فراری

فراری: طراحی یک سوپرکار برای “بانوان” اشتباه خواهد بود!

فراری می‌گوید طراحی یک خودروی اسپورت برای بانوان “اشتباه” خواهد بود زیرا مشتریان خانم کنونی، دیگر خواهان یک فراری زنانه‌ی دیگر نیستند بلکه می‌خواهند پرفورمنس و طراحی گیرای این برند را تجربه کنند.


انریکو گالیرا، مدیر بازاریابی فراری می‌گوید:

ما می‌دانیم که تعداد زیادی از بانوان وجود دارند که به دنبال راندن یک فراری هستند. موضوع مهمی که فهمیده‌ایم این است که آن‌ها خواهان فراری برای بانوان نیستند.

او اضافه می‌کند:

خانمی که خواهان یک خودروی اسپورت است در واقع می‌خواهد یک خودروی اسپورت را براند… این اشتباه است که شرکت‌های خودروسازی به دنبال طراحی یک خودروی اسپورت برای بانوان باشند. من خودرویی را طراحی می‌کنم که احساس‌برانگیز باشد و مردان و زنان دقیقاً همان نیاز خود را در آن ببینند.

فراری همچنین نگران است که یک خودروی اسپورت برای بانوان به تصویر ذهنی‌اش نزد مشتریان مرد آسیب برساند. مشتریان مرد بزرگ‌ترین پایه‌ی مشتریان این خودروساز را تشکیل می‌دهند.


مدیر فراری این‌گونه اظهارات خود را پی می‌گیرد:

اگر شما یک خودروی اسپورت برای بانوان بسازید – من درباره خودرویی رده میانی صحبت نمی‌کنم، شاید اوضاع آن متفاوت باشد – و قدرت و ابهت آن کمتر از سایر محصولات فراری باشد آنگاه هیچ مردی آن را نخواهد خرید. آن‌ها خودروی بانوان را نمی‌خرند؛ و بانوان هم آن را نخواهند خرید زیرا چرا باید با آن‌ها به‌صورت تبعیض‌آمیز رفتار شود؟ چرا آن‌ها باید خودروی ضعیف‌تری را بخرند؟

اما این به معنی لذت نبردن فراری از تعداد مشتریان خانم نیست. در واقع این برند ایتالیایی شاهد افزایش سهم بانوان از خرید محصولات خود بوده و این موضوع با مدل‌های خاصی ارتباطی ندارد بلکه به دلیل فعالیت‌هایی است که در چند سال اخیر انجام داده است.


مدیر فراری می‌گوید:

تمامی فعالیت‌هایی که در سراسر دنیا انجام داده‌ایم به‌گونه‌ای بوده که شما می‌توانید از محیط لذت برده، غذای خوبی داشته باشید، در رستوران‌های لوکس حضور یابید و… به همین خاطر فاصله بین برند و مشتریان خانم کم شده است.

خودروی جدید و ظریف‌تر روما قطعاً باعث می‌شود مشتریان خانم بیشتری به سمت نمایندگی‌های فراری حرکت کنند. البته مدیر فراری سریعاً می‌گوید این خودروی جدید هم به دنبال مشتریان مرد و هم مشتریان زن است.


گالیرا گفته است:

فراری روما از نظر پرفورمنس یک فراری خالص است و همه می‌توانند آن را برانند؛ اما طراحی آن خشونت کمتری داشته و ظریف‌تر است و به همین خاطر ریسک محبوبیت کمتر بین آقایان یا خانم‌ها را از بین برده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. ایمان

    ۴ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (3898 ديدگاه)

    اولاً فراری یک برند مردانه هست
    ثانیاً برایِ یک زن فراری پورتوفینو صورتی رنگ بهترین گزینه هست ؛ هم رنگش مخصوص بانوان هست هم کنترل کردن این ماشین نسبت به سایر محصولات فراری راحت تره

    موافقم 2
    مخالفم 1
    1. مصطفی

      ۴ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (56 ديدگاه)

      چرا مطالبتونو قبل از انتشار چک نمی کنید ؟
      چندین بار و به کررات است که مطالب منتشر شده دارای بهم ریختگی حروف می باشند!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. NAVID۰۰۹۸

      ۴ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (10232 ديدگاه)

      طراحی برای بانوان چه سیغه ایه آخه ، اون هم برای فراری که مجسمه های متحرک طراحی میکنه و اثر طراح از روی کاغذ منتقل میشه به سیستم و تولید .

      شرکتهای پُرتیراژ هم چنین کاری نمیکنند ، چه برسه به فراری .

      طراحی باید عامه پسند یا خاص باشد ، اما اگر برای طیف خاصی باشد ، اون طرح خوب در نمیاد ، چون ذهن پویایِ طراح را ، درگیر مسائلی خاص میکنه که نمیگذارد اونی که در ذهنش هست را راحت به روی کاغذ بیاره و کلاً هر شرکتی محدودیت ب ای طراح بگذارد ، اون شرکت کم کم رو به فنا میرود .

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. NAVID۰۰۹۸

      ۴ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (10232 ديدگاه)

      اتفاقاً دادیم میبینیم که خانمها به خودروهای قلچماق بیشتر اهمیت میدهند.
      تو سطح شهر که هر جایی میبینیم شاسی بلند در حرکته ، بیشتر راننده ها خانم هستند ، از لندکروز بگیر تا راوفور ، سانتافه و…

      این روزها خانم ها مردتر از خیلی مردها هستند و بیزینسهایی را میچرخانند که یه مرد با سیبیلِ کلفتش هم کم میاره ، مثل شرکتهای معماری ، پروژه های شهرداری ، رستورانها و….

      موافقم 1
      مخالفم 0
  2. امیر.عارف

    ۴ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (876 ديدگاه)

    جنسیتی کردن ماشین اونم سوپر اسپورت فراری . خیلی دلسوزانه برای برند فراری و یا طرفداری از آن نیست . یک ماشین تولیدی حالا هر کلاسی که باشه طرفدارهای خودشو داره میخواد مرد باشه و یا زن . تو رو خدا حداقل با سوپر اسپورت ها این کار رو نکنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Danial

    ۴ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (466 ديدگاه)

    من نمیدونم زنانه یا مردان بودنش اهمیت داره یا نه به هر حال من یدونه روما میخوام همینو بس میخوااااااااااااااااااام

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. علیرضا

    ۴ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (425 ديدگاه)

    همین دست فرمون رو برو جلو لطفا … تولید خودرو برای خانم واقعا اعتبار برند رو ضعیف میکنه.نه تبعیض قائل شو و نه شورشو در بیار

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. بی نام

    ۴ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    جنسیتی کردن طراحی خودرو ایده ی بسیار بد و اشتباهیه. زنی که وضع مالیش خوبه و عشق سرعت و هیجان داره سوپراسپرت میخره. کلا ماشین های اسپرت و سوپر اسپرت بخاطر پرستیژ بالای اجتماعی و حس قدرت و سلطه ای که به راننده میدن بین مشتری های مرد خریدار بیشتری دارن.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا