آئودی

آئودی مجبور به توقف تولید SQ5 در اروپا شد

سیکل رانندگی جدید WLTP (روش تست هماهنگ خودروهای سبک در جهان) بازهم قربانی دیگری گرفت. پس از توقف تولید BMW سری ۷ بنزینی، M3 و پیشرانه‌های ۱۲ سیلندر مرسدس-ای‌ام‌جی، قوانین سخت‌گیرانه‌تر آلایندگی باعث شده‌اند آئودی نیز فروش شاسی‌بلند اسپورت SQ5 در اروپا را به‌صورت موقت متوقف نماید.


این خودروساز آلمانی ادعا می‌کند تصمیم یاد شده به دلیل شکاف ساخت کامل بوده اما اتوکار به نقل از منابع موثق گفته که استانداردهای آلایندگی جدید دلیل توقف تولید این خودرو هستند. هم‌اکنون تنها راه خرید این خودرو دسترسی به نمونه‌هایی است که قبلاً تولید شده و در انبار هستند.


یکی از سخنگویان آئودی به اتوکار گفته است:

آئودی بریتانیا تنها تعداد محدودی از SQ5 های تولیدی را در انبار مرکزی دارد. مشتریانی که به دنبال خرید این خودرو هستند باید برای اطلاع از موجودی این خودرو با نمایندگی محلی شرکت تماس بگیرند.

بنا به گفته این رسانه بریتانیایی، آئودی نیازمند زمان بیشتر برای انطباق این شاسی‌بلند با قوانین آلایندگی جدید است. قوانین WLTP مورد بحث از اول سپتامبر سال جاری اجباری خواهند شد.


SQ5 دینامیک‌ترین شاسی‌بلند آئودی بوده و از پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توربو با قدرت ۳۵۴ اسب بخار و گشتاور ۵۰۰ نیوتون متر سود می‌برد. این خودرو به سیستم کواترو و گیربکس ۸ سرعته تیپ ترونیک مجهز است. شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت آئودی SQ5 برابر با ۵.۱ ثانیه بوده و سقف سرعت آن به‌صورت الکترونیکی به ۲۵۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. Daytona 1969

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (325 ديدگاه)

    آئودی بریتانیا تنها تعداد محدودی از SQ5 های تولیدی را در انبار مرکزی دارد. مشتریانی که به دنبال خرید این خودرو هستند باید برای اطلاع از موجودی این خودرو با نمایندگی محلی شرکت تماس بگیرند !

    این پاراگراف بدترین قسمت این خبر بود حتی بیشتر از خبر تاسف آور توقف تولیدش ، ناراحتم کرد
    آخرین روزها همیشه دردناک و تلخ اند

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بهراد

      ۲۱ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (537 ديدگاه)

      اونا تولید چیا رو با چه بهونه هایی متوقف می کنن
      و ما با چه دلایلی بر تولید فسیل های ٣٠ ساله اصرار می کنیم؟!؟!

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا