تویوتا

احتمال تولید نسخه داغ‌تر تویوتا C-HR با پسوند GR

اندکی پس از انتشار خبرهایی درباره تویوتا کرولا نسخه گازو ریسینگ، هم‌اکنون داستان جذاب دیگری درباره تولید C-HR GR نیز به گوش می‌رسد. اولین بار اتو اکسپرس این خبر را منتشر ساخته هرچند به منبع آن اشاره‌ای نداشته است. اگر این خبر صحیح باشد، GR C-HR احتمالاً دومین خودروی پرفورمنس تویوتا تا سال پیش از 2023 معرفی خواهد شد.

این خبرگزاری می‌گوید C-HR پرفورمنس از نسخه‌ی کم‌توان‌تر پیشرانه 3 سیلندر 1.6 لیتری توربوی بکار رفته در GR یاریس استفاده خواهد کرد. این پیشرانه در بازارهای اروپا و ژاپن قدرت‌های 257 و 268 اسب بخاری دارد. یکی از مدیران ارشد گازو ریسینگ گفته که این پیشرانه احتمالاً با قدرت‌های گوناگون در خودروهای متنوعی بکار خواهد رفت.

GR C-HR می‌تواند به معنی شام آخر نسل فعلی این خودرو باشد و شاید نسل دوم آن در سال 2021 معرفی شود. این خودرو از پلتفرم TNGA مشهور تویوتا استفاده خواهد کرد.

درست مثل GR کرولا که رقیبی برای فورد فوکوس ST و هیوندای i30N، کراس اوور اسپورت تویوتا نیز به مصاف خودروهایی همچون فورد پوما ST، فولکس‌واگن تی راک R و… خواهد رفت. از آنجایی که تقاضا برای کراس اوورها و شاسی بلندها بالاست، نسخه‌های اسپورت تر این خودروها نیز محبوبیت بالایی دارند.

تویوتا قبلاً اعلام کرده به‌طور جدی به تولید خودروهای اسپورت فکر می‌کند تا به این ترتیب خریداران جوان‌تر را به خود جذب کند. البته این به معنی تولید خودروهای بسیار قوی و جدید توسط ژاپنی‌ها نیست اما به‌هرحال شاهد تزریق جذابیت بیشتر به سبد محصولات این برند خوش‌نام خواهیم بود.

برچسب ها

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (2557 ديدگاه)

    جداً chr یه عیب بزرگ داره و اون هم موتورهای ضعیفیه که دَرِش به کار رفته .
    هرکسی میخواد بهش بر بخوره اما موتورهای chr درسته کم استهلاک و کم مصرفه اما آشغاله واقعیه و روی مُخ ترینه در سگمنت خودش .
    تا حالا جوک توربو سوار شدید تا متوجه بشید چطور عاشق نیسان جوک میشید که خودتان هم باورتان نمیشود .
    دوستانِ من ، من عاشق و طرفدار تویوتام ، اما chr را یه مضخرفی میبینم که با داشتن یه موتور قدرتمند میتونه بشه گودزیلا ، حداقل برای خاورمیانه و آمریکا باید اینطوری باشه و کاری با اروپا و بقیه جاها ندارم .
    اما موتور chr حتی از یاریس هم ضعیفتره ، نمیدونم چطور خیلی ها راوفور با موتور معرکه ۲۵۰۰ cc را ول میکنند و یک میلیارد پول بیزبان را میدهند به این ماشین که نه زور داره و نه فضای داخلی خوبی داره و نه ارتفاع مناسب .
    اگر اینی که در مقاله گفته بیاد با قدرت بالای ۲۰۰ اسب بخار ، میشه گلی در بهشت تولیدات تویوتا که هیچ ایرادی دیگر وارد نیست .

    1. علیx76

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (655 ديدگاه)

      البته تو مدل های فیس لیفت( که تو ایران نیست) موتور های قویتر استفاده شده و اون ضعف مفرط توش دیده نمیشه
      اما بازم توانایی حرکتیش متوسطه و در حد قیافه ش نیست
      تیپش واقعا چشمگیر و اسپرته ، کسی که نمیشناسه وقتی ببینه میگه حتما بالای ۲۰۰ اسبه
      غافل ازینکه ۱۳۰ تا بیشتر نیست ( مدل های ایران )

      1. رامتین

        ۲۶ بهمن ۱۳۹۸
        سوابق: (1774 ديدگاه)

        مدل بازاهای دیگه هم حداکثر موتور 2 لیتری تنفس طبیعی با 145 اسب داره که اصلا جذاب نیست. همین موتور روی کرولا 170 اسب تولید میکنه و چرا روی CHR این توان را نداره، فقط یک پاسخ میشه داد و آن هم اینکه بدون شک در نسل بعدی موتور را تقویت میکنه. با نظرات آقا نوید کاملا موافقم و ضمنا عرض کنم نسخه نیسمو جوک در نسل قبلی 217 اسب داره که نسبت به جوک اسپرت خیلی قویتره. در نسل فعلی هم صحبت شده نسخه نیسموی جوک 235 اسب داره. CHR فعلی در برابرش میشه گفت فرغونه. اما بهتره 1 سال دیگه هم برای CHR صبر کنیم.

    2. پارسا

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (3 ديدگاه)

      پیشنهاد می کنم یک بار پشت chr هیبرید بشینید نظرتون حتما عوض میشه البته چون بعید می دونم توانایی این کارو داشته باشید می تونید پریوس هم سوار بشید چون ارزون تره.

  2. ممد ژانگولر

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (353 ديدگاه)

    چه زشت گوگول دوست داشتنی تری شده ماشالله 😃

  3. ss

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (24 ديدگاه)

    مورچه چیه که میخواد کله پاچه داشته باشه!!!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن