سکوت و آرامش چشمگیر فورد اکسپلورر 2020!

انتظارات زیادی از فورد اکسپلورر 2020 وجود دارد بنابراین این خودروساز برای حفظ موقعیت این خودرو به عنوان پرفروش‌ترین شاسی‌بلند تاریخ آمریکا تلاش‌های زیادی داشته است.


اگرچه ما قبلاً درباره‌ی پلتفرم و پیشرانه‌های این خودروی جدید صحبت کرده‌ایم اما فورد می‌گوید اکسپلورر جدید ساکت‌ترین خودروی تاریخ این شاسی‌بلند است. همان‌گونه که مدیر بازاریابی شاسی بلندهای فورد توضیح می‌دهد، مالکان نسل فعلی اکسپلورر به او گفته‌اند خواهان خودرویی راحت هستند که بتوانند با آن لذت ببرند.


از آنجایی که سکوت و آرامش می‌تواند به ساخت خودرویی راحت کمک کند بنابراین مهندسان این شرکت کارهای زیادی برای به حداقل رساندن صداهای جاده و پیشرانه انجام داده‌اند. صدای پیشرانه به لطف داشبورد دو دیواره‌ای جدیدی کاهش یافته که دارای دولایه از متریال کامپوزیتی خاص است که بین آن‌ها لایه‌ای از هوا قرار دارد. بنا به گفته‌ی مدیر بخش مهندسی NVH فورد، این ایده مشابه ماگ های دو دیواره‌ی ساخت یتی است. او می‌گوید: “چندین لایه از ماگ باعث دور ماندن دماهای ناخواسته می‌شود و از این طرف داشبورد دو دیواره‌ای هم از ورود صداهای ناخواسته به کابین جلوگیری می‌کند.”


به منظور کمک به کاهش صدای باد و جاده، اکسپلورر 2020 به شیشه جلو و جانبی آکوستیک مجهز شده است. این شیشه‌ها به‌صورت دولایه ساخته شده و البته وسط آن‌ها نیز لایه‌ای نازک از پلاستیک شفاف قرار دارد.


این شاسی‌بلند از تکنولوژی کنترل صدای فعال هم سود می‌برد که از میکروفون‌های مخصوص برای تشخیص فرکانس‌های مزاحم داخل کابین استفاده می‌کند. زمانی که فرکانس‌ها تشخیص داده شد موج‌های صدای دیگری از طریق سیستم صوتی پخش می‌شود تا این صداهای مزاحم حذف شوند. این تکنولوژی کاملاً جدید نیست اما فورد آن را تنها به مدل لیمیتد هیبریدی اکسپلورر محدود کرده است.


اکسپلورر جدید از تابستان سال جاری میلادی و با سه پیشرانه متفاوت وارد بازار خواهد شد. مدل پایه دارای پیشرانه 4 سیلندر 2.3 لیتری اکوبوست با قدرت 300 اسب بخار و گشتاور 420 نیوتون متر است درحالی‌که می‌توان پیشرانه‌ی 6 سیلندر 3 لیتری اکوبوست با خروجی 365 اسب بخار و گشتاور 514 نیوتون متر را نیز سفارش داد. نهایتاً همین پیشرانه در مدل‌های ST با قدرت 400 اسبی عرضه می‌شود.


فورد چیز زیادی درباره اکسپلورر هیبریدی نگفته اما می‌دانیم دارای پیشرانه‌ی 6 سیلندر 3.3 لیتری، مجموعه باتری لیتیوم-یونی و گیربکس 10 سرعته خواهد بود. ظاهراً این خودرو قدرت 318 اسب بخاری و محدوده حرکتی فراتر از 800 کیلومتر خواهد داشت.

[دانلود ویدئو]

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

5 دیدگاه

  1. حسن
    سوابق: (390 دیدگاه) ,

    فورده دیگه
    مثل همیشه عالی کارکرده

    پاسخ
    1. Mohammad
      سوابق: (1062 دیدگاه) ,

      حسن عالی بودن که شکی درش نیست ولی واقعا چیز عجیبی خلق کرده فورد
      چه با برند لینکلن چه با برند خودش
      فکر نکنم بعد این ماشین شانسی واسه رقبا باقی بمونه

      پاسخ
  2. NAVID۰۰۹۸
    سوابق: (1590 دیدگاه) ,

    یکی از مهم ترین فاکتورها ، آرامش و سکوت هنگام رانندگی هست که من بشخصه به تمام آپشنها ترجیهش میدم .
    بحث فورد که جداست و ما توان خریدش در کشور را نداریم ، اما یکی از صدها دلیلی که من از تویوتا خوشم میاد ، همین سکوت و آرامش داخل اتاقِ .

    ***

    پاسخ
    1. بهراد
      سوابق: (130 دیدگاه) ,

      توان نه ، به صلاحدید اجازه ی خریدشو نداریم.

      حالا من موندم فردا پس فردا تقی به توقی خورد و خدای نا کرده ایرانخودرو و سایپا خواستم مثل آدم ماشین بسازن ، از کجا باید شروع کنن تا برسن به اینجایی که اینا الان هستندو اون موقع هم مطمئنا اونام منتظر نمی مونن ما برسیم گازشو میگیرن میرن جلوووو

      پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.