دوئل جی‌ام‌سی کانیون و تویوتا تاکوما

مرحلهٔ یک‌چهارم نهایی، دور اول، قسمت بیست‌وسوم، اولین دوئل از گروه پیکاپ‌های متوسط

 

تویوتا تاکوما

جی‌ام‌سی کانیون

؟

مرسدس بنز X کلاس

نیسان ناوارا

؟

تویوتا هایلوکس

فیات تورو

؟

فورد رنجر

میتسوبیشی ترایتون

؟

 

جی‌ام‌سی کانیون

تاریخ معرفی: ژانویهٔ 2014

نسل کنونی: دوم

پلت‌فرم: GMT 31XX جنرال موتورز

امتیاز از کارانددرایور: 4.5 از 5

فروش سال 2017 در آمریکا: 145,105 دستگاه

فروش شش‌ماههٔ نخست 2018 در آمریکا: 86,723 دستگاه

رتبهٔ ایمنی از NHTSA

تصادف از جلو: چهار ستاره

تصادف از طرفین: پنج ستاره

چپ کردن: سه ستاره

امتیاز کلی: چهار ستاره

 

تویوتا تاکوما

تاریخ معرفی: نمایشگاه دیترویت 2015

نسل کنونی: سوم

پلت‌فرم: –

امتیاز از کارانددرایور: 3.5 از 5

فروش سال 2017 در آمریکا: 198,124 دستگاه

فروش شش‌ماههٔ نخست 2018 در آمریکا: 116,266 دستگاه

رتبهٔ ایمنی از NHTSA

تصادف از جلو: چهار ستاره

تصادف از طرفین: پنج ستاره

چپ کردن: چهار ستاره

امتیاز کلی: چهار ستاره

مقایسهٔ مشخصات فنی

جی‌ام‌سی کانیون

تویوتا تاکوما

پیشرانه 3.6 لیتری V6 3.5 لیتری V6
تنفس طبیعی طبیعی
قدرت 310 اسب بخار 280 اسب بخار
گشتاور 373 نیوتن متر 360 نیوتن متر
گیربکس 8 سرعته اتوماتیک 6 سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب یا چهارچرخ عقب یا چهارچرخ
شتاب صفر تا 96 6.3 ثانیه 7.9 ثانیه
مسافت 400 متر 14.9 ثانیه 16.1 ثانیه
حداکثر سرعت 160 کیلومتر/ساعت 180 کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت 12.4 لیتر (ترکیبی) 11.7 لیتر (ترکیبی)
ظرفیت باک 80 لیتر 80 لیتر
وزن 2093 کیلوگرم 2117 کیلوگرم
طول 5.39 متر 5.39 متر
فاصلهٔ محوری 3.26 متر 3.23 متر
ظرفیت سرنشین 5 نفر 5 نفر
ظرفیت بار 730 کیلوگرم 700 کیلوگرم
ظرفیت بکسل 3175 کیلوگرم 3085 کیلوگرم
قیمت پایه آمریکا 22,095 دلار 26,445 دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

30 دیدگاه

  1. (Ali (Chevy nova
    سوابق: (5059 دیدگاه) ,

    اىن شد دوئل
    کانىون تو اىن نسل چقدر لات شده

    پاسخ
    1. (Ali (Chevy nova
      سوابق: (5059 دیدگاه) ,

      امسال نبرد وانتها خىلى بالاگرفته
      فورد سرى اف که دومىن ماشىن پرفروش جهان شد با 750/000 عدد فروش در 2017
      از اول سال 2018 تونسته 530/000 تا بفروشه
      جى ام تونست با سىلورادو و سىىرا رکورد تولىد فورد رو بزنه و از فورد فروش بىشترى کنه
      رم تونست به رکورد تولىد 500/000 تا برسه و به فروش شورولت و جى ام سى نزدىک بشه
      تو خبرگذارىها اومده امسال فروش وانتها و شاسى بلندها بازهم افزاىش پىدا مىکنه

      پاسخ
      1. mahdy
        سوابق: (2006 دیدگاه) ,

        علی اشتباه نوشتی سیلوادور مال شورولت هست نه جی ام سی(مطمئنم بهتر از من اینو میدنستی اما حواست نبوده)

        پاسخ
        1. mahdy
          سوابق: (2006 دیدگاه) ,

          وای خدا راس میگه عجب شاه سوتی دادم یه لحظه فکر کردم منظور جی ام سی هست

    2. محمد
      سوابق: (1147 دیدگاه) ,

      تویوتا جان نبینم بازنده دوئل میشی گل من

      پاسخ
      1. (Ali (Chevy nova
        سوابق: (5059 دیدگاه) ,

        برنده و بازنده تو اىن دوئل ارزشى نداره
        مهم بازار فروشه که هر2 وانت خوب فروش دارن
        البته فروش برادر کانىون ىعنى کلرادو بىشتره از خوده کانىون و اىنجا اگه کلرادو بود بهتر بود

        پاسخ
      2. محمد رضا
        سوابق: (364 دیدگاه) ,

        اتفاقا تویوتا قطعا حدف میشه چون توی تمام دوئل ها ثابت شده نظر کار بران پدا برعکس کل جهانه و چون تاکوما پر فروش ترین این کلاسه پس قطعا حذف میشه
        همیشه هیوندا پر فروش ترین برند وارداتی بوده ولی توی تمام دوئل ها اول از همه حذف شده

        پاسخ
        1. Moein
          سوابق: (74 دیدگاه) ,

          تو این دوئل ها یه نکته ای که باعث میشه نظر ما با میزان فروش کاملن متفاوت باشه شرایط فروش ماشینه که ژاپن و کره سرآمده بین خودرو سازا.مثلن تو این دوئل برتری کامل با GMC هستش ولی آمار فروش چیز دیگه ای میگه

        2. LEWIS HAMILTON (مجید)
          سوابق: (11209 دیدگاه) ,

          بارها گفتم بازم میگم فروش بالاتر به معنای بهتر بودن نیست
          شبکه ی فروش ماشین های ژاپنی در امریکا بسیاربسیاربسیار گسترده و قدرتمنده و یکی از دلایل فروش بالاشون همینه
          اینجا میبینید تاکوما از 5 نمره 3/5 گرفته و کانیون از 5 ؛ 4/5
          پس حداقل بر طبق نظر Car & Driver ، این مدل جمس از تویوتا تاکوما بهتره

        3. mahdy
          سوابق: (2006 دیدگاه) ,

          دوست عزیز اینا ماشینایی با مصارف روزانه و کاربری عمومی هست
          طبیعتا اونایی که میخرن ماشین بهتر رو میخرن نه ماشین محبوب تر رو ولی ما که استفاده نمیکنیم فقط ماشین دوست داشتنی تر رو انتخاب میکنیم اصلا هدف برگزاری دوئل هم همینه انتخاب ماشین محبوب تر نه برتر

        4. TRX (تایماز)
          سوابق: (281 دیدگاه) ,

          این به قول شما آمار فروش در کل دنیا شامل بازار های انحصاری برند تویوتا مانند ایران هم هست. حالا خودت میتونی دو دوتا چهارتا کنی.
          این که تویوتا ماشین های خوبی میسازه قابل قبول هست ولی پر فروشی دلیل بر بهترین بودن نیست، این فروش بالا بخاطر سیاست فروش تویوتا هست.
          مگرنه اگر شرکت هایی مثل کادیلاک و جنرال موتور هم در بازار های مثل ایران حضور داشتند به شخصه میدیدم سلیقه ی مردم چیه درست به مانند زمان های قدیم که محصولات آمریکایی طرفدار های زیادی داشت.

    3. mahdy
      سوابق: (2006 دیدگاه) ,

      درسته لاته ولی نه به اندازه تویوتا لامصب رخشو تو اون عکس اول کنار جی ام سی ببین

      پاسخ
  2. حمیدرضا
    سوابق: (2265 دیدگاه) ,

    مشخصات جی ام سی بهتر بود ولی فروش تویوتا بیشتره شاید تویوتا هزینه های جانبیش کمتره که انقدر رو فروشش تاثیر داشته ولی خوب رای من جی ام سی

    پاسخ
    1. (Ali (Chevy nova
      سوابق: (5059 دیدگاه) ,

      اگه اشتباه نکنم تاکوما پرفروش ترىن وانت مىدساىز امرىکا سال 2017 شد
      تو اىن کلاس دوج هم اگه مدلى رو مثل داکوتا عرضه کنه رقابت حساس تر هم مىشه

      پاسخ
  3. F22RAPTOR
    سوابق: (1840 دیدگاه) ,

    کنیون موتورش قوی تر ظرفیت بار و بکسلش بیشتر
    ظاهر زیبا
    کلا تو این کلاس هیچ کدوم حتی به گرد پای کنیون هم نمیرسن

    پاسخ
    1. (Ali (Chevy nova
      سوابق: (5059 دیدگاه) ,

      F22
      فورد رنجر رو دست کم نگىر
      رقىب بسىار سرسختى هست برا کانىون

      پاسخ
  4. رضا
    سوابق: (94 دیدگاه) ,

    دوستان مگر فورد اف ۲۵۰ قوی تر و بهتر از اف صد و پنجاه نیست؟؟؟ چرا فروش اف صد و پنجاه خیلی بیشتر از اف ۲۵۰ هست؟؟

    پاسخ
    1. (Ali (Chevy nova
      سوابق: (5059 دیدگاه) ,

      رضا
      به قدرت نىست فروش بىشتر بلکه به کاراىى هست
      اف 150 محصولى هست که براى کارهاى عمومى بهتره تا اف 250
      اگه به قدرته چلنجر دىمون 840 اسبى با شتاب 0-100 2/3 ثانىه فروشش باىد از خىلى ماشىنها بىشتر باشه
      اف 150 محصولى براى کارهاى عمومى و اف 250 .350 و…… براى مصارف خاص تره

      پاسخ
      1. رضا
        سوابق: (94 دیدگاه) ,

        سپاس فراوان علی جون، فک کنم اف صد و پنجاه ارزونتر هم باشه

        پاسخ
        1. mahdy
          سوابق: (2006 دیدگاه) ,

          طبیعتا ارزون تره خوبه خودت میگی قوی تر و بهتر
          ببین حرفی که زدی مثله اینه که بگی مگه بی ام و 730 Li از سمند بهتر نیست پس چرا سمند فروشش تو ایران انقدر بیشتره(البته اختلاف رو میلیارد ها برابر بزرگ نمایی کردم تا قشنگ دیده بشه)

  5. سام
    سوابق: (706 دیدگاه) ,

    دوئل بسیار سختی است و اصلا نمی دونه آدم کدام یک از این دو پهلوان را انتخاب کند.با این وجود،در عین احترام کامل به تویوتا تاکومای عزیز که چون خورشیدی فروزان در آسمان خودروسازی می درخشد،من جی ام سی کانیون را انتخاب می کنم آنهم به خاطر طراحی جذاب ترش نسبت به تاکوما ولی این را مطمئن هستم که تویوتا تاکوما در بحث دوام و جان سختی در مقابلش کم نمیاره…

    پاسخ
  6. MAHDI
    سوابق: (2556 دیدگاه) ,

    واقعا جی ام سی خیلی ظاهر جذاب تری داره.اتاق لوکس تری داره.ازهر نظرسرتره اونم باقیمت پایین تر

    پاسخ
  7. Hamid...Audi
    سوابق: (615 دیدگاه) ,

    رای من تاکوما …
    توی این کلاس واسه من قبلیت آفرود و قابلیت اطمینان مهمه که تویوتا توی جفتش بهتره.
    ابهت تویوتا رو میشه توی هایلوکس هایی که واسه معادن کار میکنن دید، واسه این ماشین خرابی و گیر کردن تعریف نشده اصلا.
    مخلص ✋

    پاسخ
  8. Mohamad
    سوابق: (754 دیدگاه) ,

    ماها فکر میکنیم که سلیقه ی ایرانیا به آمریکاییا نزدیکه…
    همین دوئل ها مقیاس کوچکی از سلیقه ی ایرانی هاست و انتخاب از سر احساسات و اولویت قرار دادن ظاهر و سپس مشخصات تو انتخابمون نقش اساسی داره. اتفاقا آمریکاییها کاملا باهوش اند و میدونن که چی دارن میخرن (چیزی که امتحانشو سالهاست پس داده)، اونجا کوچکترین لغزشی برا هر برند برابره با از دست دادن جایگاه فروشش ولو تولید کننده داخلی باشه. اونجا خوب بودن کافی نیست، عالی بودن شرطه..
    ما ایرانی ها، شاید به لحاظ روانشناسی از کودکی نگاه بلند مدت با چاشنی صبر را برامون جا ننداختن، سرمایه گذاری رو یاد نگرفتیم (سرمایه گذاری فقط پول نیست) ، دید بلند مدت برامون معنایی نداره چون داریم روی عوامل وسوسه کننده ی سطحی شرط میبندیم! در اصل زندگی اقتصادی و حتی عاطفی مون (بحث ازدواج و طلاق) رو قمار کردیم!
    ببینید گرفتاری خودروهای بی کیفیت داخلی ناشی از استقباله کیه؟ ملتی که تا نوک بینی رو میدیدن و هنوزم دست بردار نیستن، حکایت همون قایقی که هرکی دوست داره همونجایی که نشسته را سوراخ کنه چون مال خودشه! فعلا بخریم ببینیم چی میشه فردا خدا بزرگه! مگه فقط ماییم بقیه هم هستن! من چیکار کنم که میخوام با این ماشین نور دربیارم و.. توجیه های فردی!!!
    بحث، بحث اتحاد بین مردم نیست خواهشا ساده لوح نباشید، بلکه فرهنگ آینده نگری با نگاهی بلند مدت فردی که از سنین پایین باید نهادینه میشد نبودش احساس میشه. چنین ذهنیتی از فرد به گروه منتقل میشه وقتی نباشه یعنی نیست صد میلیارد نفر هم باشیم فایده‌ای نداره چون چیزی که باید تو مغزمون کاشته شده باشه نیست… اگه هرکسی کارشو درست انجام بده اتحاد و کمپین و گردهمایی و…معنایی نداره مگه میشه کسیو وادار به کاری کرد که براش تعریف نشده و ریشه ای درکش نمیکنه!

    پاسخ
    1. توران
      سوابق: (2 دیدگاه) ,

      یعنی اروپیا باهوش نیستن؟ یا ژاپنیا باهوش نیستن؟
      اخه چرا هرچی بشه سریع این حرفای خاله زنکی کلاس دومی رو میزنین؟ این باهوشه اون باهوش نیست این ژن برتره اون ژنش ناقصه
      شما اصلا اروپا اومدی؟ تو همین فغانسی که هستم هم فورد ۱۵۰ پیدا میکنی هم رنو کلیوی فسقلی
      شما یه مقایسه بکن شهرای امریکا رو با شهرای اروپا بعد بگو اروپا باهوش نیستش چون مثل امریکاییا ماشین گنده نمیخرن
      اولا شهرای اروپایی مخصوصا هسته هاشون خیلی چفته حتی همین رنو کلیو به زور رد میشه
      بعدم شهرای اروپایی اکثرا جمع و جور و کنار صخره و کوهه. ماشین پرخور بخرن مثل تهران میشه
      شهرای امریکایی رو ببین اکثرا رو دشتای باز ساخته شده با خیابونای خیلی عریض
      حتی تو همون شهراشونم مشکل الایندگی دارنو تبلیغ خرید ماشینای کم مصرف میکنن اونایی که واقعا نگرانن.

      فقط تو خوبی و امریکا

      پاسخ
  9. Genius
    سوابق: (582 دیدگاه) ,

    هیچ وقت وقتی در سگمنت ماشین های شاسی نردبانی یه خودروی امریکائی هست رقیب دیگه ای رو حتی ژاپنی کنارش نیارید چون بدجوری مغلوب میشه!

    پاسخ
  10. کیوان
    سوابق: (144 دیدگاه) ,

    سلام خوشحالم دویل ماشین های قدر است در این مورد امریکایی ها یکه تاز هستند کانیون بی نظیره خانم توران بحث در مورد ماشینه نه مسایل دیگر با بحث ماشین هم با سواد میشی وهم حال میکنی من پزشک هستم اما عشقم ماشین و سینما است

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.