جیپهفته نامه

معرفی رسمی جیپ گرند واگنییر، احیای شکوه گذشته

بعد از انتظاری طولانی سرانجام نام محبوب و پرافتخار جیپ گرند واگنییر بازگشته است. البته گرند واگنییر جدید فعلاً در قالب یک کانسپت نزدیک به تولید معرفی شده است. با توجه به این کانسپت، اس‌یووی فول سایز پریمیوم جیپ که سال آینده با مدل ۲۰۲۲ تولید و به بازار عرضه خواهد شد، خودروی کاملاً امیدوارکننده‌ای خواهد بود. گرند واگنییر کانسپت با طراحی باابهت، قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی و تکنولوژی‌های فراوان، پیش‌نمایش چشمگیری را از پرچم‌دار آیندهٔ جیپ ارائه کرده است.

گرند واگنییر کانسپت حتی پیش از باز کردن درها هم مجلل به نظر می‌رسد

گرند واگنییر در بیرون از طراحی ساده و درعین‌حال شیک و لوکس برخوردار است. بخش جلویی خودرو تحت سلطهٔ جلوپنجرهٔ عریضی با تریم مشکی اُبسیدین است که در آن هفت بخش مستطیلی مجزا با خطوط عمودی کار شده است. همچنین بین قسمت‌های مستطیلی، بخش بالایی جلوپنجره و نوشتهٔ واگنییر بالای آن چراغ‌دار هستند. در طرفین این جلوپنجرهٔ بزرگ، دو چراغ باریک LED قرار گرفته و کمی پایین‌تر هم مه شکن‌های LED به همراه دو قلاب بکسل و صفحهٔ محافظ زیرین آلومینیومی به رنگ مشکی اُبسیدین به چشم می‌خورد.

گرند واگنییر از نمای جانبی واقعاً بزرگ به نظر می‌رسد که این ویژگی توسط رینگ‌های بزرگ ۲۴ اینچی چند پره تقویت شده است. در قسمت پایینی درهای جلو هم نوشتهٔ برجستهٔ GRAND WAGONEER آلومینیومی مسی‌رنگ به همراه پرچم آمریکا به چشم می‌خورد. در عقب خودرو، چراغ‌های LED افقی طراحی شده که نوار LED باریکی از بالای آن‌ها به سمت میانهٔ درب صندوق کشیده شده است. یک دیفیوزر ظریف هم تکمیل‌کنندهٔ طراحی بخش عقبی گرند واگنییر است. جیپ همچنین برای پرچم‌دار خود یک سقف تمام شیشه‌ای را در نظر گرفته که در طرفین با ریل‌های سقفی احاطه شده است. در قسمت‌های حلقه‌ای شکل این ریل‌ها نیز چوب ساج به همراه ‌تریم برنزی کار شده است.

صفحه‌نمایش‌های کابین گرند واگنییر بیشتر از نسل جدید مرسدس S کلاس

گرند واگنییر کانسپت در داخل از اولین صفحه‌نمایش لمسی برای سرنشین جلو در یک شاسی‌بلند برخوردار است. این نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی برای سرنشین جلو امکان تماشای رسانه، چرخیدن در اینترنت و یا پیدا کردن مقصد و ارسال آن برای راننده را فراهم می‌کند. در کابین گرند واگنییر برای راننده هم یک نمایشگر مرکزی ۱۲.۱ اینچی و صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی در نظر گرفته شده است. علاوه بر این، یک صفحه‌نمایش لمسی ۱۰.۲۵ اینچی هم در پایین برای کنترل صندلی‌ها و سیستم تهویهٔ چهار منطقه‌ای تعبیه شده است.

اما نمایشگرهای داخل گرند واگنییر به اینجا ختم نمی‌شود زیرا برای سرنشینان ردیف دوم هم سه نمایشگر ۱۰.۱ اینچی در نظر گرفته شده که یکی مقابل هر سرنشین و سومی روی کنسول مرکزی بین صندلی‌های خلبانی قرار گرفته است. همهٔ این نمایشگرها به سیستم اطلاعاتی-سرگرمی کاملاً جدید Uconnect 5 فیات-کرایسلر مجهز هستند که مبتنی بر اندروید بوده و سرعت آن پنج برابر بیشتر از نسل قبلی این سیستم است.

غیر از تکنولوژی‌های فراوان، جیپ کابین پرچم‌دار خود را محیطی فوق مجلل و غنی از میراث گرند واگنییر توصیف کرده است. ترکیب متریال در اینجا بسیار جالب است زیرا شامل آلومینیوم بادوام روی داشبورد، بلندگوهای درها، انتخاب‌گر دنده و اطراف دریچه‌های تهویه به همراه شیشهٔ اونیکس روی داشبورد و تریم چوبی سه‌بعدی روی داشبورد، کنسول مرکزی و رو دری‌ها می‌شود.

گرند واگنییر تعریف جدیدی از تجمل آمریکایی را ارائه می‌کند

برای اولین بار در تاریخ این نام، گرند واگنییر سه ردیف صندلی را برای هفت سرنشین ارائه می‌کند. از دیگر ویژگی‌های این کابین فوق مجلل نیز می‌توان به نورپردازی قابل تنظیم، سیستم صوتی مکینتاش با ۲۳ بلندگو و یک آمپیلی‌فایر ۲۴ کاناله، پنجره‌های بزرگ برای ایجاد نمای گلخانه‌ای مانند، رو سقفی تمام جیر، کف‌پوش‌های پریمیوم و تودوزی مبلمانی برای صندلی‌ها، کنسول، رو دری‌ها و اطراف صفحه آمپر اشاره کرد. علاوه بر این، در اینجا عناصری هم برای ادای احترام به تاریخچهٔ گرند واگنییر کار شده است مثل غربیلک فرمان دو پره و نشان EST 1963 در بخش بیرونی لبه‌های طرفین داشبورد که به اولین گرند واگنییر اشاره دارد.

قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی، سه نوع سیستم ۴×۴ و تعلیق بادی

گرند واگنییر کانسپت به یک قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی مجهز شده که جیپ جزئیات آن‌را اعلام نکرده است. بااین‌حال با توجه به اینکه این اس‌یووی لوکس روی پلت‌فرم رم ۱۵۰۰ ساخته شده است، انتظار می‌رود در نسخهٔ تولیدی با پیشرانهٔ ۵.۷ لیتری V8 با تکنولوژی هیبریدی خفیف عرضه شود درحالی‌که قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی احتمالاً به‌صورت سفارشی و به‌عنوان پیشرانهٔ پرچم‌دار ارائه خواهد شد. درهرحال، جیپ وعدهٔ گشتاور زیاد و پاسخ فوری موتور، تجربهٔ رانندگی جذاب‌تر روی جاده و توانایی‌های آفرود بیشتر از همیشه را داده است.

همچنین به گفتهٔ جیپ، گرند واگنییر به سیستم تعلیق بادی مشهور Quadra Lift مجهز شده و سه سیستم ۴×۴ مختلف هم برای آن قابل انتخاب خواهد بود درحالی‌که به لطف سیستم تعلیق مستقل جلو و عقب، دینامیک رانندگی پریمیومی را ارائه خواهد کرد. دیگر وعده‌های جیپ برای پرچم‌دار جدید خود شامل قابلیت بکسل بی‌نظیر، پرفورمنس قدرتمند، سطح جدیدی از راحتی و فضای سرنشینان بهترین در کلاس خود می‌شود.

کانسپتی که تولیدی به نظر می‌رسد

با توجه به ویژگی‌هایی که ظاهراً آمادهٔ تولید هستند، به نظر می‌رسد این کانسپت در اصل یک پیش‌نمایش از گرند واگنییر تولیدی باشد. به گفتهٔ جیپ، تولید گرند واگنییر به همراه برادر ارزان‌تر آن یعنی واگنییر در سه‌ماههٔ دوم سال آینده در همان کارخانهٔ تولید رم ۱۵۰۰ در میشیگان آغاز خواهد شد. انتظار می‌رود واگنییر رقیبی برای شورلت تاهو و فورد اکسپیدیشن باشد درحالی‌که گرند واگنییر باید با رقبایی مثل کادیلاک اسکالید، لینکلن نویگیتور و رنجروور به رقابت بپردازد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۹ دیدگاه‌ها

  1. حسن

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1276 ديدگاه)

    زیباترین خودروی سال محشره .
    واقعا طراحای شرکتها دارن عالی عمل میکنن ناویگیتور اومد همه گفتن بهتر از این نمیشه تاهو وسابربن و اسکالید اومدن گفتیم این تهشه الان این یه سورپرایز واقعیه.
    کابینشم که غوغا کرده بسیار زیبا و شکیل .

    موافقم 63
    مخالفم 9
    1. MASIHA

      ۱۵ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (946 ديدگاه)

      ایول
      واقعا جیپ گل کاشت.
      خیلی باهاش حال کردم
      ولی با این حرف که کابینش از s کلاس بهتره بشدت مخالفم.
      ?JEEP?

      موافقم 13
      مخالفم 9
  2. رشید

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (4 ديدگاه)

    فرزندانم
    گرندواگنیر جدید را دیدید
    پس از این همه چیز تکراری است.

    موافقم 25
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا