اتو هلد چیست؟
یک ساعتی میشود که در ترافیک خیابانی شیبدار ماندهاید و از ترمز و کلاچ گرفتنهای مکرر عاصی شدهاید و دیگر توانی در پاهایتان باقی نمانده، اینجاست که اتو هلد به داد شما میرسد!
در این مقاله از سری مقالات مجله پدال سراغ سیستمی رفتهایم که امروزه در شهرهای شلوغ و پرترافیک بسیار کاربردی ظاهر میشود، تا چند سال پیش فقط در خودروهای لوکس و پرچمدار دیده میشد و امروزه در اکثر خودروهای روز دنیا وجود دارد.
اتوهلد چگونه کار میکند؟
نحوه کار اتو هلد اینگونه است: بعد از فعال کردن سیستم، کافی است پای خود را روی پدال ترمز بفشارید، آنگاه تا وقتیکه پای خود را روی پدال گاز نگذارید سیستم ترمز دستی خودرو فعال است و مانع از حرکت خودرو میشود. این سیستم کمک میکند که وقتی در ترافیک گیر کردهاید نیاز به نگه داشتن پدال ترمز، ترمز دستی و یا تغییر حالت دسته دنده نداشته باشید.
البته خودروهایی که اتو هلد دارند؛ حتماً سیستم ترمز دستی الکتریکی هم دارند زیرا اساس کار اتو هلد با ترمز دستی است.
تفاوت اتوهلد با HAC (سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی) چیست؟
سیستم HAC در حد چند ثانیه درگیر میکند و بعد از آن ترمز را آزاد میکند اما در سیستم اتوهلد ترمز تا زمانی که پدال گاز فشرده نشود درگیر است. معمولاً در هر خودرویی که HAC وجود داشته باشد اتوهلد هم وجود دارد و بلعکس.
JDM lover
۷ تیر ۱۴۰۱دقیق متوجه نشدم ولی بنظر میاد سیستم کمکی خوبیه
AMANTE
۷ تیر ۱۴۰۱سیستمی که برای تازه کار ها خیلی خوبه، خودم اوایل رانندگی از پارک کردن در سربالایی یا چراغ قرمز هایی که انتهای سربالایی بودن فراری بودم.
و اکثرا خیلی پیش از حد پر گاز رد شون میکردم جوری که بوی سوختی می اومد و چند بار ماشینم سر همین داستان خراب شد.
NAVID۰۰۹۸
۷ تیر ۱۴۰۱یه آپشن کارآمد که ای کاش برای تمام خودروهای اتومات اجباری میشد !
زیزیگولو
۷ تیر ۱۴۰۱این آپشن تو همه ماشینای اتومات کره ای و ژاپنی و آلمانی و آمریکایی و …… بیشتر از ۱۰ سال هستش که وجود داره و تو ایران هم که ماشینای ژاپنی و کره ای و آلمانی فراوون هستش و تو هر خیابونی حداقل چندتا میبیتی
NAVID۰۰۹۸
۷ تیر ۱۴۰۱خیر زیزیگولو جان
روی هر خودرویی نصب نیست به جز برخی کرهایها که در لوآپشنهایشان هم وجود دارد مثل اپتیما لوآپشن از ۲۰۱۴ به بعد یا سانتافههای ۲۰۱۶ به بعد و … !
در ژاپنیها هم معدود و در فولآپشنها هست مثل لکسوس که در نمونههای لوآپشن هم دارند اما تویوتا یا میتسوبیشیها نداشتن مگر سفارش جایی باشند که شخصی وارد شده بودند !
در کل ، خیلی آپشن کار درستیه و به تمام آپشنهای نمایشی دهن پُرکن میچربه !
زیزیگولو
۷ تیر ۱۴۰۱ولی من تو بیشتر ژاپنیها دیدم
زیزیگولو
۷ تیر ۱۴۰۱نوید البته حرفت رو انکار نمیکنم …. شاید تو اون مدل از ژاپنیایی که من دیدم این آپشن وجود داشته و تو بقیه همونجوری که گفتی وجود نداره
NAVID۰۰۹۸
۸ تیر ۱۴۰۱زیزیگولو جان
در لکسوس و اشتباه نکنم میتسوبیشی اوتلندر هست و در باقی ژاپنیها بخصوص تویوتاها نیست !
البته در مورد chr نمیدونم داره یا نداره !
زیزیگولو
۷ تیر ۱۴۰۱البته لازم نیستش که تو ماشینای خارجی از این آپشن فقط تو شیب استفاده بشه چون اگر دکمه AUTO HOLD رو فعال کنیم چه تو پارکینگ خونه باشیم چه تو خیابون های مسطح باشیم و چه تو جاده باشیم، هر وقت توقف کامل کنیم ترمز پارک برقی بصورت خودکار فعال میشه و هر وقت شیفتر دنده ماشین رو رو حالت D یا R قرار بدیم ترمز پارک برقی بصورت خودکار غیر فعال میشه ولی در بعضی از ماشینای خارجی با فعال بودن دکمه AUTO HOLD علاوه بر قرار دادن شیفتر دنده روی حالت D یا R حتماً باید پدال گاز رو هم فشار بدیم تا ترمز پارک برقی غیر فعال بشه
امیرحسین
۷ تیر ۱۴۰۱سلام.
تشکر از نویسندگان.
خلاصه بگم یه سیستمیه که تو سربالایی وقتی پاتونو از روی ترمز برمیدارین تا بزارین روی گاز ماشینو تواین زمان خودرو رو نگه داره که عقب نره.hold به معنای نگه داشتنه شبیه هلدر که لامپو نگه میداره اتو هم اتوماتیک خودکار عمل میکنه یعنی بصورت خودکار ماشینو نگه میداره،اگه اشتباه نگم.اگه اشتباه هست دوستان تصحیح کنند.
امیدوارم این سیستما مثل کنترل هرزگردیو پایداریو کمکی شروع حرکت در سربالاییو سرپایینیو اینا یه روزی تو تمام خودروهای داخلی نصب شه.اپشنایی واقعا کارامده بخصوص کنترل هرزگردی و پایداری.مثل همین اتوهلد که کاربردیه
البته زیاد از دنده پشت فرمامو شیفتر میگم فکرکنم یا ترمز پارک برقی زیاد خوشم نمیاد بنظزم بیشتر جنبه لوکس بودن و راحتی دارن.
NAVID۰۰۹۸
۷ تیر ۱۴۰۱خیر امیرحسین جان
اونی که گفتید سیستم نگهداشتن خودرو در شیب هست که چند ثانیه نگه پیداره تا خودرو حرکت کنه !
اتوهولد با روشن کردنش فعال میشه برای ترافیکها که ترمز خودکار به حساب میاد که با نگه داشتن ترمز بعد از حدود ۲ ثانیه فعال و با فشردن گاز غیرفعال میشه و باید با هر بار روشن کردن خودرو فعالش کرد .
امیرحسین
۷ تیر ۱۴۰۱😐😂
بله دیگه شما صاحب نظرید جناب نوید.👍
عذرخواهم از همه بزرگواران.
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤦♂️😑
از عوامل پدال میخوام اگه میشه پیامو حذف کنن از این بیشتر ابروریزی نشه
ولی خب واقعا ادم اینارو قاطی میکنه باهم tcs esp……
راستش ازاینجور مقالات زیاد خوشم نمیاد با همین خاطر گفتم خلاصه بگم کسی شاید دوست نداشتهب اشه بخونه خلاصه بتونه.خودمم نخوندم این مقاله رو.
بااجازه همگی بنده ازاین به بعد دیگه نظر نخواهم داد.خداحافظ همگی🤚
NAVID۰۰۹۸
۷ تیر ۱۴۰۱نه داداش ، این حرفا چیه !
من خودم خداوندگارِ اشتباهاتم ، آدم اگر اشتباه نکنه که میشه رُباط !
زیزیگولو
۷ تیر ۱۴۰۱اون یه آپشن دیگه هستش و با AUTO HOLD فرق داره
علی جردن
۷ تیر ۱۴۰۱مرسی عالی بود کارتون لذت بردم و اطلاعات جدید یاد گرفتم این مقاله بسیار فوق العاده بود هم کوتاه هم مفید
Reza
۷ تیر ۱۴۰۱منم موافقم
سینا
۷ تیر ۱۴۰۱مقاله مختصر و مفید بود
مثل بعضی سایت ها نیومده بود ۲۰ صفحه توضیح اضافی بده