آستون مارتین

معرفی آستون مارتین DB11

یک آستون کاملاً مدرن برای جهانی مدرن
آستون مارتین DB9 در سال ۲۰۰۴ به‌عنوان جایگزین مدل DB7 به بازار آمد. این خودرو برای بیش از یک دهه بر روی خط تولید خودروساز بریتانیایی قرار داشت تا اینکه سرانجام جای خود را به فرزند ارشد و تازه‌نفس این کمپانی یعنی DB11 داد (نام DB10 برای یک آستون مارتین ویژه که اختصاصاً برای جدیدترین فیلم جیمز باند با نام Spectre ساخته‌شده بود استفاده شد). حال DB11 وارد جنگی شده که توربوشارژر در آن حرف نخست را میزند. استفاده از موتورهای تنفس طبیعی تا همین اواخر از ارزش‌های آستون مارتین محسوب می‌شد و این شرکت در حفظ آن پافشاری می‌کرد به‌طوری‌که استفاده از موتورهای تنفس طبیعی V8 و V12 یکی از اصول اساسی این شرکت اصیل انگلیسی بشمار می‌رفت؛ اما پافشاری بر این اصل در دوران کنونی ممکن نیست.

Aston Martin DB11 14

در عرض چند سال به دلیل وضع قوانین سفت‌وسخت آلایندگی و مصرف سوخت و همین‌طور وجود مالیات‌های سنگین برای خودروهای پرمصرف موجب شده که اکثر خودروهای اسپرت از تکنولوژی پرخوران استفاده کنند. این روند تا جایی پیش رفته است که فراری هم که چندین سال بر استفاده از موتورهای تنفس طبیعی اصرار داشت، نتوانست در برابر وسوسهٔ استفاده از موتورهای توربو مقاومت کند و درنهایت روی به استفاده از این موتورها آورد. همچنین پورشه نیز اعلام کرده است که همهٔ انواع نسل آیندهٔ ۹۱۱ مجهز به پیشرانه‌های توربو خواهند بود و هیچ موتور تنفس طبیعی‌ای در لیست موتورهای ۹۱۱ آینده وجود نخواهد داشت. در حال حاضر تنها شرکتی که همچنان اصول خود را حفظ کرده و از موتورهای تنفس طبیعی استفاده می‌کند، لامبورگینی است.

بدین ترتیب آستون مارتین نیز تسلیم رویهٔ جاری‌ شده و با زیر پا گذاشتن سنت خود، مدل جدید DB11 را مجهز به پیشرانهٔ توربو کرده است. آستون مارتین به‌تازگی همکاری‌های فنی‌ای را با شرکت دایملر آغاز کرده است؛ اما آستون حاضر به استفاده از پیشرانهٔ V8 متعلق به AMG GT در DB11 نشده و با صرف هزینه‌ای قابل‌توجه اقدام به طراحی و ساخت موتور جدید ۵.۲ لیتری V12 توئین توربو کرده است که ۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. مصرف سوخت این موتور نیز به لطف استفاده از دو توربوشارژر و سیستم غیرفعال سازی تعدادی از سیلندرها درزمانی که نیازی به‌تمامی قدرت موتور نیست، به میزان چشمگیری کاهش‌یافته است. این موتور جدید به‌گونه‌ای تنظیم‌شده که در آن پدیدهٔ تأخیر توربو به پایین‌ترین میزان ممکن برسد و مسلماً آستون مارتین در این زمینه موفق بوده است چراکه این موتور جدید ما را شگفت‌زده کرد به‌نحوی‌که ازلحاظ سرعت پاسخگویی به فشردن پدال گاز به‌خوبیِ موتور تنفس طبیعی ۵.۹ لیتری V12 قدیمی است.

Aston Martin DB11 10

فراتر از استفاده از توربوشارژر، محصول جدید آستون مارتین بسیار قابل‌اطمینان است و سازنده بر این امر تأکید دارد که DB11 کاملاً با DB9 متفاوت است چراکه هیچ قطعه‌ای از DB9 در DB11 بکار نرفته و تمامی قطعات آن جدید هستند. طراحی آن نیز درعین‌حالی که به اصول آستون مارتین پایبند است، کاملاً مدرن و جدید بوده و همچنان به خوش‌تیپی اجداد خود است. ابعاد DB11 بسیار شبیه به DB9 است و وزن آن‌ها نیز تقریباً یکسان است اما فضای داخلی DB11 به‌مراتب بیشتر بوده و صندلی‌های عقب تقریباً قابل‌استفاده هستند.

در این خودرو از نوآوری‌های فراوانی استفاده‌شده است. استفاده از سیستم تعلیق MultiLink در عقب، فرمان الکتریکی و یک سیستم هوشمندانه بنام «AeroBlade» ازجملهٔ این نوآوری‌ها هستند. سیستم AeroBlade شامل کانال‌هایی است که جریان هوا را از پنجره‌های کوچک عقب به سمت لبهٔ درِ صندوق بار عبور می‌دهد. این امر موجب می‌شود که در سرعت‌های زیر ۱۵۰ کیلومتر در ساعت نیازی به استفاده از اسپویلر متحرک عقب نباشد.

در داخل خودرو به‌وضوح اثرات همکاری آستون مارتین با مرسدس بنز دیده می‌شود به‌طوری‌که معماری‌های الکترونیکی مرسدس همچون صفحه‌نمایش مدرن، صفحه آمپر TFT و سبک آشنای کنترلرهای دوار و پد لمسی قرارگرفته در مرکز کابین مرسدس بنز، در DB11 هم دیده می‌شود؛ اما آثار این اتحاد در دیگر قسمت‌های کابین DB11 نیز دیده می‌شود به‌گونه‌ای که دسته‌راهنما به‌طور مستقیم از مرسدس بنز قرض گرفته‌شده است.

آستون مارتین وعده داده است که DB11 در کمتر از ۴ ثانیه از صفر به‌سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت رسیده و توانایی دستیابی به حداکثر سرعتی بیش از ۳۲۰ کیلومتر را داشته باشد. فروش این شیک‌پوش بریتانیایی از اواخر امسال آغازشده و شروع قیمتی از ۲۱۵ هزار دلار خواهد داشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۵ دیدگاه‌ها

  1. great britain

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2761 ديدگاه)

    واقعا طراحیش حیرت انگیزه.چه د اخلی و چه خارجی.
    طراحان خودرویه دنیا یه طرف طراحان بریتیش هم یه طرف.
    همکاریشون هم با مرسدس به شخصه استقبال میشه ولی نه خیلی زیاد.
    آفرین که با وجوده هزینه های زیاد موتورشون رو خودشون طراحی و ساختن.
    (الان باز یه عده متعصب میان میگن این ماشین رو مرسدس ساخته.خدایا من فقط به تو پناه میاورم!!!)

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. pagani

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (479 ديدگاه)

      v12 تویین توربو 5.8 لیتر
      حداقل باید 800 اسب قدرت میداشت.
      v8 سوپرشاژر 6.2لیتری.. 665 اسب(کوروت)
      میتونست راحت از amg v12 استفاده کنه بعدش خودش شخصی سازیش کنه.قدرت رو هم راحت به 800 میرسوند.
      من که از پیشرانه ناراضی ام.

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. Saied

        ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (1262 ديدگاه)

        سلام
        دوسته عزیز این ماشین اصلا واسه کورس گذاشتن و اسب بخار خریده نمیشه!
        این ماشین جنبه خاص بودن داره و مهم برندشه که طرف دوس داره استون مارتین سوار بشه.
        بخاطر این زیاد خودتونو عزیت نکنین و بحث الکی نکنین.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. H-Lamborghini

          ۱۲ تیر ۱۳۹۵
          سوابق: (21 ديدگاه)

          یا حضرت ابوالفضل “عزیت”دیگه چیه!!!!!!!!! یه دفعه می نوشتی عزیط! “ی” هم که نمی تونستی اشتباه بنویسی!

          موافقم 1
          مخالفم 0
    2. نوید جهرمی

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (3685 ديدگاه)

      من که طرفدار بنزم. واقعاً خوب کار کرده و پیکره ی خوبی رو تراشیده. مثل همیشه زیبا و ستودنی و خاص. مثل همیشه استون مارتین شده.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. علي

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (969 ديدگاه)

    طراحیش خیلی قدیمی شده الخصوص داخلش . تکرار پشت تکرار. اشتباه پشت اشتباه. میله استرس بار روی موتور طوری زده انگار موتور زندانی شده یا ندردنش. خیلی خیلی شبیهه دایناسوره

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. great britain

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (2761 ديدگاه)

      خبرنگار واحده مرکزی سیما-فلاح-لندن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Maysam..laferrari

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (581 ديدگاه)

      داداش یه سئوال دارم از انگلستان خاطره ی بدی داری ؟ این همه سوزش سابقه نداره والا
      باور کن کسی به نظرات گوهر بار شما نیاز نداره ( کاش نظر بود ! فقط تروله)

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. خسته شده

        ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (623 ديدگاه)

        بی شک یه ایرانیه واقعی ضد انگلیسی بودن باید در خونش باشه چون بلایی که سر مردم ایران آوردن تا ابد جبران نمیشه و نخواهد شد و انگلیسی ها تا ابد به مردم این کشور بدهکارن یادت باشه اینا مستقیم و یا غیر مستقیم عامل قتل میلیون ها ایرانی شدن این من خوابن ندیدم تا تعریف کنم اینجا اینو اسناد ملی آمریکا بعد از یک قرن درآورد پس بهتره شما هم ضد انگلیسی باشی اون کاربر بالایت هم خودش گفته من افتخارم اینکه یه انگلیسی باشم سندشم هست اگر پدال پاک نکرده باشه میتونم لینک بذارم اون سه بار پس بهتره زیاد به کامنت هاش توجه نکنی چون ایرانی نیست اینا حرفارم به خاطر اینکه کامنتت ربطی به موضع نداشت گفتم
        سایت پدال چاپ کنید نظراتمو بالاخره اگر دشمنی با ما دارید ایرادی نداره ولی اگر مارو به عنوان یه انسان قبول دارید و واقیعت و قبول میکنید باید این کامنتم چاپ بشه

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. علي

          ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (969 ديدگاه)

          خسته شده عزیز متاسفانه مدیریت سایت پدال ی جورایی داره چراغ خاموش از نظرات گوهر بار امثال great britain حمایت میکنه و اجازه میده به واقعیتها حمله و شخصیت بعضیها توهین بشه . امیدوارم عاقبت سایت نارنجی براتون اتفاق نیوفته .

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. kamy_sky

          ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (8 ديدگاه)

          خسته شده عزیز….. فک نکنم سایت ماشین جایه این حرفا باشه…..البته من تازه عضوم ولی شما قدیمی و بهتر می دونید….. ولی حالا که مطرح شده بهتر بگم …فک نمی کنید کارهایه خودمون تو تاریخ باعث اتفاقای بد شده؟…. و حتی اگه هم به هر دلیلی بدتون می اد یه لبخند ساده بزنید :)… و کاری کنید که اونا تو سایتاشون از ماشینایه ما بزارن…

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. خسته شده

          ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (623 ديدگاه)

          کامی اسکای عزیز تموم حرفات درسته من خودم اعتقاد دارم به قول یکی از فلاسفه فرانوسی سارتر که فلج مادر زاد اگر قهرمان دو و میدانی المپیک نشه مقصر خودشه یعنی فقط خودمون مقصر تموم کارهایی هستیم که کردیم و میکنم و خواهیم کرد چه خوب چه بد و این و ایمان دارم بهش و همیشه هم اینجا و جاهای دیگه گفتم ضمن اینکه به نظرم من این کشور الان در حدی نیست که بخواد حتی مخلصی مثل من باهاش دشمنی کنه پس بهتره اسیر جو رسانه ای که چند سالیه راه افتاده و پس ذهن مردم ایران بوده و داره به این متاسفانه توهم دامن میزنه هرچه زودتر پاک بشه اگر نشه میشه عکس داستانه دایی جان ناپلئون(گرچه اونم به تحلیل خیلی ها بازی سیاسی برای بزرگ کردنشون بوده) اگر با دقت خونده بشه کاملا میشه این موضوع و درک کرد مردم ایرانم نمیخوام اینجوری بگم ولی به شدت انسانهای دهن بین و تسلیم رسانه ای هستن یعنی هرکی هرچی میگه انگار باید باور کنن و جریان عکس سازی هم که داره بیداد میکنه در کشور و رسانه های ایرانی ها

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. great britain

          ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (2761 ديدگاه)

          خسته شده آدم خوب نیست اینقدر کینه ای باشه.
          تو تاریخ هزاران بار جنگ بینه کشورهای مختلف و قبایل مختلف رخ داده تموم شده رفته.از خون ریزی وایکینگ ها بگیر تا هجوم انگلا ساکسون های آلمانی یا قوم ژرمنی با بریتانیا و کلی از این درگیری هابینه قبایل و کشورهای مختلف از وقتی که انسان خلق شد.
          تا انسان بوده جنگ هم بوده……..
          در ضمن نکنه با خودت فکر کردی آلمانی ها خیلی به ایرانی ها لطف کردن؟
          از غارت معادن ایران بگیر تا فروش بمب های شیمیایی به عراق که تمامشون ساخته آلمان بود یک مقداریش هم ساخت اتریش.(که هنوز هم آثارش رو تو کشور میتونی ببینی اتفاقا این آثار میلیونی هم هست)
          از جنایت های هیتلر هم نگم بهتره.که چه بلایی سره مردم دنیا اوورد(فقط جان من نگو تقصیر انگلیسی ها بود عینه بعضی شبکه های داخلی)
          عزیزه من کسی دلش به حالا مملکتت نمیسوزه نه آلمان نه بریتانیا نه هیچ کشوره دیگه ای هر کشوری منافعه خودش رو داره.
          در ضمن پدال هم عاشقه چشم و ابرویه من نیست تا حالا خیلی شده که نظراتم چاپ نشده.
          نمیدونم مشکلت با من چیه؟
          ولی هرچی که هست خوب نیست امیدوارم این مشکل حل شه.من که با تو مشکل ندارم.
          اکثرا هم تو به من توهین کردی.
          همش به من تهمت میزنی که با چندتا اسم میام و……..
          جواب اون کاربر(علی) هم نمیدم چون فایده نداره خودش باید بخواد که تغییر کنه.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. خسته شده

          ۱۴ خرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (623 ديدگاه)

          ببین انگلیس اگر این حرفای ارزونی که میزنی نمیدونم غارت معادن ایران و هیتلر که نخستش دروغه محضه توسط رادیو لندن در زمان جنگ جهانی دوم بود وقتی حمله کردن به ایران برای توجیه کارشون در برابر مردم عوام اون زمان ایران با این حرفا مطمئنا کارشناس ها و تاریخ نگارها فقط میخندن به این حرفا نه سندی وجود داره نه مدرکی که این کارو کرده باشن استراتژی تخریب در صورتی که حتی الانم 30 درصد صنایع ایران آلمانیه چه برسه اون موقع که بالای 80 درصد اینطوری بود یعنی کشوری سانزده نه غارت گر عکس تاریخ انگلیس که اینطوری بود بعدیشم به من ربطی نداره اگر انگلیسی هاو روس هارو کشت دمش گرم به من کوچیکترین ارتباطی نداره ضمنا یادت باشه من همونطور که گفتم اصلا این کشوری که شما دوستش داری و جز کشور خاصی حسابش نمیکنم و اونو در اون حد نمیبینم که بخوام کینه ای داشته باشم درآخرم بگم علی اتفاقا هم فکر شماست بازم همون طور که در کامنت بالا گفتم جریان عکس سازیه در این مملکت و تنها مملمت جهان که جواب میده هستش و خودم هم از این کاربر خوشم نیماد چون میخواد بقیه و نسبت به طرفداران بی شمار آلمان بدبین کنه و ماشین های محبوبشونو و وجهشونو و خراب با این حرکت و به نفع برندهای انگلیسی کار کنه مثل شما هم با فقط انگلند و فقط بریتانیا وارد نمیشم و اونقدر خودم و شانمو بالا میدونم که هم با چند تا اسم نیام(من با یه اسمه فعلی چند وقتیه اومدمو وبازم همونطور که گفتم در پست های قبلی اسمم یه چیزه دیگست و با اون اسم بالای دو هزار تا کامنت گذاشتم) و به کسی هم توهین نکنم اینم یادت باشه هیچوقت من شروع نمیکنم و نکردم و فقط جواب میدم محکم بودنه جوابم دلیل بر توهین نیست دلیل بر اشتباه جواب گیرنده و حتی بعضا توهینشه

          موافقم 0
          مخالفم 0
  3. mohammad

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (125 ديدگاه)

    هرچی دنبال یه عکس ازش میگردم ک توش زشت افتاده باشه پیدا نمیکنم!!
    واقعا ک خیلی با پرستیژه..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. داج توماهاک

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    600 اسب بخار قدرت داره دیگه چی میخوایید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. aminworldofcars

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (10 ديدگاه)

    زیباست اما گیر دادن به این موتور 12 سیلندر !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. kamy_sky

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (5 ديدگاه)

    آقا ی سوال؟؟ فقط نخندین :دی
    مگه توربو بهتر از تنفس طبیعی نیست؟ پس چرا فراری یا استون مارتین دوست نداشتن بزارن…. و اینکه چرا لامبو نمی زاره..

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mehran911

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (2025 ديدگاه)

      چرا باید بخندیم !؟!؟!؟
      شما سوالاتو از افراد با اطلاع این سایت بپرس قول میدم کسی نخنده !!!
      در جواب شما باید گفت موتور های نفس طبیعی و توربو هر کدام محاسن و معایب خودشون رو دارن که میشه به موارد پایین اشاره کرد
      1- موتور های نفس طبیعی صدای دلنشین تری نسبت که موتور های توربو دارن
      2- موتور های نفس طبیعی در کل استهلاک کمتر و پیچیدگی کمتری نسبت به موتور های توربو شارژر دارن که موجب سهولت تعمیرات این موتور ها میشه
      3- از طرفی موتور های نفس طبیعی برای رسیدن به توان بیشتر به ناچار باید حجم موتور رو افزایش بدن که خودش باعث افزایش مصرف سوخت و افزایش میزان آلایندگی میشه .

      امروزه با توجه به قوانین وضع شده و ضرب الاجل تعیین شده تا سال 2022 خودرو سازن موظف شدن تا تدابیر جدیدی برای کاهش مصرف سوخت وکاهش میزان آلایندگی در نظر بگیرند . البته این قانون بر می گرده به چند سال پیش
      جالب اینجاست خودرو ساز هایی مثل لامبو – فراری – همین آستون و…
      به شدت به این قانون واکنش نشون دادن و گفتن ( ما خودروی توربو نخواهیم ساخت – البته سندش موجوده)
      اما نکته اینجاست ادامه این نگرش = نابودی خودرو ساز خواهد بود
      و به نظر من این طرز تفکر موجب عقب ماندگی خودرو ساز در آینده خواهد شد و به نظر من صنعت خودرو سازی در حال گذاربین یک عصرقدیمی و عصر جدید قرار داره
      در عصر جدید ما با طراحی های خارجی و داخلی جدید پیشرانه های جدید و احتمالا قدرت های جدید در صنعت خودرو سازی رو برو خواهیم شد .
      – با وجود قوانین جدید هر خودرو سازی که سریع تر و بدون مقاومت خودش رو با قوانین وفق بده به سرعت از بقیه پیشی خواهد گرفت و آینده درخشانی رو برای خودش رقم خواهد زد
      بعنوان مثال صنعت خودرو های الکتریکی در حال پیشرفت هست پس خودرو سازی در آینده موفق خواهد بود که حرف اول رو در این زمینه بزنه مثل تسلا و پورشه و تویوتا وBMW و …
      در نتیجه زمان خودرو های نفس طبیعی به پایان رسیده و جای خودش رو به خودرو های پرخوران داده
      از محاسن موتور های توربو شاژر میشه به
      افزایش توان بدون افزایش مصرف سوخت – کاهش میزان آلایندگی – بصرفه بودن برای خریدار با توجه به مصرف سوخت کمتر
      از معایبش هم میشه به
      افزایش دمای موتور – تاخیر در واکنش توربو شارژر ها با توجه به تاخیر در زمان خروج گاز از منیفولد ها و اگزوز خودرو ( که ابته در حال حاضر با سیستم های الکترونیکی جدید حل شده )
      البته معایبی که بهشون اشاره کردم معمولا در خودرو های با پرفورمنس بالا و سوپر اسپرت ها مشاهده میشه و در خودرو های شهری و … قابل چشم پوشی هستش
      در کل به نظر من توربو شارژر ها چیز های خوبی هستند!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. kamy_sky

        ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (8 ديدگاه)

        واقعا مفید بود…..خیلی ممنون

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. H-Lamborghini

        ۱۲ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (21 ديدگاه)

        توربو شارژر برای شتاب اولیه مضره ولی در سرعت نهایی تاثیر مثبت داره.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  7. جواد

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (990 ديدگاه)

    خب چه کاری بود این همه هزینه طراحی موتور از amgمیخواست یک ورژن خاص مثل مال پاگانی با 700 تا 750 اسب بخاری براش میساخت هم کلی صرفه جویی میکرد هم با این قدرت اضافه میترکوند هر چند مدیران استون بهتر شرایط کاری خودشون میدونن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. احمد باقری

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    این ماشین، معرکه هست، واقعا نمای پر ابهتی داره. پس، پورشه هم میخواد از توربو استفاده کنه، حالا فرض کنیم، استفاده هم بکنه، اون نمای قورباغه ای رو میخواد چیکار کنه، اصلا جور در نمیاد، یه قورباغه با توربو، حالا باز گاو وحشی بود، یه چیزی.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. great britain

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (2761 ديدگاه)

      امان از دسته این احمد باقری آتیش پاره.حتما باید یه تیکه ای هم به پورشه بندازه تو هر شرایطه جوی ای.
      بابا یه درود بفرست به روحه فردیناند پورشه اتریشی قضیه رو ختمه بخیرش کن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. king 918

        ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (2493 ديدگاه)

        خدایا این دوستمون هنوز نمیدونه پورشه مدت هاست از توربو استفاده میکنه اصلا تا حالا 911توربو شنیدی ؟؟؟؟؟
        ای بابا منو نیگاه دارم جواب چه مهندسی رو میدم
        هیچی داش شما به ماشین جنگی پلی 1 برس ….
        راستی نظرت درمورد ظاهر تهاجمیه پراید چی بود نگفتی ….

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. رامکال

        ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (594 ديدگاه)

        این قدر حرص نخورید با جفتتونم.
        یک وقت لاغر میشید ها.
        در ضمن فرق اتریشی با آلمانی مثل این میمونه که دوتا کرد یکی شون از کردستان عراق رو با با اون یکی از سنندج مقایسه بکنی.
        سوییسی ها هم (نه همشون 60 70 درصدشون) مثل لیختنشتاینی ها آلمانی اند.
        بخوام در مورد جغرافیای اروپا هم صحبت بکنم که طولانی میشه که من حال و حوصلشو ندارم.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. علي

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (969 ديدگاه)

      احمدی خوبی بابا؟!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. aminworldofcars

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (10 ديدگاه)

      پورشه چیزی نیست که باید مسخرش کرد نمای قورباغه ای این ماشین باعث افتخار خود سازندش و همچنین خریداران این ماشین هست قورباغه ای باشه برای ما خوبه برای شما بد باشه دلیل نمیشه ما هم مثل شما انتقاد بکینم بنده دیگه نمیدونم چی بگم

      استونی که من میبینم فضایی شده !

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. H-Lamborghini

      ۱۲ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (21 ديدگاه)

      درسته که طراحی کلی پورشه قدیمی و تکراریه ،اما کمترین پسا رو ایجاد می کنه. در مقابل بیشترین پسا رو لگن(لوگان) ایجاد میکنه!(البته در بین سواری ها) اصلا باید اسمشو میزاشتن پسا!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. ferrari

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1872 ديدگاه)

    لوکس،قدرتمند و بسیار زیبا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. امیرحسین

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (337 ديدگاه)

    در مورد ماشین با عملکرد بالا نمیدونم ولی در مورد ماشین های حاضر در ایران موتورهای تنفس طبیعی 6 سیلندر هم صدای زیباتری داشتن و هم نرم تر کار میکردن و استهلاک و خرابی کمتری اتفاق می افتاد تا نمونه های 4 سیلندری توربو که به لحاظ گشتاور و قدرت هم سطح نمونه های 6 سیلندر هستن
    آستون مارتین همیشه نماد تجمل و زیبایی بوده و هست .سندش هم تو فیلم “italian job” که وقتی گروه ماشین ادوارد نورتون رو که استون مارتین بود میبینن به به و چه چه راه میندازن
    جماعت عشق کره ای از آستون مارتین ایراد بگیرن از اون لحظات ناب تاریخ هست!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. احسان(احسان سابق)

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    استون مارتین همیشه زیبا بوده و الان هم زیباست اما هیچوقت جرات بخرج نمیده تا مستقیم با ایتالیایی ها رو به رو بشه.البته جنبه لوکس بودن این ماشین واضحتر از اسپرت بودنشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. PAGANI

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (479 ديدگاه)

      مقابله با ایتالیایی ها تو اسپرت سازی؟؟؟؟؟
      نفس کش میطلبیم
      پله پله بیاید عمو ببینه !!!!!
      PURITALIA
      TECNICAR LAVINIA
      WILD TWELVE
      ALFA ROMEO
      MASERATI
      PAGANI
      LAMBORGHINI
      FERRARI

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. علیرضا

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (752 ديدگاه)

    استون و بنز باهم همکاری میکنن اونوقت شماها تا آخر عمر سر آلمان و انگلیس بزنید تو سرهم من نمیدونم چرا شماها ایران موندین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. Ali

    ۱ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (43 ديدگاه)

    خیلی خوبه که از توربو شارژر استفاده کرده
    ولی میتونست یه V8 از amg بگیره هم هزینه کمتری داشت و هم قدرت و شتاب بهتری، البته بخاطر سیاست و هدف استون از ساختن این ماشین میشه بهش حق داد که خودش موتور زده

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا