اینفینیتی

مقایسهٔ اینفینیتی QX55 با کراس‌اوورهای کوپهٔ مرسدس، آئودی و ب‌ام‌و

حتی پیش از آنکه اصطلاح کراس‌اوور کوپه ایجاد شود، اینفینیتی به ساخت این دست از خودروها می‌پرداخت و حالا با استفاده از این تجربه و دانش فنی، کراس‌اوور کوپهٔ کاملاً جدید QX55 را تولید کرده است؛ اما مشکل اینجا است که رقبای آلمانی در این کلاس کاملاً اثبات شده‌اند و به همین دلیل متقاعد کردن مردم برای خرید QX55 بجای مرسدس بنز GLC کوپه، ب‌ام‌و X4 و آئودی Q5 اسپرت‌بک کار ساده‌ای نخواهد بود. بااین‌حال در این مطلب قصد داریم کراس‌اوور کوپهٔ جدید اینفینیتی را با ژرمن‌ها مقایسه کنیم تا بفهمیم که آیا می‌تواند حریف قابلی برای آن‌ها باشد یا خیر.

اینفینیتی QX55

قیمت پایه: حدود ۴۵ هزار دلار

با توجه به اینکه QX55 به‌تازگی معرفی شده، هنوز قیمت دقیق آن‌را نمی‌دانیم ولی می‌توانیم از روی قیمت مدل QX50 تا حدودی قیمت همتای کوپهٔ آن‌را پیش‌بینی کنیم. در حال حاضر، قیمت پایهٔ QX50 مدل ۲۰۲۱ از ۳۷,۹۵۰ برای نسخهٔ محرک جلو و از ۳۹,۹۵۰ دلار برای نسخهٔ چهارچرخ محرک آغاز می‌شود. قیمت QX55 قطعاً بیشتر از این خواهد بود ولی نمی‌دانیم چقدر، پس تنها کاری که می‌توان کرد حدس و گمان است. برای مقایسه، قیمت مرسدس GLC کوپه در ایالات‌متحده ۸۴۵۰ دلار بیشتر از GLC معمولی است و ب‌ام‌و X4 هم ۸۶۰۰ دلار از X3 گران‌تر است. شاید در اینفینیتی اختلاف قیمت میان نسخه‌های معمولی و کوپه این‌قدر نباشد اما بااین‌حال انتظار می‌رود قیمت QX55 از حدود ۴۵ هزار دلار شروع شود. همچنین باید توجه داشت که برخلاف QX50 که تیپ پایهٔ آن Pure، تیپ‌های QX55 از تیپ Luxe آغاز می‌شود که در QX50 با سامانهٔ چهارچرخ محرک ۴۳,۵۰۰ دلار قیمت دارد. QX55 به‌صورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک هم مجهز است.

خب حالا بهتر است در مورد چیزهایی که میدانیم حرف بزنیم مثل کابین QX55 که از QX50 گرفته شده است. این یعنی در اینجا هم همان صفحه آمپر آنالوگ و نمایشگرهای ۷ و ۸ اینچی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی ارائه می‌شود که برای استانداردهای سال ۲۰۲۰ کوچک هستند. در بخش تجهیزات نیز این کراس‌اوور کوپهٔ ژاپنی به‌صورت استاندارد به تودوزی چرمی، تریم آلومینیومی، گرم‌کن صندلی‌های جلو و سانروف مجهز است. QX55 برخلاف رقبای آلمانی صرفاً با یک پیشرانه به بازار عرضه می‌شود که از نوع ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با تکنولوژی ضریب تراکم متغیر است. این موتور ۲۷۰ اسب بخار قدرت و ۳۸۰ نیوتن متر گشتاور دارد که از ب‌ام‌و X4 XDrive30i با ۲۵۰ اسب بخار، مرسدس GLC300 4Matic با ۲۵۵ اسب بخار و آئودی Q5 اسپرت‌بک پایه با ۲۶۵ اسب بخار بیشتر است.

آئودی Q5 اسپرت‌بک

قیمت پایه: حدود ۵۰ هزار دلار

مثل اینفینیتی QX55، آئودی Q5 اسپرت‌بک هم به‌تازگی معرفی شده و قیمت آن هنوز مشخص نیست اما در اینجا هم از طریق مقایسه می‌توانیم به قیمت حدودی پی ببریم. قیمت پایهٔ Q5 معمولی مدل ۲۰۲۱ در آمریکا از ۴۴,۳۹۵ دلار شروع می‌شود که این یعنی برای نسخهٔ اسپرت‌بک باید انتظار قیمتی در حدود ۵۰ هزار دلار را داشته باشیم. Q5 اسپرت‌بک در طراحی بیرونی تا حد زیادی به برادر معمولی خود وفادار مانده ولی بااین‌حال برخی طراحی کلی آن‌را کاملاً بی‌نقص نمی‌دانند زیرا به‌عنوان‌مثال، طراحی درب صندوق می‌توانست بهتر باشد.

آئودی همچنین طراحی داشبورد خودرو را هم همان‌طور که هست به حال خود رها کرده و به همین دلیل کابین Q5 اسپرت‌بک در مقایسه با دیگر محصولات مدرن این شرکت تا حدود قدیمی و سالخورده به نظر می‌رسد. بااین‌حال در اینجا صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی که به‌صورت استاندارد ارائه می‌شود ویژگی جذابی است. سیستم اطلاعاتی-سرگرمی MMI هم از طریق یک نمایشگر ۱۰.۱ اینچی ارائه می‌شود. پیشرانهٔ پایهٔ Q5 در ایالات‌متحده یک نمونهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با تکنولوژی هیبریدی خفیف است که ۲۶۵ اسب بخار قدرت و ۳۷۰ نیوتن متر گشتاور دارد. کسانی که خواهان قدرت بیشتری هستند هم می‌توانند مدل SQ5 را انتخاب کنند که به یک موتور ۳ لیتری V6 توربو با ۳۵۵ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است. هردو مدل به‌صورت استاندارد از سامانهٔ چهارچرخ محرک هم برخوردار هستند.

ب‌ام‌و X4

قیمت پایه: ۵۱,۶۰۰ دلار

ارزان‌ترین نسخهٔ ب‌ام‌و X4 که در ایالات‌متحده قابل خریداری است مدل XDrive30i با قیمتی در حدود ۵۱ هزار دلار است. این مدل به یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با ۲۵۰ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است و به‌صورت استاندارد با سامانهٔ چهارچرخ محرک XDrive ارائه می‌شود. نسخه‌های قوی‌تر X4 هم شامل مدل ۳۸۲ اسب بخاری X4 M40i با قیمت ۶۱,۷۰۰ دلار و مدل ۴۸۰ اسب بخاری X4 M با قیمت ۷۳,۴۰۰ دلار می‌شود.

ازجملهٔ تجهیزات استاندارد X4 می‌توان به چراغ‌های جلوی LED، درب صندوق اتوماتیک و نمایشگر ۱۰.۲۵ با سیستم اطلاعاتی-سرگرمی iDrive 6.0 اشاره کرد که از قابلیت تشخیص حرکت دست و کنترل صوتی برخوردار است. طراحی بیرونی X4 با گلگیرهای عقب عضلانی‌تر و استایل کلی تهاجمی‌تر، احتمالاً کمتر از Q5 اسپرت‌بک بحث‌برانگیز به نظر می‌رسد اما بااین‌حال اینفینیتی QX55 طراحی زیباتر و ورزشکاری‌‌تری نسبت به رقیب باواریایی دارد.

مرسدس بنز GLC کوپه 

قیمت پایه: ۵۱,۶۵۰ دلار

نسخهٔ پایهٔ این کراس‌اوور کوپهٔ اشتوتگارتی که GLC300 4Matic نام دارد، به یک موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با تکنولوژِی هیبریدی خفیف و ۲۵۸ اسب بخار قدرت و ۳۷۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است. دیگر مدل‌های GLC کوپه در ایالات‌متحده اما همگی از نوع AMG هستند. ارزان‌ترین GLC AMG مدل GLC43 است که از یک موتور ۳ لیتری V6 توئین توربو با ۳۹۰ اسب بخار قدرت و ۵۲۰ نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند.

پرچم‌دار این خانواده هم مدل‌های GLC63 و GLC63 S هستند که به ترتیب ۷۶,۵۰۰ دلار و ۸۴,۱۰۰ دلار قیمت دارند. هردوی این مدل‌ها به یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو مجهز هستند که در اولی ۴۷۶ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور و در دومی ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ GLC برای اولین بار در سال ۲۰۱۹ با سیستم بروز شدهٔ MBUX، غربیلک فرمان جدید و صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی معرفی شد. هرچند GLC مدرن‌ترین کابین را ندارد اما به‌مراتب از QX55 بروزتر به نظر می‌رسد.

نتیجه

خریداران هم‌اکنون می‌توانند از نمایندگی‌های مرسدس و ب‌ام‌و مدل‌های GLC و X4 را خریداری کنند اما برای خرید Q5 اسپرت‌بک و QX55 تا سال آینده صبر کرد. بااین‌حال انتخاب از میان این کراس‌اوورهای کوپه به انتظارات و خواسته‌های خریداران بستگی دارد. به‌عنوان‌مثال، کسانی که خواهان نسخه‌های قدرتمند X4 M و GLC63 باشند توجه چندانی به Q5 اسپرت‌بک و QX55 نخواهند داشت؛ اما با همهٔ این‌ها، شما کدام‌یک از این چهار کراس‌اوور کوپه را انتخاب می‌کنید؟

مشخصات فنی

اینفینیتی QX55

آئودی Q5 اسپرت‌بک

مرسدس بنز GLC300

ب‌ام‌و X4 XDrive30

پیشرانه ۲ لیتری I4 توربو ۲ لیتری I4 توربو ۲ لیتری I4 توربو ۲ لیتری I4 توربو
قدرت ۲۷۰ اسب بخار ۲۶۵ اسب بخار ۲۵۸ اسب بخار ۲۵۲ اسب بخار
گشتاور ۳۸۰ نیوتن متر ۳۷۰ نیوتن متر ۳۷۰ نیوتن متر ۳۵۰ نیوتن متر
گیربکس CVT ۷ سرعته اتوماتیک ۹ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ چهارچرخ چهارچرخ
قیمت حدود ۴۵ هزار دلار حدود ۵۰ هزار دلار ۵۱,۶۵۰ دلار ۵۱,۶۰۰ دلار

کدام کراس اوور کوپه را بیشتر می‌پسندید؟

نمایش نتایج

Loading ... Loading ...

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
منبع
CarScoops

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه‌ها

  1. MOHAMMAD.n.r

    ۵ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1141 ديدگاه)

    همه چیز اینفینیتی خوبه ولی گیربکس CVT تو این سگمنت?

    موافقم 62
    مخالفم 5
    1. ??Amin_sto??

      ۵ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (293 ديدگاه)

      به قول جرمی کلارکسون کراس اوور ها به هیچ دردی نمیخورند ???

      موافقم 40
      مخالفم 12
      1. MOHAMMAD.n.r

        ۵ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (1141 ديدگاه)

        حدود ۳ هفته دیگه دوباره می بینیمش?

        موافقم 32
        مخالفم 0
    2. MOHAMMAD.n.r

      ۵ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (1141 ديدگاه)

      پدال یه پیشنهاد داشتم
      این نظر سنجی ها رو برای درگ ها و مقایسه عادی خودروها و خلاصه هر مقاله ای که در مورد دو ماشین یا بیشتر هست قرار بدید.
      مثلا در مورد درگ ، دوستان میتونن قبل از تماشای فیلم حدس بزنن که برتری با کدام خودرو هست و بعدش مشخص میشه که چند درصد درست حدس زدن و چند درصد غلط.
      کسایی که موافق هستن:لایک??
      مخالفین: دیسلایک??

      موافقم 65
      مخالفم 3
    3. پدر خودروسازی جهان

      ۵ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (436 ديدگاه)

      انتخاب من مرسدس clc

      اما کابین بی ام دبلیو واقعا دلبری میکنه ❤

      موافقم 18
      مخالفم 4
      1. Hadi

        ۵ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (2200 ديدگاه)

        Q5 انتخاب معقولیه
        ولی x4 یه چیز دیگست…

        موافقم 14
        مخالفم 3
    4. آرش وان

      ۵ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (307 ديدگاه)

      کی میگه CVT لشه؟!!!
      بله
      نسلای اولش شاید ولی نسلای جدیدش واقعاً خوب هستند ؛ هر چند در شتاب به پای دوال کلاچ ها نمیرسند ولی از لحاظ شتاب تا حد زیادی بهینه شده اند ، ضمن اینکه در ترافیک های شهری واقعاً نرم و بدون آزار ( بر عکس DCT ها ) بوده و مصرف سوخت واقعاً پایین تری از سایر گیربکس ها به ارمغان می آورند.

      امروزه ؛ گیربکس های CVT ( البته به غیر از ساخت چین ) ساخت شرکت جاتکو ژاپن از زیر مجموعه های نیسان ؛ از کیفیت و اطمینان پذیری بسیار بالایی برخوردار هستند.

      نکته: طرز احساس و حس رانندگی با گیربکس های CVT با سایر گیربکس ها متفاوت است چون نوع شتابگیری آنها خطی نیست و پس از طی ۳۰۰ کیلومتر رانندگی با آنها ، قلق آنها برای شتابگیری سریع ، دست شما میآید.

      شاد و پیروز باشید

      موافقم 16
      مخالفم 2
      1. MOHAMMAD.n.r

        ۵ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (1141 ديدگاه)

        قطعا CVT لش نیست و یکی از بهترین گیربکس ها برای شتاب گیری هست چون انجین روی دور موتور بهینه خودش کار میکنه و…
        مثل ماکسیما و اولون که یکی cvt داره و یکی دیگه گیربکس ۸ دنده ولی تحت هر شرایط ماکسیما برتری داره(از نظر شتاب).
        ولی کسی که پول اینجور ماشین ها رو میده(سگمنت لوکس) دنبال چیزی فراتر از یک ماشین برای جابه جایی روزمره و رفتن از نقطه a به b بوده، بنابراین توی این سگمنت حس رانندگی هم مهمه که معمولا حس و حال رانندگی با cvt کمتر از سایر گیربکس هاست. طرف میتونه با قیمت خیلی کمتر روگ بخره ولی داره نزدیک ۲ برابر بیشتر پول میده که حس و حال بهتری داشته باشه ماشینش و حس میکنم Cvt نمیتونه حس و حال خوبی منتقل کنه.
        هر چند گیربکس های نیسان تعویض دنده مصنوعی دارند که حس و حال cvt رو بهتر کنه ولی باز هم مثل یک گیربکس عادی رفتار نمیکنه

        موافقم 13
        مخالفم 1
  2. NAVID۰۰۹۸

    ۵ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (10232 ديدگاه)

    چه مرتب بر اساس ارزش خرید رده‌بندی شده‌اند .

    اما این اتاق با bmw بیشتر مَچ هست تا بقیه که انگاری گوژپشت شده‌اند ، یاد زمانی افتادم که ۲۰۶ هاچبک را سدان کرده بودند و به مرور زمان چشم‌ها عادت کردند به ظاهرش .

    اما این کلاس ابتکار bmw بوده و bmw هم بهتر میتونه هماهنگ کننده‌ی ظاهرش باشه اما اینفینیتی هماهنگی‌ای بین ظاهر پرهیبت جلو با عقب نداره .
    بنز هم هست که بقیه بی‌رقیب نمانند .
    اما آئودی شیک و باکلاس به نظر میرسه و میشه گفت ظاهر هماهنگی هم پیدا کرده و میشه دوستش داشت .

    اما چیزی که هست مهم اینه این کلاس مخصوص مجردها ساخته شده و نه جوانان ، اگر یکبار داخل چنین خودروهایی بشینید و قَدِتون بیشتر از ۱۷۰ cm باشه ، متوجه منظورم میشوید .

    موافقم 26
    مخالفم 12
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۵ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (10232 ديدگاه)

      اونجا که در کامنت بالا نوشتم : (( مخصوص مجردها ساخته شده و نه جوانان ))

      معذرت میخوام ?? ، اشتباه نوشتم ، باید به جای جوانان مینوشتم (( خانواده‌ها )) !!!.

      موافقم 24
      مخالفم 3
  3. NAVID۰۰۹۸

    ۵ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (10232 ديدگاه)

    البته اگر اینفینیتی میومد و یه پُف و حجم خوشگل روی گلگیرهای عقب میداد و کمی عضله‌ایش میکرد ، و در نمای پشتی کمی حجم‌پردازی میکرد و وقت میگذاشت روی طراحی چراغ‌ها و دیفیوزرها ، میشد گفت حرف نداره اما نمیدونم چرا نمیتونم با قسمت پشتی و جانبی اینفینیتی کنار بیام .

    (( نظر شخصی )) !

    موافقم 18
    مخالفم 7
  4. سامورایی از قله فوجی

    ۵ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1149 ديدگاه)

    با اینکه خودم ژاپنی بازم اما تو این مورد میگم رقبا برتری صد درصدی دارن
    چون موتور اینفینیتی نسبت به رقبا ضعیف تره نیاز به یه موتور شیش سیلندر داره . ( میتونستن موتور اینفینیتی Q60 رو که 400 اسب داره رو بزارن رو این )
    مشکل دوم گیربکس CVT هست ، اگه این یه ماشین اقتصادی بود نمیشد از گیربکس CVT ایراد گرفت ولی برای این کلاس خودرو یه مشکل بزرگه
    و اینکه طراحیش به نظرم خوبه ولی اگه یکم عضلانی تر بود بهتر میشد

    موافقم 18
    مخالفم 8
    1. مهدی

      ۵ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (1325 ديدگاه)

      ما همه ماشین بازیم اسفالت اندروید بازیم گازم میدیم غان غان غان

      موافقم 7
      مخالفم 4
  5. net

    ۵ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (3149 ديدگاه)

    طراحی بیرونی ماشینهای کراس اور قشنگتر از ماشینهای کراس اور کوپه هست.بی ام و اولین بار با تولید x6 کراس اور کوپه را مد کرد و در قسمت درب دوم در ماشینهای کراس اور کوپه که سقف ماشین کوتاه میشه بد هست

    موافقم 5
    مخالفم 7
  6. حسین

    ۵ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1094 ديدگاه)

    + من به اینفینیتی: سلام علیکم
    – گیربکس CVT اینفینیتی: علیکم سلام

    موافقم 17
    مخالفم 2
  7. Hl>i

    ۵ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (137 ديدگاه)

    فرم شیب دار سقف و مخصوصاً ستون c اینفینیتی QX55 یاد آور اولین محصول عرضه شده این برند در این کلاس نزدیک به ٢٠ سال پیش است، مدل افسانه ای FX چقدر خوب بود اف ایکس و چه غریبانه اینفینیتی به تولیدش پایان داد بدون جایگزینی واقعاً بعضی برندها بر سر بعضی از مدلهایشان ناسپاسی میکنن و قدرشان را نمیدانن
    در هرصورت این Qx55 یاد آور مدل مشهور FX است با جلوپنجره ای جذابتر و البته چشمانی معمولی که ای کاش ان فرم هیجان انگیز چراغ های جلو و عقب اف ایکس که یکی موارد جذاب در طراحی ان بود را میداشت
    در کل Qx55 خودروی قابل قبولی از اب درآمده نه در حد رقبای آلمانیش مخصوصاً در طراحی کابین و مواد بکار رفته در آن میشه گفت یک سروگردن پایین تر قرار میگیره

    +|<i

    موافقم 13
    مخالفم 1
  8. ارشیاSVJ

    ۵ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (307 ديدگاه)

    زیباییش برای من کافیه.
    گیربکس سی وی تی هم با وجود به دردنخور بودن باز هم از گیربکس پراید بهتره.
    فقط میمونه قدرتش که اونو نمیشه کاریش کرد!

    موافقم 10
    مخالفم 2
  9. AMG_73///AFFALTERBACH_JUST_AMG_C350///

    ۵ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1200 ديدگاه)

    به نظر من
    اول = GLC COUPE
    دوم = Q5 SPORT BACK
    سوم = X4 OR QX55
    (دیوونه X6 هستم ولی از X4 خوشم نمیاد)

    موافقم 6
    مخالفم 5
    1. AMG_73///AFFALTERBACH_JUST_C350///

      ۵ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (1200 ديدگاه)

      گزینه دوم = X4 یا Q5

      موافقم 4
      مخالفم 2
  10. فرشاد

    ۵ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1115 ديدگاه)

    این دیگه چه کابینیه
    نسبت ب رقبا فاجعه است
    نظرسنجی ایده خوبی بود تشکر

    موافقم 6
    مخالفم 4
  11. محمد

    ۵ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (353 ديدگاه)

    من glc کوپه و x4 بیشتر میپسندم

    موافقم 5
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا