بوگاتی

معرفی بوگاتی شیرون سوپراسپرت جدید، ترکیب سرعت و راحتی

بوگاتی در سال ۲۰۱۹ که رکورد سرعت خودروهای تولیدی را با دستیابی به ۴۹۰ کیلومتر بر ساعت شکست، مدل جدید شیرون سوپراسپرت ۳۰۰+ را معرفی کرد؛ اما در این نسخه، به‌منظور ارائهٔ حداکثر سرعت، بسیاری از ویژگی‌های تجملی و رفاهی شیرون حذف شده بودند. حال اما برای کسانی که قدرت و پرفورمنس سوپراسپرت ۳۰۰+ را می‌خواهند اما نمی‌توانند از خیر ویژگی‌های لوکس شیرون معمولی بگذرند، بوگاتی یک شیرون سوپراسپرت جدید را معرفی کرده است.

این نسخهٔ جدید وعدهٔ ترکیبی بهترین‌های دو جهان را داده است یعنی پرفورمنسی که از قوانین فیزیک سرپیچی می‌کند بدون قربانی کردن ذره‌ای از راحتی. شیرون سوپراسپرت از همان بدنهٔ آئرودینامیک سوپراسپرت ۳۰۰+ استفاده می‌کند که این یعنی در اینجا هم شاهد همان دُم کشیده هستیم. این ویژگی موجب می‌شود بوگاتی بتواند بال عقب شیرون را روی حالت حداکثر سرعت تنظیم کند و همچنان پایداری کافی داشته باشد. دریچه‌های هوای منحنی روی گلگیرهای جلو و سر اگزوزهای دوقلو که هردو از EB110 الهام گرفته‌اند نیز از سوپراسپرت ۳۰۰+ به این نسخهٔ جدید منتقل شده‌اند اما رینگ‌های پنج پرهٔ Y شکل خاص سوپراسپرت جدید هستند.

در داخل خودرو بجای آلکانترای اسپرت که در سوپراسپرت ۳۰۰+ و پور اسپرت دیده بودیم، چرم، آلومینیوم و ویژگی‌های لوکس دیگری ارائه شده که برای مسافرت‌های بین‌قاره‌ای سرعت‌بالا مناسب هستند. در سینهٔ شیرون سوپراسپرت اما همان نیروگاه ۸ لیتری W16 چهار توربو قرار گرفته که مثل همان نسخهٔ رکوردشکن، در اینجا هم ۱۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۶۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این نسخهٔ جدید اما برخلاف همتای رکوردشکن خود، نمی‌تواند به سرعت ۳۰۰ مایل بر ساعت یا ۴۸۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند زیرا به دلایل ایمنی، حداکثر سرعت آن به‌صورت الکترونیکی روی ۴۴۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

هرچند شاید شیرون سوپراسپرت در نبرد سرعت نتواند حریف کوئنیگ‌زگ آگرا یا SSC تواتارا شود اما رانندگی با آن بسیار لذت‌بخش‌تر خواهد بود زیرا در این نسخه، مهندسان بوگاتی از بند ایمنی و پایداری لازم در سرعت بیش از ۳۰۰ مایل بر ساعت آزاد شده و تایرها و سیستم تعلیق را متناسب با سرعت‌های پایین‌تری توسعه داده‌اند. بااین‌وجود، شیرون سوپراسپرت به لطف قدرت بیشتر پیشرانه، هنوز هم پرفورمنس بهتری نسبت به شیرون معمولی دارد به‌گونه‌ای که ظرف ۵.۸ ثانیه از صفر به سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت و در ۱۲.۱ ثانیه به ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

برای مقایسه، این اعداد در شیرون معمولی به ترتیب برابر با ۶.۱ ثانیه و ۱۳.۱ ثانیه هستند. به گفتهٔ بوگاتی، این نسخهٔ جدید ۷ درصد از سریع‌تر از شیرون معمولی به سرعت ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. از شیرون سوپراسپرت تعداد ۶۰ دستگاه ساخته می‌شود که دو برابر بیشتر از تعداد ساخت سوپراسپرت ۳۰۰+ است. قیمت این نسخهٔ جدید هم ۳.۲ میلیون یورو اعلام شده که ۳۰۰ هزار دلار ارزان‌تر از نسخهٔ رکوردشکن است.

[دانلود ویدئو]

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۴۱ دیدگاه‌ها

  1. حیدر حسن پور

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (26 ديدگاه)

    چقدر خوشگل و زیباست راحتی و رفاه در کنار قدرت و سرعت و کیفیت واقعاً عالیه

    موافقم ۳
    مخالفم ۳
    1. Reza Waffen SS

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2678 ديدگاه)

      نسبت به سوپراسپرت ۳۰۰ خیلی خیلی خوشگل شده

      موافقم ۱
      مخالفم ۲
      1. محمد امین

        ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1046 ديدگاه)

        ظاهرش که تفاوت چندانی با قبلی نداره
        اصلا این ماشین در واقع طراحی ظاهری خودش رو حفظ کرده، البته این حرف من نیست
        ولی این رنگ خیلی برازنده اش هست

        موافقم ۲
        مخالفم ۱
    2. NAVID۰۰۹۸

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (6028 ديدگاه)

      فکر کنم ، یکیش را مانی خوشبین خرید کرده ، که در آینده تحویل میگیره !

      موافقم ۱
      مخالفم ۲
  2. محمدرضا

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (283 ديدگاه)

    مرسی از پدال اما
    ۳.۲ میلیون یورو اعلام شده که ۳۰۰ هزار دلار

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
    1. parsa_ashgh.mashine

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (227 ديدگاه)

      خیلی خوشگله
      محمدرضا جان منظورت چی؟

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
      1. محمدرضا

        ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (283 ديدگاه)

        پارسای عزیز قیمت به یورو اعلام شده.ولی تفاوت قیمت به دلار 😐

        موافقم ۲
        مخالفم ۰
        1. mahdi_abdi

          ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (49 ديدگاه)

          عه راست میگه😂

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
  3. محمدرضا

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (283 ديدگاه)

    در داخل خودرو بجای آلکانترای اسپرت که در سوپراسپرت ۳۰۰+ و پور اسپرت دیده بودیم، چرم، آلومینیوم و ویژگی‌های لوکس دیگری ارائه شده که برای مسافرت‌های بین‌قاره‌ای سرعت‌بالا مناسب هستند.

    این تفاوت اصلی بوگاتی با بقیه هایپر کار ها هست.

    البته تفاوت بعدیش هم اینه که هیچ الکتریکی سازی در اون صورت نگرفته.

    موافقم ۳
    مخالفم ۱
  4. ایران

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (269 ديدگاه)

    من که همیشه بوگاتی رو دوست داشتم به نظرم زیباست

    موافقم ۳
    مخالفم ۳
  5. SRT

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (384 ديدگاه)

    واقعا زیباست🖤

    موافقم ۱
    مخالفم ۳
  6. BenzSLR

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1714 ديدگاه)

    عالیه ❤

    موافقم ۱
    مخالفم ۲
  7. امیر

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (436 ديدگاه)

    یادتونه می گفتم بوگاتی ماشین بی معنی هست ؟
    حالا دیگه در مقابل این تسلیم شدم خیلی زیباست.

    موافقم ۱
    مخالفم ۳
    1. parsa_ashgh.mashine

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (227 ديدگاه)

      منم خیلی نظرم تفاوت کرد نظرم

      موافقم ۱
      مخالفم ۲
  8. حسین

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (40 ديدگاه)

    زیباییش دیگه داره از حد میگذره 😍😍
    شیطونه میگه برم یواشکی برش دارم
    پا رو بزارم رو گاز و فرار 😁🏃‍♂️🏃‍♂️

    موافقم ۱
    مخالفم ۱
    1. A..... I need laughter from the bottom of my heart .....A

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1182 ديدگاه)

      فرار کن منم دنبالت میام!
      فقط صبر کن من هم یکی بردارم 🙃

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
    2. حسین

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (40 ديدگاه)

      مطمئن باشید تنها خودرویی که از این به بعد
      به راحتی تو جاده ها میشه باهاش ۴۰۰ تا بری
      (البته با توجه به شرایط جاده و ترافیک و محدودیت)
      همین الهه زیبایی هاست

      موافقم ۰
      مخالفم ۳
  9. عرفان

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (119 ديدگاه)

    من کلا کونییگ زگ رو به خاطر یکسری مسائل بیشتر میپسندیدم
    اما نمیشه کتمان کرد که خصوصا الان که دنیا پر سوپراسپرت ساز بی اصالت شده بوگاتی کلاس کارش یه پله از همه بالاتره و این موضوع تو ماشیناش کاملا مشهوده
    یعنی این ماشنو شما نگاه کنین ! در عین حال اینکه هایپر کار هست داره نهایت لوکس بودنو به مخاطب القا میکنه
    و این مدل رو به تمامی مدل های کونییگ زگ ترجیح میدم
    بنظرم تفاوتشون کاملا معلوم شد البته خب بخاطر سرمایه ی کلان گروه فولکس که پشت این برنده هم هست
    کونییگ زگ دست تنهاست بنده خدا !!!

    موافقم ۳
    مخالفم ۱
  10. SF90 STRADALE

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (3288 ديدگاه)

    پادشاه هایپر کارها برازنده بوگاتی کبیر هست 👑👑
    همه چی دقیق و مهندسی شده هست
    زیبایی مطلق در کنار لوکس بودن
    پرفورمنس هم که بهترینه

    موافقم ۳
    مخالفم ۳
  11. عشق ب ام و

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (142 ديدگاه)

    ۴۹۰کیلومتر بر ساعت !
    حتی تصور همچین سرعتی هم مغز آدمو داغون میکنه !

    موافقم ۲
    مخالفم ۱
    1. porsche

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (603 ديدگاه)

      منظورش یه طرفه و تو مسیر گرده که همونم تایید نشده

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
    2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (3576 ديدگاه)

      رکورد سرعت هنوز دست کویینیخ زگه این تایید نشده…

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
      1. عشق ب ام و

        ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (142 ديدگاه)

        برادر!
        میدونم تایید نشده !
        منظورم دیوانه وار بودن این سرعت بود.

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (3576 ديدگاه)

          خب از اول میگفتی دیگه!😂

          موافقم ۱
          مخالفم ۰
  12. محمد مختاری آذر

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (815 ديدگاه)

    واقعا عجب سرعتی عجب پرفورمنسی تا ۳۰۰ مایل رو میتونه تحمل کنه واقعا عالی هستش
    کابینی واقعا زیبا و طراحی بیرونی هم که واقعا عالی هستش ولی ای کاش سیستم سرگرمی داشت

    موافقم ۱
    مخالفم ۱
  13. HamiD

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1621 ديدگاه)

    طراحی زیبایی داره …
    حد نهایی لوکس بودن در کنار پرفورمنس عالی …
    فقط یه چیزی کم داره …
    و اینه که
    یه انجین V12 نداره که پشت سرت غرش کنه … خیلی دوست داشتم ی همچین چیزی داشت! هر چند فلسفه ساختش اصلا این نیست …

    موافقم ۲
    مخالفم ۱
    1. Porsche

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (362 ديدگاه)

      عوضش W16 داره ولی صدا نداره

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
    2. Ninja

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (946 ديدگاه)

      ولی در عوض یه w16 داره که خودش یه دنیایی هست

      موافقم ۲
      مخالفم ۱
  14. Ninja

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (946 ديدگاه)

    من که این ۱۶ سیلندر W شکل رو با این همه همه ابهت و لوکس بودن راحت به هنسی و تواترا ترجیح میدم

    موافقم ۳
    مخالفم ۱
  15. porsche

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (603 ديدگاه)

    اتوره بوگاتی: و وصیعت میکنم که هر خودرو را با کمی قرشدگی و تغییر در عکس گرفتن با دو برابر قیمت مدل جدیدی بسازید و بفروشید

    موافقم ۱
    مخالفم ۱
    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (3576 ديدگاه)

      این که وصیت مدیر عامل سایپا بوده!😂😂😂

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
      1. Ninja

        ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (946 ديدگاه)

        خخخخخخ

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
    2. rezars pc

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (380 ديدگاه)

      خوب دوتون مال فولکس واگن اید

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    3. عشق ب ام و

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (142 ديدگاه)

      دوست عزیز
      درسته شاید کمپانی هایی مثل بوگاتی وقتی یه تغییر کوچیک روی ماشینشون میدن ؛ ۵۰۰۰۰۰دلار میکشن روش ! که با عقل ما اصلا و ابدا جور در نمیاد ؛ ولی افرادی که بوگاتی میخرن (مثل کریس رونالدو)دوس دارن ماشینشون به بهانه های مختلف گرون تر باشه تا بیشتر خاص باشن و افراد و رسانه ها به بهانه های مختلف بیشتر بهشون توجه کنن !

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. Ninja

        ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (946 ديدگاه)

        اره با این حرف موافقم مثل الماس بلند گو یا چراغ جلو یا ترکیب فیبرکربن با الماس یا استفاده از طلا توی پیشرانه فقط بهونس برا خاص بودن ولی هر وقت به اینا فکر میکنم یاد ویرون میفتم که برای ساخت هر کدوم ۵ میلیون خرج میشد ولی ۲ میلیون فروخته میشد نه به ویرون نه به شیزون لاویتور چندویچی !!!!

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  16. Sina10

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    فوق العاده زیبا جذاب! از بهترین هایپرکار ها!
    این دیگه انتهای قدرت شیرونه و بهتره بوگاتی بجای اینکه ساخت مدل ها تکراری بره سراغ یه مدل دیگه و این سوپراسپرت رو تکراری نکنه
    واقعا جالبه ، طراحیش خیلی بهتر از شیردن عادیه
    امیدوارم دوباره به رکورد سرعت برگردن چون کار اصلیشون اونه
    شیرون سوپراسپرت برخلاف شیرون عادی برام خیلی جذابه!!

    موافقم ۱
    مخالفم ۲
    1. Ninja

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (946 ديدگاه)

      اره یکی بولاید رو درست کنه برا پیست یکی هم درست کنه برای کار اصلی

      موافقم ۰
      مخالفم ۲
  17. ایران

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (269 ديدگاه)

    چی میشد ما مردم ایران میتونسم ۱۰ دقیقه با یکی از اینا رانندگی کنیم یه اتوبان فقط میخواد پات رو رو گاز فشار میدی و نهایت لذت میبری 😄😄😄❤❤❤❤❤❤

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  18. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (3576 ديدگاه)

    خیلی خیلی زیباست،هم رنگش هم طراحیش⁦❤️⁩
    تازه عناصری هم درش بکار بردن که بیشتر به لوکس ها شبیه باشه،واقعا عالیه👌

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  19. mm.y@rlou

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (257 ديدگاه)

    به نظرم طراح بوگاتی یه چهره عصبی و ترسناک رو طراحی کرده واقعا بوگاتی یک هایپر کار اصیل هستش

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  20. حسین دهمرد

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1737 ديدگاه)

    هنوزم همون ویرون قدیمی قشنگ تره.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا