فراریهفته نامه

۵ نکته جالب درباره فراری لافراری

فراری لافراری یکی از پیشرفته‌ترین هایپرکارهای چند سال اخیر است که به همراه دو رقیب دیگر یعنی مک لارن P1 و پورشه ۹۱۸ اسپایدر استانداردهای جدیدی را در این بخش از بازار ایجاد کردند. تاکنون اخبار فراوانی درباره‌ی محصول خارق‌العاده‌ی فراری منتشر شده اما در ادامه شما را با ۵ نکته‌ای آشنا خواهیم کرد که به احتمال فراوان با آن‌ها آشنایی نداشته‌اید!

  1. قدرت پیشرانه‌ی الکتریکی بیشتر از قدرت تویوتا پریوس


فراری لافراری اولین خودروی تولیدی تاریخ فراری با قوای محرکه‌ی هیبریدی است. این خودرو از پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر ۶.۳ لیتری با قدرت ۷۸۸ اسب بخار سود می‌برد درحالی‌که واحد الکتریکی نیز با اضافه کردن ۱۶۱ اسب بخار دیگر قدرت کل مجموعه را به ۹۴۹ اسب می‌رساند. همچنین گشتاور زیاد در دورهای پایین باعث می‌شود شتاب‌گیری لافراری در سرعت‌های پایین وحشتناک باشد.

  1. ۲۰ درصد سبک‌تر از فراری انزو

فراری لافراری
اگرچه لافراری از نظر بصری بزرگ‌تر از انزو به نظر می‌رسد اما تقریباً ابعاد مشابهی با انزوی افسانه‌ای داشته و البته سبک‌تر از آن است! بزرگ‌ترین تغییر لافراری فاصله‌ی بین محوری است زیرا فراری اقدام به بالانس بهتر اورهنگ های جلو و عقب کرده است. دماغه‌ی شیب‌دار لافراری تأکید زیادی روی گلگیرهای عضلانی داشته و شاید هم ادای احترامی به پروتوتایپ های مسابقه‌ای فراری در اوایل دهه ۶۰ و ۷۰ میلادی می‌باشد. وزن لافراری برابر با ۱۲۵۵ کیلوگرم می‌باشد درحالی‌که انزو بیش از ۱۳۶۱ کیلوگرم وزن دارد.

  1. از نظر فنی می‌توان آن را وارونه راند!


لافراری در تونل باد و برای دستیابی به توازن عالی آئرودینامیکی و داون فورس طراحی شده است. این خودرو از سیستم‌های آئرودینامیک فعال شامل اسپویلرها و دیفیوزرهایی استفاده می‌کند که بسته به سرعت خودرو می‌توانند به‌صورت خودکار باز و بسته شوند. از نظر فنی اگر همه‌ی بال‌ها و دیفیوزرها باز باقی بمانند و سرعت خودرو بیش از ۳۲۰ کیلومتر در ساعت باشد لافراری به حدی داون فورس تولید خواهد کرد که آن را می‌توان به‌صورت وارونه (مثلاً روی سقف تونل) راند!

  1. یک دست لاستیک جدید حدود ۳ هزار دلار!


لاستیک‌های جلوی لافراری ارزان‌تر هستند اما احتمالاً این ارزانی به دلیل تقاضای بیشتر برای لاستیک‌های عقب است. از نظر ما انتقال ۱۰۰۰ اسب بخار به لاستیک‌های عقب به سادگی می‌تواند آن‌ها را فرسوده کند. با توجه به اینکه لاستیک‌های این خودرو به‌صورت ویژه‌ای طراحی شده‌اند بنابراین جای تعجبی ندارد که لاستیک جلو ۵۰۰ دلار قیمت داشته درحالی‌که لاستیک عقب هریک ۸۰۰ دلار آب می‌خورد.

  1. کمتر از ۵۰۰ دستگاه ساخته شده است.


لافراری بسیار کمیاب‌تر از F40 بوده و با رنگ‌های بدنه‌ی متنوعی تولید شده است. ارزش لافراری تقریباً به اندازه‌ی خودروهای مفهومی، نسخه‌های تک و خاص و… می‌باشد. به همین دلیل است که ارزش آن از زمان معرفی افزایش ۵۰۰ درصدی داشتی است. شما احتمالاً نخواهید توانست یک لافراری بخرید، اکثر افراد نخواهند توانست آن را برانند، خیل عظیم مردم هرگز آن را نخواهند دید اما بااین‌وجود لافراری هنوز هم یکی از جذاب‌ترین خودروهای تاریخ است…

[دانلود ویدئو]
برچسب ها

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه

  1. یانکی

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (1019 ديدگاه)

    سلام دوستان میخام تعدادی خودرو ساز رو نام ببرم که دستی تو ساخت موتور دور بالا دارن شما هم کمک کنید.خوب از سلاطین این امر شروع کنم.۱فراری۲لامبورگینی.میریم آلمان۱پورشه۲بی ام دبلیوبریم آمریکا۱فورد۲شورلتبریم ژاپن۱هوندا۲تویوتابریم مهد فرمول۱ انگلستان گنده همه کاثورث.شرکت سازنده موتور مکلارن یادم نیست.نام ببرم از غیر خودرو سازها یاماها.اگر تو این اسمها که دادم شک دارید بگید تا توضیح بدم.

    1. F22RAPTOR

      ۲۲ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (2007 ديدگاه)

      فک کنم باس رنو باشه
      ولی قبلا هوندا بود

  2. moein

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (604 ديدگاه)

    افسانه 😍😍😍

  3. ایمان

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (2456 ديدگاه)

    بی صبرانه منتظر جانشین اسطوره ( LaFerrari ) هستیم
    💖💖💖💖 فراری همیشه در اوج 💖💖💖💖

    1. Ali Keyhani

      ۲۳ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (526 ديدگاه)

      من برعکس شما اصلا منتظر جانشینش نیستم،لافراری حداقل تا ۱۰ سال دیگه تو بالاترین رده از هایپرکارها دیده میشه و طراحی و تکنولوژیش قدیمی نمیشه،هروقت عکساشو میبینم انقدر هیجان زده میشم که انگار تازه تولید شده و اولین باره عکساشو میبینم.

  4. Reza

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    چرا خیل عظیم مردم نخواهند توانست این هایپر کار را ببینند؟

    یکی از فامیل های ما به یکی از نمایشگاه های دبی رفته بود بعد با یه صفی از سوپراسپرت ها عکس گرفته بود، تنها تو اون صف ۴ تا لافراری بود.

    فکر کنم دبی بیش از ۱۰۰ تا لافراری خوشگل داره.

    1. Monster

      ۲۲ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (54 ديدگاه)

      داداش من خودمم حدود یک ماه پیش دوبی بودم
      تقریبا به تمام نمایشگاه های سرشناسش سر زدم
      تا وقتی برگشتم ایران، از شدت زیبایی های این خودرو ها دهنم اسفالت شد😂😂
      البته من فقط به عشق لافراری❤️❤️ رفتم، ولی به زیارت بسیاری از هایپرکار ها هم مشرف شدیم

    2. Mopar Or No Car

      ۲۲ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (1199 ديدگاه)

      چونکه خیل عظیم مردم دنیا ۹۹ درصدشون خارج از شهرهایی مثل دبی ، موناکو و … زندگی می کنند.

  5. Reza

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    بعدش اومد بهم گفت که اونجا عاشق یه خودرویی شده نگاه کردم دیدم اینهمه ۹۱۸ – پاگانی – لامبورگینی – فراری -بوگاتی – کنیگ زیگ رو گذاشته رفته عاشق BMW M3 شده.
    هر چی تلاش کردم بهش بفهمونم که اینا هایپرکارن ،اینا بهترن اصلا قبول نمی‌کرد.
    میگفت اونتادور زیادی ارتفاعش کمه بوگاتی هم شبیه سگ هستش واس p1 هم میگفت زیادی اینور اونورش سوراخ داره . آتیشم زد فقط

    فکر کنم طرز تفکر و نظرات ما ماشین باز ها با مردم معمولی ۱۸۰ درجه فرق میکنه.
    عقل اونا تو چششونه.

    1. mahdy

      ۲۲ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (2368 ديدگاه)

      البته که M3 جذبه بینهایت خاصی داره و میشه گفت اگه خودشو کنار رقباش از نزدیک ببینید(دروغ نگم جولیا رو هنوز زیارت نکردم)قطعا میبینید که خیلی از رقباش جذبه دار تره و میرسیم به این اسطوره :
      از هر دو تا رقیباش قوی تره میگن زیبایی سلیقه ایه ولی بعید میدونم کمتر از ۵۰ درصد مردم بگن این از هردوتای اونا قشنگ تره نکته سوم این که فراریه (اصالت یعنی همه چیز یک هایپر کار حد اقل از مکلارن شرکت بزرگ تریه ) چهارم این که سیستم هیبریدیش از هر دوتای اون پیشرفته تره ولی حیف که قابلیت تنظیم روی حالتی که به تنهایی از برق استفاده کنه نداره (بر خلاف اون دوتا)
      ارزش بسیار بیشتر کلکسوینیش برتریش رو ثابت کرد

        1. منصور مرادی

          ۲۸ تیر ۱۳۹۸
          سوابق: (1 ديدگاه)

          سلام. من که درگ ماشین ها رو نگاه میکنم مکلارن P1 همیشه تو درگ ها لافراری رو میره از نظر شکل و قیافه هم هردوشون خوشگلن

  6. Monster

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (54 ديدگاه)

    اگر قبل از تو عاشق دنیای خودرو بودم
    بعد از تو دیوانه ی شرکت فراری شدم ❤️❤️❤️
    Forza ferrari

  7. Ali Keyhani

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (526 ديدگاه)

    بهترین هایپرکار چند سال اخیر،و شایدم تاریخ

  8. mahdy

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (2368 ديدگاه)

    آقای احمد زاده کلا ۵ تا نکته بوده حیف نیست دو تاش صرف قیمت لاستیک و تعدادش تلف بشه میشه هزار تا نکته دهن سرویس کن راجع به این غیر قابل وصف گفت
    ولی اون انجین ۱۲ سیلندر عکس اول رو دریابید با هم حجم خودش الماس عوضش نمیکنم
    (البته بدون در نظر گرفتن قیمت وگرنه با اون مقدار از الماس میشه یه پارکینگ لافراری خرید فقط حسی به قضه نگاه کنید)

  9. JavaDehqaN

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (31 ديدگاه)

    فراری مترادف با خاص بودن

  10. JavaDehqaN

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (31 ديدگاه)

    فراری=خاص بودن

  11. mehdi

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (107 ديدگاه)

    با این که طرفدار فراری نیستم اما لافراری فوق العاده است

  12. amir.h

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (17 ديدگاه)

    اسبی به شدت سرکش و خاص
    با مهندسی فرازمینی

  13. Yelawolf

    ۳۰ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (4 ديدگاه)

    اقا زدید لافراری از انزو سبک تره ولی اشتباهه چون اتزو ۲۲۰ کیلو سبک تره که فک کنم بخاطر نبودن موتورهای الکتریکی و باتری باشه

  14. MOSTAFFA

    ۲۴ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    از فراری خوشم نمیاد میاد ها ولی طرفدارش نیستم ولی از این یکی خوشم اومد ولی به پای لامبو نمیرسه

  15. محراد

    ۱۵ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (2 ديدگاه)

    لا فراری فیسش دیوونه کنندس ولی من لامبو رو ترجیح میدم مخصوصا اس وی جی ک الهیه زیباییه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن