تویوتا

مالکان تویوتا میرای هیدروژنی با طرح شکایت خواهان برگشت وجه شدند!

آینده خودروهای هیدروژنی تویوتا چندان روشن نیست چراکه برخی از مالکان میرای با ثبت شکایت خود خواهان بازخرید محصولات شده‌اند.

کلمه میرای در زبان ژاپنی به معنی آینده است. تویوتا قمار بزرگی روی سوخت هیدروژن کرد و آن را آینده حمل‌ونقل می‌دانست و به همین خاطر اولین خودروی سلول سوخت هیدروژنی خود را میرای نام‌گذاری کرد. واضح بود که ژاپنی‌ها با این خودرو به دنبال تحقق اهداف بزرگی هستند هرچند به نظر نمی‌رسد اوضاع باب میل آن‌ها باشد.

آن‌گونه که اولین مالکان تویوتا میرای هیدروژنی یافته‌اند، این خودرو آینده‌ای ایده آل ندارد. در واقع زیرساخت‌های محدود و افت قیمت شدید باعث شده آن‌ها خواهان بازخرید خودروی خود توسط تویوتا باشند و حتی به همین خاطر شکایت‌هایی را نیز مطرح کرده‌اند. خریداران تویوتا میرای فکر می‌کردند این خودرو ظرفیت‌های زیادی خواهد داشت اما هرگز با مشکلات زیرساخت‌های سوخت‌گیری آن آشنا نبودند. شاون هال یکی از چندین مالک میرای که با رسانه‌ها صحبت کرده می‌گوید:

در محل زندگی من یعنی سان‌فرانسیسکو دیگر هیچ خبری از سوخت هیدروژن نیست. تویوتا همچنان به فروش این خودرو ادامه می‌دهد. این موضوع را چگونه می‌توان قبول کرد؟

او ادامه می‌دهد:

جدای از وجود یک ایستگاه سوخت‌گیری در جنوب سان‌فرانسیسکو، نزدیک‌ترین جایگاه بعدی فاصله حدود ۶۰ کیلومتری دارد و برای رسیدن به آن باید از روی پلی با عوارض ۹ دلاری عبور کرد. به این موضوع باید ترافیک، زمان و سوخت هدر رفته را نیز اضافه کنیم؛ و با اینکه نقشه آنلاین یا برنامه سوخت‌گیری موجود در تویوتا میرای اعلام می‌کند در این جایگاه‌ها سوخت وجود دارد اما تضمینی برای صحت گفته‌های آن نخواهد بود

به همین خاطر افرادی همچون هال با رسیدن به جایگاه‌های سوخت‌گیری فهمیده‌اند سوختی وجود ندارد و گاهی اوقات چندین روز منتظر رسیدن هیدروژن بوده‌اند. در برخی موارد رانندگان متوجه شده‌اند نازل هیدروژن به خاطر دمای بسیار پایین یخ زده است. چنین مشکلاتی باعث شده فرایند ۵ دقیقه‌ای سوخت‌گیری به امری یک ساعته یا بیشتر تبدیل شود. وضعیت موردبحث خیلی با چالش‌هایی که چندین سال قبل برای خودروهای برقی وجود داشت تفاوت نمی‌کند و هنوز هم در برخی کشورها شاهد کمبود زیرساخت‌های شارژ خودروهای برقی هستیم اما اگرچه در آمریکا بیش از هزار شارژر سریع در سال قبل تأسیس شده اما زیرساخت‌های سوخت‌گیری هیدروژن تعریفی ندارد. جاش نیومن سناتور ایالت کالیفرنیا که خود مالک تویوتا میرای است می‌گوید:

تجربه مالکیت خودروی هیدروژنی واقعاً خیلی خوب نیست. این به خاطر خود خودروها نیست چراکه خودروهای هیدروژنی فوق‌العاده هستند بلکه موضوع به سوخت‌گیری آن‌ها مربوط می‌شود

نیومن خاطرنشان می‌سازد:

واقعیت این است که وضعیت سوخت‌گیری در ایالت کالیفرنیا جالب نیست و قول‌های مسئولان اصلاً عملی نشده است. این مشکلات تا جایی پیش رفته که هم‌اکنون مالکان با این پرسش مواجه هستند که آیا خواهند توانست سوختی پیدا کنند یا خیر

به نظر نمی‌رسد شکایت مالکان از خودروهای هیدروژنی تویوتا امر جدیدی باشد چراکه سال‌ها قبل نیز اخباری درباره مشکلات زیرساخت‌های سوخت‌گیری منتشر شده بود. واقعیت آن است که زیرساخت‌ها فعلاً رشد نکرده و باعث ایجاد مشکلات زیادی برای خریداران محصولات هیدروژنی شده است. مسئولان تویوتا با انتشار بیانیه‌ای رسمی اعلام کرده‌اند از این مشکلات آگاه هستند و فعالانه با مالکان برای رفع آن‌ها همکاری می‌کنند. این خودروساز ژاپنی می‌گوید:

تویوتا می‌داند برخی مالکان میرای در کالیفرنیا شاید با مشکلات سوخت‌گیری به خاطر بسته بودن جایگاه‌های هیدروژن مواجه باشند. مشتریانی که تحت تأثیر این مشکل قرار دارند می‌توانند از ابزارهایی همچون وب‌سایت ویژه شرکت یا مرکز ارتباط با مشتریان تماس حاصل کنند تا راهنمایی‌های لازم را دریافت نمایند

تویوتا در ادامه بیانیه خود می‌افزاید:

ما همچنان به همکاری با مالکان میرای برای کمک به یافتن راه‌هایی برای حل نگرانی‌ها ادامه خواهیم داد. ما به همکاری با شرکای خود جهت تأمین زیرساخت‌های سوخت‌گیری هیدروژن در زمان حال و در آینده متعهد هستیم

باید منتظر ماند و دید این مشکلات چه زمانی رفع خواهند شد و شکایت حقوقی مالکان تویوتا میرای چه نتیجه‌ای خواهد داشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۴ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴۰ دیدگاه‌ها

  1. AMIN JAFARI

    ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (123 ديدگاه)

    اخه تا برقی هست چرا هیدروژنی اونم هیدروژنی تویوتا!

    موافقم 4
    مخالفم 22
    1. JaMsHiD

      ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (1018 ديدگاه)

      ببخشید کی اینجوری هیدروژنی ساخته؟

      موافقم 16
      مخالفم 0
    2. پیام

      ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (1627 ديدگاه)

      یه زمانی رئیس تویوتا گفت هیدروژنی خوبه و من گفتم الکتریکی! رشتم به خودروسازی ربطی نداره ولی خیلی بهتر از اون درک کردم!

      میرا در ژاپنی یعتی آینده ولی من مفهوم فارسیش رو مفهوم اصلی براشون دونستم!

      زمان بزرگترین معلم هست…

      موافقم 7
      مخالفم 14
      1. Taha Ayoobi

        ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (1339 ديدگاه)

        پیام اون تجربه اس که بزرگترین معلمه

        موافقم 7
        مخالفم 3
        1. پیام

          ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (1627 ديدگاه)

          Taha هر چیزی رو نباید حفظ کرد! به مفهوم هم فکر کن! زمان هم میتونه معلم باشه! به قول ندا جناب چرا که نه!!!

          موافقم 4
          مخالفم 11
      2. JaMsHiD

        ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (1018 ديدگاه)

        پروفسور جون صدات کنم یا نخبه داخلی عزیز🤡😂
        موقعی این کامنتو خوندم ، یاد دکترا افتخاری توی دانشگاه چین افتادم🤣💔

        موافقم 9
        مخالفم 3
      3. JaMsHiD

        ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (1018 ديدگاه)

        شما همونی نبودی که زیر پست فروش خودرو های پیکاپ رنکینگ دانشگاه گذاشتی؟

        موافقم 6
        مخالفم 2
      4. علی

        ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        دوست عزیز شما تجربه استفاده از برقی دارید؟
        حالا دوستانی که خارج از ایران هستن و برقی داشتن میتونن حرفای منو تایید کنن

        اول که زیر ساخت برقی کو تو آمریکا شمالی که حالا خیلی ادعای برقی سازی دارن؟
        میری فست شارژ زده ۱۲۵ کیلو وات
        ماشینتو میزنی بله اولشم با ۱۲۵ تا شروع میشه آخرش با غلط کردم روی ۳۰ تا جدا میکنی چون یه ساعت زمان عزیزتو منتظر بودی
        تازه این تا وقتیه که یکی دیگه نیاد تو همون دستگاه پلاگ این کنه
        ماشین میاد تو ایستگاه خدا خدا میکنه نزنه بغل تو که سرعت همون ب بسم الله میشه نصف

        بخوای ایستگاه خوب پیدا کنی باید ۵۰ کیلومتر از خونه دور بشی
        در صورتی که سر کوچه اول چهارتا پمپ بنزین هست چهارگوشه چهار راه
        هزینه برقتم اندازه ماشین هایبرید میشه
        حالا اگه خونه شخصی باشه نه آپارتمان که میگی میرم ایستگاه خونگی میگیرم که همونم یه ۵-۶ ساعتی باید منتظ واستی فول بشه

        دوما این رنجی هم که میگن میره مگه تو خواب بره ماشین میخری رنج ۴۰۰ تا
        رو ۱۰۰ تا باید بگردی دنبال ایستگاه شارژ
        همه سری های شارژ به همه ماشینا نمیخوره
        تو هوا سرد رنج میاد پایین بماند!
        سفر جاده ای که نگم برات!
        تو جاده هم که اگه برق تموم کنی
        باید واستی بغل اتوبال با چهارلیتری
        یکی رد شه یه چهار لیتر برق بده بهت که برسی یه جایی!!!

        موافقم 8
        مخالفم 0
  2. Kamran_Aghaei

    ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (6 ديدگاه)

    بی عرضگی دولت امریکا در ساخت جایگاه
    سوخت هیدروژن رو هم میخوان بندازن
    گردن تویوتا !

    موافقم 16
    مخالفم 4
    1. KAIZEN

      ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (3544 ديدگاه)

      بی عرضگی نیست
      اتفاقا هیدروژن خیلی پتانسیل بالایی داره و خیلی هم به عملیاتی شدن در سطح گسترده نزدیگه
      ولی دلایلی برای عدم فراگیر شدن وجود داره
      پیشنهاد میکنم ویدئوی 10 دقیقه ای زیر رو دوستان ببینن تا متوجه بشن داستان چیه
      https://tv4.ir/episodeinfo/278085
      بعد از دیدن این ویدئو می فهمید چرا انقدر از ماشینای باتری دار مسخره دارن حمایت میکنن

      موافقم 8
      مخالفم 4
      1. Mr. gt c

        ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (333 ديدگاه)

        حتی اون دستگاه رو که توی ویدیو اشاره شد جلوشون رو آمریکا گرفت و الان هم عدم حمایت آمریکا به عنوان یک مهره مهم از هیدروژن و پافشاری اش بر روی خودرو های الکتریکی نوید اینو میده که کل این موضوع زیر سر آمریکاست، البته با کمک شریک‌های اروپایی کافیه که کل دنیا هم مثل گوسفند پشت سر چندتا بز راه بی افتند، البته چاره ای هم ندارن، چون نه علمشو و نه هزینه تحقیق و توسعه اش رو به اندازه کافی ندارن، خلاصه که موضوع یه چیزی فراتر از طبیعت و اصن محیط زیست بهانه است، خلاصه الان بهترین توجیه هم همین ربط دادن موضوع به محیط زیست ، مثل آیفون که چند سال پش به بهانه آسیب به طبیعت شارژر رو از باکس گوشی هاش حذف کرد.

        موافقم 10
        مخالفم 1
        1. فندق

          ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (682 ديدگاه)

          برخلاف تصور خیلیا
          دولت امریکا هیچ کار نمیکنه
          فقط پولارو میگیره سلاح میسازه
          امریکا رو کارافریناش و استارات اپ ها و بیزنس ها و کمپانی هاش سرپا نگه میدارن
          دقت کنی تمام تکنولوژی ها و امکانات که هست شرکت های بزرگ و غول های تکنولوژی تهیه میکنن
          دولت کوچک ترین کمکی به رشد کشور نمیکنه
          اگه یکم راجعش تحقیق کنی متوجه منظورم میشی

          موافقم 3
          مخالفم 3
      2. Mercedes

        ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (753 ديدگاه)

        بله درسته
        خودم اول الکتریکی بیشتر از هیدروژن دوست داشتم و بنظرم هیدروژن یه مسخره بازی واسه دلداری به طرفدار های صدای قان قان بود
        (هرچند هنوزم معتقدم خیلیا بخاطر همون صدای قان قان دست و پا میزنن و خدا خدا میکنن هیدروژن بیاد بالا)
        ولی بعد یه مدت تحقیق و الیته با توجه به رشته تحصیلیم خوندن مطالب مرتبط با هیدروژن
        متوحه شدم اتفاقا اکر به تکنولوژی مد نظر برسیم و بتونیم از هیدروژن به شکل بهینه برای تولید موتور و خودرو الکتریکی استفاده کنیم خیلی کارامد تر از الکتریسیته هست
        انرژی هیدروژن انرژی خالص و کاملا پاکه ، چرا وقتی میتونیم چنین چیزی داشته باشیم بریم سراغ برقی که خودش نصفش حداقل از نفت تولید میشه(حتی بیشتر)

        موافقم 5
        مخالفم 0
    2. فندق

      ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (682 ديدگاه)

      وضعیت زیرساختی امریکا فاجعست
      سالهاست پولت کل بودجشو خرج ساخت سلاح و مصارف نظامی میکنه
      بایدن پارسال اعلام کرد حتی بودحه مافی واسه تعمیر پل ها و حاده های فرسوده رو نداره دولت!
      حالا فکر کن چی میشه که ثروتمند ترین دولت حهان پول تعمیر اسفالت و زیرساخت نداره؟ مصارف نظامی
      طبق امار که خودشون دادن بیشتر از نصف مالیات مردم سالانه صرف هزینه های نظامی دولت میشه
      بعد بیاد سوخت هیدروژن بسازه؟
      جاده های امریکا رو دیدی؟ همشون ترک خورده ان تو گوگل اسم شهر هارو بزنی یدونشون جاده بدون ترک نداره ، شانس اوردن همون اول که ساختن جاده هارو (جاده تو امریکا حدود ۲۵ سال یکبار تعمیر میشه) از بتن بجای اسفالت استفاده کردن ، بتن زود در اثر تغییر دما ترک میخوره ولی مقاومت کلی و طول عمرش از اسفالت خیلی بیشتره ، اگر بتن نبود حاده هاشون نابود بود تا همین الان
      دولت امریکا اصلا به زیرساخت اهمیت نمیده ، بایدن که اومد یکم بهتر شد دستور داد فرودگاه jfk نیویورک زو بازسازی کنن و گیت حدید اضافه کنن قبلش داغون بود ، کامنتای مردم نیویورک میخوندم میگفتن حالمون بهم میخورد قبلا بریم تو فرودگاه اینقدر فرسوده و کهنه شده بود و فضاش تنگ بود
      کلی مسئله زیرساختی دیگه هم داره تحقیق کنی تو سایت های معتبر مثل ny times و … خود امریکا یا کشورای دیگه مثل guardian انگلیس اطلاعات بدست میاری راجعش
      بعد انتظار داری جایگاه سوخت هیدروژنی به صورت انبوه قرار بده؟ همین جایگاه های برقی هم به لطف تسلا و gm داره
      دولتش ری …‌ استارت

      موافقم 3
      مخالفم 5
  3. Taha Ayoobi

    ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1339 ديدگاه)

    هیچ ربطی به خود ماشین نداشت همه اش فقط در مورد نبود زیرساخته که به تویوتا هیچ ربطی نداره.

    موافقم 18
    مخالفم 4
  4. ارمان

    ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (39 ديدگاه)

    وقتی یچیز میسازی و فکر بعدشو نمیکنی:

    موافقم 5
    مخالفم 20
  5. JaMsHiD

    ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1018 ديدگاه)

    نگین مشکل تویوتا و تیتر رو با این عکس شروع کنید که کامنت بگیرید . مشکل از زیر ساختا هست ! و مشکل از مردم !
    که بدون هیچ تحقیقی میرن و ماشین هیدروژنی که الان هیچ زیر ساختی نداره رو میخرن !
    حالا باز تویوتا گردن میگیره میخره !
    تویوتا اینو ساخت برای کسایی که ماشین پاک می‌خوان ، که برقی نباشه و یه مکان برای سوخت گیری نزدیک محل کار و خونشون داشته باشند . بنظرم اصلا هم برای مسافرت خوب نیست . چند هزار کیلومتر باید بری تا هیدروژن پیدا کنی ، الله داند .

    تویوتا ماشینش مشکل نداشت زمان عرضه ماشین مشکل داشت . حداقل برای ده سال دیگه این ماشین باید عرضه میشد چون زیرساختی الان نیست

    الان امثال یه افرادی میان و میگن برترین ماشین سال چیشد ، و منم در جواب میگم هیوندا سوناتا با موتور میتسوبیشی😂💔

    موافقم 11
    مخالفم 7
  6. Elmiraj

    ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (3121 ديدگاه)

    تویوتا که به خودروهای الکتریکی بد بینه و آینده رو در هیدروژن می‌بینه چرا برای اینا ایستگاه شارژ احداث نمیکنه ؟!؟!

    موافقم 7
    مخالفم 11
    1. ممد ژانگولر

      ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (3588 ديدگاه)

      المیراژ زدی درست وسط سولاخ هدف 👏👌
      خریدارا چه گناهی کردن
      الان تو خود چین ۳ تا کاسه سوپ بهشون بدی عمرا هیدروژنی تولید کنن

      موافقم 3
      مخالفم 12
    2. JaMsHiD

      ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (1018 ديدگاه)

      تویوتا هنوز یه پمپ بنزین از خودش نداره چرا باید همچین کاری کنه؟ میدونی چه زیر ساختی میخواد؟
      چقدر باید هزینه کنه که آخرش یه آمریکایی شلفهم بیاد تسلا بخره چون هزار اسبه؟

      تویوتا بیست سال دیگه اینو عرضه میکرد می‌دیدیم چطوری استقبال میشه

      موافقم 12
      مخالفم 1
      1. Elmiraj

        ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (3121 ديدگاه)

        بی سواد خودتی که نمی دونی در تمام دنیا پمپ بنزین ها به صورت شرکتی یا دولتی احداث و اداره میشن….
        اگر شرکت یا دولتی آینده ای برای هیدروژن می‌دید همانند بنزین و الکتریکی دست به احداث گسترده جایگاه ها می‌زد .

        حالا تسلا که هیچ ، وقتی استارتاپی مثل ریویان دست به احداث جایگاه شارژ می‌زنه پس این نشان از بی عرضه‌گی تویوتا داره که برای هیدروژن اقدامی نمیکنه … یا شایدم آینده ای در آن نمی‌بینه و صرفا جهت فرار از انتقادات به هیدروژن رو کرده .

        موافقم 5
        مخالفم 8
        1. ممد ژانگولر

          ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (3588 ديدگاه)

          دو دقیقه سکوت به افتخار جواب المیراژ 👌👏

          موافقم 3
          مخالفم 5
        2. JaMsHiD

          ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (1018 ديدگاه)

          تو راست میگی . نمیتونم خودمو سر یه آدمی مثل تو پیر کنم

          ده تا آدمی هم که لایک دادن دیوانه هستن ، فقط تو خوبی
          تو بزرگ عالم .
          شما مهندس اعظم و کارآفرین برتر

          موافقم 5
          مخالفم 3
        3. JaMsHiD

          ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (1018 ديدگاه)

          چهار تا دوشاخه و باطری نیاز به تکنولوژی نداره .
          تانکر بنزین و هیدروژن و گاز هست که نیاز به تکنولوژی داره !
          جالبه بدونی جایگاهی که کاربرد نداشته باشه ( بخاطر اینکه الان زمان عملی شدن هیدروژن نرسیده و هنوز در دست توسعه هست )
          برای تویوتا احداثش هیچ سودی نداره .
          الان میلیون میلیون تسلا داریم . پس تسلا دلیلی برای زدن جایگاه داره . تویوتا چه دلیلی داره بیست سال زودتر از موقعی که هیدروژن فراگیر بشه جایگاه بزنه و پول دور بریزه؟
          میگم که . شما عالی هستی ، یه شرکت مثل تویوتا که جزو ده شرکت برتر دنیا هست اشتباه می‌کنه . جالبه

          موافقم 5
          مخالفم 4
        4. مردیم از خوشی

          ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (1392 ديدگاه)

          لایک برات مهم نباشه
          اونم وقتی بحث تویوتاست
          متعصب و تحول برا لایک کردنت زیاده
          درضمن جایگاه های تسلا الان براش سود داره در حالی که سال هاست دا ه می‌سازه

          موافقم 2
          مخالفم 2
        5. مردیم از خوشی

          ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (1392 ديدگاه)

          لایک برات مهم نباشه
          اونم وقتی بحث تویوتاست
          متعصب و ترول برا لایک کردنت زیاده
          درضمن جایگاه های تسلا الان براش سود داره در حالی که سال هاست دا ه می‌سازه

          موافقم 1
          مخالفم 2
  7. KAIZEN

    ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (3544 ديدگاه)

    فعلا هیبریدی بهترین گزینه است تا تکنولوژیها تکامل پیدا کنند

    موافقم 8
    مخالفم 3
  8. ارسلان

    ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (222 ديدگاه)

    هیدروژنی وحدت میخوات ، باید شرکتهای انرژی و خودروسازی با هم همکاری کنند!! این راههایی که اینا پیش گرفتند به هیچ جا نمی‌رسند…
    آمریکا فعلا هرچی پول هست داده به اینتل و سامسونگ و…. دولت بایدن جز تراشه و هوش مصنوعی چیزی و نمی‌بینه! انقدر پول ریخت و پاش میکنه که متا هم به کله اش زده تراشه ساز شه….

    موافقم 8
    مخالفم 4
    1. JaMsHiD

      ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (1018 ديدگاه)

      آمریکا هر کاری میخواد بکنه .
      اروپا هست ، آسیا هست ، آفریقا هست و و و . صبر کن ترامپ بیاد ببینی چشکلی گند می‌زنه به بساط برقیا !
      دیگه از یه دولت که رییس جمهورش با بی تی اس عکس گرفته هیچ چیز بعید نیست .
      اینا پیشرفت رو توی راحتی و تنبلی میبینن . هر چی انسان کمتر کار کنه ، و دستگاه ها بیشتر کار کنه ، تکنولوژی مثلا پیشرفت می‌کنه . حالا بیا به یه آمریکایی بفهمون . آخرش میگه به عقاید هم احترام بزارید🤡

      موافقم 5
      مخالفم 6
  9. بهزاد

    ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (40 ديدگاه)

    خیلی عجیبه!!! کارمندان و سهام داران تویوتا و مردم ژاپن به اندازه ما ایرانی ها به تویوتا تعصب و عشق ندارن …آخه برا چی ، علاقه یا ناآگاهی !!؟؟

    موافقم 5
    مخالفم 9
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (2372 ديدگاه)

      مغز جهان سومی یعنی تعصب رو چیزهای کم‌اهمیت

      موافقم 11
      مخالفم 7
      1. ارسلان

        ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (457 ديدگاه)

        مثال میزنم وقتی یکی بیاد بگه مثلا ضریب اطمینان و کیفیت هیوندای برابر یا بیشتر از تویوتا هست و کلی بازخورد منفی از این حرفش دریافت کنه نمیتونی اینو بزاره به پای تعصب چون مشخصه دروغی بیش نیست
        ولی مثلا اگه یکی بیاد بگه تویوتا لوکس تر از بنز هست این میشه تعصب چون واقعیت نداره / اینکه ما در برابر واقعیت ها و دروغ ها واکنش هم راستای واقعیت رو نشون بدیم ینی تمایل به واقعیت داشته باشیم رو با تعصب اشتباه نگیریم

        لقب گذاری ها تعصب هستن مثل حضرت و موشک زمینی و کلمات خنده داره دیگه …

        در مورد جهان سوم هم باید بگم که ایرانی ها بدون اینکه معنی این کلمات رو بفهمنن کورکورانه همیشه به جهان اول و سوم اشاره میکنن پس جهان دوم کجای داستان هست ؟؟ اصلا معنی جهان سوم و اول چیه؟؟
        بعد از جنگ جهانی دوم جهان دو قطبی شد هر کی توی تیم غرب و کاپیتالیسم بود میشد جهان اول /سومالی هم توی تیم امریکا باشه میشه جهان اول و اصلا ربطی به توسعه یافتگی ش نداره و هر کی توی تیم شوروی و کومونیسم بود میشد جهان دوم باقی کشورهایی که نمیخواستن توی تیم هیچکدوم باشن و مستقل عمل کنن بجای اینکه ارباب داشته باشن چیزی رو تشکیل دادن به اسم جنبش عدم تعهد که به جهان سوم معروف شد یه کشور میتونه بیشرفته ترین کشور زمین و حتی کهکشان باشه ولی جهان سوم هم باشه
        کسی که با کلمه ی جهان سومی خودتحقیری میکنه واقعا از نظره من کم سواده چون تحقیر واقعی یعنی تو نوکر باشی و ارباب داشته باشی که دقیقتر بخوام بگم یعنی جهان اول و دوم

        موافقم 9
        مخالفم 3
        1. مردیم از خوشی

          ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (1392 ديدگاه)

          حرف اقای اشتری خود تحقیری نیست
          تعصب ملت ایران ثابت شده است
          ترول بودن و تعصب از سر و پای کاربر های سایت میریزه

          اینکه معنی جهان سوم چیه مهم نیست
          مهم اینه در شرایط فعلی منظور انسان های کوتاه فکر هست

          موافقم 4
          مخالفم 10
        2. ارسلان

          ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (457 ديدگاه)

          میدونی مهم چیه ؟؟ من بهت میگم / همه ی کشورها انسان های کوتاه فکر دارن اما سوال اینجاس که به ادمای کوتاه فکر مثلا امریکا هم میگید جهان سومی ؟؟ مشخصا نه !! اون رو تقلیل میدید به خوده اون شخص نه به کشور !! این دقیقا 100 درصد خودتحقیری هست پس مغلطه کردن رو بزار کنار/ اونجا جزئی گویی میکنید بجای کلی گویی / تعصب و ترول دقیقا همینه / وقتی از لفظ ملت ایران استفاده میکنی یعنی تعمیم میدی به 100 درصد مردم !! مگه تو تک تک مردم ایران رو میشناسی که اینقدر وقیحانه قضاوت شون میکنی ؟؟ این کارت خودش بزرگترین ترول کردن توی دنیاس / حالا فهمیدی مهم چیه ؟ فک نمیکنم

          موافقم 5
          مخالفم 2
        3. مردیم از خوشی

          ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (1392 ديدگاه)

          مغلطه را شما میکنی
          برای استفاده از صفت ملی نیاز نیست همه کوتاه فکر باشند همین که اکثر هستند کافیه برای مثال تو پدال ۷۰ اعضا متعصب هستند و بخاطر برند مورد علاقه که تا حالا یه ماشین ازش نداشتند خودشونن را پاره میکنند
          یه مثال دیگه اش هم اوضاع خیابان هاست آیا دیدی کسی با اتفاقات که در مورد زنان هست واکنشی نشان بده ؟ پس‌ میشه گفت ایرانی جماعت *** و به براحتی از پسوند های ملی استفاده کرد

          موافقم 1
          مخالفم 4
  10. ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (3396 ديدگاه)

    فرق هیدروژن و برقی چیه؟؟

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. زیزیگولو

      ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (5063 ديدگاه)

      اگر دقت کنی جوابت در سوال خودته

      موافقم 7
      مخالفم 3
    2. ارسلان

      ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (457 ديدگاه)

      هیدروژن دو مدل هست بطور خلاصه نوع اول از واکنش شیمیایی به واسطه ی هیدروژن تولید برق میکنه و اون برق به مصرف ارمیچر میرسه بجای باتری مزیتش اینه به اندازه ی بنزین زدن وایمیستی نه 40-50 دیقه و ماشین هم وزن بسیار بالای باتری و خرابی باتری رو نداره / نوع دوم هیدروژن نقش بنزین رو بازی میکنه و مثله موتور بنزینی عمل میکنه و خروجی اگزوز هم آب هست

      موافقم 9
      مخالفم 3
  11. زیزیگولو

    ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (5063 ديدگاه)

    اگه دقت کنی جوابت در سوال خودته

    موافقم 4
    مخالفم 3
  12. heshmat021

    ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (331 ديدگاه)

    برای همه گیر شدن یا باید اولین باشی، یا بهترین

    توی جایگزین ها برای سوخت فسیلی، برقی ها اولین هستن و تونستن سهم بازار و سرمایه گذار ها رو جذب کنن

    از طرفی هیدروژن بهترین نیست تا بتونه نظر هارو از برقی برگردونه، بنظرم شرط بندی رو اسب مرده است و هدر دادن منابع تویوتا

    مثل پافشاری نوکیا رو سیمبین و هدر دادن منابع برای توسعه اش

    موافقم 2
    مخالفم 3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا