سوبارو

معرفی سوبارو کراس‌ترک مدل 2021 با پیشرانهٔ قوی‌تر و تیپ اسپرت

سوبارو کراس هاچ‌بک کراس‌ترک خود را برای مدل ۲۰۲۱ مورد به‌روزرسانی قرار داده که شامل ارائهٔ یک پیشرانهٔ جدید قوی‌تر، تیپ اسپرت، تغییرات ظاهری جزئی و… می‌شود؛ مهم‌ترین به‌روزرسانی این خودرو ارائهٔ یک پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری چهار سیلندر تخت در تیپ‌های اسپرت و لیمیتد است که افزایش قابل‌توجهی در پرفورمنس نسبت به موتور ۲ لیتری تیپ‌های پایه و پریمیوم دارد.

این موتور ۲.۵ لیتری جدید که برای اولین بار در کراس‌اوور فورستر مدل ۲۰۱۹ معرفی شد، ۱۸۲ اسب بخار قدرت و ۲۳۸ نیوتن متر گشتاور دارد. انتقال نیروی این موتور به‌صورت استاندارد توسط یک گیربکس CVT صورت می‌گیرد. به گفتهٔ سوبارو، کراس‌ترک مدل ۲۰۲۱ با این موتور به‌طور تخمینی در هر صد کیلومتر در شهر ۸.۷ لیتر، در بزرگراه ۶.۹ لیتر و در سیکل ترکیبی ۸.۱ لیتر بنزین مصرف می‌کند.

تیپ‌های پایه و پریمیوم کراس‌ترک اما همچنان با همان پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر تخت ارائه می‌شوند که ۱۵۲ اسب بخار قدرت و ۱۹۶ نیوتن متر گشتاور دارد. انتقال نیروی این موتور به‌صورت استاندارد توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی صورت می‌گیرد اما امکان سفارش یک نمونهٔ CVT هم برای آن وجود دارد. صرف‌نظر از نوع موتور، تمام تیپ‌های کراس‌ترک به‌صورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک سوبارو و سیستم کنترل گشتاور بُرداری فعال مجهز هستند.

دومین به‌روزرسانی مهم کراس‌ترک مدل ۲۰۲۱ ارائهٔ تیپ اسپرت جدید است. این تنها تیپی است که ویژگی X-Mode با کنترل پایین رفتن از شیب‌ها با تنظیمات قابل انتخاب برف، خاک و گل‌ولای را به‌منظور بهینه کردن سامانهٔ چهارچرخ محرک در شرایط آب‌وهوایی یا جاده‌ای خشن ارائه می‌کند.

همهٔ تیپ‌های کراس‌ترک مدل ۲۰۲۱ به‌روزرسانی‌های ظاهری ظریفی مثل بازطراحی سپر جلو و جلوپنجره با جزئیات خاص برای هر تیپ، پوشش‌های جدید اطراف دهانهٔ گلگیرها و رینگ‌های آلیاژی ۱۷ اینچی منحصربه‌فرد با تریم خاکستری تاریک را هم تجربه کرده است. علاوه بر این، سوبارو هفت رنگ بیرونی جدید مثل زرد پلاسما و آبی هوریزون را هم برای آن ارائه کرده است.

در داخل خودرو نیز در تیپ اسپرت تودوزی StarTex با دوخت زرد به همراه دوخت زردرنگ در رو دری‌ها، چرم غربیلک فرمان، داشبورد و زیر آرنجی وسط کار شده است. علاوه بر این، کابین این تیپ از تریم فیبر کربنی و کف‌پوش‌های با لوگوی Sport و دوخت زرد هم برخوردار است.

سوبارو همچنین با ارتقاء پکیج ایمنی EyeSight از طریق ارائهٔ کروز کنترل تطبیقی پیشرفته و سیستم حفظ حرکت میان خطوط، ایمنی کراس‌ترک مدل ۲۰۲۱ را هم بهبود بخشیده است. البته این پکیج ایمنی صرفاً در مدل‌های مجهز به گیربکس CVT ارائه می‌شود. کراس‌ترک مدل ۲۰۲۱ اواخر تابستان راهی نمایندگی‌های فروش سوبارو در سراسر ایالات‌متحده خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. Sina

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (811 ديدگاه)

    خداییش واسه همین پکیج های آفرودیه سوبارو که خییلی دوستش دارم
    پکیج آفرود و محافظ دور بدنه و زیر ماشین یعنی با خیال راحت توی هرجا و هرجاده ای که خواستی بزن برو مسافرت در عین حال شتاب و هیجان یه هاچ بک هم داشته باشو لذت ببر

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. مزدا

      ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (2034 ديدگاه)

      سوبارو انصافا ماشین های محکم و جوون سختی تولید میکنه ولی اصلا با طراحی سوبارو حال نمیکنم .کاش طراحی ظاهریشو تغییر بده جذابیتشو بیشتر کنه

      موافقم 2
      مخالفم 1
  2. ایمان جباری

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (3898 ديدگاه)

    قیافه ماشین های سوبارو به آفرود نمیخورن ولی آفرودرهای ماهری هستن
    البته ماشین هایی هستن که ذات آفرودر بودن ندارن ولی میشه روشون حساب کرد مثل داچیا داستر

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. meysam

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (3540 ديدگاه)

    سوبارو روند خیلی کسل کننده ای داره.
    نه تغییری، نه مدل خاصی، نه یه نوآوری جالبی
    ماشیناش خوبن ولی خیلی تکراری و رو یه خط ممتد داره میره جلو
    وقتی حتی شرکتهای گمنام چینی یکی دوتا ماشین الکتریکی تو سبدشون دارن سوبارو بنظر میرسه برنامه خاصی برای آینده نداره و فکر کنم در آینده مجبور باشه بچسبه به تنه یه شرکت بزرگتر مثل تویوتا

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. datsun

      ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (3502 ديدگاه)

      از سال۱۹۶۷ تا ۲۰۰۰ نیسان ۲۰ درصد از سهامش رو در دست داشت اون موقع اوضاع بهتری داشت الان هم ماشینهای فوق العاده ای میسازه فقط بعضی مدلها یکم طراحی شون کهنه شده.

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. حسین

      ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (259 ديدگاه)

      شاید به خاطر اینه که تمرکزش بیشتر روی قابلیت اطمینان و دوام و کیفیت سواری هست تا تنوع.

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. مهدی

        ۲۳ خرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (1325 ديدگاه)

        قابلیت اطمینان تعمیر پذیری دسترس پذیری اینا همه تعریف خاص خودش داره که برمی گرده به استراتژی های تولید در هر شرکتی و معمولا بحشی از فرایند طراحی محصول هستش و این تفکر اشتباه هستش و یک شرکت تمام تمرکز بزاره روی یک جنبه طراحی محصول و از جنبه های زیبایی شناختی بازاریابی فروش غافل بشه این خنده داره که فکر کنید مدیران سوبارو فقط به این شاخص ها فکر کنن مگر اینکه شرکت مذبور در زمینه طراحی و زیبایی شناختی دارای مدیران ضعیف و بدون توان رایزنی و مدیریت باشند

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. Hadi

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    سوبارو واقعا برند خوب و قابل اعتمادی هستش
    فقط حیف که مدل فارستر و لگاسی که به تعداد محدود وارد شد استقبال خوبی ازش نشد…
    که اونا هم قربانی هجوم مردم به کره ای ها شدند…

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۲۳ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (1325 ديدگاه)

      مشتری بی دلیل به چیزی هجوم نمیاره البته فروش هیوندااز سوبارو در مقیاس جهانی بسیار بیشتر از سوبارو هستش فکر کنم سوبارو جدود ۷۰۰ هزار در سال ۲۰۱۹ تولید داشته و گروه هیوندا موتورز حدود ۷ میلیون پس دیگه بحث ایران نیست و مقیاس جهانی هستش

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا