فورد

موستانگ سنتنیال شلبی GT500CR با قیمت 625 هزار دلار معرفی شد

شرکت کلاسیک ریکرییشنز از جدیدترین محصول سفارشی خود با نام سنتنیال شلبی GT500CR رونمایی کرد. این خودرو به تعداد ۱۰ دستگاه و با قیمت ۶۲۵ هزار دلار تولید می‌شود.

سنتنیال فیبر کربن شلبی GT500CR برای گرامی یک صدمین سالگرد توسط کارول شلبی معرفی شده و در فرایند ساخت آن انجمن قلب آمریکا نیز شرکت داشته است. این انجمن به ازای فروش هر دستگاه از خودروی یاد شده ۱۰۰ هزار دلار و در مجموع ۱ میلیون دلار دریافت خواهد کرد. ۱۰ مدل موردبحث برای کلکسیونرهایی تولید می‌شوند که خواهان یک محصول عضلانی سطح بالا با حس و حال کلاسیک هستند. آن‌ها برای شلبی GT500CR باید حداقل ۶۲۵ هزار دلار بپردازند.

اما با این مبلغ گزاف چه چیزی به دست می‌آید؟ خریداران پشت فرمان خودرویی با پیشرانه ۸ سیلندر ۵ لیتری کایوت ۸۰۰ اسب بخاری خواهند نشست. در قلب این نیروگاه پرقدرت سوپرشارژر مگنوسن VMP قرار دارد و گیربکس ۶ سرعته دستی ترمک T56 مگنوم هم نیروی تولیدی را روانه چرخ‌ها می‌کند. این هیولا در عرض ۳.۲ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت ۳۰۴ کیلومتر در ساعت را بر جای می‌گذارد. باید گفت وزن GT500CR نیز ۱۴۵۲ کیلوگرم اعلام شده است.

برای سیستم تعلیق تنظیمات دوبل جناغی سفارشی و فنرهای پیچشی قابل تنظیم در نظر گرفته شده است. ترمزهای ویلوود با کالیپرهای شش پیستونه در جلو و چهار پیستونه در عقب نیز نیروی توقف مطمئنی را فراهم خواهند کرد. بدنه شلبی GT500CR از فیبر کربن با گرید هوافضا استفاده شده و ساختار فولادی داخلی هم استحکام بالایی دارد. دو نوار قرمز رنگ بکار رفته در خودرو اشاره‌ای به انجمن قلب آمریکاست و یک نوار سفید رنگ هم مکمل طراحی بدنه است. رنگ‌آمیزی این شلبی خاص دو ماه طول می‌کشد.

از جمله ویژگی‌های داخل کابین سنتنیال شلبی GT500CR می‌توان به صندلی‌های اسپرت با پوشش چرم مشکی و دوخت قرمز اشاره کرد. لوگوی ویژه انجمن قلب آمریکا نیز در پشت‌سری‌ها خودنمایی می‌کند. راننده پیش روی خود غربیلک فرمان چوبی و پشت آمپرهایی با امضای کارول شلبی را خواهد دید. یک نمایشگر لمسی در کنسول مرکزی نیز با اپل کارپلی و اندروید اتو همراه شده و سیستم صوتی فوکال نیز تکمیل کننده کار است. نهایتاً باید گفت پلاک سریال دار نیز نشان دهنده شماره تولید خودرو خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۶۴ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. ممد ژانگولر

    ۵ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (3552 ديدگاه)

    این عروسکو از این جدیدا بیشتر میپسندم حتی با این قیمت بالا. کل هوم فلزه . جدیدا همشون شدن پلاستیک جا زدنی .گنده لاتیه واسه خودش 👌

    موافقم 94
    مخالفم 4
    1. مبین آقائی

      ۶ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      چون تو تایید کردی پس پیشرفت کردن

      موافقم 11
      مخالفم 0
  2. R@min

    ۵ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1678 ديدگاه)

    اینام مثل اسپید کور قفلی زدن رو شلبی GT500 البته کاراشونم جذابه همه فیبر کربن.

    البته تخصص اصلی این دو گاراژ تولید فیبر کربنه سفارشی هست.

    موافقم 18
    مخالفم 4
  3. Jeferson

    ۵ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (151 ديدگاه)

    بعید می دونم ماشینی باشه که اونو به این عشق ترجیح بدم.

    موافقم 31
    مخالفم 3
  4. یانکی من هم فرزند کسی هستم

    ۵ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (93 ديدگاه)

    لانچر رو ترجیح میدم.اگر من قرار بود صاحب یکیش باشم به هیچ عنوان انجین روز نمیزاشتم روش.یه انجین ۴۲۷ با دوتا کاربراتور ۴ دهنه ادلبروک چی میشد.من صدا برام بسیار مهمه اونم فقط صدای آمریکایی قل قل کنه

    موافقم 17
    مخالفم 2
  5. BMW

    ۵ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1217 ديدگاه)

    من دهنم رو بستم🥲🥲🥲

    موافقم 15
    مخالفم 1
  6. amirboss

    ۵ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (353 ديدگاه)

    با اینکه طرفدار آتیشی فورد ماستنگ هستم ولی نشستن پشت یه ماستنگ معمولی با بوی بنزین تو اتاق رو به این مار خوش خط و خال ترجیه میدم

    موافقم 10
    مخالفم 0
  7. ابوالفضل

    ۶ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (175 ديدگاه)

    چه خفنه 😍
    موستانگ کلا عشقه چه معمولی چه سفارشی
    البته حس و حال رانندگی با نسخه اصلیش یه چیز دیگس
    افسوس که هیچکدوم نصیبمون نشد 😔

    موافقم 13
    مخالفم 0
  8. مقداد

    ۶ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اونوقت اینجا کپی قیافه فراری با موتور از رده خارج ماکسیما و امکانات بی کیفیت و تقلبی را درست میکنن ۲میلیون دلار😆😆😆

    موافقم 6
    مخالفم 1
  9. Mustang

    ۷ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    مثل یه اسطوره فوق العاده زیبا است 😍

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا