معرفی رسمی فورد فوکوس اکتیو واگن 2019

ما می‌دانستیم که فورد در حال کار روی نسخه‌ی استیشن واگن فوکوس اکتیو بوده و البته هم‌اکنون به‌صورت رسمی شاهد معرفی آن هستیم.


فوکوس اکتیو واگن به همراه برادر هاچبک پنج درب خود تلاش خواهند کرد فاصله‌ی بین خودروهای سواری و شاسی بلندهای این شرکت در اروپا را پر کنند. متأسفانه هیچ‌یک از این دو خودرو در آمریکا عرضه نمی‌شوند. جدیدترین عضو خانواده‌ی محصولات اکتیو فورد دارای ارتفاع بیشتر از سطح زمین و توانایی‌های عبور بهتر از مسیرهای خشن بوده که این کار به لطف شاسی بهبود یافته و برخی ویژگی‌های برگرفته از شاسی بلندها میسر شده است.


از نظر طراحی فوکوس اکتیو واگن کاملاً مشابه نسخه استیشن عادی بوده اما ارتفاع آن حدود 30 میلی‌متر بیشتر بوده و همچنین دارای پوشش‌های پلاستیکی بدنه، سپرها و جلوپنجره و سپرهای متفاوت و ریل‌های سقف استاندارد می‌باشد. از دیگر تغییرات ظاهری اکتیو واگن 2019 می‌توان به فلاپ های نقره‌ای‌رنگ و رینگ‌های آلیاژی جدید اشاره کرد.


همانند مدل فوکوس اکتیو هاچبک، در کابین برادر استیشن نیز از پوشش پارچه‌ای، صندلی‌های گیراتر، غربیلک فرمان و اهرم تعویض دنده چرمی و عناصر روشن روی داشبورد و درب‌ها سود برده شده است. کف‌پوش‌ها و نشان‌های ویژه‌ی اکتیو و دوخت‌های آبی‌رنگ نیز تکمیل کننده‌ی تغییرات داخلی این خودرو هستند.


مدل‌های فوکوس اکتیو همچنین از نظر شاسی نیز بهبود یافته‌اند به گونه‌ای که دارای سیستم تعلیق عقب مستقل، فنرها، دامپرها و میله‌های پایدارکننده‌ی جدید و… می‌باشند. فورد می‌گوید سیستم تعلیق یاد شده توازن خوبی بین پایداری بخش جلو و عقب خودرو در زمان عبور از دست اندازهای بزرگ ایجاد می‌کند و بنابراین سواری خودرو نرم‌تر می‌شود.


مدل‌های اکتیو فورد علاوه بر حالت‌های رانندگی نرمال، اسپورت و اکوی فوکوس عادی دارای حالت‌های لغزنده و تریل نیز برای کشش بهتر در گل، برف، یخ و ماسه می‌باشند.


دو پیشرانه‌ی 3 سیلندر اکوبوست توربوی بنزینی به همراه دو نسخه‌ی 4 سیلندر توربودیزل اکوبلو در دسترس خریداران هستند. پیشرانه‌های بنزینی به ترتیب 1 و 1.5 لیتری بوده و 125 و 150 اسب بخار قدرت دارند. طرفداران پیشرانه‌های دیزلی هم می‌توانند از بین نسخه‌های 1.5 لیتری 120 اسبی و 2 لیتری 150 اسبی یکی را انتخاب کنند.


اقتصادی‌ترین نمونه‌ی ارائه شده دارای پیشرانه‌ی 1.5 لیتری اکوبلو است که مصرف سوخت متوسط آن 3.5 لیتر در هر صد کیلومتر می‌باشد. این خودرو با دو گیربکس 6 سرعته دستی و 8 سرعته اتوماتیک در دسترس بوده اما سیستم چهار چرخ محرک ارائه نمی‌شود.

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

2 دیدگاه

  1. حمیدرضا
    سوابق: (2257 دیدگاه) ,

    بنیان گذار این حرکت ولوو بود با اون مدل های کراس استیشن
    فوکوص از جمله خودروهای بسیار پرقدرت بوده و هست توی مسابقات رالی هم فورد با این محصول و برادر کوچک ترش همیشه رقابتی در خور با رقبای اروپایی و اسیایی داشته

    پاسخ
  2. دانیال
    سوابق: (114 دیدگاه) ,

    شبیه تسلا با جلو پنجرس، مخصوصا چراغاش
    فورد داره تو بعضی مدلاش طراحی بقیرو استفاده میکنه قبلا هیوندای، حالا هم این.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.