قیمت نجومی برخی از قطعات بوگاتی ویرون!

هزینه‌ی تعویض قطعات هایپرکار بوگاتی ویرون از زمان عرضه در حدود 10 سال پیش تاکنون همواره مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. قیمت بسیار بالای قطعات این خودرو به خاطر تولید بسیار محدود بوده و البته برخی از جزئیات مربوط به قطعات نیز به‌صورت راز باقی مانده‌اند.


هم‌اکنون و به لطف انتشار یک سند تأییدیه توسط EPA که به سال 2014 بازمی‌گردد می‌دانیم برخی از قطعات قیمت واقعاً بالایی دارند. بدون هرگونه تعجبی، با شنیدن قیمت این قطعات اشک از چشمان ما سرازیر خواهد شد!


خب بیایید با یکی از گران‌ترین قطعات شروع کنیم: باک سوخت! اگر به هر دلیلی مالک بوگاتی ویرون نیاز به تعویض باک سوخت پیدا کند باید 17904 یورو (20349 دلار) برای خرید باک جدید پرداخت کند. اگر مالک بخواهد این باک توسط متخصصان بوگاتی نصب شود باید 20 هزار یوروی دیگر هم به آن اضافه کرد که باعث می‌شود هزینه‌ی خرید و تعویض باک سوخت به 37904 یورو (43080 دلار) برسد. با این پول می‌توانید یک دستگاه مرسدس-ای ام جی A35 جدید بخرید.


البته این تنها قطعه‌ای نیست که قیمت بالایی دارد. برای مثال هر یک از چهار توربوی ویرون 5640 یورو (6400 دلار) قیمت دارد. همچنین هزینه‌ی تعویض یک جفت توربو برابر با 8 هزار یورو می‌باشد. علاوه بر این، هر یک از سیستم‌های خنک کننده‌ی هوا هزینه‌ی 7917 یورویی (8996 دلار) دارد که به آن باید 1800 یورو هزینه‌ی تعویض را نیز اضافه کرد.


البته موضوع سورپرایز کننده تر در مقایسه با هزینه‌های خرید و تعویض برخی قطعات، وجود برخی قطعات مشترک با خودروهای دیگر است. برای مثال ویرون از همان حسگرهای فشار بوست خودروهایی همچون فولکس گلف GTI و آئودی A3 استفاده می‌کند و اگرچه این حسگرها تنها 16.5 یورو قیمت دارند اما باز کردن پیشرانه و تعویض آن‌ها 1600 یورو هزینه روی دست مالک می‌گذارد. قیمت حسگر موقعیت میل‌لنگ حتی جالب‌تر است. اگرچه این قطعه تنها 7.9 یورو قیمت دارد و با فولکس‌واگن جتا و گلف مشترک است اما برای تعویض آن باید 5200 یورو دستمزد پرداخت کنید!

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

12 دیدگاه

  1. Reza
    سوابق: (1014 دیدگاه) ,

    خوب بایدم قیمت نجومی داشته باشه

    شاید اینو ندونید که قسمت جلو و عقب بوگاتی فقط و فقط با 14 پیچ به هم وصل میشن بدون هیچ جوشکاری، جنس این پیچ ها هم از تیتانیوم هستش و خیلی خیلی با ارزش هستن .
    یا مثلا بوگاتی تو ساخت اسپویلر عقب و سنسور ها از یه شرکت سازنده قطعات جت های جنگی کمک گرفته ، و یا لاستیک ها و . . . . . . اینها برای مشتری انچنان مهم نیست ولی واسه شرکت حکم مرگ و زندگی رو داره.
    بوگاتی مثل بنتلی و رولزرویس از بهترین مواد اولیه استفاده می کنه . پس ارزش پولی که بابتش پرداخت می کنند رو داره.

    پاسخ
    1. f35
      سوابق: (124 دیدگاه) ,

      معلومه اون مستندو هزار بار دیدیا !!
      اون زمان کمک گرفت چون هنز تونل بادی واسه طراحی برای همچین سرعتی وجود نداشت
      ولی الان عین پشکل ریخته واسه اینه کسی دیگه سراغ جنگنده نمیره اتفاقا جنس لاستیکشم واسه همون جنگنده بوده ولی الان دیگه میشلن از اونا هم بهتر داره میزنه پس دیگه نه تعجب اوره نه توجیهی داره

      پاسخ
      1. hami
        سوابق: (29 دیدگاه) ,

        معلومه اون مستندو هزار بار دیدیا !!

        عالیییییییییییییییییییییییییی بود

        پاسخ
  2. OMID
    سوابق: (860 دیدگاه) ,

    نمای ویرون از عقب واقعا بهتر از شیرونه به نظرم شیرون از نمای پشت پسرفت داشته ویرون نمای عقبش یه ابهت دیگه ای داشت

    پاسخ
  3. ahmad
    سوابق: (1072 دیدگاه) ,

    یه قیمت نجومی و یه هزینه نگهداری نجومی واسه هایپر کار که مالکش دوست داره بهترین رو داشته باشه و خیلی خاص باشه.وگرنه به غیر از تاپ اسپید که اونم برای خیلی از مالکانش قابل تجربه نیست به نظر من چیز بیشتر از یک مکلارن 720s فراری 488 pista پورشه 911 GT2rs یا لامبورگینی آوانتادور s نیست و لذتی فراتر از اینها نخواهد داشت.درضمن بوگاتی های معمولی به غیر از نسخه های خاص حداکثر قیمت خودشون رو حفظ میکنن و یه سرمایه به حساب نمیان مثل لافراری p1 که قیمتشون الان حداقل دو برابر قیمت خریدشونه.

    پاسخ
  4. حمیدرضا
    سوابق: (2341 دیدگاه) ,

    خود ماشین یک میلیون دلار قیمت داره بعدشم کسی که پول خرید این ماشینو داره مثل اقای رونالدو ماهی حدود یک میلیون دلار درامد داره فقط از فوتبال پس دلیلی نداره ما حرص تعویض قطعات ماشینشو بخوریم

    پاسخ
  5. Amirferrari
    سوابق: (354 دیدگاه) ,

    والا تو ایران بخوای یه بنز سوار شی قطعاتش گرونتر از ویرون تو آمریکا در میاد،فرقش اینه کسی که تو امریکا ویرون سوار میشه قطعا آدم ثروتمندیه ولی تو ایران آدم میشناسم بنز سواره ولی پول بنزینشم به سختی در میاره،تنها کشوری در دنیا هستیم که هر کاری هم بکنیم باز یه جا کارمون میلنگه،این چه مملکتی شد،همه دزد و دلال…اگه یه ماشین خارجی بخوای بخری هزار جور قیمت بهت میدن و آخر سرم یه کلاه سرت میره به این گشادی…

    پاسخ
  6. Khosrow
    سوابق: (1179 دیدگاه) ,

    این دوستمون دیگه نه رکورد سرعت رو داره — نه نوربرگ رینگ رفته – نه از پس ماشین های پرفورمنس خیلی ارزون تر بر میاد – نه رخ و استایل فوق العاده ای داره و اینم از هزینه هاش / کلا برای چی هستی ..

    پاسخ
    1. ali_afsh
      سوابق: (8 دیدگاه) ,

      تا جایی که من دیدم این ماشینو کسایی دارن که حداقل 5 تا ماشین شاخ دیگه دارن . این ماشین اینقدری براشون خاص هستش که ارزش داره بخرن.
      و قطعا هزینه نگهداریشو دارن بدن.
      هر وقت به این حد رسیدیم باید راجع به این ماشین نظر بدیم

      پاسخ
  7. Vahid
    سوابق: (20 دیدگاه) ,

    کلا گروه فولکس واگن هرچی میسازه دوس داشتنیه
    از اشکودا گرفته
    تا لامبو و پورشه و آئودی و بنتلی

    پاسخ
  8. Izzy
    سوابق: (677 دیدگاه) ,

    قیمت واقعی ویرون طبق یه سری تحقیقات
    Bernstein Research هشت میلیون دلار بوده و
    فولکس واگن برای ساخت هر مدل ۶.۲۴ میلیون دلار ضرر رو متحمل میشده ولی فولکس زیر بار نمیرفت ..”
    “Analysts Say Bugatti Loses $6.24 Million For
    ” Every Veyron Supercar It Sells
    According to a recent report from Wall Street research firm Bernstein Research, Bugatti (and its parent company Volkswagen) loses a whopping $6.24 million for every Veyron it sells.

    Take that number with a big grain of salt. The authors of the report warn, “Don’t take these numbers too seriously,” explaining that their estimates “are obviously very, very approximate.”

    But, they say, “we’ve tried to be reasonably systematic about it.”

    So how could a great car with a price tag
    around $1.5 million lose so much money? The analysts put the blame on enormous R&D costs (about $1.62 billion), and very low volume (Bugatti has sold about 40 Veyrons annually since 2009).

    پاسخ
  9. emad1990
    سوابق: (999 دیدگاه) ,

    هرچی پولدارتر باشی ماشین بهتر سوار میشی
    وقتی ماشین بهتر سوار شی مجبوری بیشتر برای نگهداریش خرج کنی
    وقتی برای نگهداری ماشینت بیشتر خرج میکنی حاضری اجرت بهتری هم به تعمیرکار ماشین(گرونت) بدی{که خوب تعمیرش کنه}
    نتیجه گیری:هرچی پولدارتر باشی بقیه بهتر میتونن بتیغنت؟!!!
    بنظرتون نتیجه گیری درستیه؟!

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.