رونمایی از سایپا کوییک

چند وقتی بود که خبر می‌رسید سایپا قصد ساخت نسخهٔ هاچ‌بک ساینا را دارد که در اصل نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ تیبا هاچ‌بک محسوب می‌شود. در همین ارتباط تصاویری هم از نمونه‌های در حال ساخت ساینا هاچ‌بک در فضای مجازی منتشر شد که البته هنوز کامل نبودند و طراحی کلی خودرو را نمی‌شد تشخیص داد؛ اما در واپسین روزهای سال 95 در صبح روز دوشنبه 16 اسفندماه 1395 سایپا طی مراسمی با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، مدیرعامل سایپا و دیگر مسئولان رسماً از نسخهٔ هاچ‌بک ساینا رونمایی کرد که برخلاف تصورات قبلی ویژگی‌های جالبی دارد.

saipa-quick-22

قطعاً میدانید که امروزه در بازار خودروی جهان، خودروهای کراس‌اوور بسیار محبوب شده‌اند و همواره بر فروش آن‌ها افزوده می‌شود. به همین منظور اکثر خودروسازان دنیا کراس‌اوورهایی را به سبد محصولات خود اضافه کرده و همواره در حال افزایش آن‌ها هستند. در سوی دیگر این روزها بازار کراس‌اوورنماها یا شبه کراس‌اوورها هم بسیار داغ است. این دسته از خودروها، هاچ‌بک‌های معمولی هستند که با اضافه کردن قطعاتی مانند ریل‌های روی سقف و پلاستیک‌های روی بدنه به همراه افزایش چند سانتیمتری ارتفاع، ظاهری شبیه به کراس‌اوورها پیدا می‌کنند. این خودروها در کنار کراس‌اوورها در کشور ما هم بسیار محبوب شده‌اند که این امر را می‌توان از فروش بالای خودروهایی چون رنو ساندرو استپ‌وی یا دانگ‌فنگ H30 کراس فهمید. به همین دلیل، سایپا هم تصمیم گرفته است نسخهٔ هاچ‌بک ساینا را به خودرویی شبه کراس‌اوور تبدیل کند. حال در این مطلب به بررسی کامل این خودروی جدید ایرانی می‌پردازیم.

saipa-quick-3

در ابتدا باید گفت طبق رسم خودروسازان وطنی که با اعمال یک فیس‌لیفت ساده در محصولات خود و تغییر چراغ‌ها و سپرها نام آن‌را هم عوض می‌کنند، سایپا هم برای نسخهٔ کراس هاچ‌بک ساینا نام جدید کوییک را انتخاب کرده درحالی‌که کُد داخلی آن 212 است؛ بااین‌حال هرچند این نام به کلمهٔ انگلیسی Quick به معنای سریع و تند شباهت دارد اما سایپا می‌گوید این یک نام ایرانی است و برای آن موارد مختلفی ذکر کرده است که عبارت‌اند از، اول اینکه طایفه‌ای از ایل‌های کُرد که در منطقهٔ ژاورود ساکن‌اند کوییک نام دارند، دوم اینکه کوییک نام یکی از روستاهای شهرستان جاسک از استان هرمزگان است، سوم اینکه در شهرستان کامیاران از استان کردستان نیز روستایی با نام کوییک وجود دارد، چهارم اینکه کوییک نام تپه‌ای باستانی متعلق به هزارهٔ چهارم میلادی است که در شهرستان جوانرود در استان کرمانشاه واقع است و… . بااین‌حال گفته می‌شود که به خاطر اینکه کلمۀ کوییک هم به لحاظ آوایی و هم نوشتاری خوش‌ترکیب و خوش‌صدا است و همچنین با کلمهٔ لاتین Quick هم شباهت دارد، سایپا این نام ‌را برای محصول جدیدش برگزیده است.

saipa-quick-20

اما از نام که بگذریم به خود ماشین می‌رسیم. همان‌طور که گفته شد کوییک در اصل ساینا هاچ‌بک یا همان نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ تیبا 2 است که البته ظاهری کراس مانند پیدا کرده است. در قیمت جلویی خودرو تقریباً شاهد همان نمای ساینا هستیم به‌طوری‌که چراغ‌ها همان چراغ‌های ساینا هستند که تنها درون آن‌ها مانند ساندرو استپ‌وی، تریم دودی کار شده است؛ اما جلوپنجره تغییر کرده و فرمی زیباتر پیدا کرده است درحالی‌که در میانهٔ آن نیز یک خط کرومی طراحی شده است. همچنین سپر جلو نیز کاملاً تغییر کرده و از آن فرم زشت و ناپختهٔ ساینا خبری نیست. بدین ترتیب یک ورودی هوای بزرگ در میانهٔ سپر طراحی شده و پروژکتورها هم در عمق سپر قرار گرفته‌اند؛ اما در کنار پروژکتورها، چراغ‌های روشنایی در روز نصب شده‌اند که کاملاً ناهماهنگ بوده و همانند قطعه‌ای اضافه به نظر می‌رسند. همانند تمامی کراس‌اوورنماها، زیر سپر جلوی کوییک هم محافظی نقره‌ای‌رنگ تعبیه شده است.

saipa-quick-2

در نمای جانبی هم باز مشابه کراس هاچ‌بک‌ها و طبق رویه و مُد جهانی، پوشش‌های پلاستیکی به اطراف گلگیرها اضافه شده (بچه گلگیر)، رکاب‌ها به رنگ مشکی درآمده‌اند و ریل‌هایی هم روی سقف قرار گرفته است. همچنین در این بخش رینگ‌ها هم تغییر کرده و فرمی بسیار زیباتر از ساینا پیدا کرده‌اند که البته امیدواریم در نمونه‌های تولیدی هم باقی بمانند! این در حالی است که دستگیرهٔ درها نیز به نمونه‌های موسوم به آسان‌بازشو تغییر یافته‌اند. بدین ترتیب در این قسمت جانبی غیرازاین موارد تغییر دیگری نسبت به ساینا سدان یا تیبا هاچ‌بک دیده نمی‌شود اما در کوییک شاهد رشدی جزئی در ابعاد هستیم که در جدول زیر ملاحظه می‌کنید.

saipa-quick-14

حال به نمای عقبی می‌رسیم که بیشترین تغییرات در آنجا ایجاد شده است. در این قسمت برخلاف تیبا 2، جا پلاک از روی سپر به روی درِ صندوق بار انتقال پیدا کرده و فرم چراغ‌ها هم تغییر پیدا کرده است به‌گونه‌ای که علاوه بر تغییر قسمت اصلی چراغ‌ها، قطعه‌ای هم روی درِ صندوق اضافه شده است. البته به جهت جلوگیری از تغییر قالب‌ قسمت گلگیرهای جانبی، بخشی از چراغ‌های عقب که روی گلگیرها کشیده شده‌اند نسبت به تیبا هاچ‌بک بدون تغییر باقیمانده‌اند اما در آن‌ها نئون بکار رفته که موجب ایجاد نمایی زیباتر شده است. همانند جلو، در زیر سپر عقب هم محافظ نقره‌ای بکار رفته درحالی‌که روی سپر نیز پوشش پلاستیکی قرار گرفته و پروژکتور تکی عقب تیبا 2 هم جای خود را به دو نمونه در طرفین سپر داده است. همچنین در اینجا هم مثل ساینا نام خودرو به‌صورت فارسی روی درِ صندوق چسبنده شده است. بااین‌حال نمای عقبی کوییک بهتر از تیبا 2 از آب درآمده و به نظر می‌رسد تا حدودی از نمای عقبی ب‌ام‌و X1 نسل قبل الهام گرفته باشد. در کل هرچند در طراحی کوییک هنوز هم ناهماهنگی به چشم می‌خورد اما برای شرکتی چون سایپا قابل‌قبول بوده و پیشرفت مناسبی نسبت به ساینا و همین‌طور تیبا 2 داشته است.

saipa-quick-1

saipa-quick-4

مقایسهٔ ابعاد خانوادهٔ محصولات X200 سایپا

  تیبا ساینا تیبا 2 کوییک
طول 4.10 متر 4.21 متر 3.92 متر 4.00 متر
عرض 1.64 متر 1.66 متر 1.64 متر 1.67 متر
ارتفاع 1.48 متر 1.48 متر 1.48 متر 1.53 متر
فاصلهٔ محوری 2.41 متر 2.41 متر 2.41 متر 2.41 متر
وزن 1000 کیلوگرم 1050 کیلوگرم 1035 کیلوگرم 1063 کیلوگرم

در بخش فنی اما همچنان برای کوییک همان پیشرانهٔ 1.5 لیتری چهار سیلندر هشت سوپاپ تیبا ارائه شده است که در اصل همان موتور تقویت‌شدهٔ پراید بوده و 87 اسب بخار قدرت و 128 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند؛ اما نکتهٔ مهم در این بخش ارائهٔ یک گیربکس اتوماتیک CVT در کنار گیربکس پنج سرعتهٔ دستی قبلی برای این کراس‌اوورنمای ایرانی است. این گیربکس با همکاری شرکت بلژیکی پانچ تولید شده است. بدین ترتیب کوییک ارزان‌ترین خودروی اتوماتیک بازار کشور لقب خواهد گرفت؛ اما علاوه بر این، طبق اعلام سایپا نسخهٔ اتوماتیک کوییک به فرمان برقی هم مجهز خواهد بود درحالی‌که نمونهٔ دستی همچنان با فرمان هیدرولیک عرضه می‌شود؛ بنابراین این دو ویژگی (گیربکس اتوماتیک و فرمان برقی) برای اولین بار است که در ساخته‌های سایپا ارائه می‌شوند اما غیرازاین، تغییرات فنی دیگری در کوییک انجام نشده است.

saipa-quick-15

مشخصات فنی سایپا کوییک

Saipa Quick
پیشرانه 1500 سی‌سی M15
تعداد سوپاپ 8 عدد
قدرت 87 اسب بخار
گشتاور 128 نیوتن متر
گیربکس پنج سرعته دستی اتوماتیک CVT
فرمان هیدرولیک برقی
طول/عرض/ارتفاع 4.0/1.67/1.53 متر
فاصلهٔ محوری 2.41 متر
وزن 1063 کیلوگرم
رینگ و لاستیک 14 اینچی 185
ترمز جلو دیسکی خنک شونده
ترمز عقب کاسه‌ای
مصرف سوخت 7 لیتر 7.2 لیتر
ظرفیت باک 41 لیتر

اما سایپا غیر از تغییرات ظاهری و فنی، تجهیزات کوییک را هم تا حد زیادی ارتقاء داده است. طبق اعلام سایپا، این خودرو مجهز به تجهیزات ایمنی و رفاهی نسبتاً زیادی شده است که شامل دو ایربگ، ترمز ABS و EBD، ترمز کمکی، سیستم کنترل پایداری ESC، سیستم پایش فشار باد تایرها، سیستم هشدار سرقت، پروژکتورهای عقب و جلو، دی‌لایت، باز شدن خودکار درها هنگام تصادف، سیستم استارت دکمه‌ای، سیستم ورود بدون کلید، نمایشگر 7 اینچی، ناوبری، بلوتوث، دوربین دید عقب، سنسور پارک عقب، کروز کنترل، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، سیستم تهویه اتوماتیک، صندلی برقی چندحالته برای راننده، چراغ‌های مشایعت‌کننده، پنجره‌های برقی جلو و عقب، شیشه‌های دودی عقب، دماسنج، آینه‌های جانبی برقی و پورت USB شارژر می‌شود.

saipa-quick-6

البته در کاتالوگی که سایپا از کوییک منتشر کرده است چهار تیپ مختلف با نام‌های ST، SE، SE-A و SE-A Lux ذکر شده است که دو تیپ آن دستی و دو تیپ دیگر اتوماتیک هستند اما هنوز مشخص نیست که هریک از این تیپ‌ها به چه تجهیزاتی مجهز خواهند بود اما بااین‌حال اگر همگی این موارد در نمونه‌های تولیدی ارائه شوند واقعاً می‌توان کوییک را از این لحاظ گامی بزرگ به سمت جلو برای سایپا تلقی کرد؛ ولی در داخل کوییک همچنان همان داشبورد دورنگ ساینا به چشم می‌خورد که فقط یک صفحه‌نمایش به قسمت بالایی آن اضافه شده و غربیلک فرمان هم تغییر کرده است.

علاوه بر این، هنوز قیمت مدل‌های مختلف کوییک هم مشخص نیست اما گفته می‌شود که در نمونهٔ دستی حدود 30 میلیون تومان و در نمونهٔ اتوماتیک حدود 35 میلیون تومان قیمت خواهد داشت که با توجه به سطح تجهیزاتش قیمت معقولی به نظر می‌رسد مشروط بر اینکه با همین قیمت‌ها و با همین تجهیزات عرضه شود. همچنین همان‌طور که اشاره شد کوییک ارزان‌ترین خودروی اتوماتیک بازار هم محسوب می‌شود. این در حالی است که برخی سایت‌ها از کوییک به‌عنوان ارزان‌ترین شاسی‌بلند بازار و نخستین کراس‌اوور ایرانی هم نام برده‌اند! درهرحال گفته شده که این شبه کراس‌اوور در نیمهٔ نخست سال آینده وارد بازار خواهد شد.

saipa-quick-18

در پایان در مورد این خودروی جدید سایپا می‌توان گفت که هرچند مطمئناً هنوز هم کاملاً با خودروهای روز دنیا فاصله دارد اما با توجه به اینکه سایپا سعی نموده حرکتی هماهنگ با مُد و ترند جهانی انجام دهد و همین‌طور ایجاد تغییراتی در ظاهر و ارائهٔ تجهیزات بیشتر و گیربکس اتوماتیک، می‌توان کوییک را اقدامی مثبت تلقی نمود که اگر با قیمتی مناسب عرضه گردد می‌تواند تنوعی به این بازار انحصاری خودروهای ارزان تا میان قیمت بخشیده و خریدارانی را به سمت خود جذب کند هرچند که هنوز هم کیفیت پایین و قوای محرکهٔ قدیمی گریبان گیر آن است؛ بنابراین کوییک احتمالاً به خاطر تجهیزات مناسب، نمایی کراس‌اوور مانند و گیربکس اتوماتیک در بازار تشنهٔ داخلی با استقبال مناسبی مواجه خواهد شد.

saipa-quick-23

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

118 دیدگاه

  1. پرهام
    سوابق: (200 دیدگاه) ,

    این ماشین واقعا هیچیش به هیچیش نمیخوره نمای جلو به نمای کنار- داشبورد به فرمون – رودری به صندلی – بعد اصلا کیفیتو ببین شما داشبورد از جنس پا دری – درزهای ماشینو ببین حتی ارزون ترین چینی یعنی 110 درزای درش فیت هست تازه اینکه نمونه شو هست باید حتی دقت بیشتری روش داشته باشن که ندارن – فقط دماغه جلوی ماشین طراحیش خوبه که اونم انگار مال یه ماشین دیگه هست . در کل این اسمش بزک کردنه و دقیقا منو یاد دلال های پراید بزک کن می اندازه و جالبه برام که یکسری ها هم میان میگن از چینی آشغال بهتره که -این همه آپشن فکر میکنی از کجا اومده اونوقت؟؟؟ از ژاپن؟ از آلمان ؟ از ناف فرانسه؟؟؟ نه عز یز از محلات چین اومده چون حتی همین فرمونم نمیتونن بسازن .

    پاسخ
    1. sajjad
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      سایپا این ماشین رو که در واقع همون “تیبا + امکانات اضافی” هست رو پنج سال پیش هم میتونست تولید بکنه!
      اما الان با احتمال تولید رنو کویید احساس خطر کرده . . .
      این نشون میده هرچه تنوع و رقابت، حتی در این بازار بسته و انحصاری بالاتر بره امکانات و کیفیت خودروها بالاتر میره.
      .
      برای مثال سایپا در رده قیمتی پراید بقدری احساس امنیت میکنه که هنوز برخی از مدلهاش ریموت قفل مرکزی ندارن و حتی بدون سیستم پخش به مشتری تحویل داده میشن!!!!!

      پاسخ
    2. aston martin
      سوابق: (1348 دیدگاه) ,

      احسنت پرهام جان گفتنی هارو گفتی
      من یک احسنت هم به سایپا میگم که بالاخره تونست پراید رو با قیمت 40 میلیون تومن اینبار درقالب این ماشین پلاستیکی (حتی نمیشه گفت حلبی انقدر که پلاستیک توش کا ر رفته) میندازه به ملت
      این ماشین بی قواره همون پرایده
      آپشن هاش تو سی هزار تای اول همگی از کار میوفتن.یه سال کار میکنه نهایت
      خریدش فقط خیانت به خوده
      تو که چل میلیون پول داری برو بده یه لیفان دست دومی 315 ای چیزی دست دو بگیر

      پاسخ
  2. پرهام
    سوابق: (200 دیدگاه) ,

    حتی بنر های رو ی دیوار هم بی کیفیته !!!!!!!!!!خخ

    پاسخ
  3. محمد
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    من خودم تیبا داشتم ، ماشین کم مصرفی هست و اصطحلاکش هم کم هست و فضای داخلیش هم قابل قبوله اما سر پیچ ها یه خورده تعادلش خوب نیست ، فضای صندوق عقبش هم عالیه .
    اما ای کاش این کوئیک داشبورد جدید و اسپرتی داشت تا با ماشین همخوانی داشته باشه
    از جلو هم کابوتش مثل اینکه بازه و با جلوپنجره فاصله داره.
    روی موتور هم هیچ گونه تغییری نمی دن حداقل ۱۶ سوپاپ بود عالی می شد.
    قیمتش هم واقعا منصفانه نیست .
    مثل تمام محصولات داخلی ایران

    پاسخ
  4. علی
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    اپشنای خوبی داره ،ولی داشبوردش بد جور تو ذوق میزنه ادم یاده سفینه فضانوردا تو فیلمای تخلی دهه 80 میلادی میوفته ،واقعا طراحی داشبورد اینقدر سخته،نمیشد یه جای بهتر واسه نمایشگرش پیدا کنن

    پاسخ
  5. دست خدا
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام
    حقیقت امر اینه که من سال های سال پراید داشتم ، اونم مدل ۸۸
    تیبا نسبت به پراید مدل قبل از سال ۹0 خیلی خیلی عالیه ، الان ۹ ماهه دارمش واقعاً ازش راضیم . کم صدا و پر شتاب . ناگفته نماند قطعات اصلیش چینیه کامپیوتر و جعبه فرمونش رو که من خودم با چشمانی خودم دیدم . نتیجه این که ماشینای چینی هم خوبن چون بیشتر قطعات پراید و تیبا و پژو ، چینیه.

    پاسخ
    1. ahmad
      سوابق: (656 دیدگاه) ,

      این حرفا رو جدی گفتی یا طنز و کنایه بود! 😐

      پاسخ
    2. مهدی
      سوابق: (3 دیدگاه) ,

      والا من که تیبا داشتم و بعد از تعویش سه بار کیت کلاچ و کلی عیب دیگه تویک سال با کلی ضرر ردش کردم رفت. بعد کم صدا؟؟؟ مطمئنی تیبا داشتی؟ صدای موتور وحشتناک داخل میاد و کیفیت مونتاژ افتضاحه.خیلی خوشحالم که از شرش راحت شدم

      پاسخ
  6. محمدرضا
    سوابق: (14 دیدگاه) ,

    سایپا به تنها چیزی که هیچ وقت اهمیت نمیده جون مردم هست امنیت این ماشین افتضاحه .با این پول میشه خیلی گزینه های بهتری انتخاب کرد

    پاسخ
  7. Sami
    سوابق: (24 دیدگاه) ,

    وای خدا این دیگه چیه؟هرچقد نگاش میکنم زشتر میشه.اخه این چه ماشینیه طراحی میکنین…

    پاسخ
  8. 09372022325
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    206 هم فیسش بهتر هم ایمنیش.فقط ی ال سی دی کمداره

    پاسخ
  9. محسن
    سوابق: (7 دیدگاه) ,

    طراحی پشتش قابل قبول هست ولی چراغهای جلو باید تغییر داده میشد.آپشناشم خوبه ولی در عمل باید دید چطور هست.طراحی داخل افتضاح واقعا خیلی بد هست.میتونستن شیکتر طراحیش کنن اون مانیتور چقدر زشته حداقل از چینیا الگو میگرفتن جاش خیلی ناجور هست.به نظرم میتونن قبل اینکه نمونه اصلیو بدن بازار یکم تغیییر بدن که زیباتر بشه.

    پاسخ
  10. mohammad
    سوابق: (126 دیدگاه) ,

    ماشین بدی نیس ظاهرن ولی فک گنم شبیه به بی ام و xz ساختن چون حالت هاشبک و داره

    پاسخ
  11. علی اصغر
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    ظاهر خیلی بد هم نداره و آپشن هاش هم خوبه ولی متاسفم برای سایپا که هنوز خودروهای متوسطش ۸سوپاپه و تو همون گیر کرده ،۳۵میلیون پول بدی به ماشین ۸ سوپاپ ؟ یه ریو تولید کردبا کمک شرکای خارجیش که موتو خوبی داشت که اونم تولیدش و متوقف شد ، از شرکتی که پراید که مثل موتور سیکلت میمونه ولی با۴چرخ و یه بدنه مثل چادر مسافرتی که۲۰میلیون میده به هم وطنانش که فقط سود شرکت براش مهمه نه جان هم وطنش ، چه توقعی میشه داشت ؟تمام لوازم یدکی هاش هم اصل چین درجه ۳ ، روی پرای و محصولات سایپا بهترین سیستم ترمز هم بذارن چون مثل کاغذ سبک هست فایده نداره

    پاسخ
  12. سارا
    سوابق: (6 دیدگاه) ,

    ای بابا . شرکت ورشکسته سایپا اینو ساخته . تلاش بیخودی کرده

    پاسخ
  13. far2016
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    من خودم ساینا معمولی دارم . مانیتور جلو در کوییک اصلا به داشبورد نمیاد و در ساینا شکیل تره. چراغ های روز هم بد جایی کار گذاشته شده. در کل امکانات جدیدی که به آن اضافه شده انگار یک امکان زائدی است که تو چشم میزنه.

    پاسخ
  14. فرشاد
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    پارسال که ساینا رو تو نمایشگاه دیدم فکر کردم ماکته ، یذره نزدیکتر شدم دیدم که نه بابا ، ماشینه !!!!
    خلاصه بگم الان چند ماهه که ساینا شده سوژه خنده من ، البته قبلش تیبا بودااا

    پاسخ
  15. فرشاد
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    ماشینی که نه طراحی داره، نه اصالت داره، نه موتور داره، آخه من کجای دلم بذارم اینو؟؟؟
    من یه چرخه پژو 405 رو به این اسباب بازیه نمیدم

    پاسخ
  16. مهدی موگویی
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    بنظرمن موقع تحویل هیچ اپشنی روش نیست گرون تر شده زشت تر شده کیفیتش کم که الان نداره اومده پایین بی خود دلتون رو خوش نکنید
    اگر هم اپشن ها روشون باشه اونقدر کیفیتشون پایینه که مدام باید درگیر درست کردنشون باشی
    اهمین مقدار پیشرف خیلی خوبه
    اما برام پیشرف سایپا مجهوله
    متل توقف تولید پیکان

    پاسخ
  17. احسان منیری
    سوابق: (5 دیدگاه) ,

    من به جای این سورن توربو میخرم با ۴۰ ملیون موتور تیبا آشغاله تیبا داشتم تعا دل نداشت با تیبا خاطره خوبی ندارم کسایی که از تیبا تعریف میکنن از ماشین هیچی سرشون نمیشه

    پاسخ
  18. علی نقاش
    سوابق: (5 دیدگاه) ,

    منم تیبا دارم اثلن موتور خوبی نداره صدای موتور خیلی داخل میاد گشتاور و شتاب ضعیف کیفیت هم پایین در ماشین رو میبندی انگار در تویلرو میبندی خیلی صدای بدی میده میخوام بفروشمش بره اثلن به درد نمیخوره گیربوکس زوزه میکشه مدلش ۹۵ یه روغن ریزی هم داره

    پاسخ
  19. ميلاد
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    قدرت موتور ٨٧اسب بخار و ترمز عقب کاسه ای.حتی ١۶سوپاپ هم نست ولی قیمت… واقعا برا خودمون متاسفم.چرا ما اینقدر بدبختیم بخدا

    پاسخ
  20. naj
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    آبشنهای خوبی داره. ولی فکر کنم. تا ۵” هزار کیلومتری همه مشکل پیدا کنن. .

    پاسخ
  21. naj
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    ولی ساینا در مصرف سوخت. حرف. نداره. هیچ ماشینی مثل ساینا نیست.

    پاسخ
  22. naj
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    فک کردیم کوئیک ۱۶سوپاپ باشه ولی ۸سوپاپ داره با این وزنی که داره فقط برای جادهای کفی خوبه .

    پاسخ
  23. محمدحسین
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سایپا اینقد دستو پا زد آخرم نتونست سایز چرخای پراید 20 سال پیشی رو که از کیا گرفته بود رو تغییر بده 😐 تا سایپا و پراید هست همون چرخ فرغون هست که هست

    پاسخ
  24. ايراني
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    از ماست که برماست
    وقتی مردم اشغالای ایران خودرو و سایپا و چینی رو میخرن حتما لیاقتشون همینه دیگه؟! یعنی ما از عربستان کمتریم که تخم مرغ گرون شد نخریدن تا مجبور شدن بیارن پایین قیمتو؟
    اگه کسی این ماشینای از رده خارج ایران خودرو و سایپا رو نخره ، یکم صبر کنیم ماشینای روز دنیا با اخرین تکنولوژی و قیمت معقول سوار میشیم

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.