سوار بر موشک جدید مرسدس: AMG GT چهار درب جدید
سوار بر موشک جدید مرسدس: AMG GT چهار درب جدید

سوار بر موشک جدید مرسدس: AMG GT چهار درب جدید

اگرچه اکثر افراد انتقادی به فضای کم کابین و محفظه بار خودروهای اسپورت دو درب ندارند اما مرسدس فکر می‌کند بازار مناسبی برای خریدارانی وجود دارد که خواهان خودروهای اسپورت چهار درب و سریع هستند. نتیجه‌ی این تفکرات موشک جدید مرسدس با نام AMG GT چهار درب می‌باشد.


این خودرو در تئوری می‌تواند همه‌ی موارد دوست‌داشتنی مرسدس-ای ام جی GT کوپه را ارائه کرده و درعین‌حال کاربری و فضای مناسب برای خانواده‌های متمول را داشته باشد. رقبای این خودرو محصولاتی همچون استون مارتین رپید S و ب ام و سری 8 گرن کوپه هستند اما مرسدس-ای ام جی GT چهار درب کوپه برخلاف آن‌ها روی پلتفرم متفاوتی بنا شده و همین امر موجب تمایزش می‌شود.


زیر بدنه‌ی بسیار جذاب این خودرو پلتفرمی بکار رفته که در E کلاس هم دیده می‌شود. این پلتفرم در اکثر محصولات مرسدس از E220d سدان گرفته تا مرسدس-ای ام جی E63S استیت بکار رفته است. همین معماری حتی در مرسدس CLS هم دیده می‌شود.


البته مرسدس در حرکتی هوشمندانه CLS را تنها با نسخه‌های 6 سیلندر 53 عرضه می‌کند و خبری از نسخه‌های 8 سیلندر سری 63 یا 63S نیست بنابراین مهندسان این شرکت فاصله واضحی بین CLS 53 و GT چهار درب ایجاد کرده‌اند. فرقی نمی‌کند که از روش مرسدس برای ورود به اکثر کلاس‌های خودرویی خوشتان بیاید یا نه چراکه نمی‌توانید از این حقیقت که GT چهار درب محصولی فوق‌العاده جذاب است فرار کنید.


همان‌گونه که از محصولات 8 سیلندر و ناب AMG انتظار داریم، دو نسخه از این خودرو در دسترس است. مدل استاندارد GT 63 از پیشرانه‌ی 8 سیلندر 4 لیتری توئین توربو با قدرت 577 اسب بخار سود برده درحالی‌که قدرت مدل GT 63 S به 630 اسب بخار می‌رسد. مدل اول قیمت 121350 پوندی داشته درحالی‌که حداقل قیمت مدل S برابر با 135550 پوند است. به این ترتیب این خودرو حدود 38 هزار پوند گران‌تر از E63 S استیت می‌باشد.


مهم نیست که کدام مدل را انتخاب می‌کنید زیرا هردو از گیربکس 9 سرعته اتوماتیک، سیستم فرمان پذیری چهار چرخ و سیستم چهار چرخ محرک برخوردار هستند. نیرو در رانندگی نرمال به چرخ‌های عقب فرستاده می‌شود و تنها در زمان‌های نیاز و احساس به کشش بیشتر چرخ‌های جلو هم درگیر می‌شوند. حالت‌های انتخاب رانندگی دینامیک نیز بی‌وقفه سیستم تعلیق، فرمان و پیشرانه را پایش و تنظیم می‌کنند. هرچقدر که حالت‌های بالاتری را انتخاب کنید خودرو را گیراتر خواهید یافت. همانند مدل E63 S، بالاترین حالت رانندگی همان مسابقه‌ای است که می‌توان در آن ESP را خاموش نمود و حالت دو چرخ محرک دریفت را نیز انتخاب کرد.


در زمان فشار مناسب روی پدال گاز یک خرخر فوق‌العاده از پیشرانه به گوش می‌رسد و زمانی که پدال را تا انتها فشار دهید غرش جذاب قلب آهنین مرسدس گوش‌هایتان را نوازش خواهد داد. مدل 63 S تنها در عرض 3.2 ثانیه از سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد و شتاب مدل عادی 63 حدود دودهم کندتر است. در مقام مقایسه باید گفت حتی کندترین مدل هم سه‌دهم ثانیه سریع‌تر از مرسدس-ای ام جی GT C کوپه می‌باشد.


در زمان حرکت این دو خودرو کاملاً مشابه هم حس می‌شوند و در دست‌اندازها و چاله‌ها روی سفت خود را نشان می‌دهند. البته در سر پیچ‌هاست که تفاوت‌های GT چهار درب و E کلاس احساس می‌شود. اینجا سیستم فرمان پذیری چهار چرخ کاملاً به کار می‌آید و بر چابکی خودرو می‌افزاید و اگرچه E کلاس خودرویی بزرگ احساس می‌شود اما این خودرو فرزتر نشان می‌دهد. شکی وجود ندارد که مرسدس-ای ام جی GT چهار درب در جاده‌های پرپیچ‌وخم علاقه‌مندتر از پورشه پانامرا توربو خواهد بود.


داخل کابین هم همان حس و حال لاکچری و اشرافیت محصولات مرسدس وجود دارد. صفحات نمایش بزرگ، متریال باکیفیت و نورپردازی جذاب از ویژگی‌های کابین هستند. GT چهار درب از همان داشبورد E کلاس استفاده می‌کند اما طراحی کنسول مرکزی آن مشابه GT دو درب است. طراحی کابین خوب بوده اما تصمیم مرسدس برای حذف اهرم چرخان سیستم اطلاعات سرگرمی E کلاس و استفاده از تاچ پد جالب نبوده است.


فضای سر سرنشینان بخش عقب GT چهار درب کمتر از E63 است اما خب نمی‌توان آن را خیلی تنگ دانست. در بخش عقب دو صندلی جداگانه نصب شده و با پرداخت بهایی بیشتر می‌توانید مواردی همچون کنسول مرکزی بزرگ با صفحه‌نمایش و همچنین نگه‌دارنده‌های فنجان گرم و سرد شونده را سفارش دهید.


البته سؤالی که خریداران این خودرو باید از خود بپرسند این است که آیا GT 63 S چهار درب ارزش 38 هزار پوند اضافه پرداخت در مقایسه با E 63 S استیت را دارد یا خیر.


مرسدس-ای ام جی GT چهار درب جدید دقیقاً همان چیزی است که از این خودروساز انتظار داریم. اگرچه این خودرو باب میل همه نیست اما فوق‌العاده سریع و خوش‌ساخت بوده و وارد بازار محدودی شده که قبل از این نمی‌شناختیم. سواری این خودرو تیزتر از E63 S بوده و اگرچه باید پول بیشتری برای خرید آن پرداخت کنید اما شکی وجود ندارد که خودرویی فوق‌العاده احساس‌برانگیز و دوست‌داشتنی است.

مشخصات مرسدس-ای ام جی GT 63 S چهار درب

  • قیمت: 135550 پوند
  • پیشرانه: 8 سیلندر 4 لیتری توئین توربوی بنزینی
  • قدرت/گشتاور: 630 اسب بخار/900 نیوتون متر
  • گیربکس: 9 سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 3.2 ثانیه
  • حداکثر سرعت: 315 کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: 12.8 لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

24 دیدگاه

  1. NAVID۰۰۹۸
    سوابق: (1777 دیدگاه) ,

    چی میشه در وصف کاراکتر گانگستری این خودرو گفت ، انسان را یاد فیلمهای مافیایی با تِم رازآلود میندازه .
    خیلی خیلی لوکس
    خیلی خیلی اسپرت
    خیلی خیلی وحشیانه
    اگر جایی مثل کانادا یا آمریکا زندگی میکردم ، برای خریدَنِش دِرَنگ ثانیه ای نمیکردم .
    دقیقاً به مانند cls نسل اول ، هیچگاه از ریخت نمیوفته و هروز به جذابیتش اضافه میشه .
    کسی پیدا میشه عاشقش نشه .
    بنز که میگن ، اینه ها .
    فقط به طراحی کشیده رو به زمینش توجه کنید ، دیوانه کنندست ، خیره کنندست .

    پاسخ
    1. شاهين
      سوابق: (841 دیدگاه) ,

      هرچی میخواستم بگم رو دقیقا گفتی، این ماشین از نظر من کاملترین ماشین حال حاضر دنیا حساب میشه

      پاسخ
    2. M
      سوابق: (2006 دیدگاه) ,

      دوستان خیلی توضیحات زیادی دادن اما خیلی مختصر بگم :
      مرسدس-ای ام جی GT چهار درب جدید دقیقاً همان چیزی است که از این خودروساز انتظار داریم.
      اگه تونسته در حد نام و انتظار هایی که از بنز میره ظاهر شه …
      تو خود قصه مفصل خوان از ان مجمل!

      پاسخ
  2. s.h
    سوابق: (560 دیدگاه) ,

    یکی از بهترینهای مرسدس
    جز ظاهر که هر سلیقه ای یه طور می پسنده واقعا بی نقصه هم ایین هم پانامرا و بقیه اگر باشند یا از اونور گرند تورهای استون و بنتلی و… واقعا و واقعا کاملا و همه جوره نیازهای راننده رو بر طرف میکنند لوکس و سریع و راحت و یعنی تلفیقی از یه رولس رویس و یه فراری سریع و یه وسیله تقریبا شتابدار دیگه

    پاسخ
  3. محمدرضا
    سوابق: (14 دیدگاه) ,

    توی تک تک قسمتهاش میشه شعار مرسدس بنز رو حس کرد ؛
    The Best Or Nothing

    پاسخ
  4. علی رضا
    سوابق: (223 دیدگاه) ,

    من که این رو به m8 گرن کوپه ترجیح میدم حتی اگه تو ده تا درگ بهش بباره یا تو پیست ازش کندتر باشه و حتی اگه کیفیت کابینش پایین تر باشه !!

    پاسخ
    1. M
      سوابق: (2006 دیدگاه) ,

      این دو ماشین هییییچ ربطی به هم ندارن !
      بابا لامصب حتی تعداد دراشونم یکی نیست تو چیجوری مقایسه میکنی؟
      اون رقیب S63 هست

      پاسخ
      1. علی رضا
        سوابق: (223 دیدگاه) ,

        عزیز جان رقیب s63 ، بی ام و m8 کوپه ست دیگه ، فکر کنم به متن خوب دقت نکردی و کلمه گرن رو ندیدی ، البته میدونم عجله کردم حالا خیلی مونده تا m8 گرن کوپه معرفی بشه

        پاسخ
  5. علی رضا
    سوابق: (223 دیدگاه) ,

    مشخصه پدال از این ماشین خیلی خوشش اومده تا حالا چند تا مطالب در بارش تو سایت گذاشته که نسبت به مطالب سایر خودرو ها بیشتره👍👍

    پاسخ
  6. سعید(تهران)
    سوابق: (388 دیدگاه) ,

    فکر میکنم این ماشین با توجه به ذات اسپرتش رقیب مستقیم تر M5 کامپتیشن باشه تا E63 s البته اختلاف قیمت معنا داری بوجود میاد!

    پاسخ
  7. Khosrow
    سوابق: (1021 دیدگاه) ,

    مشکی با عناصر کروم – پخش رو زمین / این ماشین هیچ رقیبی نداره ..

    پاسخ
  8. Dante
    سوابق: (62 دیدگاه) ,

    چند دقیقه روی عکس ششم مکث کرده بودم ، واقعا زیباست

    پاسخ
  9. Abbas
    سوابق: (287 دیدگاه) ,

    یعنی هیچی در توصیف این اعجوبه نمیتونم بگم مخصوصا رنگ فوق العادش😍😍

    پاسخ
  10. جی کلاس مرسدس
    سوابق: (146 دیدگاه) ,

    ببخشید ولی اوووووف

    پاسخ
  11. MAHDI
    سوابق: (2527 دیدگاه) ,

    به به واقعا فوق العاده است.
    این ماشین دوبار باM5 در دوپیست متفاوت رقابت داشته که نتیجه کاملا متفاوتی داشته.
    در رقابت اول
    BMW M5 بازمان به دست آمده 1:34.39
    AMG GT بازمان به دست آمده 1:34.45
    دررقابت دوم
    AMG GT بازمان به دست آمده 1:32.59
    BMW M5 بازمان به دست آمده 1:33.93
    این رقابت ها توسط مجله auto bild انجام شده در دوپیست متفاوت.

    پاسخ
    1. MAHDI
      سوابق: (2527 دیدگاه) ,

      درضمن دوستان زمان خودروهایی مثل پورشه پانامرا توربوS هایبرید وزمان مرسدسE63S که در پیست رقابت دوم حضور داشتن به شرح زیر بوده

      برای E63s زمانش بوده 1:35.90
      برای پانامرا توربوs زمانش بوده 1:36.12

      پاسخ
  12. رامتین
    سوابق: (1541 دیدگاه) ,

    من بی ام و سری m8 را ترجیح میدم. احتمالا موتور 4.4 لیتری 670 اسبی خواهد داشت. هفته پیش شمال بودیم و چند دقیقه ای داخل بی ام و 650 (کوپه) یکی از آشنایان نشستم. موتور 8سیلندر 4 لیتری. متحیر میشه آدم از شتاب و سواریش… کلا نظرم در مورد ماشینهای 4سیلندر یا 6 سیلندر عوض شد. بسوزه پدر بی پولی…

    پاسخ
  13. iman
    سوابق: (23 دیدگاه) ,

    جزو کمترین ماشینای دنیاس ک هیییییچ نقصی بهش وارد نیس.
    این یعنی بنز، این یعنی سلطنت، این یعنی جنون
    والسلام…

    پاسخ
  14. emad1990
    سوابق: (999 دیدگاه) ,

    یه چیزی که برام سواله اینه که مرسدس چرا خود GTدو در رو به این قدرت نرسوند
    GTدو در با این قدرت راحت شتاب ۳ثانیه ای میزد

    پاسخ
  15. بهنام
    سوابق: (169 دیدگاه) ,

    طراحی این ماشین از در عقب به سمت گلگیر عقب، سپر عقب و نحوه ی جانمایی چرخ عقب در گلگیر رو اصلا دوست ندارم. حس سبک وزنی در چرخ عقب رو بهم میده. در حالیکه سابقا مرسدس ها طوری طراحی میشدن که حس سنگینی روی چرخ عقب به بیننده القا میشد که من خیلی دوست داشتم. در کل پانامرا رو به این ترجیح میدم.

    پاسخ
  16. Omid
    سوابق: (175 دیدگاه) ,

    خدایای من ،واقعا زیبا و خیره کننده ست ،رنگشو ،بخدا زبونم بند اومد از این همه جلال و جبروت ، حتی عکساشم آدموبه هیجان میاره ، حالا اگه از نزدیک ببینیش که البته واسه ما ایرونی جماعت محاله🙇😢🙇😢

    پاسخ
  17. " Swedish Arrogant Tiger"
    سوابق: (727 دیدگاه) ,

    واقعا زبان قاصره در برابر این شاهکار…
    اسپرت،لوکس،وحشی،جذاب
    اگه میتونستم تو خریدنش تردید نمیکردم

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.