تسلافولکس واگن

دوئل نهایی، فولکس‌واگن گلف GTE یا تسلا مدل سه؟

مرحلهٔ نهایی، گروه آخر، خودروهای سبز

 

 

تسلا مدل سه

تاریخ معرفی: مارس 2016

نسل کنونی: اول

پلت‌فرم: –

امتیاز از کاربایر: 4.4 از 5

امتیاز از کارانددرایور: 4 از 5

فروش سال 2017 در آمریکا: 1,770 دستگاه

فروش سال 2018 در آمریکا: 139,782 دستگاه

رتبهٔ ایمنی از NHTSA

تصادف از جلو: پنج ستاره

تصادف از طرفین: پنج ستاره

چپ کردن: پنج ستاره

امتیاز کلی: پنج ستاره

گارانتی: چهار سال یا 80 هزار کیلومتر

نقاط مثبت: عملکرد شتاب گیری سریع، هندلینگ چابک، بُرد عالی و قابل‌استفاده در رانندگی واقعی، ارائهٔ بسیاری از تکنولوژی‌های آینده

نقاط منفی: کابین بی‌روح، مشکلاتی در کیفیت ساخت، قیمت گران

 

فولکس‌واگن گلف GTE

تاریخ معرفی: نمایشگاه ژنو 2014

نسل کنونی: اول

پلت‌فرم: MQB

امتیاز از کاربایر: 3.9 از 5

امتیاز از کارانددرایور: – از 5

رتبهٔ ایمنی از NHTSA

تصادف از جلو: چهار ستاره

تصادف از طرفین: پنج ستاره

چپ کردن: چهار ستاره

امتیاز کلی: پنج ستاره

گارانتی: سه سال یا 96 هزار کیلومتر

نقاط مثبت: رانندگی خوب، هزینه‌های نگهداری پایین، عدم نگرانی در مورد میزان بُرد بهخ خاطر وجود موتور بنزینی

نقاط منفی: قیمت گران، سواری نه‌چندان راحت، علیرغم نامش هاچ‌بک داغی نیست

 

 

 

 

مقایسهٔ مشخصات فنی

فولکس گلف GTE

تسلا مدل 3

پیشرانهٔ بنزینی 1.4 لیتری I4
تنفس توربوشارژ
موتور الکتریکی 1 عدد 1 عدد
قدرت موتور بنزینی 150 اسب بخار
قدرت موتور الکتریکی 102 اسب بخار 220 اسب بخار
مجموع قدرت 205 اسب بخار 220 اسب بخار
مجموع گشتاور 350 نیوتن متر 410 نیوتن متر
گیربکس 6 سرعته دوکلاچه تک سرعته
محور محرک جلو عقب
تولید آلایندگی 40 گرم/کیلومتر صفر
ظرفیت باک 40 لیتر
باطری 8.7 کیلووات ساعت 50 کیلووات ساعت
بُرد تمام الکتریکی 50 کیلومتر 415 کیلومتر
شتاب صفر تا 96 7.6 ثانیه 5.1 ثانیه
مسافت 400 متر 16.0 ثانیه 13.8 ثانیه
حداکثر سرعت 220 کیلومتر/ساعت 225 کیلومتر/ساعت
طول 4.27 متر 4.69 متر
فاصلهٔ محوری 2.63 متر 2.87 متر
وزن 1520 کیلوگرم 1767 کیلوگرم
ظرفیت سرنشین 5 نفر 5 نفر
حجم صندوق بار 270 لیتر 425 لیتر
قیمت پایه بریتانیا 29,804 پوند 38,900 پوند
قیمت پایه آمریکا 36,200 دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید

 

با برگزاری آخرین دوئل از مرحلهٔ نهایی، پس از حدود دو سال سرانجام سری رقابت‌های خودرویی پدال به پایان رسید. از همراهی شما عزیزان طی این راه طولانی صمیمانه ممنون و سپاسگزاریم. بابت کاستی‌ها و اشتباهاتی که در این مسیر داشتیم عذر خواهیم و امیدواریم از برگزاری این رقابت‌ها لذت برده باشید. به‌زودی طی مطالبی مجزا برندگان تمامی گروه‌ها را اعلام خواهیم کرد.

برچسب ها

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه

  1. AMANTE

    ۶ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (345 ديدگاه)

    تا یک تسلا رو از نزدیک نبینید نمی تونید کاملا به زیبایی بیرونی و درونیش پی ببرید.
    سواری تسلا مدل 3 یکی از بهترین و آرامش بخش ترین ها در کلاس خودشه.
    اینجا ( آلماتی قزاقستان ) من تونستم انواع تسلا رو ببینم و سوار تنها تسلا مدل 3 که به تازگی اومده بشم. ( البته به عنوان سرنشین )
    در کل نسبتا به رقبا مثل بی ام و سری 3، مرسدس سی کلاس و آئودی آ4 و غیره سواری متفاوت تری داره. و هر کدوم نسبت به بقیه برتری هایی داره.

    1. NAVID۰۰۹۸

      ۶ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (2919 ديدگاه)

      انتخابِ سختیه ، ولی تسلا بهتره .

    2. فرامرز

      ۶ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (1306 ديدگاه)

      اتفاقا تسلا مدل ۳ از نزدیک طراحی خیلی دلچسبی نداره. همچنین ب ام و سری ۳ جدید حداقل اون ۲-۳ موردی که من از نزدیک دیدم به زیبایی عکس هاش نیست (برعکس سری ۵ و پاسات)

      1. حسن

        ۶ خرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (112 ديدگاه)

        ظاهر بخشی از علل خرید یه ماشین هستش که برای هرکسی هم متفاوته این موضوع
        ممکنه یکی با ظاهر تسلا مشکلی نداشته باشه و یکی دیگه داشته باشه
        ولی چیزی که خیلی مهمه هستش عملکرد تسلا هستش که خوب ثابت شده هستش و خیلی تو خرید تسلا نقش داره عملکرد بالاش

    3. محمد

      ۶ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (1437 ديدگاه)

      با توجه به نام گروه، کاملا حق تسلا هست که برنده باشه
      هم خودروهای سبز رو فراگیر کرد
      هم تکنولوژی های آینده رو به حال آورد
      هم آلایندگی -۰- داره
      هم بُرد بالایی داره در مقایسه با بُرد ۵۰ کیلومتری فولکس
      هم عملکرد فنی چشمگیری بدون استفاده از پیشرانه‌های درون سوز داره
      که به نظر برای خریدار گروهی بنام گروه “خودروهای سبز” همه اینها مهمه
      رای منم تسلاست
      و
      پیش بینی هم میکنم که در کمتر از ۴ سال آینده، همین جناب ایلان ماسک موتورهای الکتریکی رو آنچنان ارتقا خواهد داد که رقابت با موتورهای درون‌سوز رو ببرن
      مثل رقابت نابرابر فعلی شاسی بلندها با بقیه سگمنت ها در بازار

    4. NAVID۰۰۹۸

      ۶ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (2919 ديدگاه)

      همین امروز ، سایت (( خودرو بانک )) در مورد هزینه و استهلاک تسلا مدل S ، مقاله جالبی گذاشته ، پیشنهاد میکنم برید و ببینید که خرید یک خودرو برقی ، گرانتر از بنزینی در میاد .

      قبلاً گفتم ، باز هم میگم ، برای دنیای حال حاضر ، خرید خودروی برقی دور ریختن پول به حساب میاد و هیبرید فعلاً بهترین گزینه هست .

      حالا هِی بگید چرا پورشه ، تویوتا ، بنز و باقی خودروسازان به مانند تسلا خودرو تولید نمیکنند ، آخه عزیز جون باید بدونی که خودروسازان برتر ، اول از تکنولوژی استفاده شده مطمئن میشن و سپس شروع به تولید زیاد میکنند .

      حتماً به مقاله امروز خودروبانک سَر بزنید .

      1. تویوتا موتورز

        ۶ خرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (60 ديدگاه)

        بنظرم ماشینی مثل تسلا که تمام برقی هست برای امریکا عالیه ولی برای کشورهای که مکانهای متعدد برای شارز باطری ندارن هیبرید بهتره

  2. پیکان جوانان گوجه ای

    ۶ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (965 ديدگاه)

    به تسلا رای دادم ولی باید یک فکری برای طراحی داخلیش بکنه از نظر من این گلف اصلا خودرو سبز حساب نمیشه (نظر شخصی)

  3. حسن

    ۶ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (112 ديدگاه)

    فقط تسلا
    امار فروش تسلا یه رکورد تاریخی تو افزایش فروشه
    فروش سال 2017 در آمریکا: 1,770 دستگاه
    فروش سال 2018 در آمریکا: 139,782 دستگاه
    جهش فروش 138 هزار دستگاهی اونم در عرض 1 سال نشون دهنده موفقیتی عظیم برای تسلا هستش

    1. Mad.z.Max

      ۶ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (503 ديدگاه)

      یک درصد به این فکر نمیکنی که تسلا مدل ۳ اواخر 2017 واسه فروش بیرون اومد؟
      من خودم اکثرا ماشینای آمریکایی رو دوست دارم، ینی عاشق خیلیاشونم و تسلا رو هم واقعا دوست دارم! اما نظرای اینجوری رو که میخونم، میبینم همین حرفا کلی سوژه دست طرفدارای اروپایی میده..
      یکم فکر کردن بد نیس گاهی 🙂

      1. حسن

        ۶ خرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (112 ديدگاه)

        Mad.z.Max
        اصلا ذره ای اهمیت نداره که سوژه دست کسی بدم
        برای من مهم فروش بالای تسلا هستش نه حرف چند نفر تو دنیای مجازی

        1. Mad.z.Max

          ۷ خرداد ۱۳۹۸
          سوابق: (503 ديدگاه)

          سوژه دادن واسه یبار اشتباهه، ولی پافشاری رو اشتباه دیگه اسمش سوژه نیس، اسمش لودگیه.
          تسلا مدل۳ که اولین محصول تسلا نیس که مردم تو سال اول کمتر بخرنش، بعد سال بعد یهو حمله کنن چند برابر بخرن!!
          پس عقل حکم میکنه عرضه ی خودرو به بازار واسه ماه ها یا حتی هفته های پایانی 2017 بوده.
          لوده بازی نکن دوست کمتر محترم

    2. sina

      ۶ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (1991 ديدگاه)

      فک کنم این جهش به خاطر تاریخ معرفیش که ماه های منتهی به اخر سال 2017 هست باشه

      1. حسن

        ۶ خرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (112 ديدگاه)

        ننوشته اخر سال عرضه شده یا اول سال
        گفته سال 2017 که به احتمال بالا اوایل 2017 بوده

        1. Ahmadreza 2002

          ۶ خرداد ۱۳۹۸
          سوابق: (222 ديدگاه)

          مهندس اوایل ۲۰۱۷ ک اصلا هیچ کس نمی تونسته بخره
          رو چ حسابی احتمال بالل میدی که مال اوایل ۲۰۱۷ باشه اونوقت؟

  4. Amir

    ۶ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (170 ديدگاه)

    قطعا تسلا بخاطر ظاهر خیلی جذابتر و مشخصات فنی بهتر و هم چنین نگاه متفاوت تسلا به صنعت خودروسازی و تکنولوژی های پیشرفته ای که روی این ماشین نصب شده و تمام الکتریک بودنش قیمت بالاترش رو کاملا توجیه میکنه ..

  5. امیر

    ۶ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2100 ديدگاه)

    قطعا تسلا
    اصلا گلف قابل قیاس نیس با تسلا
    تو هیچ موردی برتری نداره
    قیمتشم ک ارزونتره چون خیلی فاصله داره با تسلا!!

  6. پویا

    ۶ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (10 ديدگاه)

    فولکس واگن اگه بتونه توی برد ماشین ارتقا اساسی بده از نظر فنی از تسلا سره .
    ولی به دلیل نقش زیاد تبلیغات د ردنیا تسلا فروشش بالاتره .
    خودرو برقی دانش فنی خیلی زیادی نمیخواد حتی بی وای دی هم تا 2020 میتونه ماشین مثل تسلا بسازه

    1. حسن

      ۶ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (112 ديدگاه)

      خوب اگه دانش بالایی نمیخواد چرا بقیه نمیتونن مثل تسلا ماشین بسازن و بفروشن؟؟؟؟
      تازه یعنی فولکس با اون همه ادعا نمیتونه مثل تسلا پول بده برا تبلیغات؟؟؟؟
      واقعیت اونکه در حال حاضر تیلا بی رقیبه و ربطی به تبلیغات هم نداره

      1. پویا

        ۶ خرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (10 ديدگاه)

        حسن تا الن شرکتای دیگه کم کاری کرده بودن .معروفیت تسلا به خاطر نبودن رقیب قدره

        1. حسن

          ۶ خرداد ۱۳۹۸
          سوابق: (112 ديدگاه)

          این حرف در دنیای تجارت که بشدت رقابتی کاملا اشتباهه
          یعنی چی کم کاری کرده بودن؟؟؟ کم کاری یه شرکت یعنی ورشکستگی و نابودی
          واقعیت اونکه تسلا چون شرکتی تازه کار بود شرکتهای بزرگ تر فکر نمیکردن در عرض مدت زمانی کم این توانایی رو داشته باشه که اینقدر پیشرفت کنه و الان پیشرفتهای تسلا در زمینه ماشینهای برقی اونقدر زیاده که کمپانیهای دیگه ازش عقب افتادن

  7. کارلوس کاستاندا

    ۶ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (52 ديدگاه)

    دوستان عزیز این گلفا گذاشته که عریضه خالی نباشه شما چرا دارید بهش رای میدید. .
    تولید الایندگی 40 گرم بر کیلومتر
    مثلا گروه خودروهای سبزه

  8. تویوتا موتورز

    ۶ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (60 ديدگاه)

    تسلا همجوره بهتره در این دوئل

  9. ناشناس

    ۶ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (15 ديدگاه)

    حیف شد که تموم شد

  10. Elmiraj

    ۶ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1491 ديدگاه)

    Model 3 در بازه قیمتی زیر ۸۰ هزار دلار بهترین خودروی الکتریکی هست که جهان به خود دیده جوری که با گذشت دو سال هنوز هیچ رقیبی حتی نزدیک شم نشده….
    نتایج و اعداد و ارقامی که Model 3 ثبت کرده و هر روز داره ثبت می کنه آنقدر دست نیافتنیه که فقط ماشین دیگری از تسلا می تونه بهشون برسه .

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن