آخر هم به یک هیولای آلمانی دیگر بنام مرسدس AMG GT63 S می‌رسیم. در سینهٔ این سوپرسدان اشتوتگارتی موتور آشنای ۴ لیتری V8 توئین توربوی AMG قرار گرفته است که ۶۴۰ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. بااین‌حال، GT63 برخلاف رقبا از گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک استفاده می‌کند و با اختلاف زیادی گران‌ترین عضو این جمع محسوب می‌شود.

درنهایت زمان مسابقه فرامی‌رسد. در اولین درگ، آئودی برنده شد و ب‌ام‌و و مرسدس به ترتیب در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند. در درگ دوم هم اوضاع تغییری نکرد و GT63 با آن همه قدرت و گشتاور نتوانست رتبه‌ای بهتر از آخر کسب کند. آئودی پس از ۱۱.۳ ثانیه به خط پایان رسید درحالی‌که ب‌ام‌و این کار را در ۱۱.۵ ثانیه و مرسدس در ۱۱.۷ ثانیه انجام داد. پس‌ازاین، نوبت به مسابقهٔ رولینگ رسید اما نتیجه بازهم تغییری نکرد. تنها تفاوت مهم در اینجا عقب افتادن غیرعادی مرسدس بود زیرا به دلایل نامعلوم، بجای ۶۴۰ اسب بخار، فقط ۴۲۰ اسب بخار قدرت داشت. البته پس از ریست کردن GT63، مسابقهٔ رولینگ دیگری برگزار شد و هرچند مرسدس توانست بهتر با رقبا همگام شود اما بازهم سوم شد.

مقایسه مشخصات فنی

آئودی RS7 پرفورمنس ب‌ام‌و M8 گرن کوپه مرسدس AMG GT63 S
پیشرانه ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو
قدرت ۶۳۰ اسب بخار ۶۲۵ اسب بخار ۶۴۰ اسب بخار
گشتاور ۸۵۰ نیوتن متر ۷۵۰ نیوتن متر ۹۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک ۹ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ چهارچرخ
وزن ۲۰۶۵ کیلوگرم ۲۰۷۴ کیلوگرم ۲۰۴۵ کیلوگرم
قیمت ۱۳۰,۱۹۵ دلار  ۱۴۰,۷۹۵ دلار ۱۷۱,۵۰۰ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۵۶ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۸ دیدگاه‌ها

  1. مجتبی .

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1169 ديدگاه)

    وقتی دوتا عقب مونده روبذاری پشت فرمون دوتا ماشین فوق العاده وخودتم که دست کمی ازاونا نداری…. منکر آعودی نیستم ولی این نتایج مال پرفورمنس همچین غولهایی نبود. بیشتر نتیجه عقب موندگی راننده هاش بود.

    موافقم 18
    مخالفم 2
    1. زیزیگولو

      ۲۰ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (4987 ديدگاه)

      دقیقاً همینطوره ……. درست مثل چندتا خبر پایینتر که مربوط به درگ رفت و برگشت بین مک‌ لارن 750S و شورلت کوروت E-Ray بودش و عملکرد راننده کوروت مثل عقب افتاده ها و مُنگولها بود!!🤦

      موافقم 8
      مخالفم 11
      1. مازیار

        ۲۰ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (2521 ديدگاه)

        اینو تو همون مطلب هم گفتی زیزیگولوجان!
        اما دو بار برگزار شد با تعویض راننده ها
        نخوندی مگه؟

        موافقم 12
        مخالفم 5
        1. زیزیگولو

          ۲۰ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (4987 ديدگاه)

          وقتی راننده حرفه ای نباشه اگر صد بار دیگه ام تکرار میشد بازم همین آشو همین کاسه بود

          موافقم 6
          مخالفم 9
        2. مازیار

          ۲۰ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (2521 ديدگاه)

          یعنی تو مک لارن که نشست حرفه ای بود اومد تو کوروت آماتور شد؟!!

          هوووففف عجب حکایتیست این بخش کامنت ها

          موافقم 9
          مخالفم 3
        3. زیزیگولو

          ۲۰ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (4987 ديدگاه)

          مازیار جان هرچی که بگی بازم نظر من تغیر نمیکه

          موافقم 2
          مخالفم 9
        4. مازیار

          ۲۰ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (2521 ديدگاه)

          قصد من هم ابدا تغییر نظر شما نیست
          فقط برام جالبه این از معدود درگ هایی هست که دو بار با جابجایی راننده ها انجام شده غیر از اون در متن هم به صراحت گفته شد (( و برای اینکه شرایط عادلانه‌تر باشد، در مسابقهٔ دوم راننده‌ها جابجا می‌شوند ))
          اونوقت چه جایی برای گلایه از ناشی بودن راننده یکی از خودروهاست!!

          دنیاست دیگه …
          دارالعجایب

          موافقم 12
          مخالفم 0
        5. علی

          ۲۱ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (401 ديدگاه)

          آقا زور نزنید. آئودی همیشه دقیق ترین انتقال قدرت رو داشته. همه مدل هاش حتی اگه قدرت کمتر داشته باشه با سیستم کواترو جبران کرده و برنده شده. آئودی همیشه بینظیره
          بنز لوکس تره
          بی ام و یکم بی کیفیت تره توی متریال

          موافقم 2
          مخالفم 9
    2. جمشید

      ۲۰ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (392 ديدگاه)

      حرفه ای بودن راننده در رولینگ و درگ خیلی مهمه چون حتی یک صدم ثانیه اشتباه میتونه خیلی راحت نتیجه رو تغییر بده

      موافقم 12
      مخالفم 1
    3. اسی بلک

      ۲۲ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (4 ديدگاه)

      چه برد چه باخت❤️‍🔥عشقه مرسدس😊🙌

      موافقم 4
      مخالفم 2
  2. ARIAN

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (295 ديدگاه)

    انتخابم m8

    موافقم 14
    مخالفم 3
  3. amir

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (2351 ديدگاه)

    من بین ام ۸ و ار اس ۷ خدایی نمیتونم یکیشو انتخاب کنم حتما بدن بهم باید جفتشم بدن

    موافقم 9
    مخالفم 4
  4. مسعود

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (23 ديدگاه)

    راننده بنز باید بره پشت پراید وانت بشینه

    موافقم 15
    مخالفم 3
    1. مهران

      ۲۰ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (5 ديدگاه)

      با این تایمی که زدن،هر سه شون باید برن…

      موافقم 9
      مخالفم 1
      1. Jms

        ۲۶ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        می‌دونی تایم 400 متره دیگه؟ نه صفر تا صد

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. Ali

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (13 ديدگاه)

    نه بنز نه بی ام وی
    جاست آئودی 🗿💙💙💙

    موافقم 9
    مخالفم 13
    1. علی

      ۲۱ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (401 ديدگاه)

      فقط آئودی از دیدنش کیف می‌کنی با ابهت تر اسپرت تره دقیق تره
      بنز که ملکه بتمام عیاره واسه پرستیژ
      بی ام و مثل همیشه زشت و تکراری و بی کیفیت

      موافقم 0
      مخالفم 10
      1. Gdm

        ۲۲ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (65 ديدگاه)

        بی ام وه؟ زشت؟ بی‌کیفیت؟ جدی میفرمایید؟

        موافقم 3
        مخالفم 0
  6. مهدی دهقانی

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (29 ديدگاه)

    تایم های افتضاح

    موافقم 6
    مخالفم 0
  7. حامد

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (108 ديدگاه)

    چرا مرسدس با وزن کمتر و قدرت و گشتاور بیشتر و گیربکس 9 سرعته آخر شد

    موافقم 7
    مخالفم 0
    1. Amirhossain Hossainy

      ۲۰ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (153 ديدگاه)

      بنز خراب بود کلا…واضح بود که خرابه

      موافقم 5
      مخالفم 6
    2. علی

      ۲۱ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (401 ديدگاه)

      بنز بخاطر ایراد کامپیوتر فقط ۴۰۰ اسب بخار خروجی داشته

      موافقم 0
      مخالفم 4
  8. Ali

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (19 ديدگاه)

    تایم ام ۸ تو همین کاروو و چندین جای دیگه دیدم ۱۱.۱ هستش نه ۱۱.۵

    موافقم 10
    مخالفم 1
  9. Dan

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (607 ديدگاه)

    این درگ بیشتر به تسلط راننده هنگام لانچ بستگی داشت
    چون فاصله هر سه ماشین طی درگ ثابت میمونه

    موافقم 2
    مخالفم 1
  10. Dan

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (607 ديدگاه)

    ینی ببین ۲۰ دقیقه ویدیو میزاره برای یه درگ ۱۰ ثانیه ای
    من که تا لحظه درگ کل ویدیو رو اسکیپ میکنم شمارو نمیدونم

    موافقم 9
    مخالفم 0
  11. 𝐀𝐥𝐢

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (999 ديدگاه)

    به نظرم جای پانامرا خالیه

    موافقم 3
    مخالفم 2
    1. sadra gholmai

      ۲۰ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (30 ديدگاه)

      اولش بهش فکر کنم
      ولی توی ودیو های قبلش خیلی از m8 عقب بود

      موافقم 3
      مخالفم 0
  12. ابوالفضل

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (179 ديدگاه)

    اون درگ ۱۰ ثانیه هم به بدترین شکل انجام میدن
    راننده بنز که رولینگ رو با تست ترمز اشتباه گرفته بود قویترین ماشین هم زیر پاش بود
    انتخابم M8 ولی باریکلا به RS7

    موافقم 10
    مخالفم 1
  13. پیام رحمانی

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (283 ديدگاه)

    وقتشه بی ام و نسخه M8 CS بده بیرون 😈

    موافقم 13
    مخالفم 2
  14. BMW

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1227 ديدگاه)

    وقتی چند تا جلبک پشت فرمون میشینند😂خدایی این چی بود،ما داغون ولی اینها که خراب تر هستند از ما ولی سه تا از غول ها و گرکلفت های سه شرکت جذاب خدایی انتخاب سختی هست،مخصوصا تو بین آئودی و بی ام و ولی از اونجایی که خشن بودن رو دوست دارم بی ام و رو انتخاب میکنم🥲👍

    موافقم 4
    مخالفم 0
  15. Taha Ayoobi

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1279 ديدگاه)

    از لحاظ زیبایی اول آئودی بعد بنز بعد بی ام و

    موافقم 4
    مخالفم 10
    1. علی

      ۲۱ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (401 ديدگاه)

      زیباترین آئودی باکلاس ترین بنز. در مورد بی ام و نظری ندارم

      موافقم 1
      مخالفم 4
  16. JaMsHiD

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (990 ديدگاه)

    سه تفنگدار💪😈

    موافقم 3
    مخالفم 0
  17. M power

    ۲۱ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (113 ديدگاه)

    هم انتخابم و هم عشقم m8

    موافقم 6
    مخالفم 0
  18. علی

    ۲۱ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (401 ديدگاه)

    آئودی واقعا قیافه خفن و عضلانی داره. لایق برنده شدنه

    موافقم 3
    مخالفم 5
  19. Kian

    ۲۱ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (21 ديدگاه)

    یه بار نشد بنز BMW رو تو درگ بزنه….
    حقا که محصولات BMW تو پرفورمنس قوی ترن

    موافقم 3
    مخالفم 4
  20. GoD

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    دوتا پت مت اون یکیم کلاه قرمزی وقتی پشت فرمون میشینن همین میشه بجای ک سه تا راننده ی درست حسابی میذاشتین پشت فرمون دیگ اینجوری نمیشد هرچیزی کار و اصول خودشو داره طرف نمیدونس تنظیمات خودرو رو میزون کنه یک ساعت داره کلان جار میره چیکار کنه با خودش درگیر بود😏

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. Erfan

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (18 ديدگاه)

    M8 راحت هم تو درگ و هم تو رول ریس هم بنز و آئودی رو لوله میکرد. بنظر من باید یه مسابقه دیگه برگزار بشه ولی با توجه به نتایج های قبلی برنده m8هست.

    موافقم 3
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا