5 نکته جالب درباره فراری لافراری

فراری لافراری یکی از پیشرفته‌ترین هایپرکارهای چند سال اخیر است که به همراه دو رقیب دیگر یعنی مک لارن P1 و پورشه 918 اسپایدر استانداردهای جدیدی را در این بخش از بازار ایجاد کردند. تاکنون اخبار فراوانی درباره‌ی محصول خارق‌العاده‌ی فراری منتشر شده اما در ادامه شما را با 5 نکته‌ای آشنا خواهیم کرد که به احتمال فراوان با آن‌ها آشنایی نداشته‌اید!

  1. قدرت پیشرانه‌ی الکتریکی بیشتر از قدرت تویوتا پریوس


فراری لافراری اولین خودروی تولیدی تاریخ فراری با قوای محرکه‌ی هیبریدی است. این خودرو از پیشرانه‌ی 12 سیلندر 6.3 لیتری با قدرت 788 اسب بخار سود می‌برد درحالی‌که واحد الکتریکی نیز با اضافه کردن 161 اسب بخار دیگر قدرت کل مجموعه را به 949 اسب می‌رساند. همچنین گشتاور زیاد در دورهای پایین باعث می‌شود شتاب‌گیری لافراری در سرعت‌های پایین وحشتناک باشد.

  1. 20 درصد سبک‌تر از فراری انزو

فراری لافراری
اگرچه لافراری از نظر بصری بزرگ‌تر از انزو به نظر می‌رسد اما تقریباً ابعاد مشابهی با انزوی افسانه‌ای داشته و البته سبک‌تر از آن است! بزرگ‌ترین تغییر لافراری فاصله‌ی بین محوری است زیرا فراری اقدام به بالانس بهتر اورهنگ های جلو و عقب کرده است. دماغه‌ی شیب‌دار لافراری تأکید زیادی روی گلگیرهای عضلانی داشته و شاید هم ادای احترامی به پروتوتایپ های مسابقه‌ای فراری در اوایل دهه 60 و 70 میلادی می‌باشد. وزن لافراری برابر با 1255 کیلوگرم می‌باشد درحالی‌که انزو بیش از 1361 کیلوگرم وزن دارد.

  1. از نظر فنی می‌توان آن را وارونه راند!


لافراری در تونل باد و برای دستیابی به توازن عالی آئرودینامیکی و داون فورس طراحی شده است. این خودرو از سیستم‌های آئرودینامیک فعال شامل اسپویلرها و دیفیوزرهایی استفاده می‌کند که بسته به سرعت خودرو می‌توانند به‌صورت خودکار باز و بسته شوند. از نظر فنی اگر همه‌ی بال‌ها و دیفیوزرها باز باقی بمانند و سرعت خودرو بیش از 320 کیلومتر در ساعت باشد لافراری به حدی داون فورس تولید خواهد کرد که آن را می‌توان به‌صورت وارونه (مثلاً روی سقف تونل) راند!

  1. یک دست لاستیک جدید حدود 3 هزار دلار!


لاستیک‌های جلوی لافراری ارزان‌تر هستند اما احتمالاً این ارزانی به دلیل تقاضای بیشتر برای لاستیک‌های عقب است. از نظر ما انتقال 1000 اسب بخار به لاستیک‌های عقب به سادگی می‌تواند آن‌ها را فرسوده کند. با توجه به اینکه لاستیک‌های این خودرو به‌صورت ویژه‌ای طراحی شده‌اند بنابراین جای تعجبی ندارد که لاستیک جلو 500 دلار قیمت داشته درحالی‌که لاستیک عقب هریک 800 دلار آب می‌خورد.

  1. کمتر از 500 دستگاه ساخته شده است.


لافراری بسیار کمیاب‌تر از F40 بوده و با رنگ‌های بدنه‌ی متنوعی تولید شده است. ارزش لافراری تقریباً به اندازه‌ی خودروهای مفهومی، نسخه‌های تک و خاص و… می‌باشد. به همین دلیل است که ارزش آن از زمان معرفی افزایش 500 درصدی داشتی است. شما احتمالاً نخواهید توانست یک لافراری بخرید، اکثر افراد نخواهند توانست آن را برانند، خیل عظیم مردم هرگز آن را نخواهند دید اما بااین‌وجود لافراری هنوز هم یکی از جذاب‌ترین خودروهای تاریخ است…

[دانلود ویدئو]

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

19 دیدگاه

  1. یانکی
    سوابق: (218 دیدگاه) ,

    سلام دوستان میخام تعدادی خودرو ساز رو نام ببرم که دستی تو ساخت موتور دور بالا دارن شما هم کمک کنید.خوب از سلاطین این امر شروع کنم.1فراری2لامبورگینی.میریم آلمان1پورشه2بی ام دبلیوبریم آمریکا1فورد2شورلتبریم ژاپن1هوندا2تویوتابریم مهد فرمول1 انگلستان گنده همه کاثورث.شرکت سازنده موتور مکلارن یادم نیست.نام ببرم از غیر خودرو سازها یاماها.اگر تو این اسمها که دادم شک دارید بگید تا توضیح بدم.

    پاسخ
    1. F22RAPTOR
      سوابق: (1322 دیدگاه) ,

      فک کنم باس رنو باشه
      ولی قبلا هوندا بود

      پاسخ
  2. ایمان
    سوابق: (649 دیدگاه) ,

    بی صبرانه منتظر جانشین اسطوره ( LaFerrari ) هستیم
    💖💖💖💖 فراری همیشه در اوج 💖💖💖💖

    پاسخ
    1. Ali Keyhani
      سوابق: (365 دیدگاه) ,

      من برعکس شما اصلا منتظر جانشینش نیستم،لافراری حداقل تا 10 سال دیگه تو بالاترین رده از هایپرکارها دیده میشه و طراحی و تکنولوژیش قدیمی نمیشه،هروقت عکساشو میبینم انقدر هیجان زده میشم که انگار تازه تولید شده و اولین باره عکساشو میبینم.

      پاسخ
  3. Reza
    سوابق: (580 دیدگاه) ,

    چرا خیل عظیم مردم نخواهند توانست این هایپر کار را ببینند؟

    یکی از فامیل های ما به یکی از نمایشگاه های دبی رفته بود بعد با یه صفی از سوپراسپرت ها عکس گرفته بود، تنها تو اون صف 4 تا لافراری بود.

    فکر کنم دبی بیش از 100 تا لافراری خوشگل داره.

    پاسخ
    1. Monster
      سوابق: (37 دیدگاه) ,

      داداش من خودمم حدود یک ماه پیش دوبی بودم
      تقریبا به تمام نمایشگاه های سرشناسش سر زدم
      تا وقتی برگشتم ایران، از شدت زیبایی های این خودرو ها دهنم اسفالت شد😂😂
      البته من فقط به عشق لافراری❤️❤️ رفتم، ولی به زیارت بسیاری از هایپرکار ها هم مشرف شدیم

      پاسخ
    2. Mopar or No Car
      سوابق: (1003 دیدگاه) ,

      چونکه خیل عظیم مردم دنیا 99 درصدشون خارج از شهرهایی مثل دبی ، موناکو و … زندگی می کنند.

      پاسخ
  4. Reza
    سوابق: (580 دیدگاه) ,

    بعدش اومد بهم گفت که اونجا عاشق یه خودرویی شده نگاه کردم دیدم اینهمه 918 – پاگانی – لامبورگینی – فراری -بوگاتی – کنیگ زیگ رو گذاشته رفته عاشق BMW M3 شده.
    هر چی تلاش کردم بهش بفهمونم که اینا هایپرکارن ،اینا بهترن اصلا قبول نمی‌کرد.
    میگفت اونتادور زیادی ارتفاعش کمه بوگاتی هم شبیه سگ هستش واس p1 هم میگفت زیادی اینور اونورش سوراخ داره . آتیشم زد فقط

    فکر کنم طرز تفکر و نظرات ما ماشین باز ها با مردم معمولی 180 درجه فرق میکنه.
    عقل اونا تو چششونه.

    پاسخ
    1. mahdy
      سوابق: (1262 دیدگاه) ,

      البته که M3 جذبه بینهایت خاصی داره و میشه گفت اگه خودشو کنار رقباش از نزدیک ببینید(دروغ نگم جولیا رو هنوز زیارت نکردم)قطعا میبینید که خیلی از رقباش جذبه دار تره و میرسیم به این اسطوره :
      از هر دو تا رقیباش قوی تره میگن زیبایی سلیقه ایه ولی بعید میدونم کمتر از 50 درصد مردم بگن این از هردوتای اونا قشنگ تره نکته سوم این که فراریه (اصالت یعنی همه چیز یک هایپر کار حد اقل از مکلارن شرکت بزرگ تریه ) چهارم این که سیستم هیبریدیش از هر دوتای اون پیشرفته تره ولی حیف که قابلیت تنظیم روی حالتی که به تنهایی از برق استفاده کنه نداره (بر خلاف اون دوتا)
      ارزش بسیار بیشتر کلکسوینیش برتریش رو ثابت کرد

      پاسخ
  5. Monster
    سوابق: (37 دیدگاه) ,

    اگر قبل از تو عاشق دنیای خودرو بودم
    بعد از تو دیوانه ی شرکت فراری شدم ❤️❤️❤️
    Forza ferrari

    پاسخ
  6. mahdy
    سوابق: (1262 دیدگاه) ,

    آقای احمد زاده کلا 5 تا نکته بوده حیف نیست دو تاش صرف قیمت لاستیک و تعدادش تلف بشه میشه هزار تا نکته دهن سرویس کن راجع به این غیر قابل وصف گفت
    ولی اون انجین 12 سیلندر عکس اول رو دریابید با هم حجم خودش الماس عوضش نمیکنم
    (البته بدون در نظر گرفتن قیمت وگرنه با اون مقدار از الماس میشه یه پارکینگ لافراری خرید فقط حسی به قضه نگاه کنید)

    پاسخ
  7. amir.h
    سوابق: (17 دیدگاه) ,

    اسبی به شدت سرکش و خاص
    با مهندسی فرازمینی

    پاسخ
  8. Yelawolf
    سوابق: (4 دیدگاه) ,

    اقا زدید لافراری از انزو سبک تره ولی اشتباهه چون اتزو 220 کیلو سبک تره که فک کنم بخاطر نبودن موتورهای الکتریکی و باتری باشه

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.