شماره شاسی‌های تقلبی آئودی برای پاس کردن تست‌های آلایندگی

سه کارمند آئودی پس از انتشار خبری درباره‌ی دست‌کاری شماره شاسی محصولات این شرکت در کره جنوبی بازجویی شدند. این کار به خاطر همخوانی با قوانین آلایندگی دولتی این کشور صورت گرفته است.


نشریه آلمانی Suddeutsche Zeitung آئودی اعتراف کرده خودروهایی با شماره شاسی تکراری به کره جنوبی فرستاده تا قوانین آلایندگی این کشور را دور بزند.

این اسناد که در زمان یورش به مقر آئودی در جولای 2016 به دست آمده بود نشان می‌داد کارمندان آئودی چگونه داده‌های تست و شماره شاسی‌های تقلبی را برای هماهنگ کردن با داده‌های آلایندگی و شماره شاسی‌های صحیح دست‌کاری می‌کرده‌اند. Jalopnik می‌گوید این خبر به دست بازرسان دیزل گیت نرسیده و شاید آئودی به همین دلیل توانسته از تبعات آن در امان بماند.

در خبرها آمده هجده شماره شاسی پیش از آنکه خودروها به مقامات محلی کره جنوبی فرستاده شوند به‌صورت نادرست وارد سیستم شده‌اند.

آئودی در بیانیه‌ای تأیید کرده سه کارمندش تحت بازجویی هستند اما تأکید کرده که این افراد عضو هیئت‌مدیره نیستند.


آئودی در پاسخ به سؤالات نشریه آلمانی Handelsblatt درباره شماره شاسی‌های تکراری گفته که “گروهی چینی” خواستار تقلب در تست‌های آلایندگی شده‌اند. هنوز جزئیات بیشتری از این گروه ادعایی به دست نیامده است.

تحقیقات درباره‌ی این موضوع ادامه دارد.

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

23 دیدگاه

  1. پیکان جوانان گوجه ای
    سوابق: (845 دیدگاه) ,

    دقت کردین تو قضیه فولکس واگن فقط کارمندها بعضی مدیرها میانی بازداشت شدن ولی اصل کاری ها دارن برای خودشون ازاد ول میچرخن انگار همه جایی هستش با کله گنده ها کاری نداشته باشن

    پاسخ
    1. محمد
      سوابق: (620 دیدگاه) ,

      دقت کردین ۱۸ خودرو
      فقط ۱۸ خودرو شماره شاسی دستکاری شده داشتن
      و اینقدر با دقت پیگیری میکنن
      بعد اینجا الزام ایمنی رو بخاطر خودروسازان عقب میندازیم چه برسه به کنترل کیفی
      رنگ خودرو اینقدر بی‌کیفیته تایید میشه
      آمار مرگ و میر اینقدر بالاست و ایمنی خودرو تایید میشه

      پاسخ
    2. (Ali (Chevy nova
      سوابق: (4878 دیدگاه) ,

      بازم تقلب از مجموعه فولکس
      ائودى هم که سردمدار اونه
      اول اگزوز تقلبى
      الان هم شماره شاسى تقلبى

      پاسخ
      1. (Ali (Chevy nova
        سوابق: (4878 دیدگاه) ,

        اىن قسمت متن خىلى مهمه
        ((این اسناد که در زمان یورش به مقر آئودی در جولای 2016 به دست آمده بود نشان می‌داد کارمندان آئودی چگونه داده‌های تست و شماره شاسی‌های تقلبی را برای هماهنگ کردن با داده‌های آلایندگی و شماره شاسی‌های صحیح دست‌کاری می‌کرده‌اند. ))

        پاسخ
    3. مزدا
      سوابق: (905 دیدگاه) ,

      یه جمله هست که میگه:
      پلیس دزدهای کوجیک رو میگیره و از دزدهای بزرگ حفاظت میکنه !!همین کاری که تو مملکت ما انجام میشه

      پاسخ
    1. Reza
      سوابق: (739 دیدگاه) ,

      چقدر شوخ طبع هستین شما موپر جان
      هرهرهرهرهرهرهر

      پاسخ
      1. Sajjad
        سوابق: (1398 دیدگاه) ,

        وقتی میای زیر پست های امریکایی ها اراجیف میگی و دعوا راه میندازی منتظر این جور حرفای دوستان هم باش
        تازه هنوز مثل خودت باهات برخورد نشده

        پاسخ
        1. Reza
          سوابق: (739 دیدگاه) ,

          یعنی میگی اونا بگن ما هم بشینیم نگاشون کنیم.
          سجاد مطمئن باش هر جا من اومدم یه حرفی بزنم قبلش اینا اومدن یه چیزایی بهم گفتن که منم جوابشونو دادم.

          شما برو قسمت ( فولکس آرتعون ) ببین اونجا چی گفتن، کی اول شروع کرده.

        2. Sajjad
          سوابق: (1398 دیدگاه) ,

          کلا هرکس این قضیه رو شروع کرد کارش جالب نبود
          بالاخره یه جایی باید این کامنت ها تموم بشن
          خسته شدیم بخدا
          میایم یه خبر بخونیم اعصابمون بهم میریزه
          عاجزانه تقاضا میکنم همه دوستان نه تنها شما بلکه همه دیگه از این جور کامنت ها نزارید لطفا

    2. (Ali (Chevy nova
      سوابق: (4878 دیدگاه) ,

      دقىقا
      مجموعه فولکس هنوز از اون جرىمه هنگفتى که شد درس نگرفته و همچنان داره تقلب مىکنه
      تو قضىه دىزل گىت 35000 نفر اخراج شدن
      مدىر ائودى رفت زندان
      محصولات دىزل جمع اورى شد
      منع تردد محصولات دىزلى ائودى و پورشه و بى ام و و بنز در کره انجام شد
      و……..

      پاسخ
  2. mehran911
    سوابق: (1572 دیدگاه) ,

    چه مدیر باشه چه کارگر هیچ جوره نباید اغماض کنن
    دیزل گیت درس خوب و ارزشمندی برای صنعت خودروسازی آلمان شد

    پاسخ
    1. sina
      سوابق: (1491 دیدگاه) ,

      مهران جان
      یه بار من همین جمله اولت رو یه جا کامنت کردم و شما گفتی ” شما هم همیشه یکی به نعل میزنی و یکی به میخ” 🙂
      #شوخی
      ارادتمند

      پاسخ
      1. mehran911
        سوابق: (1572 دیدگاه) ,

        ما در بست مخلص شما هم هستیم خیلی عزیزی سینا جان

        پاسخ
        1. sina
          سوابق: (1491 دیدگاه) ,

          مخلصیم مهران جان
          سلامت باشی.

  3. امیر
    سوابق: (373 دیدگاه) ,

    دو موضوع ک یکیش اینه چقد دقیق عمل میکنن و اون تعداد کمو تشخصی میدن (تو همه فراخوان ها و اینطور مشکلات مشهوده) و اما موضوع دوم ک توقعی از آئودی و کلا اروپاییا نیس همچین کارایی

    پاسخ
  4. me84
    سوابق: (1195 دیدگاه) ,

    .
    ابهامات زیادی داره این خبر.
    اول اینکه یه کارگر جزء چرا باید بدون اینکه مقامات بالایی ازش بخوان برای خودش و شرکتش یه همچین ریسکی بکنه؟ چه انگیزه ای داشتن این کارگرها؟ آیا میشه بدون اطلاع رده بالاییها خودسر کاری انجام بدن؟
    دوم اینکه چرا یه شرکت باید به تقاضای یه عده ای پاسخ مثبت بده و خودشو تو یه کشور دیگه زیر سوال ببره؟
    سوم اینکه این چینیها این وسط از این کار چه نفعی میبرن؟
    خدا میدونه این گروه فولکس چه گندهایی زده و هنوز کشف نشده. این راه و رسم تجارت نیست.

    پاسخ
    1. (Ali (Chevy nova
      سوابق: (4878 دیدگاه) ,

      دقىقا
      گروه فولکس از 2015 که دستش تو تقلب دىزل گىت مشخص شد روش خىلى زوم کردن و هر 2 ماه ىکى از تقلبهاى که کرده بود رو شد
      مثلا سالى که دىزل گىت رخ داد تقرىبا حدود 2 ماه بعدش پورشه از ائودى بخاطر قطعاتى که بهش داده بود شکاىت کرد
      بعد از اون موضوع بازداشت مدىر ائودى پىش اومد
      بعد قضىه اخراج کارگران رخ داد
      و…… اتفاقات مختلف رخ داد
      حتى موضوع دىزل گىت دامن شرکتهاى بنز و بى ام و رو هم گرفت و اونها هم محصولات دىزلشون رو جمع اورى کردن

      پاسخ
  5. سام
    سوابق: (579 دیدگاه) ,

    تمام متن بالا ابهام داره….اولا «گروهی چینی» چرا از آئودی در کشور کره جنوبی می خواهد که تقلب کند؟! چرا خود کشور چین نه؟ ثانیا این گروه چینی مگر اسم ندارد که اینطور سربسته از آن نام می برند؟…من فکر کنم مسئله خیلی فراتر از این حرف هاست و آنهم این است که نسل جوان آلمانی یواش یواش دارد بی اخلاق می شود و بی اخلاقی هم رابطه مستقیمی با عیاشی و مفت خوری و حتی دزدی دارد.این نسل به نوعی وارث کوشش و زحمت جانفرسا و بی دریغ والدین خود است ولی به اندازه آنها فعال و کوشا نیست و در حال حاضر هم نمی تواند آنچنان که باید و شاید با صنعتگران جدید کره ای و ژاپنی و حتی چینی رقابت کند،چون سرعت فعالیت آنها بمراتب بیشتر است به ویژه کره ای ها.یادمان نرود که کارگران آلمانی دنبال تعطیلات بیشتری در هفته هستند ولی کره ای ها و ژاپنی ها تا دیروقت در کارخانه کار می کنند.. .وقتی که هم نتوانی دوشادوش دیگر همتایان رقابت کنی و حال و حوصله کوشش و تلاش بیشتری را هم نداشته باشی یواش یواش کلاه بردار،شیاد و تن پرور می شوی و برای فرار از مسئولیت هزار بهانه می آوری….در کره جنوبی تقلب می کنی و می اندازی گردن چین! چرا؟ چون برخی از صنعتگران چینی در این زمینه پیشینه سوئی دارند و تو می خواهی از این نمد کلاهی برای خود ببافی! حکایت برخی از خودروسازان آلمانی هم امروز اینچنین است و ما باید در آینده شاهد خبرهای بیشتری از دزدی و تقلب آنها باشیم و این موج همچنان قربانی خواهد گرفت… چون نسل جدیدی در آلمان سرکار آمده که مثل والدین خود حال و حوصله کار کردن و فداکاری و ایثار را ندارد و فقط می خواهد با کمی کار نهایت عشق و حال را کند و همچنان از میراث پدران خود بخورد! …

    پاسخ
  6. Mohammad
    سوابق: (814 دیدگاه) ,

    الان اگه همچین اتفاقی برای یه شرکت آمریکایی افتاده بود اینجا یه سری داشتن جوک میساختن 😎💪
    ولی ما عقب میکشیم

    پاسخ
  7. Sajjad
    سوابق: (1398 دیدگاه) ,

    اینو همیشه بدونید هیچ شرکتی بدون نقص نیست که انقدر ماها روشون تعصب داریم

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.