ایستگاه خبر

چطور لوازم یدکی رنو اصلی و تقلبی را تشخیص دهیم؟

رپورتاژ: در سال های اخیر با توجه به تحریم های پیش آمده برای کشور عزیزمان ایران مسائل و اتفاقات مختلفی در همه حوزه ها پیش آمده است که حوزه خودرو نیز از این قاعده مستثنی نیست.

همچنین در این سال ها مشکلات واردات قطعات اورجینال بازار را تحت تاثیر خود قرار داده است و در این بین برخی از سودجویان به واردات قطعات تقلبی و بی کیفیت رو آورده اند.

هدف ما در این مقاله شناسایی قطعات و لوازم یدکی رنو اورجینال می باشد پس با ما همراه باشید.

تفاوت لوازم یدکی رنو اصلی و تقلبی

 

سودجویان به فکر امنیت و سلامتی شما نیستند

تنوع زیاد در قطعات رنو همیشه سبب چالش های بسیاری هم برای کمپانی رنو و قطعه سازان رنو بوده هم سبب بروز مشکلات فراوان برای مشتریان و صاحبان خودروهای رنو بوده است.

سودجویان و متقلبین با واردات قطعات بی کیفیت و بدون اصالت به صورت فله ای و بدون مشخصات و با چاپ و بسته بندی شبیه به قطعات اصلی رنو در کشور به فروش این قطعات بی کیفیت می پردازند.

مهمترین مساله ایجاد شده بعد از خرید قطعات بی کیفیت خسارات جانی و بعد از آن خسارات مالی می باشد.

زیان های جانی لوازم یدکی رنو نامرغوب

بسیاری از لوازم یدکی رنو ضامن ایمنی سرنشینان خودرو هستند و اصل بودن آن ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

از جمله این قطعات لنت ترمز می باشد که نوع بی کیفیت آن همان طور که مشخص است باعث بروز حادثه می گردد که باعث خسارات مالی و جانی می شود. صدای سوت هنگام ترمز گیری یکی از راه های تشخیص لنت ترمز معیوب می باشد.

قطعات جلوبندی و پلوس مورد بعدی می باشد. این قطعات در خودرو از امنیت بالایی باید برخوردار باشند چرا که قطعات معیوب و تقلبی در جلوبندی خودرو باعث انحراف خودرو در سرعت های بالا می باشد و همچنین در حالت کلی باعث فرسایش لاستیک ها می شوند.

زیان های مالی لوازم یدکی رنو نامرغوب

همچنین تعداد زیادی از قطعات مصرفی موجود در خودروهای رنو در صورت رعایت نکردن استانداردها و بی کیفیت بودن آنها ، هزینه های زیادی را به دارنده خودرو تحمیل می کند.

از جمله این قطعات تسمه تایم خودرو می باشد که در صورت استفاده از تسمه تایم نامرغوب و بی کیفیت صدمات مالی شدیدی وارد می شود در صورت استفاده از تسمه تایم تقلبی به دلیل عملکرد ناصحیح این قطعه موجب کج شدن سوپاپ خودرو شده و مجبور به هزینه موتور خواهید شد !

همچنین قطعات دیگری که باری تعمیر موتور خودرو نیاز هستند در صورت تقلبی بودن هزینه زیادی را در بر خواهند داشت از جمله یاتاقان، رینگ موتور، پیستون و …

راه تشخیض لوازم یدکی رنو اصلی

راه های تشخیص لوازم یدکی اصلی رنو زیاد پیچیده نیستند و برای تشخیص قطعات اصلی رنو اگر کمی دقت کنید خودتان می توانید قطعات اصلی را تشخیص داده و از جان و مال خودتان در مقابل قطعه های بی کیفیت و ارزان مراقبت نمایید.

اصالت فروشگاه لوازم یدکی رنو

مهمترین مساله که در همان ابتدای خرید قطعات باید به آن توجه نمایید سابقه و اصالت فروشگاه توزیع کننده قطعات می باشد.

معمولا فروشندگان با سابقه و با تجربه قطعات بی کیفیت را نمی فروشند و برای مشتریان خود ارزش قائل هستند که اگر اینطور نبود قطعا در پس سالیان طولانی که در حوزه فروش قطعه هستند با نارضایتی مشتریان مجبور به جمع آوری کسب و کار خود می شدند.

کیفیت ظاهری لوازم یدکی رنو

مورد بعدی کیفیت قطعات از لحاظ ظاهری می باشد قطعات پلاستیکی راحت تر قابل تشخیص هستند چون از مواد بی کیفیت و یا بازیافتی ساخته می شوند و اگر قبلا نوع اصلی آن را دیده باشید خیلی راحت می توانید این قطعات را تشخیص دهید، قطعات پلاستیکی بی کیفیت کدر و غیر شفاف هستند که در صورت لمس آنها نیز می توانید از ظاهر زبر و خط و خش دار آن نیز متوجه تقلبی بودن آن شوید.

برچسب اطمینان لوازم یدکی اصلی رنو

کمپانی رنو از سال ۲۰۰۲ با هدف آگاهی مشتریان و جلوگیری از فروش قطعات تقلبی توسط سودجویان و همچنین پیگیری توزیع قطعات در شبکه خدمات پس از فروش از برچسب های اطمینان بر روی تمام قطعات تولیدی خود استفاده کرد.

برچسب اصلی لوازم یدکی رنو

که مهم ترین مشخصه موجود روی برچسب اطمینان کد پیگیری قطعه می باشد. کد پیگیری های روی برچسب های اطمینان مربوط به قطعات یدکی و برای شناسایی فروشندگان قطعات و کشور سازنده مورد استفاده می باشد.

البته از سال ۲۰۱۱ به بعد با اضافه شدن بارکد به برچسب های اطمینان امکان کنترل قطعات در انبار لوازم یدکی رنو فراهم گردیده است. فاکتورهای تشخیص اصالت کالا به عنوان یکی از کلیدی ترین ابزارهای سنجش اعتبار و اصالت کالا مورد استفاده می باشد که در برچسب های اطمینان لحاظ شده است.

مشخصات برچسب های اطمینان قطعات یدکی رنو

همچنین این برچسب ها دارای مشخصاتی می باشند که بهتر است با آنها آشنا شوید تا هنگام خرید لوازم یدکی رنو سرتان کلاه نرود !

مشخصه اول برچسب اطمینان جوهر حساس به نور است که با تغییر زاویه تابش رنگ آن از طیف خاکستری به طلایی تغییر می کند.

مورد بعدی داشتن کد پیگیری منحصر به فرد می باشد. که در هر محصول یکتا بوده و غیر تکراری است و پیچیدگی تولید این کدها امکان جعل آنها را برای متقلبین بسیار دشوار و هزینه بر می کند.

تعدادی از بسته بندی ها و برچسب های تقلبی قطعات یدکی رنو را در زیر میبینید.

بسته بندی و برچسب تقلبی لوازم یدکی رنو

 

نمونه بسته بندی ها و برچسب های تقلبی لوازم یدکی رنو

قطعات یدکی اصلی خودرو رنو را چطور بخریم ؟

با تمام توضیحات گفته شده شما برای شناخت قطعات اصلی رنو مشکلی نخواهید داشت.

حالا که تمام موارد مربوط به بسته بندی ها و برچسب های تقلبی را یاد گرفتید بهتر است تصویر چند نمونه از محصولات با بسته بندی و برچسب اصلی (اورجینال) لوازم یدکی رنو را ببینید.

قطعات یدکی اصلی رنو قطعات یدکی اصلی رنو قطعات یدکی اصلی رنو قطعات یدکی اصلی رنو

همچنین برای خرید قطعات یدکی اصلی رنو می توانید بدون صرف انرژی زیاد و اتلاف وقت به فروشگاه رنوپخش فروشگاه آنلاین لوازم یدکی رنو سر بزنید و قطعات مورد نیاز خود را در دسته خودروهای رنو پیدا کرده بررسی کنید و آنلاین خرید کنید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا