سایپاسیتروئن

مشخصات فنی زانتیا

سیتروئن زانتیا Xantia خودرویی محبوب است که سالها در سایپا مونتاژ می شود و بعلت خصوصیات اسپرت ، چابکی، راحتی، سیستم تعلیق منحصر به فرد و کیفیت آن  مورد استقبال خوبی قرار گرفته است. با این حال این خودرو سالهاست که در کمپانی سیتروئن از رده خارج شده است.

سیتروئن زانتیا

مشخصات فنی و لیست تجهیزات زانتیا مدل SX۲۰۰۰

۱. ترمزهای دیسکی برای چهار چرخ، مجهز به تهویه در چرخ‌های جلو
۲. قابلیت تنظیم ارتفاع خودرو در جاده‌های هموار و ناهموار و تعویض آسان چرخها
۳. تنظیم اتوماتیک ارتفاع خودرو بر اساس توزیع بار و وزن سر نشین
۴. سیستم اتوماتیک قطع کننده سوخت هنگام حادثه
۵. سوئیچ مجهز به کنترل از راه دور همراه با سیستم کد خوان الکترونیکی (سیستم ضد سرقت خودرو)
۶. قفل ایمنی مخصوص کودک
۷. فرمان هیدرولیکی با امکان تنظیم ارتفاع غربیلک فرمان در چهار نقطه
۸. کیسه هوای ایمنی راننده
۹. کیسه هوای ایمنی سرنشین جلویی
۱۰. سوئیچ کنترل کیسه هوای سر نشین
۱۱. تهویه مطبوع با قابلیت تنظیم دستی و اتوماتیک برای دمای داخل خودرو (سرما و گرما) هوشمند
۱۲. مجهز به سیستم آئینه‌های جانبی برقی، تاشو و گرمکن آینه
۱۳. ضربه گیرهای جانبی دربهای جلو و عقب برای ایمنی سرنشینان در تصادفات جانبی
۱۴. کمربندهای ایمنی سرنشین مجهز به سیستم هوشمند در مقابل ضربات دارای سیستم جمع‌کننده انفجاری
۱۵. زیر آرنجی مرکزی و بالشتک تاشو صندلی عقب برای قرار دادن چوب اسکی و دسترسی سرنشینان به صندوق عقب
۱۶. نمایشگر دیجیتالی دمای خارج خودرو ساعت، کیلومتر شمار
۱۷. با شش بلندگو با امکان کنترل از روی فرمان RDS مجهز به رادیو با امکان سی دی رادیو
۱۸. صندلی‌های ارگونومیکی قابل تنظیم مکانیکی در جلو خودرو (ارتفاع، شیب پشتی، قوس داخل کمر و… )
۱۹. قفل مرکزی دربهای جلو، عقب و درب صندوق عقب
۲۰. قابلیت تخت خواب شدن و تا شدن صندلی‌های عقب خودرو
۲۱. گرمکن شیشه عقب و برف پاک کن عقب
۲۲. برف پاک کن شیشه جلو با دو سرعت و کنترل اتوماتیک سرعت برف پاک کن و حساس به شدت ریزش باران (هوشمند)
۲۳. آفتابگیرهای مجهز به آینه
۲۴. سیستم ترمز ضد قفل ABS
۲۵. شیشه بالابر برقی شیشه‌های جلو و عقب خودرو (شیشه راننده با سیستم متوقف کننده هوشمند و امکان کار با یکبار فشردن کلید)
۲۶. پرده آفتاگیر شیشه عقب
۲۷. دو چراغ مطالعه برای راننده و سرنشین جلو
۲۸. چراغ مه شکن در جلوی خودرو
۲۹. مبدل کاتالیست با استاندارد اروپایی EURO II
۳۰. سیستم کنترل تبخیرات سوخت
۳۱. سیستم ضد آلایندگی بخارات کارتل
۳۲. سیستم عیب یاب EORD
۳۳. دو عدد چراغ داخل اتاق روی ستونها با سیستم خاموش شدن هوشمند
۳۴. نمایشگر میزان سائیدگی لنتهای ترمز برای چرخهای جلو
۳۵. نشانگر میزان سائیدگی لنتهای ترمز برای چرخهای جلو
۳۶. نشانگر دیجیتالی مسافت طی شده و هشدار دهنده مراجعات ادواری به تعمیرگاه
۳۷. سیستم تعلیق هیدرولیک جهت تامین تعادل منحصر بفرد خودرو در صورت بروز حوادثی همچون ترکیدگی لاستیک

مشخصات فنی زانتیا

نوع: زانتیا SX مدل:۲٫۰۱ ۱۶v تعداد سیلندر:۴ تعداد سوپاپ:۱۶ حجم موتور:۱۹۹۸cc حداکثر قدرت:۱۳۵hp/۵۵۰۰rpm حداکثر گشتاور:۱۸٫۷kgm/۴۲۰۰rpm وزن خالص:۱۳۲۰kg وزن بار مجاز:۵۲۰kg تعداد سرنشین:۳+۱ ضریب آیرودینامیک بدنه:۰٫۳۴ شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در۱۰٫۳ ثانیه
سوخت رسانی

ظرفیت باک:۶۵lit نوع پمپ بنزین:برقی نوع تغذیه:انژکتوری ۴ نقطه‌ای نوع بنزین:بدون سرب مصرف سوخت با سرعت ثابت ۱۲۰km/hr خارج از شهر :۹.۵lit/۱۰۰km

امکانات ویژه XU7 (زانتیا سوپر لوکس)

۱. سیستم ضد قفل ترمز (ABS)
۲. مبدل کاتالیست برای کاهش آلودگی در حد استاندارد EURO۳
۳. شیشه جلو ضد تشعشع حرارتی
۴. Air bag راننده
۵.
Air bag سرنشین جلو ۶.
Air bag جانبی دو طرف در داخل پشتی صندلی‌های جلو (استفاده از روکش اضافه برای صندلی‌های جلو، در مواقع خطر از باز شدن ۲ عدد Air bag جانبی که در پشتی صندلی‌های جلو تعبیه گردیده‌است، جلوگیری می‌نمایند)
۷. سوئیچ کنترل Air bag سمت سرنشین
۸. طرح چوب (داشبورد، رودریها و دسته دنده)
۹ . دارای سیستم عیب یاب (OBD)
۱۰. سیستم ضد آلایندگی بخارات کارتر
۱۱. سیستم کنترل تبخیرات سوخت
۱۲. برف پاک کن مجهز به سیستم هوشمند
۱۳. سوییچ با کنترل از راه دور و قفل مرکزی
۱۴. سیستم هوشمند تهویه مطبوع (A/C)
۱۵. کلید ضد سرقت با سیستم الکترونیکی (Transponder)
۱۶. سیستم صوتی RB۱ (رادیو پخش با صفحه نمایش) با قابلیت کنترل از روی غربیلک فرمان
۱۷. پرده ضد نور عقب
۱۸. چراغ مطالعه سرنشینان جلو ۲عدد
۱۹. نشان دهنده دمای بیرون و تاریخ
۲۰. شیشه بالا بر با سیستم Anti-Pinch سمت راننده
۲۱. کمربندهای ایمنی با قابلیت تنظیم ارتفاع متناسب با قد سرنشینان جلو و مجهز به چاشنی انفجاری

مشخصات فنی موتور XU7 JP4

* مدل:۱٫۸i ۱۶v
* تعداد سیلندر: ۴
* تعداد سوپاپ: ۱۶
* قطر سیلندر:۸۳mm
* کورس سیلندر:۸۱٫۴ mm
* حداقل قدرت ۱۱۲hp/۵۵۰۰rpm
* حداکثر گشتاور:۱۶٫۱kqm/۴۲۵۰rpm
* سیستم فرمان:هیدرولیک
* ضریب آیرودینامیک بدنه (cx):۰٫۳۴
* شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت:۱۱٫۹s

* سرعت خودرو ( km/h) در دور ۱۰۰۰ rpm موتور
* دنده یک:۷٫۹۱
* دنده دو:۱۴٫۹۲
* دنده سه:۲۰٫۱
* دنده چهار:۲۶
* دنده پنج:۳۴٫۳۶
* دنده عقب:۸٫۲

سیستم تعلیق سیستم هیدرولیک تحت فشار بالا

اکسل جلو: سیستم مک فرسون کاذب، طبق پایین دارای میل پیچشی با قابلیت تثبیت و تنظیم ارتفاع خودرو اکسل عقب: دارای بازوهایی با قابلیت خود فرمانی چرخ‌های عقب و میل پیچشی با امکان تثبیت و تنظیم ارتفاع خودرو

سوخت

* ظرفیت باک:۶۵ لیتر
* نوع پمپ بنزین:برقی
* نوع تغذیه:انژکتوری ۴ نقطه‌ای
* محل درب باک بنزین:سمت راست
* مصرف سوخت در۱۰۰km:داخل شهر:۱۱٫۲ لیتر خارج شهر:۶٫۵لیتر سیکل تلفیقی:۸٫۲ لیتر

سیستم ترمز ABS

* نوع ترمز: هیدرولیک بدون بوستر
* ترمز چرخ‌های جلو: دیسکی تهویه شونده
* ترمز چرخ‌های عقب: دیسکی
* ترمز دستی: روی چرخ‌های جلو

اوزان

* وزن خالص ( طبق استاندارد CEE) :۱۲۶۴ kg
* میزان بار روی چرخهای جلو:۷۶۴ kg
* میزان بار روی چرخهای عقب:۵۰۰ kg
* حداکثر وزن :۱۷۷۰ kg
* میزان بار مجاز:۵۰۶ kg
* حجم موتور ۲۰۰۰ سی سی با ۱۶ سوپاپ
* ماکزیمم سرعت ۲۰۳ کیلومتر در ساعت
* مصرف سوخت ( داخل شهر ۱۲٫۹ لیتر ) ( بین شهر ۶٫۹ لیتر) ( میانگین ۹٫۱ لیتر ) در ۱۰۰km
* شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ۱۰٫۳ ثانیه

مطالب مشابه

‫۹۴۵ دیدگاه‌ها

  1. امیر

    ۳ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام زانتیا اونقدر هم جای تبلیغ نداره فقط شتابش کمی از پرشیا بیشتره پسر عموی خودم چند روز پیش چهلمش بود با زانتیا مرده.واقعاً بدنه ضعیفی برای تصادف داره و ترمز پرشیا اتومات شرف داره به زانتیا ضمناً مطمن باشید اگه شاخ به شاخ با پارس بره زانتیا بازنده است چون پسر خاله بنده نیز با ۱۸۰ کیلومتر سرعت با پرشیا شاخ به شاخ تصادف داشته اما هر ۵ سرنشین فقط مجروح شدن اما نمردن چون شاستی خوبی داره

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. رضا

      ۲۳ فروردین ۱۳۹۲
      سوابق: (5 ديدگاه)

      خدا رحمتش کنه انشا… که غم آخرتون باشه

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. سيروس

      ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۲
      سوابق: (3 ديدگاه)

      عزیزم
      من هم پرشیا داشتم هم زانتیا دارم
      تعادل زانتیا اصلا قابل مقایسه با ماسینای دیگه نیست. با ۱۳۰ کیلومتر سرعت لاستیک عقب سمت شاگردم ترکید . بدلیل صدای پخش ماشین اصلا نفهمیدم . بعد از چند کیلومتر دیدم یه صدایی از بیرون میاد. لاستیک زاپاسم هم مرخص بود با ۸۰ کیلومتر سرعت ۵۰ کیلومتر جاده کوهستانی رو اومدم بالا بیچاره آخ هم نگفت.
      پرشیا تو پیچ تند اگه ترمز بگیری سرش یه طرف میره تهش یه طرف دیگه
      داخل زانتیا هم از پرشیا جادارتره
      کمک هاشم که خودت بهتر میدونی. در ضمن یکی از همکارای منهم با زانتیا رفت ته دره ایربگشاش عمل کردن خودش و خانومش همسالمن. البته جلوی زانتیا هیچی باقی نموند.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. امید

        ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲
        سوابق: (23 ديدگاه)

        ولی خداییش عجب طراحی داشتن ، ۲۰ سال پیش طراحی شده ، هنوز تو اوج به سر می بره ، ببینیم ماشینایی مثل سمند و پرشیا ۲۰ سال دیگه از لحاظ امکانات و ایمنی مطابق استانداردهای همون سال هستند یا خیر !!!

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
    3. امید

      ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲
      سوابق: (23 ديدگاه)

      دوست عزیز یکم دقت کنی متوجه می شی که کلاس پرشیا ، سمند ، ۴۰۵ ، پراید و ال ۹۰ با هم هست ، اما کلاس زانتیا متفاوت هست ، پس لطفا هر خودرو رو تو کلاس و مشخصات فنی خودش باهم مقایسه بفرمایید .

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. امیر

        ۱ خرداد ۱۳۹۲
        سوابق: (31 ديدگاه)

        امید خان ما تو سویس زندگی نمیکنیم ماشین های هم قیمت رو با هم مقایسه میکنیم

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
    4. iraj

      ۲۰ خرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (51 ديدگاه)

      امیر جان خداوند روحش را شاد کند.از این موضوع همه متاسف میشوند.حتی ۱کشته هم زیاد است چون همون یکنفر عزیز عده ای از هموطنان است.ولی ایا این موضوع فقط برای زانتیا پیش میاید؟۳جوان عزیز هموطن که در اردیبهشت ۹۱ بر اثر واژگونی مگان از دنیا رفتند چه؟ان ۲نفر در تبریز در ماکسیما و یا ۲نفری که در پرادو و یا ۵نفری که در ۲۰۶ و همچنین ۵نفری که در سمند ,۱نفری که در بنتلی,۲نفر در کمری,۵نفر ال۹۰ ووو چه باید بگوئیم.خداوندبیامرزد همگی را و جایشان بهشت برین و تمامی ۲۰۰۰۰ کسانی که طی یکسال در گذشتند.از خودم بخاطر دادن این اخبار بدم میاید.فقط خواستم بگویم اگر ما ایمن رانندگی نکنیم هیچ ماشینی نمیتواند ایمنی ما را ضمانت کند حتی اگر به ظاهر گرانترین و ایمنترین ماشین را سوار شویم.میبینید که اسمی از پراید و پیکان و وانت نیسان و پیکان نبرده ام.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    5. کارن

      ۶ تیر ۱۳۹۲
      سوابق: (33 ديدگاه)

      ۲بار خودرو سال اروپا شدن در سالهای ۹۰(نسل اولیه) و ۹۴(زانتیای خودمون) تنها از عهده شاهکاری مثل زانتیا برمیاد.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  2. محمد

    ۵ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (39 ديدگاه)

    دوستان سلام بد نیست یه نگاهی به تست تصادف زانتیا بندازن تا خریدنش برا همیشه پشیمون بشن یه سرچ تو اینترنت بکنید بعد به نظرم منفی و مثبت بدید

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. امید

      ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲
      سوابق: (23 ديدگاه)

      با جون و دل می خرم ، این خودرو از ۱۴۰ به بالا تازه می شه ماشین و راننده لذت می بره از ایمنی و آرامش رانندگی باهاش .

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. اشکان

      ۱۶ خرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (51 ديدگاه)

      جناب محمد تست تصادف زانتیا و مرسدس سی کلاس تقریبا در یک زمان انجام گرفته زانتیا با ۱ایربگ و نداشتن کمربندهای محدود کننده بار برابر با مرسدس با ۴ایربگ امتیاز از encap گرفته .ضمن اینکه اگر نتیجه تست را نگاه کرده و بررسی کرده باشی نه عکس را میبینی که سر سرنشین و راننده در وضعیت خوب است و نتیجه بدی در برابر ماشینهای داخلی مثل سمند و پرشیا که اصلا تست نشدند و اگر تست بشوند حتی نیم ستاره هم نمیگیرند بهتر است همین ماشینهای چینی بجز یک موردش هیچکدام موفق به پذیرفتن برای تست نشدند چه برسه به اینکه ستاره بگیرند.شما بهتره عکسهای تصادف مگان که همه جا تبلیغ میکنند ۵ستاره دارد را نیز ببینید و همچنین تعداد کشته شدگانش تا متوجه بشید که در تصادف نقل و نبات توزیع نمیکنند.همین الان عکسهای ماشینهائی که تصادف کرده اند و همگی له شده اند و یا تیکه پاره شده اند جلو رویم است از ماکسیما,مگان,سمند,زانتیا,پرشیا,۴۰۵,۲۰۶,پراید,ال۹۰ ام وی ام ۵۳۰,مزدا۳,وووالی تمام ماشینهائی که در ایران است.پرادو با پراید تصادف کرده ۲نفر در پرادو کشته شده اند.سرعت ۱۸۰ کیلومتری که شما گفتید نفر اگر داخل تانک هم باشد سالم نمیماند.زانتیا ۱۸۰ داشته پرشیا هم حداقل ۱۲۰ سرعت نسبی برخورد اینها میشود ۳۰۰ کیلومتر میدانی یعنی چه؟شما اسم ماشینتو به ما بگو واگه ۱نفر کشته داده باشه مرد نیستی اگه نفروشیش.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    3. کارن

      ۶ تیر ۱۳۹۲
      سوابق: (33 ديدگاه)

      ماشاالاه تو ایرون چقدر کارشناس تست تصادف زیاد شده!!کاش یکیشون درست و حسابی میدونست اساس کار جیه.همون یک کلاغ و ۴۰ کلاغ خودمونه.کاش یه نیگاه میشد به تست تصادف بقیه ماشینها کرد.ولی نمیشه چون اصلا تست نشدن.!!

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  3. سجاد

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    خیلی باحالید بخدا.شاسی زانتیا از کی تا حالا از پرشیا ضعیف تر شده؟ تست هایی ام که شما می فرمایید تو سی جی پی اس آلمانه که کلا ۴۰۵ رو دیسکولایتی کرد.خیلی باحالید.فقط. البته این دتا ماشین یهجورایی داداشن.احترام پژو هم محفوظه اما نفرمایید این حرفارو

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. امید

      ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲
      سوابق: (23 ديدگاه)

      شرکت سیتروئن همیشه به اولین موضوعی که بسیار اهمیت میده ، اول ایمنی سرنشینان و بعد آسایش و راحتی اونهاست ، اگر با هر خودرو مد نظرتون یه مسیر رو برید ، بعد همون مسیر رو با یکی از خودرو های زانتیا برید تازه متوجه می شید.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  4. حسین

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (14 ديدگاه)

    چی میگید؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  5. سجاد

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    زانتیاازنظرشتاب حرف نداره کمری هم نمیتونه زانتیاروبگیره.درموردمحکم بودنشم خب درست یه ذره ضعیفه ولی اگه راننده توموقع رانندگی حواسش جم باشه هیچ وقت تصادف نمیکنه.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. اشکان

      ۲۰ خرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (51 ديدگاه)

      کی میگه ضعیفه؟تصادف مزدا۳ با زانتیا در بوشهر را سرچ کن و نگاه کن ببین گزارشگره در مورد اسیبهای به ۲ماشین چی گفته.مزدا۳ ۳برابر بیشتر اسیب دیده.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. کارن

      ۶ تیر ۱۳۹۲
      سوابق: (33 ديدگاه)

      بدنه اش ضعیف نیست.این اساس ایمنی است که ماشین فدای سلامت سر نشیناش بشه.اون تصادف زانتیا با ۱۲ سرنشین با اتوبوس را ببینید ماشین اسیب دیده بود ولی حتی ۱نفر از سرنشینها خراش هم برنداشت دیگه این نازنین چکار باید بکنه.البته همیشه ایمنی را خودمون باید ایجاد کنیم.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  6. سام

    ۱۸ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    زانتیا محشره

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  7. حسین

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستت دارم زانتیا…

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  8. مرتضی

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام اقایون تا سوار نشی نمیدونی با۲۲۰تا سرعت با زانتیا ترمز بزن بعد همین کار رو با سوناتا ۲۰۱۲ انجام بده بعد بیا نظرت رو بگو !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    خدایی سالار جاده و شهر و ………

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. امید

      ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲
      سوابق: (23 ديدگاه)

      خودم ۶ سال زانتیا سوپر لوکس داشتم ، همیشه مصرف بنزین رو با مسافت کنترل می کردم ، مصرف بنزینش ۵.۵ تو جاده بود ، سواری فوق العاده داشت ، واقعا پشیمون شدم فروختمش ، از لحاظ مقایسه با ماشینای دیگه : ۲۰۶ اتومات فقط تو سربالایی می تونه بهش برسه اونم بخاطر اینکه سیستم کلاچ متفاوتی داره ، پرشیا و سمند و ۴۰۵ که نه امکانات زانتیا رو دارن نه از لحاظ امنیت و آسایش قابل مقایسه هستن ، تمام اینها رو هم داشتم و تست کردم ، سمند که فقط به درد مسافر کشی تو شهر می خوره ، پرشیا و ۴۰۵ هم اگر با احتیاط کامل رانندگی کنی ، ممکنه به مقصد برسوننت ، شایدم نه ، اما خدایش هر بلایی که بگی می سر زانتیا آوردم ، روغن باز ریختم توش آخ نگفت ، تو شرایط برف و کولاک که همه ماشینای مدل بالا و پایین زده بودن کنار و نمی تونستن برن ، زانتیا واقعا گل می کاشت ، خیلی حیف شد که دیگه تولید نمی شه ، همیشه همینطوره ، چیزی که براشون صرف نداشته باشه هزار تا عیب و ایراد روش می ذارن .
      مسافرت کردن واقعا لذت بخشه با زانتیا ، اصلا راننده خسته نمی شه ، شیشه های ضد اشعه آفتاب رو در نظر بگیرید موقع تابستون !!!

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  9. داداشی

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    توو تصادف دو ماشین با هم و درصد له شدگی بستگی به این داره که به کچای ماشین ضربه بوخوره، زانتیا فوق العاده تو سواری در بین خودروهای ایرانی.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  10. زز

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    عزیز سالار جاده های ایران ماکسما هست!!!درضمن پزو ۴۰۵ یا پرشیا ۱.۵ ستاره ایمنی اروپا رو دارن ولی زانتیا ۰.۵ ستاره ایمنی رو داره برو یکم تحقیق بکن داداش!!!!!!!!!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. امید

      ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      داداشی تحقیقت ناقصه
      اون ماشینایی که ۱.۵ ستاره ایمنی اروپا رو گرفتن مونتاژ ایران نبودنا!!!!!!!!!!!!!!!
      پس شما برین تحقیق کنید!

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. امیر

      ۱ خرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (31 ديدگاه)

      فقط تو مسیر صاف تند رفتن ملاک نیست درسته که ماکسیما ماشین خوبیه ولی قیمت خرید و هزینه نگهداریشو مد نظر بگیر و فکر نمیکنم زانتیا سوپر لوکس با چهار تا ایربگ و ای بی اس از ۴۰۵ بدون ایربگ و بدون ای بی اس کمتر ایمن باشه

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    3. اشکان

      ۱۶ خرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (51 ديدگاه)

      تو برو تحقیق کن عزیزم ۴۰۵ تولید سال ۱۹۸۸ است یورو ان کاپ سال۱۹۹۷ تاسیس شده ۴۰۵ و پرشیا اصلا تست نشدن ضمنا برو تو سایت یورو ان کاپ تا ببینی زانتیا با ۱ ایربگ ۲ستاره گرفته.بعدش ایمنی فقط تست تصادف نیست ترمز از همه چی مهمتره بعدش تعادل بعدش تست تصادف تازه در یه شرایط بارندگی یه سنسور باران از همه چی مهمتره .من سرم اومده با ۲۰۶ وقتی یه خاور از کنارم رد شد و خورد تو یه چاله یکباره پر روی شیشه شد گل و لای و ما رفتیم تو گارد جاده.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    4. اشکان

      ۲۰ خرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (51 ديدگاه)

      لطفا یه سند معرفی کن که پرشیا و ۴۰۵ تست شده باشند.هر کی سرخود نتیجه صادر میکنه!!

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    5. مهرداد

      ۲۶ خرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (23 ديدگاه)

      سالار باید همیشه سالار باشه تو پیچ و تو جاده مستقیم.بحثی نیست ماکسیما اونم فقط دستی در خط مستقیم خوب میره ولی وقتی برسی به یه جاده پر پیچ و خم باید خاک زانتیا را بخوره.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  11. عرفان

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خداییش زانتیا کجا و پرشیا کجا . حیف که زانتیا سانروف نداره وگر نه آژرا رو هم می گیره

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. امیر

      ۱ خرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (31 ديدگاه)

      با ۱۵۰۰۰۰۰ میشه براش سانروف گذاشت تو خیابان زنجان نصب می کنن

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. کارن

        ۶ تیر ۱۳۹۲
        سوابق: (33 ديدگاه)

        اونم سانروف فابریک.زانتیا در فرانسه سانروف دارش هم تولید میشد.

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
    2. سعید

      ۲۰ تیر ۱۳۹۲
      سوابق: (3 ديدگاه)

      آره دیگه آزرا رو میگیره؟؟؟من باسمند زانتیات رو میگیرم اگه داشته باشی البته.باورت نمیشه امتحانش مجانیه.البته زانتیای ۱۸۰۰سی سی رومیگم.نه۲۰۰۰

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  12. قلندرکوهزاد

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خداوکیلی خجالت نکشیدی برشیا رو بازانتیا مقایسه کردی ؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  13. رضا

    ۳ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام من یه ۸۵ دارم تا حالا هم باهاش ۲۴۰.۰۰۰ کیلومتر راه رفتم هر کی میبینه تعجب میکنه اما فقط خرجش تعویض روغن بوده و بس خیلی ماشین کم خرجیه من زانتیا را میپرستم .

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  14. رضا

    ۳ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام من یه ۸۵ دارم تا حالا هم باهاش ۲۴۰.۰۰۰ کیلومتر راه رفتم هر کی میبینه تعجب میکنه اما فقط خرجش تعویض روغن بوده و بس خیلی ماشین کم خرجیه من زانتیا را میپرستم . من با هیچی عوضش نمیکنم.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. مهدی

      ۱۹ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      عاااااااااااااااااااااااااالیه زانتیا

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  15. مرتضی

    ۹ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    دوستان عزیز لطفا یکم به تاریخچه ماشین ها دقت کنید
    زانتیا خودروی لوکس فرانسه هست مثل بنز که خودروی لوکس آلمان هست
    پس لطفا با سایر ماشین ها مقایسه نمایید
    قابل توجه دوستانی که از پرشیا تعریف می کنند بخاطر بیارن که چرا مدل های اولیه اون داخل ایران در تصادفات آتیش می گرفت و دلیل اون هم این هستش که این مدلی که شما دارید می بینید طرح رد شده شرکت پژو هستش که تولید نشد و طرحش داخل ایران تولید شد و اون پژویی که داخل فرانسه می بینید شبیه این خودرو هست سالهای بعد تولید شد و با پرشیا متفاوت هستش یک نکته دیگه که می تونید روش فکر کنید اینه که چطور پژو به ایران ممکن اجازه بده که مدل یکی از خودرو هاش رو به اسم پرشیا بذاره و بعد مدل های دیگه از همین خودرو رو هم اسم بذاره بگه مثلا پرشیای سال !؟
    هر چیزی که وجود داره دلیل بر بی عیب بودن آن نیست در مورد زانتیا باید گفت که از لحاظ ایمنی در سطح بسیار بالاتری از خودروهای رد شده ای مثل پرشیا قرار دارد متاسفانه به دلیل عدم آگاهی مردم و چون فکر می کنن چون داخل ایران تولید می شه این خودرو خودروی خوبی هستش ولی در کمال تاسف می شه گفت خودرویی که از طرف شرکت تولید کننده آن رد شده آیا می شه گفت خودروی خوبی هستش !؟ اگر خوب بود چرا داخل خود فرانسه تولید نشد؟
    میزان صدمه دیدن ماشین در تصادفات نشانه از ضعیف بودن ایمنی نیست به عنوان مثال پورشه جوری طراحی شده که ضربه ناشی از تصادف در بدنه خودرو جذب می شود و در تصادفات می بینید که از این خودرو هیچی نمی ماند و خودروهایی مانند ولوو روند دیگری را در پیش دارند در طراحی جوری که در مدلی از این خودرو که در کتاب های فیزیک مکانیک اوهانیوم نیز می توانید ببینید قادر به حمل یک کمپرسی ۵ تنی بر روی سقفش این خودروی سواری می باشد ولی از لحاظ زیبایی خیلی سادست
    پس خواهشا هر چیزی را که می بینیم نگیم چون هست پس خوب ، بلکه باید فکر کرد و دید آیا واقعا خوب و نباید اینجور فکر کنیم که خیلی ها دارن پس خوبه
    جا برای صحبت زیاد و اینجا نمی گنجه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  16. ساسی مکانیک

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من عاشق این خودرو هستم زیراکه زانتیا یعنی سرعت-قدرت-امنیت-یعنی بزرگی دم هرچی مکانیک گرم که یه همچین خودروی باحالی ساختن

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  17. بهشتی

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ماشین عالیه ما درحال حاضر یه ۸۳ داریم عالیه ترمز عالی شتاب عالی سربالایی هارو راحت بدون کم آوردن رد می دنه امه مدل های پایینیش بهتر هستن قبول دارید؟؟؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  18. بهشتی

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظر شما زانتیا اسپرت می شه یا نه؟؟؟؟؟ff

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. اشکان

      ۲۰ خرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (51 ديدگاه)

      زانتیا اینقدر در اروپا طرفدار داره که هنوزم بعد از ۱۲سال که تولیدش تمام شده یه xantiaدر گوگل سرچ کن ببین چند تا یافته بهت معرفی میکنه خیلیاشم زانتیاهای اسپرت رو نشون داده.ضمنا زانتیا همینطوریش هم اسپرت هست.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  19. سعید

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (7 ديدگاه)

    دو تا از داییهای من در سال ۸۶ در تصادف داخل زانتیا فوت کردند.زانتیا هم یک ماه بود که تحویل گرفته بودند.من از این ماشین اصلا خوشم نمیاد

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. اشکان

      ۲۰ خرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (51 ديدگاه)

      نفر تو پیاده رو راه میرفت پاش لیز خورد و ضربه مغزی شد.پس باید از هرچه پیاده رو و پیاده روی هم متنفر باشیم!!

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  20. علی حسین زاده

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    مثبت اماسوح متفاوتاست مدتیست طولانی در مورد زانتیا تحقیق و مطالعه میکنم ارایه نظر بسیار سخت است اما از دوستانی که نظر خود را طرح نموده بودند اموختم و همینطور از مدیریت محترم سایت/امیدوارم بتوانم یافته هایم رابا شما به اشتراک بگذارم بس………… تا ان هنگام……../.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  21. فواد

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (17 ديدگاه)

    من عاشق زانتیا هستم.حاضرم با هر کسی البته منطقی و علمی در مورد توانمندیهاش بحث کنم.البته ما داریم در مورد ماشینهای داخل ایران صحبت میکنیم.والی کسی نگفته زانتیا از تولیدات الان مرسدس و ب ام دبلیو و حتی سیتروئن بهتره.من با ۴۰میلیون میتونم یه زانتیا تمیز ۸۵ بخرم و مگان ۸۰میلیونی و مزدا۳ ۱۲۰ میلیونی رو به چالش بکشم.در سرعت,شتاب,نرمی,ترمز,پایداری,جاداری و حتی کلاس هم اگر سرتر نباشه برابره.برید از کسانی که قبلا زانتیا داشتن و الان ماشینهای خیلی گرونتر مثل سوناتا وورادارن بپرسید تا به شما توانمندیهای زانتیا را بگویند.۱۲ساله زانتیا تو جاده های ایران جولان میده به اندازه ماشینی که ۴ساله اومده و هیچکسی هم اون سرعتی که با زانتیا میره با اینها نمیره,مشکل درست نکرده.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  22. مهران

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من میخوام یه زانتیا بخرم خیلی ها میکن خرجش بالا هست مثلا در جه حدودی هست؟؟؟ لندکروز داشتم قبلا الان مجبورم ماشین ارزونتری بخرم باز میگم بهتره از ماشینهایه هم ردیفش یه راهنمایی

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. سوران بهشتی زاده

      ۲۹ خرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (5 ديدگاه)

      سلام آقا مهران درسته یه کمی خرجش بالاس ما انواع ماشین داشتیم از سال ۹۰ تا الانم یه زانتیا مدل ۸۳ داریم که خیلی راضی هستیم از همه هم ردیفی های خودش برتره به نظر من اگه یه ۸۴ یا ۸۳ تمیز گیرت اومد بخر ۸۵ به بالا کیفتشون خیلی کم تره

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  23. سوران بهشتی زاده

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (5 ديدگاه)

    زانتیا ما کنار خونمون خلاص شد و از یه دیوار ۲/۵ متری پرید و زد به یه دیوار البته با عقبش تو اون ضربه شدید فقط گلگیر ها و صندوقش آسیب دید یه ستون افقی پشت باکش هست که یه سات هم اونور ستون آسیب ندیده بود بعد می کن زانتیا ایمنی نداره

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  24. علی

    ۲ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    زانتیا بهترین ماشین موجود تو ایرانه چون همه ی امکانات یه ماشین ایده آل رو باهم داره تازه به نسبت ماشینهای هم قیمتش فوق العاده کم خرج هم هست

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  25. محمد حسین

    ۴ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    الان بهترین ماشین زیر ۵۰ میلیون خودشه دست دوم تمیزش هم خیلی زیاده

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  26. x-master

    ۶ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (97 ديدگاه)

    دوستان چرا الکی نظر میدین؟

    نمیدونم چرا هرکی از این ماشین خوشش میاد میگه ماشین خوبیه-ایمنه-کم خرجه.
    اولن ایمنیش آشغاله چون شما دقت کن که ۴۰۵ (مدل های ۲۰۰۰ سیسی)میتونه ۱۸۵-۶ تا بره و زانتیا با موتور بسیار مشابه ۲۱۵ براش آب خوردنه.یه دلیلش اینه که آیرودینامیک تره ولی بیشتر به این دلیله که بدنه با کیفیت پایین و خیلی زپرتی داره.

    ماشین خوبیه امکانات خیلی خوب داره ولی به این نکته کسی اشاره نکرد که بنزینو سر می کشه.
    بعدش کدوم آدم بوقی میگه خرجش پایینه؟دایی من یه مدل داشت عید سال ۱۳۹۱ رفتیم پیشش میگفت آینش شکست رفتتم آینه نو خریدم ۱۳۰ هزار تومن.باور نکردم ولی یه روز ماشینمونو بردیم تعمیر یه زانتیا هم بود سپر پشتش شکسته بود مکانینکه بهش گفت باید ۵۱۸ هزار تومن نوشو بخری.

    برای کسانی که فقط از این ماشین خوششون میاد و میگن داریم-داشتیم واقعن متاسفم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. بهشتی زاده

      ۷ تیر ۱۳۹۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      اگه بیشتر مواظب بازی به خرج نمیوفته بنزنشم شاید ماهی ۲۰ لیتر از اون ماشین ها بیشتر بسوزونه فک نمی کنم کسی هم که زانتیا داشته باشه گیر این ۸ تتومن بنزین در ماه باشه خرج بدنشم از اوانته و مگان و ۲۰۶ و پرشیا کمتر نباشه بیشتر نیست

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  27. ﺷﺎﻫﺮﺥ

    ۶ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    از نظر مقایسه شتاب، زانتیا با ۲۰۶ تیپ ۵ زانتیا پیشش سوسکه.
    قبول ندارین ،امتحان کنین.البته با راننده خوب.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. arm

      ۱۸ تیر ۱۳۹۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      من با ۲۰۶ تیپ ۵ مدل ۸۴ ۷۴۴ زانتیا رو لوله کردم از نوع ۲۰۰۰ هم بود .

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. سروش

        ۸ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        حتما راننده ی زانتیا داشته با موبایلش صحبت میکرده!یا مهر گواهینامش هنوز خشک نشده بوده! یه زانتیا ۸۴ بکر بکر دارم که خیلی جسور و جلبه ها! بازی گوش بازی گوش! دعا کنید یهو اتفاقی تو خیابون پرتون به پرش نخوره که اون موقع منم حریفش نیستم و خدایی ناکرده سر از روی جدول بلوار، کانال رو باز خیابون،جدول جوی پیاده رو،رو تنه ی درختای کنار و وسط خیابون،چه میدونم تو کرکره ی مغازه ،درب پارکینگ و حیاط منازل،زیر ماشین سنگین،…. در میارین و فقط شرمندگیش واسه این کوچیکتون میمونه!
        ولی جدی و بی شوخی:
        از ۱۰،۱۱سالگی تا الآن که ۴۲ سالمه رانندگی میکنم و ۳سال هم عضو فعال فدراسیون اتومبیلرانی بودم(از ۷۲تا۷۵) به تناسب شغلم ۹۵% ماشین های موجود در ایران رو پشتشون نشستم و باهاشون بیگانه نیستم! خداییش زانتیا ماشینیه که در بین ماشین های همکلاس قیمتی بین ۳۰تا ۶۰ م از پس توقع حرفه ای ها بر میاد…
        از مزاحم هم پوزش میخوام، خواستم یه کم بخندیم و با پژویی های سرورم هم صفایی کنیم. یا حق
         

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  28. متین

    ۷ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام دوستان خواستم ی چیز بگم که شاید به دردتون خبره.صندوق عقب زانتیا از فایبرگلاس ساخته شده وقتی باسرعت بالا ترمز بکنی عقب ماشین میچرخه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. بهشتی زاده

      ۸ تیر ۱۳۹۲
      سوابق: (5 ديدگاه)

      پس دیگه سیستم تعلیق و تعادلش برگ چغندر هستش درسته؟؟ اصلا هم این طور نیست

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. علیرضا

      ۱ مرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (35 ديدگاه)

      دوست من این که از فایبرگلاس درست شده ربطی به چرخش هنگام ترمز نداره. حتی به تعادل خودرو هم کمک میکنه. لطفا نظر تخصصی بدین.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  29. متین

    ۷ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    قیمتش چنده

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  30. متین

    ۷ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    ماشینی کهترین توامریکاجایی برای خودش پیدا نکنه طرفدار نداشته باشه ماشین نیست.تازه کارخونه ی سیتروئن تولیدشو متوقف کرده یعنی دیگه قطعاتشم طولید نمیشه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. بهشتی زاده

      ۹ تیر ۱۳۹۲
      سوابق: (5 ديدگاه)

      (ماشینی کهترین توامریکا)))) هر وقت املای جمله خودتو درک کردی بعد بیا نظر بده

      موافقم ۰
      مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا